2013. március 3., vasárnap

Füstbe ment terv

Tegnap próbára tettem magam, vettem ragasztót, és próbáltam Mario papercraft-ot csinálni. Még nem is lett volna csúnya, sőt! Ahhoz képest, amilyen kézügyességem volt gyerekkoromban, ki kéne állítani az az eddigi munkámat. Super Mariót kezdtem el csinálni, először a cipőjét kezdtem el kivágni, de már itt éreztem, hogy ez így nagyon nem lesz jó. Csak a cipő kivágása tartott kb. 2 órán át, és aztán elkezdtem összeragasztani, ami az elején elég jól ment, de a bonyolultabb elemek összeragasztása már komoly gondot okozott. Egyébként is sokat kivett a lelkesedésemből, hogy ilyen lassan ment a kivágás, ez így nem járja. Kéne egy ügyeletes vágóember, mert ez nagyon sok időt elvesz.

Elkezdtem nézni a link alatt található a YouTube videót, azt hittem, hogy az komplett instrukciót nyújt, de nem, csak azt mutatja meg, hogy egyes elemek összeillesztése után, hogy néz ki az éppen kész munka. Viszont egy érdekes (számomra) újdonsággal találkoztam, a pdo formátummal. Először nem tudtam, hogy mi az, azt hittem, hogy amolyan "párja" a pdf-nek, aki azt használja, azt töltse le, azon is a kivágó minták lesznek, ezért nem is foglalkoztam vele. Csak néztem, hogy akkor ezt most hogy ragasszam össze? Csak megnéztem a pdo fájlt, hátha segít, és meglepett, hogy mi ez valójában. 2D-s képet 3D-ben 360°-ban forgathatjuk el. Bal oldalon van Mario készen, jobb oldalon azok a papírok, melyen a kivágható minták vannak. És döbbenten láttam, hogy ha bal oldalon rákattintunk Mario cipőjének aljára, akkor jobb oldalon megmutatja, hogy azt melyik mintából kell cinálni. Hát ez nagyszerű, így el tudtam kezdeni dolgozni. De még így is lassan ment, mert az egyik elemet körös-körül kell összeragasztani az alatta levő elem segédfülével, és ott már nekem nem ment. Egyébként is iszonyú nagy türelemjáték kitalálni, hogy kell összeragasztani, hogy pontosan odamenjen, ha valahol nem jó, gyorsan megigazítani.

Pedig jó lenne valamit kitalálni, mert egyszerűen nem hiszem el azt, hogy amíg nincs munkája az embernek, akkor ne is álmodjon pénzkeresésről.

Nincsenek megjegyzések: