Tegnap teljesen hirtelen meghalt a TV-m. Reggel még vígan mértem magam (örültem, hogy -0,5 kg-ot mutatott) Wii Fiten, semmi jele nem volt annak, hogy tönkremegy, de délután már nem kapcsolt be. Már mindent próbáltam, áttenni másik hálózatba, szétnéztem, minden a helyén volt, semmi nincs elmozdítva. Hát vége a TV életének. Pedig nem is annyira régi. Emlékszem, 1999. decemberében vettük (beugranak a karácsonyi képek), több műszaki üzletbe bementünk, és megtaláltuk az ár-érték arányában a legjobb TV-t, egy Samsung márkájút. Nagyon jó volt, soha nem romlott el, és a képe is nagyon szép volt. Az összes problémája az volt, hogy kb. 9 év múlva kezdett tönkremenni a távirányítója, hiába nyomtam erősen rajta néhány gombot, még az elemcsere sem segített rajta, így használhatatlanná vált. És mindig a TV-nél kapcsoltam ki-be. Három év után lehet, hogy ezt elégelte meg? Azt hallottam, hogy nem tesz jót egy műszaki cikknek, ha ily módon áramtalanítják, ezek szerint tényleg… Nem tudom, hogy lesz megoldva, mert az edzés szinte már az életem részévé vált.
Bagszi nemrégiben talált a vaterán egy Pikachu edition Nintendo 64-et, és mivel nagyon jó áron volt, és már régi álma volt egy ilyen N64, ezért lecsapott rá. Tegnap kapta az értesítőt róla, hogy mehet érte a postára. Mentem én is, és zsida is, hogy felavassuk a konzolját. Ahhoz képest, hogy 7.500 forintért vette, nagyon jó állapotú volt, mintha új lenne. Kipróbálta rajta a Super Mario 64-et, majd Mario Kart 64-eztünk ketten. Zsida nem nagyon mozog otthonosan a Mario Kart-okban, ezért nem akarta felidegesíteni magát. A Super Mario 64 közben jegyezte meg, hogy ezután, a játék után vegyük elő a Super Mario Galaxy-t, mennyivel gyorsabb a játék, az Fps (Frames per Secundum) sokszorosának köszönhetően. Aztán Mario Golf. Én imádom, ahogy írtam többször, de nagyon meglepett, hogy se bagszi, de még zsida sem érti a játék lényegét, az irányítását.
Nekem meg már annyira egyértelművé vált, mint a levegővétel, így nehezen tudtam elmagyarázni, de próbáltam. Zsidának a végére már derengett. Arra emlékszem, hogy én is nehezen jöttem rá, hogy mi hol merre, de nekem anno ennyire nem tűnt nehéznek. Inkább az, hogy mennyivel másabb játékok vannak, és a technológiai fejlettségnek köszönhetően, mára már jóval fejlettebb fizikájú játékok vannak, ám azokban az időkben ez volt, nem volt más, és nem esett nehezünkre megszokni. De úgy döntöttem, hogy képpel megpróbálok itt is segíteni. Ami a legnagyobb problémát okozott, az ütés erősségének meghatározása. Normál golfban háromszor kell megnyomni az A-gombot. Alul láthatunk egy szaggatott csíkot, amikor először megnyomjuk az A-gombot, akkor megindul jobbról (mely alatt a piros vonal van) egy egyenes csík. Másodjára a csík bal oldali végénél kell megnyomni, ezzel határozzuk meg az ütés erősségét. Tehát, igazából nem kötelező a végéig elvinni. A kis kockák segítenek az arányok kiszámításában. Ha a középen levő kockánál állítjuk meg, akkor csak fél erősséggel lőjük el. Jobb alsó sarokban láthatjuk a 270 yard-ot. Az azt jelenti, hogy ha teljes erőből lőjük el, akkor 270 yard messzire megy el a golflabda. Ennek arányával lehet dolgozni, az attól függ, milyen messze van a lyuktól a labda, azt bal oldalon láthatjuk a zászló rajza mellett. A Rest mutatja a távolságot, a Down (vagy Up), azt mutatja, hogy a helyünktől hol van a labda, hiszen egy golfpálya nem egy sík pálya. Ha lejt a pálya, akkor messzebb megy a labda, tehát ez is befolyásoló tényező. A jobb-felső sarokban láthatjuk Boo-t, és egy számot körülötte. Boo egy bizonyos pozícióba áll be, ő mutatja a szélirányt, a szám a szél erősségét. Ezzel kell a leginkább számolni, mert ha balra fúj a szél, erős szél esetében akár durván elmehet olyan helyre is, ahova egyáltalán nem várjuk. Emellett néha esik az eső, az is befolyásolja, hogy milyen messze megy a labda. Az utolsó dolog, amire figyelni kell, a jobb-alsó sarokban levő szám. Az az ütés várható erősségének a százalékos értékét mutatja meg, ami azért fontos, hiszen a golfpálya nemcsak zöld gyep, hanem van fű, homok, melyek csökkentik az ütésünk erősségét.
Amikor harmadszor kell megnyomni az A-gombot, akkor az ütés pontosságát határozzunk meg, ugyanis ekkor visszamegy a csík a kiindulóponthoz, és ha pontosan akkor nyomjuk meg az A-gombot, amikor a kiindulóponthoz ér a csík, akkor lesz pontos az ütésünk. Na most, mi okoz gondot? Valószínűleg a Frames per Secundum (másodpercenkénti képkocka megjelenítés) miatt késleltetve érzékeli, hogy mikor nyomtuk meg az A-gombot, és ilyen 1-2 századmásodperccel később reagál a játék, ezért korábban kell megnyomni. Nagyon fontos, mert elég gyorsan megy a csík, a piros vonal meg azt mutatja, hogy mekkora “hiba” lehetséges. Ha kívül vagyunk a piros vonaltól, akkor annyira pontatlan lesz a lövésünk, hogy nemcsak félre megy a labda, de nem jut messzire.
Remélem, nem tűnt bonyolultnak a magyarázatom. Azt tudom saját tapasztalatból mondani, hogy az irányítást nem lehet tökéletesen elsajátítani, a ráérzés az, ami sokat segít. De ennek ellenére is nagyon szeretem a játékot, és azt mondom, hogy az egyik legjobb Mario spin-off. Hihetetlen hangulatos, nincs két ugyanolyan játék, köszönhetően a széliránynak, az esőnek, és a zene ESZMÉLETLEN JÓ!!! Nem olyan nagy játék, de mégis akkora hangsúlyt kapott a zene minősége. Talán gyerekesnek hangzik, de egyáltalán nem zavaró, mert annyira jól meg lett komponálva, nagyon sokat rátesz a hangulatra. És ahogy írtam ezt a kis talpalót megmondom őszintén, teljesen lázba jöttem, és nagyon akarok játszani vele. De TV nélkül nagyon nehéz. T_T
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése