2010. február 4., csütörtök

Eredeti i-magination CD

Teljesen meg vagyok lepve, hogy Japánból 3 munkanap alatt ideért a CDJapan által szállított CD-k. Ezekről írtam korábban, ezek lettek meg:

A vadonatúj Okui Masami: i-magination album, melyet kibontottam, mielőtt eszembe jutott lefényképezni. Ez a 15. stúdióalbuma, és ezzel sem okozott csalódást. Nagyon jó dalok vannak rajta, több, mint 200 dalt írt, és még mindig tud újat mutatni, vagy amit hasonlót írt, azt mindig új adja elő, hogy nem lehet megunni. És eddig minden dalát úgy írta meg, hogy mindig annyi változást tett bele, hogy ne unjuk meg, de mindig ráismerünk, hogy igen, ez tipikusan Masami-dal.
Okui Masami: INSANITY kislemez, a MUV-LUV ALTERNATIVE TOTAL ECLIPSE AVN PC játék OP/ED dalát tartalmazza. Nagyon szeretem a dalokat, mindkettő nagyon komoly. És a két dal szerintem jól fedik egymást. Az INSANITY dal kicsit olyan, mintha figyelmeztetne, hogy valami nagy baj lesz. A TOTAL ECLIPSE pedig olyan, mint amire figyelmeztetett az előző dal, az bekövetkezett. Számomra tragikus hangulatú a dal.
Suara: Akai Ito kislemez a White Album anime dalát tartalmazza. Suarát a Tribute to Masami Okui ~Buddy~ albumról ismertem meg. Tetszett ahogy elénekelte az Iiwake dalt, és gondoltam megismerem. Leszedtem ezt a kislemezt, és annyira megtetszett a rajta levő két dalt, hogy nem hittem a fülemnek, hogy létezik olyan dal, mellyel szinte 100%-ig visszahallom saját magam. Annyira megtetszett, hogy rengetegszer meghallgattam. És láttam, hogy mivel annyira nem drága, ezért ezt be akartam szerezni. Ráadásul az az érdekes, hogy a limitált kiadvány ugyanannyiba kerül, mint a normál. Ugyanis ez semmilyen pluszt nem tartalmaz, a különlegessége az, hogy Blu-spec CD-re van írva, aminek egyrészt előnye, hogy Blu-Ray lejátszó is lejátsza (emellett ugyanúgy a rendes CD lejátszó, és a DVD lejátszó is), és sokkal jobb a hangminősége az eddig megszokottól. És tényleg hallatszik, hogy minden eddiginél tisztább a hangzás.
Tegomass: Kiss~Kaerimichi no Love Song~ Amikor visszanéztem Tukeinon blogjában, hogy régebben ki mit énekelt, meglepett, hogy már kezdetektől ismert volt ez a dal. Amit olyan téren nem csodálok, hogy tényleg nagyon jó dal, csak nem hittem volna, hogy a Lovely Complex animesorozat ennyire ismert nálunk. Egyébként sokat hallgatom a fiúk dalait, komolyan mondom, ha minden fiúegyüttes ilyen lenne, én nem kapcsoltam ki a TV-t vagy rádiót régebben, amikor felcsendült egy-egy "remekmű". De ezeknek a srácoknak nagyon jó dalaik vannak. A lemezbemutató koncertjüket megnéztem, élő koncert, tehát a bizonyítottan tudnak énekelni a fiúk. Nagyon jók voltak. Visszatérve a kislemezre, maga a kiadvány csalódás. Pont olyan slim tokos, amilyenben lehet kapni írható CD-ket, amitől a falra mászok. -_-' Mondjuk kicsit vastagabb, de akkor is. De ez nem rontja a dalok minőségét, nagyon jók.

Viszont a Tegomasshoz (is) fűződik a japánok egy nem éppen tisztességesnek mondható "húzása" a lemezeladások szinten tartására. Ugyanis hiába Japánban jól élnek az emberek, a letöltés ott talán még jobban dívik. Mert ott nagyon fejlett a technika, így szinte mindenki hozzáfér az internethez, és a letölthető tartalmakhoz. Viszont Japánban egyedi módon harcolnak a másolás ellen. Mára szinte mindegyik kiadványnak van ún. "Regular Edition" és "Limited Edition" verziója. Egy jó darabig a Limited Edition plusz extrát tartalmazott, pl. plusz DVD, melyen videoklip, vagy koncertrészletek vannak. Viszont újabban vannak olyan kislemezek, melyek limitált kiadványa megcsonkítva tartalmaz extrákat. Például a Tegomass kislemez, regular edition változata 5 dalt tartalmaz, míg a limited edition plusz DVD-jén rajta van a videoklip, és egy making of videó, viszont a CD csak 3 dalt tartalmaz az 5-ből. Így akarják rávenni a még megmaradt CD vásárlókat, hogy vegyék meg mindkét kiadványt. Úgy tűnik nincs más út, hogy megtartsák a CD-eladásokat.

A CDJapan ígéretéhez híven kaptam posztert is az i-magination albumhoz:

Nagyon tetszik, nagyon jól néz ki. Csak mivel össze volt görgetve, ezért nehéz volt felragasztani. És most így néz ki az Okui Masami CD gyűjteményem:

Nincsenek megjegyzések: