2024. augusztus 12., hétfő

Régi videók újra(fel)töltve

A videokazettáim között szétnézve kellemes meglepetés ért, hogy van játékfelvétel 2006. július 14-ig dátumozással. Több gameplay videokazettám is van. Nagyon régen, már 1999-ben is felvettem a játékaimat videokazettára. A nagyrészük sajnos elveszett, a 2004-től készítettekre vigyáztam a megmaradtakra nagyon. Ezeket mind egy helyen őrzöm, de hogy ezen a napon is csináltam volna felvételt, az felettébb meglepett. Ez volt ugyanis az a nap, amikor először voltam úgy Budapesten, hogy utána rendszeresen jártam fel. Egyik barátomnál, Krisinél voltam. Az emlékek megvannak, ha összerakom, de hogy vittem volna videokazettát hozzájuk, hogy vegyük fel a közös játékunkat, az teljesen kiesett.

De nagyon örülök, hogy ilyen emlékeim vannak erről a napról. A DVD-felvevő segítségével pedig be tudom a kazetta tartalmát digitalizálni, ehhez csupán el kellett mennem a városban lévő helyi alkatrész boltba, mert nem volt +1 SCART kábel, amivel a videomagnót és a DVD-felvevőt összekötöm. Olcsósága miatt közkedvelt bolt, csupán 590 forintért adta is a megfelelőt. (Közbevetésként szétnéztem szombaton a Media Marktban is, de ott 1990 forint egy SCART kábel... meg még mit nem!) Ma lényegében a digitalizálással foglalkoztam.

Három felvételt tudtam felvinni. Kettőt nem, mert 60 Hz-ben lettek felvéve és a DVD-felvevőm azt valamiért nem tudja adni. Arra valami más megoldást kell találjak. De amik megvannak, azokat feltettem a YouTube csatornámra, hogy közkincs legyen a személyes emlékeim között.

Nosztalgikus volt visszanézni és egy kicsit újra megélni azt a napot. Alig hiszem el, hogy ez már 18 éve történt. A Mario Party 6-ban közösen játszottunk egy 20 körös parti játékot, a Paper Mariót és a Kirby 64: The Crystal Shards-ot meg Krisi egyedül játszotta. Úgy emlékszem, hogy közben magyarázta nekem, hogy mit csinál, mi történik, én meg figyeltem a játékát. Több játékot általa ismertem meg, összességében is azt tudom mondani, hogy a 2006-os év komoly vízválasztó volt nemcsak a videojátékos pályafutásomban, hanem a személyes életemben is. Videojátékos vonatkozásban ebben az évben játszottam életemben először Super Smash Bros.-szal (a Melee-vel), ami által... ha ismertem is bizonyos Nintendo játék sorozatokat előtte, de nem kifejezetten foglalkoztatott. A Super Smash Bros. adott nekik olyan vibe-ot, hogy elkezdtek nagyon érdekelni a Kirby, Metroid és egyéb játékok, amikhez korábban nem volt szerencsém. A Super Smash Bros. Melee egyfajta nagy baráti társaságként mutatta be a Nintendo karaktereket... mint egy nagy család, és ebből a bizonyos családból akartam minél inkább kivenni a részem.

Ugyanakkor az életemben is komoly vízválasztó volt a 2006-os év, sőt magamban a 2006. július 14-i napom az újjászületésnapomnak (Rebirthday) szoktam mondani, mert ahogy feljebb is írtam, ekkortól kezdtem el rendszeresen Budapestre járni. Ezalatt a 18 év alatt sokféle emberrel találkoztam, vannak, akik azóta is itt vannak velem (például Krisi), de vannak, akiket másfele sodort az élet. Ezeket szerencsére le tudtam zárni magamban, most az egész történet egy teljes egészet alkot. És a film forog tovább! Hiszen azóta is ezt az életet élem.

Nincsenek megjegyzések: