2024. augusztus 19., hétfő

Playstation interface fejlődése

Tegnap este kerestem képeket a Playstation kvázi "operációs rendszerének" képéről, mert már 2017-ben is feltűnt nekem, hogy az SCPH-9002-es interface-e másképp néz ki, mint amire az aktualitása idejéről emlékeztem.

Mert hiába vagyok nagy Nintendós, azért nem vagyok annyira idegen Playstation területén sem. A lényeg az, hogy a 9002-es PS rendszere kék hátterű, de én fehérre vagy minimum világos színűre emlékszem. Persze éltem a gyanúperrel, hogy a korábbi Playstation kiadásoknak másképp nézett ki az oprendszere, és ahogy tegnap este utánanéztem, tényleg.

Playstation interface most és akkor. Forrás: Retrocomputing

Igen, én régről a jobb oldalira emlékszem. Ugyanakkor meglep, mert most elnézve nagyon emlékeztet a Windows 3.1-es operációs rendszer külsejére. És talán annyira messze nem is állok a valóságtól, hiszen a Playstation valahol a Windows 95 környékén jelent meg, így talán érthető, hogy ha tényleg a Win 3.1-ből vették az inspirációt, miért onnan.

Erősen retro feeling a régi interface is, olyannyira, hogy nekem a "túlságosan régi" benyomását kelti. Egyáltalán nem bánom, hogy a 9002-es PS-t vettem meg, az mindenben sokkal menőbb, mint a régi kiadásúak. Az új, kék hátterű sokkal modernebb és dizájnosabb. Sokkal jobban tetszik.

FRISSÍTÉS (08.19., 16:53): Kicsit jobban utánanéztem az interface-nek mert nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy egy PSOne-os képet vettek alapul az összehasonlító képen, mire megtaláltam ezt az oldalt. Mert a képek többségénél még az 1001-es modellszámúnál is a kék színű interface látható. Azt tudom, hogy az 1-es végződésű az amerikai konzol, a 2-es végződésű az európai, de azt gondoltam, hogy a régiózáron kívül más különbség nincs a konzolok között. Az oldalon láttam, hogy az 1002-es és az 5502-es európai sorozatszámú Playstationök kapták meg a Windows 3.1-esre emlékeztető felületet, míg a japán és az amerikai Playstationök esetében végig a kék színű volt... egészen a PS one megjelenéséig. Felettébb meglepő, hogy a PS one esetében a régi európai oprendszer felületét gondolták újra, tették közzé világszerte és nem a kéket vitték tovább. Az oldalon olvasom, hogy a BIOS dizájnját azért egyszerűsítették le az európai konzolom, hogy ne foglaljon olyan sok helyet a konzol ROM-jában. Tehát összességében semmit nem csináltam rosszul annak köszönhetően, hogy a második kiadású Playstation konzolra a régi dizájnt vitték tovább.

Nincsenek megjegyzések: