2022. november 3., csütörtök

Marktplaats tapasztalatok

A múlt héten sikeresen eladtam az 5 PS3 játékot, amire nem tartottam igényt. €12,50-ért vette meg a vevő, erre azt mondom, hogy rendben van. Így az egész PS3 7 játékkal €87,50 volt. Nem adtam meg konkrét árat, "Bieden"-t (tehát ajánlattételt) adtam meg, ki mennyit adna a játékokért. Az első licit €2,50 volt, nem is lehetett komolyan venni. De azért írtam neki, hogy ha komolyan akarja a játékokat, akkor tegyen magasabb licitet. Nem jött válasz. A második ajánlat €7,50 volt, erre már írtam azt, hogy €15-ért megkaphatja a játékokat. Válaszolta, hogy €10 a maximum. Na, nem esszük olyan forrón... €12,50, és €2,50-ért megkaphatja a játékokat darabjáért. Erre már ő is rábólintott.

A fizetés érdekes módon történik. Akinek van holland bankszámlája, az hozzáadhatja a profiljához, így üzenetben egyből kérheti a fizetést, amit anélkül megtehet, hogy ismerné a számlám bármilyen adatát. Van erre gomb a Marktplaats-on. Én is így tettem. Megadhattam, hogy milyen módon tudom neki elküldeni a megvásárolt termékeket, beírom, hogy mennyiért vette meg, ehhez hozzáadja a rendszer a postaköltséget, és azt fizeti ki. Jelzi is a rendszer, hogy fizetett, a pénz viszont nem azonnal érkezik meg a számlára, néhány óra az átfutási idő. Meglepetés akkor ért, amikor megjött a pénz a számlámra, én ugyanis csak a termék árát láttam a számlámon. Néztem is, hogy mégis miből adjam fel a játékokat? Később láttam, hogy az üzenetben megjelent egy vonalkód, amivel ingyen adhatom fel a terméket. Tehát a pénz a postához ment... El is mentem a Brunához (Hollandiában nincs külön postahivatal, mint Magyarországon), ott feladhattam a játékokat. Az eladó csak bescanneli a vonalkódot, nekem tényleg nem kellett már semmit fizetni, csak átadni a csomagot. És mi volt még az érdekes? Pénteken adtam fel, a vevő meg már szombaton meg is kapta. Milyen serény a PostNL, szombaton is kézbesítenek. Ez teljesen jó rendszer. Tetszik, mert átlátható, és a pénz biztos jó helyre megy. A Marktplaats meg mindenről azonnal értesít.

Igazából eddig csak egy komolyabb negatívummal találkoztam az oldalon, ami komolyan a biztonság rovására mehet. Nincs "kopen" (vásárlás) gomb. Ami azért baj, mert ezáltal nincs dokumentálva az, ha megvásároltam egy terméket, tehát ha valami bajom van, nem tudom igazolni, hogy én megvettem azt a terméket és az eladó nem volt korrekt. Igazság szerint nem jártam annak még utána, hogy erre van-e valami megoldás, perpillanat erre kettőt tudok, amivel magam védekezhetek: Személyes átvétel során, mielőtt átadom a pénzt, átnézni a terméket, hogy rendben van-e vele minden. Mivel üzenetben egyezkedünk, ezért nincs mit tenni. Mert ilyenkor az történik, hogy megadja, hogy hova menjek a termékért, mikor mehetek érte és megtörténik személyesen az adás-vétel. Szállítás esetén meg csak a Marktplaats felületén keresztül fizetni, mert azt el tudom képzelni, hogy a a Marktplaats arra vállal felelősséget, hiszen, ha jelzi a rendszer, hogy megtörtént a fizetés, akkor az sejthetően valahogy bekerül a rendszerbe, tehát könnyebben tudok panaszt tenni, ha valami nincs rendben. Aztán részleteket nem tudok, de remélem, nem lesz szükségem arra, hogy tudjam. De egy kicsit olvastam a Marktplaats segítő oldalát, azt ott is írták, hogy azonnal fogjunk gyanút, ha WhatsApp-ra irányítanak át. Teljesen nyilvánvaló. Ezért van az, hogy ha szállítást kérünk, a fizetés csakis a weboldalon keresztül történjen meg.

Némi óvintézkedés mellett jól lehet használni az oldalt, és egész jó dolgokat lehet ott találni, jó áron.

Nincsenek megjegyzések: