2016. június 30., csütörtök

Top 25 Nintendo játékzene #11

Mario Party 2
Pirate Land

Mitsuda Yasunori, 2000

Ahogy a Mario Golfnál is méltattam, hogy néha kicsi játékokhoz milyen jó zenét szereznek, ugyanez igaz a Mario Party sorozat néhány játékára, elsősorban az első, második, ötödik és hatodik részére. A Mario Party 2 táblás zenéi mind nagyon jóra sikeredtek, majdhogynem mindegyikhez külön érzésvilágot lehet társítani. A csúcspont közülük a Pirate Land zenéje, ami folyamatosan hallgattatja magát. Hihetetlen kellemes érzetet kelt, hovatovább enyhe szexualitást érzek a zenében. A táblán nincs mit méltatni, mert ugyanolyan jó lett, mint a többi, a Mario Party 2-t tartom a legjobb a sorozat legjobb játékának.

2016. június 29., szerda

Top 25 Nintendo játékzene #12

F-Zero X
The Long Distance of Murder

Bando Taro & Wakai Hajime, 1998

Mindenki, aki most is nyugis zenére számít, de meg fog lepődni, ugyanis ma zúzni fogunk keményen. Az F-Zero X-et tartom a sorozat legjobbjának, nem utolsó sorban a zenéi is nagyon tetszenek. Kifejezetten tetszik a kemény, rockos hangzás, alapvetően híve vagyok az élő zenének. Bár Nintendo 64-es játék esetében talán erős lenne élő zenéről beszélni, de a hangzás mindenképpen élethű. Ez a zene a kedvencem a játékból a különleges hangulata miatt. Érzelmileg nehéz időszakból való kilábalás érzetét kelti, és pozitív jövőt helyez kilátásba. Van úgy, hogy egy játékzene ilyen gondolatokat vált ki, de akárhogy is van, mivel nálam sokat számít a játék zenéje, ezért Time Attack-ben sokszor választom azt a két pályát, ahol ez a zene szól.

2016. június 28., kedd

Stream a Luigi's Mansion-ből

Amikor itt volt LernenBoy, rábíztam, hogy nézzem körbe a játékaim közül, és válassza ki azokat, amikből úgy érzi, hogy jó live stream-et tudna csinálni. Így esett a választása többek között a GameCube-os Luigi's Mansion-re. Egyébként is Luigi a kedvenc karaktere, meg ha már ott van, miért ne próbálná ki? Milyen igaza van. Tegnap este megcsinálta a live streamet a játékból. Ahogy ment előrébb a játékban, úgy juttatta egyre inkább az eszembe, hogy miért nem játszottam soha végig ezt a játékot. Mert lassú, és megmondom őszintén, nekem unalmas volt nézni, ahogy játszik. Nem nagyon történnek benne dolgok, és mivel a helyszín egy elhagyatott kastély, ezért ellenségek sincsenek benne nagyon. Egyféle van belőlük a játékban, szellemek, és nem feltétlen van belőlük sok a kastély minden szobájában. Ez olyan vontatottá teszi a játékot. Azt gondolom, hogy inkább a pörgős játékokat kellene előnyben részesíteni egy élő adásban. Közben megnéztem a Tears to Tiara anime 11. részét, egy tapasztalat: Nem érdemes egyszerre két dolgot nézni, mert semmi nem marad meg egyikből sem. ^^' Az animéből sem fogtam fel semmit, Lernie adása is kiesett az elmémből arra az időre. Tényleg nem az igazi, viszont ő maga ügyes volt. Nézzétek meg:

Viszont egyre nyitottabb vagyok arra, hogy besegítsek neki én is egy páros játék erejéig. Sportjátékokat játszanék vele szívesen, méghozzá a Super Tennis-re vagy az International Superstar Soccer-re gondoltam. Közben beszélhetnénk az adott sportágról, személyes tapasztalat, ki mennyire nézi TV-ben, kommentálni a játékot. "NAGYON JÓ LABDAMENET!" ordítanám el magam egy több mint 10 menetes teniszjátékban. Vagy amit mondtam még Lernie-nek, az a Zelda II: The Adventure of Link. Utaltam már rá korábban, hogy újra játszok Zelda játékokkal, és hogy milyen izgalmakat okozott. Miközben játszottam, elgondoltam magamban, hogyan kommentálnám a látottakat, és oda jutottam magamban, hogy jó adást lehetne csinálni a Zelda II-ből. Csak tudni is kell játszani vele, ami önmagában hatalmas kihívás.

Top 25 Nintendo játékzene #13

Mario Golf (GBC)
Tiny's Theme

Sakuraba Motoi, 1999

Talán az egyik legjobb 8bites zene, de az biztos, hogy az élvonalban van. Sakuraba Motoi rengeteg játékhoz írt zenét, ezek közül sok RPG-nek (ismertek például a Tales of... és a Golden Sun sorozat zenéi), és repertoárjainak egyike a Mario Golf is, melynek zenéjét nem győzöm dicsérni, ugyanis hihetetlen jóra sikeredtek. Igaz ez elsősorban a Nintendo 64-es játékra igaz, a Game Boy Coloros zenék annyira nem lettek emlékezetesek, de a Tiny's Theme magasan kiemelkedik a többi közül. Tiny a Dune Club bajnoka, a Story Mode-ban mérhetjük össze golfozói tudásunkat vele. Egyébként abból a szempontból vicces a neve, hogy a négy bajnok közül a legmagasabb kapta ezt a nevet. Ez a zene pedig igazán élvezetessé teszi a golfpárbajt.

2016. június 27., hétfő

Top 25 Nintendo játékzene #14

Super Mario Galaxy 2
Beat Block Galaxy

Kondo Koji, Nagamatsu Ryo & Yokota Mahito, 2010

Megmondom őszintén, ezt a dalt kicsit amolyan "lázadásként" tettem ide, amellett, hogy tényleg ez a zene maradt meg legjobban bennem a Super Mario Galaxy párosból. Ugyanis nem nagyon tetszik a SMG-duó szimfonikus hangzása, mert olyan érzetet ad, mintha a zenével is azt akarták volna éreztetni, hogy nagyot akarnak robbantani ezzel a két játékkal, ezáltal elveszti a spontaneitását. Az első játékot abba is hagytam, mert nem találtam már érdekesnek, a Super Mario Galaxy 2 viszont sokkal jobban tetszett, végig is játszottam. Ezen a galaxison pedig különösen szerettem lenni, mert a ritmusra váltakozó platformok kifejezetten érdekessé tették a játékot. Az a lényeg, hogy a zene ritmusára feljöttek platformok, majd eltűnnek, és mások jönnek elő. Ezeken átugrálva kell végigmenni a pályán. Ez adja a zene hangulatát is, hogy a ritmusa által részévé válik a játék, mindazonáltal szerintem ez a legjobb Super Mario Bros. Underground music újragondolt változata. Kellene játszanom a Rhythm Heaven-nel...

2016. június 26., vasárnap

Top 25 Nintendo játékzene #15

Mario Party DS
DK's Stone Statue

Yahata Hironobu & Outouge Shinya, 2007

Annyira remegek még mindig a Zelda II miatt, hogy még azt se tudtam rendesen beírni, hogy youtube.com. Nagyban játszok vele, 800 pont kell a következő szint eléréséhez (úgy tudom, hogy a varázserő fog fejlődni), és 783 körül kaptam Game Over-t. Szerintetek milyen érzés volt ezt betudni, miután lenullázódik az egész? T_T De térjünk rá a mai játékzenére, mely ismét a Mario Party DS lesz. Talán furcsának hat, hogy két zene is van ebből a játékból, de tényleg annyira kiemelkedőnek gondolom ezt a kettőt, hogy úgy érzem, hogy van helyük ezen a listán. Az enyémben mindenképp. A DK's Stone Statue a harmadik tábla a Mario Party DS-ben, Donkey Kong-hoz híven dzsungeli hangulat uralkodik a táblán, ezt hivatott a zene is rekonstruálni. Igazából a zene miatt eléggé leszűkítettem magamban, hogy mely táblákon játszok, amikor előveszem ezt a játékot, akkor vagy ezen, vagy a Kamek's Library-n játszok, de akkor a maximális 30 kört, hogy minél tovább élvezhessem a táblák zenéit.

2016. június 25., szombat

Top 25 Nintendo játékzene #16

The Legend of Zelda: A Link to the Past
Hyrule Castle

Kondo Koji, 1991

A Super Nintendós Link to the Past vitt be engem annak idején az egész Zeldás világba. Pedig csak egy ártatlan gondolattal kezdődött, miszerint milyen Nintendós az, akinek nincs jártassága a Zelda játékokban? A The Link to the Past régóta megvolt SNES-re, na mondom, akkor lássuk. 4 órás játék lett a vége. Kell ennél többet mondani? Ehhez a nagyon hosszú játékhoz az is hozzájárult, hogy a Hyrule Castle-ben kezdjük ugye a játékot, és teljesen elragadott a zenéje. És az a zene, aminek rabja leszek, onnastól nincs menekvés. Különben azt vettem észre, hogy Super Nintendóra erős hangzású zenéket írtak, különösen az anyacég játékaira. A dallamok emlékezetesek és erőteljesen szólnak. Ez is közrejátszik abban, hogy a Super Nintendo zenék olyan emlékezetesek. Főleg ez a zene annyira megemelte a Hyrule Castle-béli kalandjaim hangulatát, hogy teljesen elmerültem a játékban, konkrétan észre sem vettem a végére, hogy már 4 órája játszok vele. Ha van játék, amit kötelezővé tennék SNES-re (a Super Mario All-Stars mellett), az a Link to the Past lenne. Már ez a zene is bőven elég indok:

2016. június 24., péntek

GIGA PULSE

A tavaly megjelent Hayashibara Megumi Time Capsule albuma három lemezből áll. A harmadik egy mini-album, mely a "GIGA PULSE" alcímet kapta. Ez az 1990-ben megjelent PULSE kislemez dalait tartalmazza újragondolt változatban. Bár az eredeti kiadványt inkább mini-albumnak mondják, mert nem 2+2 dal van rajta (2 vocal + 2 karaoke változat), hanem 4 új dal. Főleg 1994-ben újra megjelent, ezúton rendes 12 cm-es CD-re mondják ezt, mert rajta mind a négy dal a karaoke verziójával. Annak ellenére, hogy ezek a dalok mai füllel nagyon egyszerűek, már-már kezdetlegesnek mondhatók, mégis szeretem hallgatni őket, mert nagyon jól demonstrálja egy húszas éveiben járó fiatal (nemtől függetlenül) optimista lelki világát, aki kész belevágni a nagybetűs életbe. Ezek mellett egy ígéretes karrier kezdetét hallhatjuk a dalokban. Amúgy nem feltétlen ez a debütáló kislemez, mert 1989-ben jelentkezett már egy kislemezzel, mely a "Yakusoku Dayo" címet kapta, valamint az első dalát még 1988-ban vették fel. De talán az első nagyobb debütálását a PULSE kislemezt tartják.

Alapvetően jó ötlet volt elővenni a dalokat, hiszen tavaly volt a kislemez megjelenésének 25. évfordulója, és gondolom ezek teljes áthangszerelésével akarta ezt megünnepelni. Ez jó ötlet, csak a kivitelezés problémás. Illetve ez így ennyire nyersen nem igaz, mert nagyon jól megmutatja a négy átdolgozott dal, hogy maga Hayashibara Megumi is mennyit változott a 25 év során. Képtelen előadni azt a fajta már-már kislányos naivitást, ami nemcsak egy karrier kezdetét jelzi, hanem hogy Hayashibara Megumi nagy dolgokra hivatott. Ezzel nincs is semmi baj, hiszen a változást sokszor fejlődés követi, ami megvolt bőven az énekesnőnél. Az igaz, hogy kezdetlegesek az eredeti dalok, Hayashibara-sama énekhangja sem volt akkoriban feltétlen szakmailag fejlett, mégis lehet hallani mögötte egyrészt az a bájt, amivel egy anime-rajongó (vagy Hayashibara Megumi rajongó) szívébe lophatja magát, másrészről meg azáltal, hogy a négy dal két különböző stílusban vannak megírva, már az jelzi, hogy több stílusban megállhatja a helyét. Amúgy a képek is nagyon jól illusztrálják a különbséget. A felső kép az eredeti 1990-es borító képe, a második pedig a Time Capsule borítóról való. Megcsinálták ugyanazt a fizimiskát, amit 25 éve, és borítóra tették. Először megijedtem, mert egyből az eredetire gondoltam, és nem tudtam elképzelni, hogy mi ez? De nem sokkal utána azt gondoltam, hogy ez jó ötlet. Az új változatokkal alapvetően az a baj, hogy mostani énekhangjával nem hangzanak jól a dalok. Legfeljebb koncerten tudnám elképzelni ezeket a dalokat ebben a formában, de ezeket tényleg csak úgy jó hallgatni, hogy benne van annak a naiv, álmodozó lánynak a lelki világa, ezt ma már nyilván nem tudta visszaadni. Még az sem ment a dolgon, hogy az új hangszerelésben több az élő hangszer, mert annyira egyszerűek ezek a dalok, hogy azokat sehogy nem lehet máshogy előadni, csak szintetizátor kísérettel, legfeljebb gitárszólóval fűszerezve. Valószínűleg nekik is az volt a céljuk az újrahangszereléssel, hogy megmutassák, hogy mennyit változott az énekesnő 25 év alatt (miután a Time Capsule borítója is ezt hivatott illusztrálni), meghallgatom, ha ez a négy szám van soron, de annak ellenére, hogy a célját elérte, nem szeretem az új változatokat.

Top 25 Nintendo játékzene #17

Pilotwings Resort
Hang Glider

Ito Asuka, 2011

Gyakran lenyűgöz, hogy a kisebb játékokhoz is milyen nagyszerű zenéket szereztek a Nintendónál. A Pilotwings Resort nyitócím volt Nintendo 3DS-re, mely egy ügyességi játék, valamilyen légi járművel (nem feltétlen repülővel) kell a Wuhu Island légterében a pontokon átmenni, amik természetesen különböző helyeken vannak. Hangulatos játék, kifejezetten szeretem. Ennek az egyik zenéje a Hang Glider, ami akkor szól, amikor olyan küldetést választunk, amit vitorlázó repülőgéppel kell teljesíteni (glider). Mivel maga a gépezet is lassan, nyugodtan jár, a zene is ilyen. Nagyon megemeli a játék hangulatát, kellemes dallama van, szinte alfa állapotba helyez, amikor ezen zene alatt játszok.

2016. június 23., csütörtök

Top 25 Nintendo játékzene #18

The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Water Temple

Kondo Koji, 1998

A legismertebb dungeon az összes Zelda játék dungeonjai közül. Sokan nem szeretik, de a mai napig kiállok amellett, hogy az egyik legjobb. Nagyon szeretem, annak ellenére, hogy rengeteget kell járkálni benne, vízszintet változtatni, cipőt, ruhát cserélni, de a hangulata valami eszméletlen. És nem olyan nehéz. Bár azt bevallom őszintén, hogy amikor annak idején először harcoltam meg a főellenséggel, Morphával, szabályosan megrázott lelkileg, hogy felkapja Linket, összeszorítja, és eldobja a harctér szélére. Ez csak első látványra sokkolt, de emlékszem, hogy valahányszor megjelent Ruto a játékban (akit meg kellett menteni ettől a főellenségtől) mondtam magamban neki, hogy érted szenvedtem meg ennyit.

Most egyébként kicsit újraélem lélekben a Zeldás korszakot, mert toldozom-foltozom a blogot, nagyon sok a felesleges címke, tag, ezeket törlöm postonként egyesével. És amikor elértem a 2008-as blogpostokat, amikor nagyon erős Zeldás korszakom volt, újra megéltem azt az időszakot, és elképzeltem, hogy mennyire jó lenne ismét olyan nagyokat Zeldázni, mint annak idején. Még suliból is ellógtam, annyira bele voltam zúgva az egész szériába. Az Ocarina of Time meg önmaga egy külön játékélmény, amiről könyvet lehetne írni. Nem véletlen a 97% körüli átlag a világ tesztjeiben. Most is beleborzongok, ha eszembe jutnak azok az önfeledt játékidők. A Zelda volt az a játékszéria, mely nagyon hosszú idő után több órás játékra inspirált egyhuzamban. Volt, hogy 4-5 órát is játszottam szünet nélkül, ez nekem nagyon soknak számít. Ha valaki nagyon véletlenül nem tudná miről van szó, ízelítőként álljon itt a Water Temple zenéje. Nem árulok el nagy titkot, hogy fogunk még OoT-vel találkozni a későbbiekben.