2011. június 14., kedd

Super Mario 64 fejlemények

A játék sokkal jobban megy, mint ahogy elképzeltem. Harmadik napja van meg a játék, tegnap nem játszottam vele, és már 51 csillagom van. Az első öt pálya 100%-ra kész van. Megvan bennük mind a hat csillag, és összegyűjtöttem 100 érmét. 100 érméket összegyűjteni viszonylag könnyű, csak a Bob-Omb Battlefield és a Jolly Roger Bay pályákon nehéz összeszerezni. Az első pályán több érme is a levegőben van, amit repülősapka nélkül elég nehéz megszerezni, én meg enélkül csináltam meg, így egy párszor vissza kellett fordulni. A harmadik pályán (Jolly Roger Bay) annyira nem vészes, de az egész pályán csak 104 érme van, és ha időlimiten belül nem szerezzük meg az átjáróban levő kék érméket (mely ugye 5 érmét ér), akkor az egész hiába, mert már biztosan nem lesz meg a 100 érme.

A csillagokat viszonylag elég könnyen meg tudom szerezni. Vannak olyan küldetések, melyek 1-2 percet vesznek igénybe. Köszönhetően annak, hogy szinte az összes csillag helyére emlékszem. Ami még komolyabb nehézséget okozott a Cool Cool Mountain 5. csillagja, amely lényegében abból áll, hogy a hely tetejénél találunk egy nagy hógolyót. Az szeretne egy fejet találni magának. Aki tud neki segíteni, azt követi. Ki más lenne ez a személy, mint Mario? A hógolyó megindul elég nagy sebességgel. Lényegében ez is egy versenyjáték. Nekünk kell mindig elől lenni, és el kell vezetni a hegy alján levő fejhez. És nagyon könnyű megsebződni, valamint könnyen megelőz a hógolyó. Azt hittem, hogy ha túlzottan gyorsak vagyunk, akkor már nem követ, de ez nem így van. A teljes sebességünkkel kell menni. Többedjére, de sikerült.

De megmondom őszintén, meglep, hogy ennyire jól megy a játék, mert én meg voltam magam felől győződve arról, hogy nekem csorbult a játéktudásom az évek során. És pont, hogy most megy jobban néhány csillag megszerzése, amivel anno sokat szenvedtem. Így nem fog sok időt igénybe venni, hogy újra 120 csillagom legyen.

2011. június 12., vasárnap

Új Megumi Hayashibara album

Tegnap jelent meg Megumi Hayashibara legújabb válogatásalbuma, mely a VINTAGE White címet kapta. Nagyon nem tudom elképzelni, hogy miért jelent meg még egy válogatásalbum, de tartalmaz két új dalt: Re:Starting again és Heart Bridge. Meghallgattam YouTube-on, nem olyan nagy szám. Már többször hallottunk tőle ilyet, egynek jó volt, de nem recept az igazi jó dalhoz. Legalábbis nálam. De a borító nekem nagyon tetszik. Most mondjátok meg erről a képről, hogy Megumi 44 éves. Ugye, hogy ugye?

Az album már elérhető letöltés formájában, lehet, hogy majd én is kiteszem, de annak örültem, hogy a 3. helyet érte el az Oricon charton. ^^ Bár azt azért hozzá kell tenni, hogy ez a dobogós helyezés kicsit fals azért, mert az album szombaton jelent meg, és ugye a legtöbb album Japánban szerdán szokott megjelenni, ezért aznap szoktak új heti listák lenni, akkor összesítik az eladásokat, és a napi lista is aznap újul meg, rendszerint nagy eladási számokkal, és ezek a számok folyamatosan csökkennek, ezért mondom, hogy nagyon jó, hogy most 3. helyezett, de a végső heti listán szerintem nem lesz dobogós. Bár a 6.081-es első napi eladás szép. Remélem meg fogja előzni a tavalyi CHOICE albumot nemcsak heti listában, hanem összességében. Egyébként egész jó dalokat válogattak össze a két korongra, íme a tracklist:

CD1

  1. Yoake no Shooting Star
  2. Niji Iro no Sneaker
  3. Kimi no Answer
  4. BECAUSE
  5. Boy Voyage!
  6. -Life-
  7. Give a reason
  8. I'll be there
  9. Successful Mission
  10. Hanarete Itemo
  11. don't be discouraged
  12. Good Luck!
  13. Thirty
  14. raging waves
  15. Kimi ni Aete Yokatta
  16. Ame Nochi Kumori Nochi Hare...

CD2

  1. Sakura Saku
  2. Over Soul
  3. feel well
  4. Northern lights
  5. Tokyo Boogie Night [2002 version]
  6. KOIBUMI
  7. Asamadaki Yoruwatari
  8. Makenaide, Makenaide...
  9. Meet again
  10. 4 Gatsu no Yuki
  11. Plenty of grit
  12. Shuuketsu no Sono he
  13. Shuuketsu no Sadame
  14. JUST BEGUN
  15. Heart bridge
  16. Re.Starting again

2011. június 11., szombat

Super Mario 64

Rég nem játszott imádott játékot elővenni mindig fantasztikus érzés. Most játszani Super Mario 64-gyel valami veszett jó érzés. Sokszor gondolkodtam már azon, hogy elővehetném a játékot, de ez valamiért sosem történt meg. Most miért vettem elő?

Ma elmentem a Colin Konzolba, és beadtam a Fire Emblem-et GBA-ra. Azért cselekedtem így, mert bár a játék nagyon jó (RPG, akik szeretik), de nagyon vontatott a játékmenet, és csak akkor egyszer vettem elő, de semmi nem vett rá arra, hogy folytassam. De jól jártam vele, mert Békéscsabán vettem a Media Marktban mélyen leszállított áron, 2000 forintért. Teljesen, fóliás, tökéletesen új. Igazából már kedden be akartam adni a Fire Emblem-et, de akkor csak a kazettát vittem be, és azt mondta, hogy nagyon jó játék, de mivel kevesen ismerik, ezért doboz nélkül nem tudja eladni, de azt mondta, hogy dobozostul, leírásostul visszaviszem, akkor beveszi, mert akik ismerik, azok nagyon szeretik, és gyűjtőknek biztosan el tudja adni. Benne voltam, bár csak ma délelőtt tudtam rászánni magam, hogy elvigyem. És ma már ott van. Tehát, akit érdekel Fire Emblem: Sacred Stones GBA-ra dobozával, leírással, teljesen újszerű állapotban, az menjen el a Colin Konzolba (XIII. kerület Szent István tér 10, a Jászai Mari térnél a Nyugati Pályaudvar után), biztos vagyok benne, hogy olcsón adja. Ugyanis ezért adtam oda neki, mert tudom, hogy nála olcsók a játékok, tehát nem tesz rá nagy hasznot. Zsida történetét érdemes lenne meghallgatni, hétfőn be akart adni egy pár általa nem használt játékot konzolboltokba, de veszett keveset adnának érte. Ezzel még nem is lenne baj, a gond ott van, hogy a használt játékok viszont már nem ennyire olcsók. A másik, amin zsida felmérgelte magát, hogy több konzol üzletben nagyon lekezelően bántak vele. Persze, addig mindenki jó fej, amíg csengetjük a pénzt, igaz? Hangsúlyoznám, hogy nem ismerem az összes konzol boltot, de eddigi ismereteim alapján, aki ilyen helyre akarja beadni a használt játékait, vagy beszámíttatni, azoknak a Colin Konzol-t, és a Konzolok szervizét javaslom. A Konzolok szervizében picit drágábbak a használt játékok, de ott jobb árakat is adnak a játékokért.

De hogy jön ide a Super Mario 64? Hát úgy, hogy nem pénzt kértem a Fire Emblem-ért, hanem egy Super Mario 64-et kértem cserébe. Oda is adta mindenféle cseredíj nélkül. Nekem van Super Mario 64-em, de annyira kopott már a kazettán levő matrica, hogy rossz volt ránézni. Meg is mondtam a Colin Konzolban, hogy ezt, és a srác egyből mutatta, hogy neki két Super Mario 64-e van, és mutatta, hogy akkor válasszam ki azt, amelyiket szebbnek tartom. Nagyon jó fej volt, mert eredetileg nem látszott, hogy kettő van. Haza is mentem, izgazott voltam, hogy végre játszak vele. Valami hihetetlen érzés volt újra játszani vele, ismét megélni a régi emlékeket, és azt betudni, hogy a játék értéke semmit nem veszített az idők során. De előbb engedjétek meg, hogy megosszam a történetemet a játék kapcsán.

Én a Super Mario 64-gyel először a német RTL reklámjában találkoztam, teljesen el voltam ájulva attól, hogy Mario 360°-ban mozog, és teljes három dimenzióban. Ez a grafika akkor hatalmasnak számított, a PSX-et simán alázta vele. Bár Nintendo 64-em sokáig nem volt, de nem volt eseménytelen a Nintendós életem eddig sem. Bár az 576 KByte üzlet bezárt 1996-ban (igen, volt 576 KByte üzlet Békéscsabán a Jókai u. 6 szám alatt, a mai napig tisztán emlékszem a helyére), ám a konzol-élet nem állt meg. Nyílt egy másik konzolbolt Békéscsabán egy kicsivel odébb, a Jókai u. 8. szám alatt, Aster-X néven futott. Mivel helyben is lehetett játszani (1 óra volt 150 forint), ezért nagyon sokan jártunk arra. Soha nem felejtem el, mennyit Mario Kart 64-eztünk ott. Később 200 forint volt egy óra, és ha négyen akartunk játszani, akkor négyen összedobtunk 50 forintot, és orrvérzésig csatáztunk, valami kegyetlen, hogy szivattuk egymást! A másik nagy multiplayer sláger a Goldeneye 007 volt, ez a játék is örök emlék marad számomra. Viszont sokáig nem lehetett Nintendo 64-em. Nem is azért, mert nem volt rá anyagi lehetőségem, hanem anyám akkor kezdte mondogatni azt a szöveget, hogy fejezzem be a Nintendózást, és nőjjek már fel. Persze én tudtam magamban, hogy ez képtelen követelés. De arról mindig lehetett szó, hogy kikölcsözzük a konzolt egy-egy játékkal egy napra. Bizony, a régi időkben ez nagy divat volt. Talán 800-1000 forint körül volt a konzol egy napos kölcsönzése... Nem mernék megesküdni rá. Ez a konzolüzlet annyira sokáig nem húzta itt, elköltöztek a Corvin utcára, majdnem a Lencsési út felé. Így, mivel nem volt a város központban, ezért igencsak megcsappant az üzlet forgalma, bár azért tartotta magát viszonylag. Eközben a régi helyén nyílt egy másik konzol üzlet, a PSX Shop. A nevükkel ellentétben ekkor még Nintendóval is foglalkoztak. 2000. április 18. volt az a fordulónap, amikor vehettem Nintendo 64-et. Hihetetlen boldog voltam tőle, végre annyit játszhattam Super Mario 64-et, amennyit csak akartam!

Bele is vetettem magam, és körülbelül 2 hónap alatt sikerült megcsinálni a játékot 100%-ra, tehát megszerezni mind a 120 csillagot. Voltak idők, amikor nagyon sokat öltem bele egy nap alatt a játékba, arra emlékszem, hogy 46 csillag után megálltam egy hétre, már nem tudom pontosan, hogy melyik volt az a csillag, amelyiket elég nehezen sikerült beszerezni. De azzal sokat szenvedtem. És aztán ment, kicsit lassabban, de össze sikerült szerezni 119 csillagot. Az egyikkel szenvedtem még nagyon-nagyon sokat. Van az a rész, ahol a Wing Capet lehet megszerezni, és ott van nyolc piros érme. Azzal veszett sokat szenvedtem, napokig csináltam, mire nagy nehezen sikerült megszerezni, és meglett a 120. csillag. Az összes csillagot megszerezni pedig érdemes, mert a nagy kastély előtt megnyílik az ágyú, és ha fellövöd magad a kastély tetejére, ott vár Yoshi, aki 100 élettel ajándékoz meg. Sokat nem segít a dolgokon, az igaz, de ez egy jelzésérték a Nintendótól, így értékelik, hogy megcsináltad 100%-ra a játékot. De hatalmas élmény volt, nem tudom, hogy  mi a Nintendo titka, de nagyon értenek a szórakoztatáshoz.

Ezután egyszer sem sikerült megcsinálni a játékot 120 csillagra, bár amior 2006. karácsonyára megkaptam a Nintendo DS-emet, akkor kaptam mellé Super Mario 64 DS-t, abban ... *megnézi a mentését* ... 87 csillagot sikerült összeszereznem. És ráadásul itt már nem 120, hanem 150 csillag van. Unokatestvérem játszott a játékkal nagyon sokat, neki 149 csillagot sikerült összeszereznie. Azóta én nagyon nem is vettem elő a játékot, csak most. De valami iszonyat jó érzés újrajátszani vele. Olyan 80 perc alatt 9 csillagot sikerült összeszerezni. Azért nem rossz, bár bizonyos csillagokat most sem a legkönnyebb összeszerezni, de lényegesen jobban megy. Mit szólnátok, ha megint végigjátszanám a játékot? Én benne vagyok, ez a játék hatalmas klasszikus, amit tényleg mindenkinek be kell szereznie, akár Nintendo 64-re, akár Nintendo DS-re, akár Nintendo Wii-re, mint Virtual Console letöltés. Kicsit nehéz, de érdemes megharcolni érte. A zenék fantasztikusak, és iszonyatosan hangulatos az egész játék. Most első ízben 9 csillagom van, az első négy pályán szereztem meg 2-2 csillagot mindenhol, és a 8. csillagot után a Bowseres pályán szereztem össze a 8 piros érmét, azt pedig ki lehet váltani egy csillagra. Azt nem mondanám, hogy simán ment, A Jolly Roger Bay (valami csodálatos a zenéje!) első 2 csillagja okozott nehézséget, meg a Bowser pályán a 8 piros érme. Az első kettőt nagyon nehéz megkaparintani. Kaptam is egyszer Game Overt (5 életünk van alapból). De a nehézségei ellenére nagyon szeretem a játékot.

A 2000-es történethez még annyit, hogy anno nem segítség nélkül szereztem meg a 120 csillagot. Emlékszik még valaki a Kódmester magazinra? Ez egy eléggé kis példányszámban terjesztett magazin volt, melyet lehet, hogy az A5-ös mérete, és a 40 oldalas mivolta miatt jobb füzetnek nevezni. Na, a 6. számában volt egy Super Mario 64 végigjátszás, de valami fantasztikus leírás volt, benne volt mind a 120 csillag megszerzése! Az a füzet most Békéscsabán van, de ha őszinte akarok lenni, ha itt lenne, megint elővenném. ^^' Már csak azért is, mert maga az írás is fantasztikus volt! A srác nevére nem emlékszem (az volt az újság érdekessége, hogy játékosok küldhették be a maguk végigjátszásait, tippjeit, trükkjeit), csak arra, hogy szegedi volt, de tényleg nagyon jó írást dobott össze a játékról, és részletesen leírta, hogy melyik csillagot hogy kell megszerezni. Úgyhogy nagy segítség volt, és ha legközelebb hazamegyek, elhozom magamnak azt a számot.

És hogy mi lesz a kopott matricájú Super Mario 64-gyel? Felkerült a Vaterára. Mivel láthatóan nem a legjobb állapotban van, ezért olcsóbban tettem fel, 1000 forintos kikiáltási áron, akinek kell, az annyiért is megveheti, vagy villámáron 2000 forintért. A termék részletes leírása itt tekinthető meg. És végre megint rá lehet kattintani a képre, akkor teljes méretében megtekinthető! ^^ Sikerült megoldani a problémát.

2011. június 7., kedd

E3 2011 Nintendo – Ismertető és egyéni vélemény

Akkor ma 18 órakor megtartotta a Nintendo a konferenciáját. Hogy milyen volt? Eléggé felemás érzésekkel kapcsoltam ki a GameSpot oldalát. De lássuk is, mik voltak:

Egy igen ütős The Legend of Zelda blokkal kezdtek, a szimfonikus zenekar hatalmas ötlet volt így üdvözölni a széria 25. évfordulóját. Ennek örömére bejelentették, hogy 2 OST CD-t fognak megjelentetni, valamint a Nintendo 3DS-re a mai frissítéssel megjelenő Nintendo eShop-ban megjelent a Virtual Console-ra mától letölthető a Link's Awakening DX. - Hát én azért többet reméltem erről a nagy hatású bevezetőtől, bár többször elgondolkodtam azon, hogy milyen játékkollekcióval lehetne méltóképp megünnepelni a Zelda 25. évfordulóját, hiszen van már Zelda Collector's Edition GameCube-ra, valamint az összes régi Zelda letölthető Virtual Console-ról. Reméltem, hogy a mai napon megkapom a választ, de egy OST CD nem a legkielégítőbb... Ami nagyon jó, hogy új játékként meg fog jelenni a Zelda Four Swords DSiWare-re, és ingyenesen letölthető lesz mindenki számára.

Most jön a jó része az E3-nak, ugyanis, Nintendo 3DS-re azt kaptam, amit vártam, hogy felkeltsék az érdeklődést, és ez megtörtént. A Mario Kart 3D, Super Mario 3D, StarFox és Kid Icarus mind várhatók voltak, de az igazi nagy durranás a Luigi's Mansion 2 lesz. Ez hatalmas ötlet volt GameCube-ra, szinte biztos vagyok abban, hogy 3DS-re sem fogják elrontani. Ezekről a játékokról mind láthattunk videót. Amíg a Mario Kart Wii-ben újítás volt, hogy motorral is mehettünk, addig a Mario Kart 3D-ben, kapunk egy sárkányrepülőt, valamint kocsijaink víz alatt is tudnak majd menni, úgyhogy kartjaink hároméltűek lesznek. A Super Mario 3D-ben meg visszatér a levél, Mario ismét tud repülni! Nagyon megörültem neki, mindig is kedvenc szórakozásom volt repülni a Super Mario Bros. 3-ban. Jól megújították a Super Mario World-ben és a Super Mario 64-ben, de legjobb a Mario 3-ban volt. Tehát szép jövő elé néz a 3DS.

És *hatalmas dobpergés* leleplezték a Nintendo Wii utódját, mely a Nintendo Wii U nevet kapta. A konzol lényegében egy controller. Legalábbis meglesz a többi "alkatrésze" is, de a controlleren mindennél nagyobb hangsúly lesz. A controller tartalmazni fog egy 6,2 colos érintőképernyőt, ami arra lesz jó többek között, hogy azon is nézhetjük, hogy épp mit játszunk. Így ha az egyik családtagunk TV-t akar nézni, akkor mi a controllerünkön folytathatjuk a játékot. Emellett a controlleren netezhetünk, videochatelhetünk, valamint, ha egy asztalra letesszük, akkor különböző táblás játékokat játszhatunk rajta. Egyetlen egy játékot lehet tudni rá: New Super Mario Bros. Wii 2, mely látszatra nem sokban különbözik a Wiis New Super Mario Bros-tól. Remélem újításokban nem marad el.

Hír bizonyítást nyert, ugyanis a Nintendo megígérte, hogy most igen széles terepet fognak kapni a külsős cégek. Akik benne voltak a Nintendo 64 és GameCube érában, azok tudják, hogy nagyon kevés 3rd party játék volt Nintendo konzolokra. Viszont a Nintendo már a GameCube-ra megígérte, hogy lesznek bőséggel külsős játékok, ám ez nem lett betartva. A Wii-re is megígérték. Valamivel jobb volt a felhozatal, de még mindig nem az igazi. Viszont most mutattak bőven külsős készülő játékokat 3DS-re és Wii-re.

Legvégül egy rakat idén és jövőre megjelenő játék listáját láthattuk. Kirby Wii, Mario Party 9 (Wii), Kirby Mass Attack (DS), Paper Mario 3DS, Mario and Sonic at the London 2012 Olympic Games (Wii / 3DS), stb.

És lényegében ennyi volt. A Wii U nem olyan, amilyennek elképzeltem. Az biztos, hogy grafikailag verni fog mindent, de ezek az újítások nekem nem jönnek be. Nekem ennyi kevés. Játékokkal kellett volna prezentálni a gép tudását. Ami még nem tetszett, az az, hogy Nintendo DS szinte egyáltalán nem volt már, és ezt nem szeretem a Nintendóban, hogy amint megjelenik egy adott konzol utódja, a gépet gyakorlatilag meggyilkolják. A Sonyban viszont ezt becsülöm, hogy még adnak ki az előző konzoljaikra játékokat bőven. De így, nem fog sokáig élni a DS, és félő, hogy a Wiinek is már csak 2 éve maradt hátra.

Lélektani határ alatt

Nagy öröm ért, amikor megmértem ma reggel a súlyomat a Wii Fittel, ugyanis 69,8 kg-ot mutatott. Legalább öt éve nem voltam 70 kg alatt. És a BMI-m is 23,87, úgyhogy nagyon jó úron haladok a cél felé. Ha le tudnék adni még 7 kilót, akkor azt mondom, hogy elégedett lehetek a munkám gyümölcsével. ^^

Ennek örömére arra gondoltam, hogy megosztok néhány tanácsot, amit a Wii Fit mond a használóinak:

  • Amikor valaki fogyóúrába kezd, azt jól teszi, hogy kevesebb kalóriát vesz magához, ugyanakkor megfeledezik a megfelelő vitamin és ásványi anyag bevitelről. Ezt kiküszöbölendően érdemes több nyers és párolt zöldséget, valamint szárnyasokat (pl. csirke, pulyka) enni.
  • Edzés előtt érdemes banánt enni. Kicsit magasabb a kalóriatartalma a benne levő gyümölcscukor (fruktóz) miatt, viszont könnyen megemészti a szervezet, és mozgás közben csak még jobban hasznosul a bevitt energia.
  • Érdemes odafigyelni az alvási szokásainkra, és minimum 7-7,5 órát aludjunk. Nemcsak azért, hogy kipihentek legyünk, hanem állítólag az elhízásban is szerepet játszhat a kisebb alvásidő.

Egyébiránt javasolja még az életre kelt Balance Board, hogy reggelenként ébredés után első dolgunk legyen gyorsan megfürdeni, mert gyorsan felébred a még álmos test. De arra vigyázzunk, hogy ne maradjuk túl sokáig meleg víz alatt, mert az felnyomja a vérnyomást.

Én egy kicsit változtattam az étkezési szokásomon is. Be kellett látnom, hogy csak nem megy diétás étrend nélkül. Nagyon nehezen sikerült elérnem ezt a testtömeget, de nem azt csinálom, hogy alig eszek, hanem van ez a bizonyos INBÉ. Avagy az irányadó napi beviteli érték. Erről olvastam részletesebben, és arra jöttem rá, hogy nemcsak arra kell figyelni, hogy kevesebb kalóriát vigyünk be, hanem azt is nézni kell, hogy miből mennyit eszünk. Azóta még jobban figyelem az ételek csomagolásán levő tápanyagtartalmat. Közismerten ugye egy embernek ennyi tápanyagra van szüksége ahhoz, hogy egészséges legyen az étrendje:

  • Energia: 2000 kcal
  • Szénhidrát: 270 gramm
  • Cukor: 90 gramm
  • Zsír: 70 gramm
  • Telített zsírsav: 20 gramm
  • Nátrium: 6 gramm

Ennyi kell elvileg ahhoz, hogy egy átlagos mozgásban levő ember egészséges maradjon. Nos, én azt csinálom, hogy kiszámolom, hogy miből mennyit eszek, és igyekszek az edzés ellenére még ennél is kevesebbet enni. Szerintem ez a legjobb út a fogyásra.

Ja, és ne felejtsétek el: Ma 18 órakor E3 Nintendo!

2011. június 6., hétfő

Határ úti ellenőrzések

Érdekes, egyre gyakrabban látok a kijáratnál is ellenőröket a Határ úton. Tény, hogy nagyon forgalmas metrómegálló, de valahányszor látok ott ellenőröket, szinte mindig elkaptak valakit, aki szinte sírva könyörög, hogy engedje el. Így kiszúrták, hogy sokan bliccelnek ott? Mindenesetre szerencsére nekem még nem okozott problémát a jelenlétük.
És pont kiérve a megállóból elkapott az vihar, de rettenetes, hogy leszakadt az ég. Bőrig ázva értem haza!

2011. június 4., szombat

Wii Party ismertető

Hát sikerült tegnap megszerezni, úgyhogy örülök. ^^ Végülis játékok beszámíttatásával tettem meg a Konzolok szervizében. Kiválasztottam azokat a Wii és DS játékokat, amikkel már tényleg nem játszok. Kettőre esett a választás: DS: Phoenix Wright Ace Attorney: Justice for All, Wii: Sonic Unleashed.

A Phoenix Wright egy ügyvédes gondolkodós játék, te vagy benne Phoenix Wright, az ügyvéd, aki minden rejtélyt felfed. Egy bíróságon vagyunk, nekünk kell az egyébként jogtalanul megvádolt védencünket megvédeni, ám az ügyek rendkívül módon körmönfontak. Tehát tényleg, aki ezt így kitalálta, azelőtt le a kalappal, és hogy ezt így meg tudták jeleníteni. És nekem végülis annyi a személyes problémám a játékkal, hogy nem ment. Hiába gondolkodtam azon, hogy hol lehet a probléma, egyszerűen nem láttam át. És végül beláttam, hogy ez nem nekem való játék, nem játszottam vele többet. De egyébként érdemes, mert nagyon jó hangulata van, a zene is nagyon ott van, és az anime-stílusú grafika nagyon odatesz a hangulatra. Csak az a helyzet, hogy eléggé rétegjáték. Hiába nagyon jó, csak kevesen ismerik, és lehet, hogy csak kevés ember tudna igazán jól játszani vele, lévén, hogy szinte haadó szintű angol nyelvtudást igényel, mert szöveg van benne bőven! Miért is ne lenne, hiszem pont az a lényeg, hogy a tanúk beszédéből találjuk ki, hogy igazat mond-e, vagy hazudik, és ennek alapján kideríteni, hogy ki a bűnös.

A Sonic Unleashed meg alapból nagyon jó ötlet, nekem tetszik, hogy futni kell a pálya végéig, ahogy csak tudsz, különböző akadályokon, gyorsítókon át. Csakhogy ami nálam elrontotta a játékot az az, hogy volt nappal rendes Sonic vagy, míg éjszaka Sonic vérfarkassá változik, ami meg nagyon lassú, és nekem ez nem tetszett. Hiszen egy Sonic játék alapból a sebességről szól.

Így nekem megérte a Wii Partyt megvenni, bár arra azért kíváncsi leszek, hogy mennyiért fogják majd eladni a beadott két játékot. Mindenesetre, akiket érdekel ez a két játék, azoknak csak tessék. A Wii Party meg engem nagyon szórakoztat, kellőképp tartalmas, bár még annyira nem ismertem ki a játékot, hiteles véleményt majd csak néhány hét múlva tudok róla mondani, szerintem írok majd egy tesztet róla.

Alapvetően annyi, hogy annyira talán nem is a Mario Party utódjaként kell elképzelni, hiszen csak egyetlen egy tábla van a játékban. És több, mint 80 mini-játék, melyeket nemcsak táblán lehet játszani, sok extra van a játékban. Az egyetlen játékmód, amit nem próbáltam a Globe Trot, azért, mert eléggé hosszú elmondások szerint. A Party Game részlegben találjuk még a Mii of a Kind, Spin-Off és a Bingo játékokat. A Mii of a Kind egy érdekes dolog. Minden játékosnak van 6 Mii-je különböző színű ruhában. A lényeg az, hogy kétszer három azonos színű ruhájú Miit kell kirakni úgy, hogy megjelenik középen négy Mii, kettőnek látjuk, milyen ruhája van. Játszunk egy Mini-játékot, és aki megnyeri, az választhat a négy közül. Aki második lett az a megmaradt három közül, és így tovább. És az nyer, akinek a hat Miijéből három pl. piros színű, és három zöld. Ekkor jár 12 pont. Ami poén az az, hogy ha a három azonos ruhájú Mii neme azonos, azért +1 pont jár. Hogy ezt hogy találták így ki. :D A Spin-Off egyfajta szerencsekerék. Nem kell "S, mint Sándor"-t, meg ilyeneket mondani, a lényeg az, hogy a bankban pénz van, és mindig megforgatjuk a szerencsekereket. Vagy kapunk a banktól pénzt, vagy mi adunk, vagy megduplázzuk a bankban szereplő pénzmennyiséget, de lehet mini-játékot is játszani. Aki megnyeri, az megkapja a bank összes pénzét. A Bingo meg 5 perces gyors játék. Aki nem ismeri, azoknak a szabályt gyorsan. Eredetileg számokkal játszák, kapsz egy 4×4-es táblát, azokon különböző számok vannak. És mindig kisorsolnak egy-egy számot, és be kell jelölni, ha van neked. És az nyer, akinek vízszintesen, függőlegesen, vagy átlósan kihúzták mind a négy számát, annak kell kiáltani, hogy Bingo. Nos, itt ugyanezt játszuk, csak Miikkel. És időnként egy mini-játék golyót sorsol ki a játék. Ekkor játszunk, és aki azt megnyeri, az maga választhatja ki, hogy melyik Mii legyen az övéi közül kisorsolva. Érdekes, és gyors játék, akár 5 perc alatt lemegy.

Vannak még pár-játékok is. Az egyik játékot csakis és kizárólag ketten játszhatjuk, ez a Friend Connection. Ez valami olyasmi, mint a Lovely Complex animében volt az a gép, ami megmondja, hogy hány százalékra illetek össze. :D A különbség annyi, hogy ezt nemcsak szerelmes párok játszhatják, és hogy nemcsak hasraütés-szerűen jön ki egy százalék érték. Az a lényege, hogy először van öt kérdés a való életből, például egyszer ilyen volt: "Mit szeretsz jobban nézni?" Két válaszlehetőség: Napkelte vagy Napnyugta. És anélkül, hogy nézzük, mit válaszolt a másik, meg kell mondani, hogy nekünk melyik szimpatikus az adott válaszlehetőségek közül. Ezután játszunk egy közös mini-játékot, ahol azt méri fel, hogy mennyire tudunk összhangban együtt dolgozni. És ennek eredményére az egy százalékértéket. Az öt válaszlehetőségből, ha azonosat válaszoltuk, az a jó pont. Még két pár-játék van, a Balance Boat, és a Match-Up, de ezt akár egyedül is játszhatjuk géppel. A Balance Boat az egy vicces találmány. 10 kör van, mindegyikben egy mini-játékot játszunk, ahol szintén közösen kell játszani. Minden mini-játékban van egy minimum elvárás, pl. kosárlabdánál dobjunk meg közösen 30× kosárra a megadott időn belül. Ha ez megvan, akkor jól megcsináltuk a játékot, két azonos méretű Miit kapunk. És ha elrontottuk, akkor, az egyik egy hatalmas Miit kap, a másik meg miniatűrt. És így kell a fizika törvényeinek megfelelően egyensúlyban tartani a hajót. 10 kör van, ahogy írtam, tehát összesen húsz Mii segítségével kell a hajót egyensúlyban tartani. A Match-Up sokkal inkább egy vs. játék, minthogy összedolgozzunk rajta. Adott egy tér, azon vannak Miik. Az eredeti ruhájuk színét nem látjuk, csak akkor látjuk, ha rányomunk, és megjelenik a ruhájának a színe. És össze kell párosítani. Tehát memóriajáték.

Aztán van még a House Party. Itt találhatók meg az egyéb rövid idő alatt játszható party játékok. Például a Wiimote bújócska, amiről már írtam korábban. Hogy a többiek elbújnak, addig az adott játékosnak 100 mp-e van arra, hogy elrejtse a Wiimote-okat. A többieknek meg meg kell találni. A Wiimote-ok persze segítenek állathangok hallatszódnak a mikrofonból. Itt van még az Animal Tracker, amiről szintén írtam már, hogy állathangot kell felismerni a Wiimote mikrofonjából, és azt kell felemelni, amelyikből szól az adott állathang.

És ennyit írnék, mert ennyit próbáltam ki, a többi még csak most jön. Ma meg elmentem a Game Parkba, mert arra gondoltam, hogy beszélgetek a főnökkel, mert napi kapcsolatban vannak a Stadlbauerrel, és arra gondoltam, hogy kultúráltan és nyíltan elmondom, hogy mi a probléma a nintendo.hu oldallal, és hogy vagyunk segítségek bőven, akkor lehet, hogy meg lehetne beszélni, és fejleszteni a dolgokat. De nem ő volt bent. Viszont kaptam Wii Party dobozt, aminek örülök. De máskor szerintem még elnézek arrafelé. Úgyis ritkán járok a XVII. kerületbe. Nagyon szépen felújították Rákoskeresztúr-városközpontot. Amikor odaköltöztem tavaly nyáron, akkor még nagyban dolgoztak, meg építkeztek, de mostanra nagyon szépen néz ki, kész van.

2011. május 30., hétfő

Profivá válni pillanatok alatt

Szombatra találkozót szerveztünk bagszival zsidához, hogy megnézzük a szobáját, amit kibérelt. Szerintem a házában az egyik legjobbat kapta meg. Elég érdekes a ház elrendezése, úgy kell elképzelni, hogy folyosó, mellette jobbra azonnal zsida szobája. Ha kicsit tovább jobbra egy átjáró-szerűség van, abból nyílik két szoba két oldalról. Zsidának jó helye van, a többiektől elkülönülten. :D

Reggel ébredés után villámgyors megmértem a súlyomat a Wii Fittel, majd body test. Lassan 24 alá megy a BMI-m. Összekészülődtem, reggeli, utána 9.30 fele indultam el bagszihoz a 151-es busszal. Még épp takarított, de már a vége fele járt. Közben rendületlenül elemezgettük a Nintendo Magyarország helyzetét, egyszerűen nem lehet eleget keseregni a semmittevéseiken, pedig a Nintendóban hatalmas lehetőségek rejlenek. De úgy tűnik, ránk, rajongókra hárul ezen lehetőségek kiaknázása. Lelkes rajongókból nincs hiány, ennek látszatja van: Nintendofan website. Ezt Dash kezdte el csinálni, majd később csatlakozott hozzá Spidey, és ezen oldal mellé csinálnak egy hírblogot is. Bár az oldal még igencsak kezdetleges, de azért valljuk be, hogy frissítés terén messze túlszárnyalják a Nintendo.hu oldalt. Ezt mutatta meg bagszi, és beszéltük, hogy jó kezdeményezés lenne, de még tényleg kezdetleges, viszont ha lelkesedésük, és a tenniakarásuk nem fagy alább, akkor színvonalas oldalt lehet csinálni.

11 óra lett, mire elindultunk. 109-es busszal elmentünk a Kálvin térig, onnan Újpest-Központig metróval. Ritkán járok erre, kicsit szokatlan számomra az aluljáróban levő erős sárga fény. Nem kellett sokáig várni zsidára, de tett róla, hogy meglepjen minket, levágatta a haját. Már annyira megszoktam hosszú hajjal, hogy ha nem szólal meg, esküszöm, nem ismerem fel, csak a hangja alapján sikerült. :D Elsétáltuk az otthonához. Felértünk, ám elfelejtettünk elemet venni, bagszinak nem maradt. Elmentünk addig az Újpest-Központi Sparba, addig zsida elkezdi csinálni az ebédünket, hortobágyi palacsinta. Még soha nem ettem ilyet, úgyhogy kíváncsi voltam. A Spar átmenetileg felújítás miatt zárva van. Rá is fér, amikor még a 13. kerületben laktam, elmentem oda egy párszor, és hát eléggé lepukkadt állapotban volt. Így felmentünk az emeletre, a ruhaboltba. Na itt nem akármi történt. Megkérdeztük a biztonsági őrt, hol lehet elemet kapni, a pénztárra mutat. Épp fizetett egy nő, lekapjuk az elemet, amikor végzett, odaadjuk a pénztárosnak, és kifizetjük. Mire végzünk, a mögöttünk álló nő eléggé bunkó hangnemben mondta nekünk, hogy a sor vége arra van. Bagszival bocsánatot kértünk, és hogy nem tudtuk, hogy van sor, és arra van. Egyébként tényleg nem láttuk, azt hittük, hogy a nő fizet, aztán jöhetünk mi. Mondtuk, hogy mi csak az elemet szerettük volna kifizetni, erre a nő rámutat a kb. 6 ruhájára, hogy ő meg ezeket akarja kifizetni. Na erre már inkább otthagytuk. Iszonyatosan tud bosszantani az ilyen. Én, amikor pénztárnál sorba állok, általában előreengedem azt, akinek csak kevés (pl. csak egy üdítő) van nála, ne álljon azzal sokáig sorba, és szerintem a pénztáros kb. ennek szellemében engedte, hogy kifizessük az elemet. Amin még fennakadtunk az az volt, hogy anő akkor szólt ránk, amikor végeztünk a kifizetéssel, most ezzel mennyivel volt előrébb megnyilvánulásával? Mert szerintem ezzel csak hátrább került... emberségben. Na mindegy, így színes a pesti élet. Visszamentünk, zsida nagyban ténykedik a konyhában. Többször kért bocsánatot, mert reggel elaludt, már rég ehetnénk. Addig bagszival Mario Kartoztunk, zsida is beszállt. Kezdi megszeretni a játékot. Tekintettel hozzá, könnyűre állítottuk be a nehézséget, és a Mach Bike-ot ajánlottuk neki. Így már nem nehéz mögöttünk 3. helyen végezni, igaz? Amikor bagszinál kipróbálta, iszonyatosan bosszantotta a játék, hogy egyszerűen nem bírja kezelni. 150cc Normalon, nehezen kezelhető kocsival nem volt könnyű dolga. Bár sokáig azt gondoltam, hogy a kocsi köbcentimétere igazából semmit nem befolyásol, de meggyőztek, hogy ez nem így van, mert a nagyobb motortérfogat nemcsak annyiban befolyásolja a versenyt, hogy gyorsabbak vagyunk, hanem, ha neked jönnek, sokkal jobban meglöknek, elég nagy esély van kiesni. Kezdjük 50cc-nél. Így már sokkal jobban ment zsidának, én meg fél pályahosszal nyertem... amikor nem ütöttek ki húszsor egymás után. A 3. helyére zsida nagyon fellelkesedett, és elkezdett Time Trialozni, és igen gyorsan eljutott az én szintemre az egyik pályán. Igen, a Mario Kart Wii szokatlan lehet azoknak, akik első alkalommal játszanak vele, de minden csak ráérzés kérdése. És zsida enne mestere, ő elég gyorsan ki tudja tanulni egy játék minden csínyját-bínját. De nagyon szeretem a lelkesedését. Amikor kedden nálam volt, úgy beszélt a Zelda: Wind Wakerről, és a Twilight Princess-ről, hogy majdnem rávett arra, hogy megint játszak Zeldával. Majd az Ocarina of Time 3D-vel. Csak el ne feledkezzen az ebédről. Már nem kellett sokáig csinálni. Visszament a konyhába, közben, ahogy vissza-visszajött, bagszi megmutatta a legújabb Dorkly Mario videókat. Ezek is hatalmasak! De annyira jók, nemcsak a nagyon jó animáció miatt, hanem a hangok. Iszonyat profi a szinkronmunka. Mario hangjának elég megszólalni, és már nevetésre ingerel, érződik, hogy ebből hatalmas poén lesz. Zsida közben elkészült, és mialatt ettünk (veszett finom volt!) bagszi megmutatta a 2010-es Őszi AnimeConról készült dinnyevágó (nem tudom a japán nevét) videót, hogy milyen volt. Hát én ebben nem vettem volna részt, bár így messziről jó mókának tűnt. Megettük, aztán mentünk is, mert bagszi ment MAT elnökségire, ami minden szombaton van. Én meg egyenesen haza.

Zsidának hagytam a Mario Kart Wiimet. Mire visszaveszem, remélem, nagyon profi lesz!

2011. május 29., vasárnap

E3 2011 preview

Az idei Nintendo konferencia 2011. június 7-én 18 órakor (magyar idő szerint) lesz.

Várom, ettől az E3-tól várom, hogy érdekessé tegyék számomra a Nintendo 3DS-t. És erre minden esélyük megvan, hiszen ígérnek új Mario játékot, melyről itt rántják le a leplet. Valljuk be, most már eljött az ideje a nagy durranásoknak, mert az nagyon jó kezdet, hogy hamarosan megjelenik a The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D, ami majd fellendítheti a 3DS-t, mert eddig eladások terén az elődjéhez képest siralmasan teljesít. Ami azért megmondom őszintén, meglep. A Nintendo egyfajta marketing-fogás miatt tartja későbbre a nagyobb játékokat, mert most csak azt akarják, hogy az exkluzivitás-erejével hasson a gép, és aki megveszi, az azt érezze, hogy igen, én elsők között veszem meg. De úgy tűnik, ez nem eléggé hatásos, mert nem egészen teljesített a gép a várakozásoknak megfelelően, ha az eladásokat nézzük. Eddig 2,7 millió ment el a konzolból, pedig már 3 hónapja jelent meg, és a játék eladások is igen szerények, mindössze 3,2 millió az összes eladott 3DS játék, ami azt jelenti, hogy a Tie Ratio kb. 1,12, ami nagyon kevés. A Tie Ratio röviden azt jelenti, hogy egy géphez átlagosan hány játékot adnak el (nem feltétlen a gép mellé), ez átlagban 6-8 szokott lenni, de az erősebb játékkínálattal rendelkezők akár 10-es Tie Ratiót is elérhetnek.

Úgyhogy nemigen jött be, ez az exkluzív-érték, bár azért nem volt rossz ötlet, de most már ideje a nagy címeknek. És ezután jön még csak a Virtual Console 3DS-re, GB, GBC, GBA játékok letölthetők lesznek. Úgyhogy van itt még mit tenni, egyáltalán nincs semmi veszve.

A Wii utódja meg nem különösebben izgat, még a Wii adta lehetőségeket sem éltem ki.

2011. május 25., szerda

Magyar Nintendo szervert!

Kis változás történt a Wii Fitben, azáltal, hogy átállítottam a Wii országát UK-ről Görögországra. Mindez azért, mert eszembe jutott, hogy bagszi is mondta, amikor Wii Fitezett, akkor neki is Görögországra volt állítva a Wiije, mert így mutatja cm-ben a magasságot, és kg-ban a tömeget. Megnéztem az adataimat, és látom, hogy 168 cm-t ír ki, na ezt sürgősen állítsuk át a valódi, 171 cm-es értékre! Zuhant is egy adagot a BMI-m, most 24,52. Pedig 70 kg vagyok. Ezek szerint majdhogynem végig ideális testtömegindexem volt. Persze ennek örömére nem hagyom abba a fogyást, már csak az erőnlétem fenntartásának okán sem, másrészt azért, mert azért még fogyni kell, mégpedig azért, mert ha úgy alakul, hogy sokat eszek (például valami rendezvény okán), és ha akkor híznék pár kilót, azt könnyen le tudjam adni. Írom ezt most Snickers csoki nassolása közben. :D

De a lényeg, a lényeg, hogy akkor most, hogy a Nintendo úgy tudja, hogy görög vagyok, ahhoz, hogy csatlakozni tudjak nethez, ahhoz el kellett fogadnom az ország internet-használatának feltételeit. Soha nem hittem volna, hogy matek- és fizika órákon túl találkozok még görög betűkkel. :D Nagyon érdekes. Természetesen elfogadtam, ezen ne múljon semmi. Ugyanis, ha jól tudom Görögország az egyetlen olyan ország, ahol nálunk használatos mértékegységeket használnak, van szerverük, és angol nyelvű a Wii menürendszere. És a görög Nintendo oldal is egész jól néz ki.

Szemben a magyar oldallal. Tudom, amikor tavaly késő ősszel megnyílt a magyar Nintendo oldal, akkor milyen lelkes voltam, örültem, hogy egyáltalán van... Persze, azóta hiteles véleményeket hallgatva megváltozott a véleményem az állapotáról. A Stadlbauerrel való problémámat már kielemeztem; magas árak mondvacsinált okai (A Nintendo 3DS elvileg a garancia miatt kerül 10 ezer forinttal drágábba. Ne szédítsenek, más konzolboltokba, néhol már 60 ezer forint alatt lehet Nintendo 3DS-hez jutni, és ugyanúgy adnak garanciát. Személyes bizonyíték erre a Multiformatban vett Wii Playem, melynek controllere nem volt jó, és ingyen kicserélték), és itt merült fel bennem a másik probléma. Viccesen fogok festeni Mario Kart Wii online részlegében, hogy görög vagyok. Amikor novemberben volt az a bizonyos kiállítás régi számítógépekből és konzolokból, és egy páran Nintendósok lerohantuk Edvi Tímeát, én megmondtam őszintén, hogy a Mario Kart Wii-ben is olyan büszkén vállalnám magam magyarnak. Már nem emlékszem, hogy mi volt az indoka, hogy miért nincs magyar Nintendo szerver, de bagszi elmondása szerint egyáltalán nem lenne drága egy magyar szervert kiépíteni. És máris mennyivel többet ér a Nintendo név. Hiszen azért vannak Nintendo tulajok bőven nálunk is, akik boldogan állítanák át a Nintendo Wii-t Hungary-re. A listában benne van. Át is lehet állítani, csak nem tudsz netezni, meg online játszani.

Ma meg is néztem a News channelt, arra voltam kíváncsi, hogy akkor most már international news után UK news helyett Greece news lesz? Idáig azért nem fajulnak a dolgok. :D Marad az Egyesült Királyság privilégiuma az önálló hírcsoport. Viszont a Forecast channelben új helyet kellett megadnom, mire másra is esett volna a választásom, mint Athénra (Ó, Budapest...) Így mostmár Görögország 5 napos előrejelzéseit láthatom, Angliáét nem. Egye fene. Viszont amin meglepődtem az az, hogy az Everybody Votes Channel-ben nemcsakhogy meg kellett újítani a régiót, emellett a szavazás eredménye mostmár Görögországhoz fog tartozni, hanem az összes eddigi szavazatomat megformázta... Kezdhetem az előlről az egészet. Hát nagyon szép.

De szerintem most már megmaradok Görögországban. Ugyanis nagyon zavart Wii Fit-ben, hogy nem tömegben mutatja a súlyomat, hanem st-ben, és lb-ben. Megmondom őszintén, fogalmam sincs, hogy mi ezek magyar megfelelője, az lb-ről nekem mindig egy lábas jutott eszembe, és arra gondoltam, hogy 11 lábasnyi súlyom van. XD Na de félre a butáskodással, össze kéne írni, hogy mit hiányolunk a szerveren kívül a magyar Nintendo képviselettől, és petícióként benyújtani. A Support részt nagyon mondják. Ez lényegében az error code. Többen szeretnék azt, hogy az error code-ok jelentései legyenek magyarra lefordítva. Én mondtam is, hogy olyan boldogan megcsinálnám a blogomba, sőt átadnám a Stadlbauernek, de ezzel tényleg sokat lehetne fejlődni. És ez csak az első kis lépés. Tegyünk minél többet azért, hogy a magyar Nintendo közösség életerős legyen!