2010. január 26., kedd

Slayers dalok ismertetője

Hát eljött az idő, úgy tűnik, rám hárult a feladat, hogy betöltsek egy űrt az anime rajongók jpop hézagjába, nagyon meglepett, hogy tényleg milyen kevesen ismerik a Slayers dalokat. Get along, Give a reason és kész. Ennél azért sokkal többről van szó. Kislemezenként fogom bemutatni a dalokat, abból összesen 14-et. 5-öt a sorozatokból, 5-öt a movie-kból, 2-t OVA-kból, és 2-t doramakból. Lássuk is őket.

Slayers sorozatok dalai:

Slayers OP/ED single: Get along

Megjelenés: 1995. május 24.
Előadók: Megumi Hayashibara & Masami Okui (közösen)
(林原めぐみ・奥井雅美)
Oricon chart: 36. hely
Listán volt: 8 hétig
Összes eladás: Nincs adat, kb. 30.000-re becsülhető

  1. Get along
  2. KUJIKENAIKARA!
  3. Get along (OFF VOCAL VERSION)
  4. KUJIKENAIKARA!(OFF VOCAL VERSION)

Slayers NEXT OP/ED single: Give a reason

Megjelenés: 1996. április 24.
Előadók:
OP: Megumi Hayashibara (林原めぐみ)
ED: Masami Okui (奥井雅美)
Oricon chart: 9. hely
Listán volt: 13 hétig
Összes eladás: 232.850

  1. Give a reason
  2. Jama wa Sasenai (邪魔はさせない)
  3. Give a reason (OFF VOCAL VERSION)
  4. Jama wa Sasenai (OFF VOCAL VERSION)

Slayers TRY OP/ED single: don't be discouraged

Megjelenés: 1997. április 23.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
Oricon chart: #4
Listán volt: 8 hétig
Összes eladás: 211.000

  1. don't be discouraged
  2. Breeze
  3. don't be discouraged (off vocal version)
  4. Breeze (off vocal version)

Slayers REVOLUTION OP/ED single: Plenty of grit

Megjelenés: 2008. június 23.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
Oricon chart: 6. hely
Listán volt: 9 hétig
Összes eladás: 25.931

  1. Plenty of grit
  2. Revolution
  3. Plenty of grit (off vocal version)
  4. Revolution (off vocal version)

Slayers EVOLUTION-R OP/ED single: Front breaking

Megjelenés: 2009. február 18.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
Oricon chart: 15. hely
Listán volt: 6 hétig
Összes eladás: 13.872

  1. Front breaking
  2. Sunadokei (砂時計)
  3. Front breaking (off vocal version)
  4. Sunadokei (off vocal version)

Slayers Movie kislemezek:

Slayers The Motion Picture theme song single: MIDNIGHT BLUE

Megjelenés: 1995. július 21.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
Oricon chart: 27. hely
Listán volt: 7 hétig
Összes eladás: 71.550

  1. MIDNIGHT BLUE
  2. Shining Girl
  3. MIDNIGHT BLUE (OFF VOCAL VERSION)
  4. Shining Girl (OFF VOCAL VERSION)

Slayers Return theme song single: Just be conscious

Megjelenés: 1996. július 5.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
A-side track: Slayers Return theme song
B-side track: Slayers Special OP song
Oricon chart: 11. hely
Listán volt: 10 hétig
Összes eladás: 175.110

  1. Just be conscious
  2. RUN ALL THE WAY!
  3. Just be conscious (OFF VOCAL VERSION)
  4. RUN ALL THE WAY! (OFF VOCAL VERSION)

Slayers Great theme song single: Reflection

Megjelenés: 1997. július 5.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
Oricon chart: 7. hely
Listán volt: 6 hétig
Összes eladás: 136.000

  1. Reflection
  2. GLORIA ~Kimi ni Todoketai~ (GLORIA~君に届けたい~)
  3. Reflection (OFF VOCAL VERSION)
  4. GLORIA ~Kimi ni Todoketai~ (OFF VOCAL VERSION)

Slayers Gorgeous theme song single: raging waves

Megjelenés: 1998. július 3.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
A-Side track: Slayers Gorgeous theme song
B-Side track: Slayers Royal Sega Saturn game theme song
Oricon chart: 8. hely
Listán volt: 8 hétig
Összes eladás: 112.000

  1. raging waves
  2. I & Myself
  3. raging waves (off vocal version)
  4. I & Myself (off vocal version)

Slayers Premium theme song single: feel well

Megjelenés: 2001. december 5.
Előadók: Megumi Hayashibara (林原めぐみ)
Shiratori Yuri (白鳥由里) (külön)
Oricon chart: 11. hely
Listán volt: 5 hétig
Összes eladás: nincs adat, kb. 40.000-re becsülhető.

  1. fell well
  2. Rumba Rumba (ルンバ・ルンバ)
  3. Anata wa Takogo (あなたはたこご) (előadó: Shiratori Yuri)
  4. fell well (instrumental)
  5. Rumba Rumba (instrumental)
  6. Anata wa Takogo (instrumental)

Slayers OVA kislemezek

Slayers Special theme song single: Kagirinai Youbou no Naka ni

Megjelenés: 1996. május 22.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
A-Side track: Slayers Special theme song
B-Side track: Slayers Royal Sega Saturn game theme song
Oricon chart: 20. hely
Listán volt: 4 hétig
Összes eladás: 69.510

  1. Kagirinai Yokubou no Naka ni
  2. Touch Yourself
  3. Kagirinai Yokubou no Naka ni (off vocal version)
  4. Touch Yourself (off vocal version)

(megjegyzés: Sokan tévesen Unlimited Desire-nek ismerik a címadó dalt)

Slayers Excellent OVA theme song single: Never die

Megjelenés: 1998. november 27.
Előadó: Masami Okui
(奥井雅美)
Oricon chart: 32. hely
Listán volt: 3 hétig
Összes eladás: 20.100

  1. Never die
  2. Naritai (なりたい)
  3. Never die (OVA ED style)
  4. Never die (OFF VOCAL VERSION)

Slayers Radio dorama kislemezek

Slayers Extra (Slayers EX) OP/ED song single: Going History

Megjelenés: 1995. december 6.
Előadó: Megumi Hayashibara
(林原めぐみ)
Oricon chart: 25. hely
Listán volt: 6 hétig
Összes eladás: 62.560

  1. Going History
  2. Shakunetsu no Koi (灼熱の恋)
  3. Going History (OFF VOCAL VERSION)
  4. Shakunetsu no Koi (OFF VOCAL VERSION)

Slayers Nextra (Slayers N->EX) OP/ED song single: naked mind

Megjelenés: 1996. december 5.
Előadó: Masami Okui
(奥井雅美)
Oricon chart: 38. hely
Listán volt: 3 hétig
Összes eladás: 28.760

  1. naked mind
  2. Niji no You ni (虹のように)
  3. naked mind (OFF VOCAL VERSION)
  4. Niji no You ni (OFF VOCAL VERSION)

Egyéb Slayers dalok:

  • BUT BUT BUT
  • Majime na Kikkake
  • Nemurenai Yoru wa...
  • Otome no Inori
  • Saikou no GAMBLE
  • Senjou no Madonna
  • Slayers 4 the Future
  • Waru - Bad Blood
  • We are!

2010. január 25., hétfő

Dalok megtanulása

Újabb dalokat kezdtem el megtanulni. Eddig Megumi Hayashibara Reflection dalát gyakoroltam, tegnap Okui Masami: Sore wa Totsuzen Yatte Kuru dalával ismerkedtem meg mélyebben, ma pedig Okui Masami: REINCARNATION dalát gyakoroltam, illetve gyakorlom még. Így, ahogy komolyan foglalkozok az egésszel, egyéni ütemtervet dolgoztam ki a dalok megtanulására. Öt részből áll:

1. Dalszöveg prózai felolvasása
Egy dal megtanulását a szöveg prózai felolvasásával érdemes kezdeni. Ezzel nagyon sokat teszünk azért, hogy megtanuljuk a dalt. Mert hiába van ott a kfn, látjuk a szöveget, az korántsem elégséges. Ennek okát később látni fogjuk. Első lépésként érdemes elővenni a dalszöveget, és hangosan elolvasni dallamtól ritmustól függetlenül, mintha csak egy újságcikket olvasnánk fel. Elsődleges célja, hogy amikor már a dalt gyakoroljuk, akkor ne kezdjük el azon gondolkodni, hogy na ezt most hogy kell kiejteni, hanem ott már menjen a szöveg. Ezt egyébként szombaton javasolta nekem Tukeinon, hálás köszönet érte, tényleg sokat segít.

2. Dal meghallgatása dalszöveg követésével
Hallgassuk meg a dalt, kövessük a dalszöveget, hogy megismerjük a ritmust, hogy kell énekelni. És itt jön be az első lépés fontossága, amikor karaokénál felénekeljük a dalt, a kfn-nél hiába van ott a szöveg, nincs idő gondolkodni rajta, és "nem tudni" a szöveget, mert nem kis meglepetések érhetnek, ha azt látjuk gyorsan megy a szöveg. Tehát második lépésként még ne énekeljük csak figyeljük a szöveg menetét.

3. Dal gyakorlása vocallal
Ha úgy látjuk, hogy elég jól megy a dalszöveg követése, akkor jöhet maga a dal gyakorlása, de ekkor még érdemes az előadó segítségét kérni, énekeljük együtt az énekessel/énekesnővel, így sokkal könnyebb lesz a negyedik lépés.

4. Dal gyakorlása off vocallal
Ez az egyik legnehezebb, még akkor is, ha a hármas lépés már nagyon jól megy, ezért is kell arra nagy hangsúlyt fektetni, mert itt már más problémákkal kell szembenézni. Ugyanis a japánok előszeretettel csinálják azt, hogy a háttér vokál teljesen más hangszinten, hangszínben van, ami olyan téren egyáltalán nem baj, hogy ettől sokkal színesebb a dal, viszont sokaknak, aki gyakorolni akar, rémálom. Én magam is tapasztalom, hogy amikor off vocallal éneklem el a dalt, és csak a háttér vokál szól, egyszerűen kizökkent az eredeti dallamból. Vagy azért, mert viszonylag hangos, vagy mert magasabb hangszinten van. Ezáltal hiába tudjuk a dalszöveget jól, a dallam nagyon jól megy, a ritmust senki nem tudja nálunk jobban követni, ha nem tudunk agyban elvonatkoztatni a háttérvokál dallamától. Ezért nagyon sokat kell gyakorolni, ha nem megy, akkor magunktól (acapellában) énekelni a háttérvokálos részt. Az semmiképp nem megoldás, hogy befogott füllel éneklünk, mert ha nem halljuk a zenét, akkor meg kimehetünk a ritmusból. Ami megoldás lehet, ha túlénekeljük a háttérvokált, de nagyon kell vigyázni, mert a felvétel aranyszabálya: végig egyenletes hangerőben kell énekelni. Ha nagy nehezen túlléptük ezen, jöhet az utolsó lépés.

5. Dal felvétele
Ahogy mi énekeljük. És ha megvan, és minden jó lett, akkor vihetjük hírét annak, hogy el tudunk egy dalt énekelni.

2010. január 24., vasárnap

Nintendo stílusú Okui Masami dalok

Szeretem a rajongókat, hogy mennyire kreatívak. Valaki fogta magát, és két (egyébként egyik kedvenc) Okui Masami dalt, és átírt Nintendo stílusúra.

Sore wa Totsuzen Yatte Kuru SNES stílusban

Birth, NES stílusban:

Attilának üzenem, hogy ez még a hasznára válhat.

BigN találkozó és Cosplay party

Tegnap volt a napja a BigN találkozónak, ami különleges volt abból a szempontból, hogy szám szerint a 10. volt. Bagszival terveztünk egy meglepetést, hogy egy különleges tortát készíttetünk, de ez meghiúsult, azért, mert a helyet a különlegessé akartuk tenni, mely nem volt más, mint az Árkádban a Hisztéria étterem. Minden passzolt, csak torta nem jöhetett, mert "külső" kaját nem lehetett vinni. Úgyhogy majd 15-re, vagy 20-ra. ^^' Nem tudtam most annyira hamar menni, a 10.18-as vonattal mentem, és rendben megérkezett 12.47-re. Igaz, hogy IC vonat volt ez, de újabban a nem IC-k is pontosan járnak, nem tudom mi ütött a MÁV-ba. ^^' De örülök, hogy ilyen jól járnak a vonatok. Az állomáson várt bagszi és zsida, aki új tagja társaságunknak. Elbeszélgettünk, miközben mentünk metróval az Árkádba. 13 óra volt, és mivel egész nap nem ettem semmit, ezért a társaság üdvözlése után első dolgom volt pizzát rendelni. Viszont, mivel nem lehetett kártyával fizetni, ezért pénzt kellett felvennem. Előtte szétnéztem a Media Marktban. Klub Publishing anime DVD-kre vadásztam, de nem találtam olyat, ami ne lenne meg, úgyhogy átmentem a játékokhoz. DS játékok között kerestem Narutókat. Kicsit mosolyogtam magamban, amikor megláttam azt a DS-es Naruto Ninja Council 2 játékot 11.990 forintért, amit én Angliában 5 fontért (átszámítva 1.600 forint) vettem meg. Ilyenkor elgondolkodik az ember azért, hogy hol érdemes vásárolni. Viszont a The Legend of Zelda: Spirit Tracks viszonylag kedvező áron volt. 9.990 forint. Nem titok, lecsaptam rá:

10.000 forint az a lélektani határ, amit kiadok egy DS játékra, már NAGYON jónak kell lenni annak a játéknak, amiért többet is adnék ki. Bár 2007. december 27-én képes voltam megvenni a Mario Party DS-t 11.990 forintért Szegeden az 576-ban. Megjegyzem, nem bántam meg, mert a GC-s Mario Partykhoz képest nagyon jó. Visszatérva a Spirit Tracksre, nem rossz kezdet. Bagszival kipróbáltuk a multit, szerintem sokkal jobb, mint a Phantom Hourglass multija. Egyszerűen azt nem szerettem. Hogy miért jobb a Spirit Tracks multija számomra, arra egyszerű a magyarázat, jóval kevesebbet kell taktikázni benne. Az nekem a való életben sem megy (bár nem is erőltetem), nemhogy egy játékban. A Phantom Houglass az ugye olyan volt, hogy felveszed a Triforce darabkát, és vonszolod a saját célod felé. A Spirit Tracksnél meg szét vannak ezek szórva, és csak annyi a dolgod, hogy felvedd, és gyűjtögesd őket. Persze az őrök ugyanúgy követnek, sőt talán itt még durvábban. Alig tudtam meglépni tőlük. De ez számomra élvezetesebb.

Ami a helyszínt illeti, eredetileg a Moonlight Meido volt tervben (bár vicces lett volna ezen a napon. ^^') de a teremfoglalás díja miatt leszavazta a nép. Így egy ingyenesen kibérelhető éttermet kaptunk, projectort is, úgyhogy Wiiztünk. Kivehettük ingyen, egyetlen kikötés volt, hogy legalább 1000 forintért fogyasszunk. Annyi bőven belefér. Ezért is mentem azonnal pizza után. De hogy mekkora kavarás volt belőle, az se semmi. Eredetileg hárman rendeltek pizzát, mivel én ugye később mentem, ezért én negyedikként később rendeltem. Na már most az én rendelésemet nem vették fel. Ezért majdnem 2 óra múlva három pizzát hoztak ki. Én meg annyira boldog voltam, mert már annyira éhes voltam, hogy azonnal nekiláttam enni. Kaptak még ketten, de harmadik nem kapott. Kiderült, hogy neki egyáltalán nem készítettek, pedig ő is kifizette, aki nem fizetett, az én voltam. ^^' De mondták is, hogy elég lesz majd akkor fizetni, (amikor kértem pizzát) miután megettem. Szerintem megfeledkeztek rólam. Természetesen ezt azzal orvosoltam, hogy fizettem annak egy pizzát, aki nem kapott, de fizetett. És a 2 óra nem véletlen van kiemelve. Szerintem még egy elitebb helyen, ahol sok vendég van, még ott sem váratnak ennyit egy pizzával. Meg látszott azon a felszolgálón, aki felvette a rendeléseket, hogy már ekkora a feje tőlünk. Egyébként Wiin New Super Mario Bros. Wii és Super Smash Bros. Brawl ment. Én nagyon keveset játszottam, egy olyan 20 percet NSMBWiin. Leszaladtam az InterSparba megvenni bagszinak az új AnimeStarst, nem mellesleg kíváncsi voltam az új cikkemre, Tomoe Ohmira, jó volt. Csak egy valami döbbentett meg. Kép csak a háttérben volt róla, meg a cikk alján egy kis figura, amit a hivatalos weboldalán találtak. Érdekes volt. Aztán még sokat beszélgettem Attilával, és az új tagunkkal, kinek neve szintén Gábor. Egyébként láttam a Wiin, hogy a GC controller kis nyitója szabadon volt, ezért úgy döntöttem, hogy visszateszem. Nos, a művelet nem volt ennyire egyszerű, mert el is mozdult a helyéről, én meg véletlen kikapcsoltam a Wiit, miközben ők vígan Marióztak. ^^' Szóval a baki megvolt részemről. Ami még rossz volt, a füstszag, ami nagyon terjedt, bár sokan nem érezték közülünk. Hamar eljött a 16.30, amikor elmentünk egy jópáran.

Összességében jó volt, leszámítva a nem éppen kis bakikat az étterem részéről, ami a füstöt. Kár, hogy a torta elmaradt. És köszönöm bagszinak a Narutós rajzot, fantasztikusan rajzol!

Tehát 16.30-kor elmentük. Én, Attila, zsida, Csabi és Jáng. Az Attilát kísértük el a Nyugatihoz, meg nekem megmutatták, hogy hol van a Moonlight Meido. Kettes metróval elmentünk a Deák térig, majd onnan az egyes metróval az Oktogonig. Nagyon keveset mentem eddig a földalattival. De amint felértünk, egy kicsit még mentem velük, aztán egyedül eltaláltam a Moonlightba, úgyhogy elváltak útjaink. Mentem a Jókai utcán, azt hittem, hogy ilyen feltűnően lesz kiírva, hogy Moonlight Meido mindenféle fényekkel, de csak egy tábla jelezte, csoda, hogy megláttam a sötétben. Bementem, szétnéztem, kerestem embereket, ott volt Lam'O és Daki. Lam'O-val kicsit elkülönültünk, mutattam neki korábbi AnimeStarsos cikkjeimet, kicsit tanácstalanul nézte őket. Nemsokára visszamentünk, még javában ment a DDR, majd fényképes eredményhirdetés után 18 órakor jött a karaoke! Itt is énekeltem, 5 dalt:

  • Slayers: Reflection
  • Slayers: Going History
  • Slayers: Get along
  • Slayers: Jama wa Sasenai
  • Shaman King: Northern lights

Istenem, mennyivel másabb felszabadultan énekelni, amikor tényleg csak a magad szórakoztatására énekelsz, és nem zavartatod magad, hogy a közönség hangos. Tényleg sokkal jobban megy. Meglepett, hogy Tukeinon azt mondta, hogy a Jama wa Sasenai megy a legjobban, ha menne a szöveg. Ugyanis az az egyik legnehezebb dal, amit hallottam. Csodálkoztam is, hogy a refrén végén az igen magas "Bye bye Shimashyou!" kijött a torkomon. Ugyanis ez eddig nem sikerült. ^^' Pont ezért döntöttem emellett a dal mellett végül, mert bár eddig nem jött ki, de éreztem, hogy nem kell sok. És jól éreztem. A Northern lights se könnyű, de ott a refrén magas hangjai könnyen kijöttek azután is, hogy volt előtte egy közös Naruto GO!!! ének, ahol rendesen kiabáltuk, hogy mi vagyunk a Fighting dreamerök, és a Fighting people-ök. A Bangről és a Burnről már nem is lelkesedve. Viszont Tuki mondta, és ez tényleg csalódás volt nekem, hogy a Slayers dalokat kevesen ismerik... Ezen nagyon meg voltam lepve, hisz egyrészt a Slayers ment nálunk is, másrészt meg azok a dalok az egyik legkönnyebben megszerezhető dalok a netről. Úgyhogy elhatároztam: Lesz külön Slayers dalismertető a blogban! Nem hagyom ezt annyiban! Jó társaságban hamar eljön a 22 óra (bár érdekes, a MondoCon kifejezetten lassan telt, pedig ott is jó társaságban voltam), amikor mennem kellett, és mivel Tukeinon is épp akkor ment, ezért együtt mentünk a hármas metróhoz, és a Deák Ferenc térig együtt mentünk, ott leszálltam. Nagyon jókat beszélgettünk, ez volt az első alkalom, hogy komolyan beszélgettünk, pedig 2006. őszi con óta ismerem. Az más kérdés, hogy csak látásból, meg volt egy hosszú szünet. ^^' Örömmel vettem, hogy tetszik neki a Super Mario Galaxy. Meg most nagyon elégedett voltam az előadásaimmal. Ha nem lennének tanácsok Tukeinontól, és Lam'O-tól, akkor egyhelyben állnék, nem tudván, hogy mi a probléma forrása. Szóval nagyon jó buli volt.

A vonaton meg kipróbáltam a Spirit Trackset. Az opening videó kísértetiesen hasonlít a Phantom Houglass openingjére. A játék elsőre élvezetes. Tetszik a vonatozás. Sebességet, irányt állíthatsz, fütyülhetsz, úgyhogy minden megy. Csak az nem tetszett,  hogy Zeldát el kell vinni valahová, de az őrök nem engedik el. Ilyen volt már több Zeldában, hogy bújkálva menni, de itt az egyik őr elől egyszerűen képtelen vagyok letérni. Úgy áll, hogy gyakorlatilag 2 irányból megláthat, és az elég hosszú az az út, míg ő lát. Úgyhogy első ütemre nem ment, ezért mentettem.

A tavaszi Sakuracon tervezett időpontjai:
2010. április 24-25 szombat-vasárnap
Helyszín: Hungexpo 2 épülete.

2010. január 22., péntek

Anime DVD-k kiárusítása

A Tescóban nagy DVD akció van, köztük vannak az anime DVD-k is. Ezek közül vettem néhányat. Az Inuyasha movie DVD-k kettőt fizet hármat kap akció volt. Egy db. 990 forint volt, de mivel a többi már megvolt nekem, ezért nem vettem sok hasznát az akciónak. A Trigun és a Gakkou no Kaidan DVD-knél egyet fizet, kettőt kap akció volt. Két DVD volt 599 forint. Így egy jópár hiányzó anime DVD-t beszereztem. Még hiányzik a Yu Yu Hakusho széria, és a Full Metal Panic? Fumoffu 2, és a díszdobozos DVD-k. Így összeszámolva, 65 anime DVD-m van.

A kiárusítás egyébként nem csoda. Ezekben az anime DVD-kben az a közös, hogy mindegyik a Klub Publishing kiadványa, mely mára sajnos megszűnt. És egy megszűnt kiadóhoz nem tudják visszaszállítani a nem kelendő DVD-ket, így ha el akarják adni a készleteiket, nincs más választás, mint akciózni kell. Így aki szeretne beszerezni Klub Publishing kiadványokat, annak lehet, hogy nincs sok lehetőség. Még esetleg webshopokban, vagy az Animeconokon lehet beszerezni őket. És érdemes is véleményem szerint, mert egyrészt igényes kiadványok, a kép jó minőségű. Az extrák nem olyan nagy számok, de a többi nagyon jó.

1991-2010

Még mielőtt bárki is megijedne, gyorsan leszögezném, hogy nem halt meg senki. ^^' De a New Super Mario Bros. Wii még mindig a hatása alatt tart. Spoiler Ilyen jól megrendezett jelenetet egy játékban még életemben nem láttam. És valahogy annyira logikusnak tűnt az egész. Nincs meg a harmadik érme, biztos ott felejtettem valahol. És amikor először harcoltam Bowserrel, gyakorlatilag Hercegnő miért is ne fordíthatná el a fejét? Annyira fél, retteg Bowsertől, hogy látni sem bírja. És amikor legyőzöm, nekem még az is logikus volt, hogy Hercegnő nem fordítja hozzánk a fejét azonnal. Biztosan fél még, hogy ott van még, vagy már elment. És amikor megjelenik... Ha nekem valaki pár éve azt mondja, hogy egy Mario játék miatt egyszer meg fog hűlni a vér bennem, biztos kinevetném. És tessék... Megtörtént. De annyira ártatlanul várom, hogy jöjjön már, biztos csak a hatást akarták fokozni azzal, hogy Hercegnő nem néz felénk azonnal, és nézd meg... Hát SIKERÜLT fokozni a hatást!!! spoiler vége

Miközben hallgattam az ALI PROJECT: Kinjirareta Asobi dalát, úgy végigfutott bennem a Mariós korszakom. Ahogy 1991-ben Dévényi Tibor: Elektor Kalandor műsorában meglátom Mariót, és megismerem ezt az egész videojáték fogalmat. És abban az évben megkapom a NES-t. Majd életem egyik legjobb játékának tartott Super Mario All-Stars 1993-ban a Super Nintendo konzollal együtt felejthetetlen éveket töltök. Majd 1996-1997-ben meglátom a német RTL-en a Super Mario 64 reklámot! Mario 3D-ben! Igen, ez kell nekünk, gondoltam magamban! Mario Kartok, Mario Golf, minőségi spinoffok. Game Boy Advance, GameCube, ahogy 2005-2006 között beleőrülök a Super Mario Sunshine-ba, annyira nehéz. Majd egy kisebb passzív időszak, melyet érdemben csak 2008-ban a Super Mario Galaxy tör meg. Felejthetetlen online multik a Mario Kart Wiivel és a Super Smash Bros. Brawllal! Azt gondoltam, ennél többet úgysem kaphatok, és itt van a New Super Mario Bros. Wii!

Hát ez a Nintendo! 2010-ben 25 év után is van még a tarsolyában! Amivel ilyen hatást kelt a rajongóiból! Nagyon tiszteli a retro játékosokat, nem hiába a Virtual Console, de nem hagyja, hogy belefásuljunk abba a tudatba, hogy bezzeg a régi szép idők... Már most előre megírom, hogy hatalmas legendaként fogunk emlékezni 20-25 év múlva a New Super Mario Bros. Wiiről! Az egész Mario szérián végigmentek a játékok, elvoltam azzal a gondolattal, hogy kedves tájakkal megáldott játék vízvezeték-szerelő hősünkkel, mely azért keményen megizzaszt itt-ott, és jön ez az APRÓSÁG, még nálam átírja az egész Mario játékokról alkotott fogalmamat. Így azért más lesz nézni a Mario játékokat.

New Super Mario Bros. Wii végigjátszva!

És azt kell, hogy mondjam, hogy voltak nehéz pályák, de összességében azért annyira nem volt nehéz. Bowser Jr. megölésén azért kellett gondolkodnom, csak egy véletlennek köszönhetően jöttem rá a titok nyitjára. Aztán jött a nagy kastély. Na az aztán végképp nem volt nehéz. Könnyű volt elérni Bowsert, egyedül az volt a gyanús, hogy csak 2 érmét találtam. Na mondom, biztos elvesztettem egyet valahol nem érdekes. Lényegében ugyanúgy kell megölni, mint az Super Mario Brosban. Végülis átjutottam rajta, le is esett, de ami utána jött... Spoiler Várom, hogy jöjjön le Hercegnő, de csak nem jön. Megfordítja az arcát... Basszus, annyira megijedtem, hogy komolyan majdnem elsírtam magam! Tényleg rám hozta a szívbajt. Fél 4-kor ilyet látni... Nem vagyok félős az éjszakában, de azért az ember mégiscsak másképp érzékel dolgokat sötétben, mint világosban... Kamek Peach hercegnő ruházatban. Nagyon durva volt látni. Aztán persze jön Giga Bowser, és tisztára Ocarina of Time hangulatot árasztva borít maga körül széjjel mindent, romba dől minden Spoiler vége, de Hercegnő megmentve. Hát ezt nem fogom egyhamar elfelejteni. Nem tudom ki találta ki, de hatalmas volt! Így válik emlékezetessé egy játék. Tehát első ütemben végigjátszva! Most jön a Toadok megmentése, és közben szerzem az érméket, ahogy tudom.

2010. január 21., csütörtök

Hetedik világ

Mert bizony már itt járok a New Super Mario Bros. Wiiben. Morton Koopa legyőzése nem volt nagyon nehéz, de ez a 7. világ Ludwig von Koopával (már csak ő maradt) azért nem semmi. A pályák még úgy-ahogy mentek, de a mini-kastély nagyon nehéz volt. Itt is előjött a Super Guide, de már nem csináltam meg magamtól még egyszer. Mondjuk azt megmosolyogtam, ahogy Ludwig von Koopa a levegőben próbál Yoshit játszani, és a lábaival kapálózva fent maradni. Persze nem bírja sokáig, akkor jövünk mi. És háromszori ütés után meghal. Az utána levő Ghost House-nál meg átmenetileg végeztem. Hamarosan megyek, és megpróbálom továbbvinni.

Ismét pozitív tapasztalat a CDJapan kapcsán. Ugye múlt hét pénteken adtam fel a CD-kre a pénzt. Ma reggel kaptam meg az E-mail-t, hogy megkapták, és mivel többet küldtem, a maradékot jóváírták, hogy azt levásárolhatom. Persze kénytelen voltam többet küldeni, mert 7445 yen volt a 3 kislemez, és az album, plusz a posta, és 8000-et tudtam csak küldeni, mert 1000 yenes a legkisebb papírpénz. És a maradék 555 yent jóváírták, hogy a következő vásárlásnál ennyivel kevesebbet kell fizetni. Azért nem kis pénz, ha azt vesszük, hogy forintban kb. 1150 ft, és ha veszek egy 1200 yenes kislemezt, csak a felét kell már kifizetni. Valahogy így kéne vonzani a vásárlókat mindenkinek.

2010. január 18., hétfő

Megjelent a Super Guide

Az 5. világ kastélya, már sajnos kifogott rajtam annyira, hogy megjelent a Super Guide. Egyrészt nem szégyelltem használni, másrészt meg amúgy is kíváncsi voltam, hogy csinálja meg a gép. Hát sokkal okosabbak nem leszünk tőle. A titkokat nem tárja fel, Luigi lassan megy, igaz nem sebződik. Iggy koopa azért már nem annyira könnyű. De nagyon ötletes. Aztán megcsináltam magamtól is, ekkor már ment. Az 5. világ egyébként ilyen erdős volt. Hogy ez a 6. világ milyen? Nem tudom magam sem megmondani. Ilyen hegyes-lávás. Talán vulkanikus. Ennek a főnöke Morton Koopa Jr. Megmosolyogtam, amikor megláttam őt.

És végre működik a Naruto Wiire! De milyen érdekes. Amikor segítséget kérek, akkor működik. -_-' De sebaj, az a lényeg, hogy meggyógyult. És csak azt tudom mondani több játékidő után, hogy egyszerűen fantasztikus! Akinek megvan a játék, én személy szerint a Classic Controlleres irányítást javaslom, azzal sokkal jobban kivitelezhetőek a támadások. Szinte letehetetlen a játék. Tényleg érdemes vigyázni vele, mert függővé lehet válni. Még soha nem találkoztam a szórakoztatásnak ezen módjával, ami ennyire letehetetlen.

Spirit Tracks kincses láda? Van benne egy pár rajongók számára értékes kincs. Póló, fából készült síp, és maga a játék. Mint látható, amerikai, tehát félő, hogy nálunk nem kapható.

Azt hiszem, értem már, hogy miért nem érdekel a cosplay. Mert szinte soha nem látok ennyire igényes cosplayt, mint ezt. MOTHER cosplay japánból. De mikor lesz itthon ilyen jó? Nem tudni. Érdemes megnézni alul a linkek alatt található képeket. Hihetetlen jól kitalált, már a képek is sokat mesélnek, hogy milyen jó performance lehetett. Ha nálunk is ilyen cosplayek lennének, hogy akkor simán egyenrangú lenne a karaoke mellett a conokon, sőt, még én is beöltöznék, de az nagyon-nagyon hosszú munka.

Az két linkért köszönet Young Linknek.

2010. január 17., vasárnap

A Super Guide mód lényege

Még látom a lelki szemeimmel azokat a nem éppen pozitív hangvételű hozzászólásokat a Gamer 365-ön, amikor kiderült, hogy mit tervez a Nintendo, pláne akkor, amikor fény derült arra, hogy a New Super Mario Bros. Wii lesz az első, ahol alkalmazva lesz ez a bizonyos segítség. Gyorsan egy mondatban, aki nincs képben: A Super Guide egy vadonatúj találmány a Nintendótól, ha elakadsz, nem bírod megcsinálni, akkor meg lehet kérni a gépet, hogy csinlja meg neked azt a pályát. Persze az egész nem ilyen egyszerű.

A lényege az, hogy ha nyolcszor meghalsz egy pályán, akkor a gép felajánlja a Super Guide lehetőségét. Ha elfogadjuk, akkor megjelenik Luigi, és végigcsinálja nekünk a pályát. Az irányítást bármikor visszavehetjük, de akkor a Super Guide már nem tér vissza. Azt a pályát, amit gép csinált, másképp színeződik ki, ekkor a gép megkérdezi, hogy szeretnéd-e magadtól megcsinálni a pályát. Persze a Super Guide mód használatával a végső értékelés már nem lesz annyira fényes.

Amit a hozzászólók elfelejtettek (vagy nem említették meg) hogy ez opciánlis, nem kötelező. A gép csak felajánlja, hogy itt a lehetőség, használd ki, ha nem megy. Megmutatjuk, lehet, hogy utána menni fog. De mire föl a Super Guide? Még több játékost akar bevonni a Nintendo, vagy szükséges rossz? Nekem megvan az elméletem erről. Szerintem valahol a kettő között van a kulcs. Aki legalább olyan régóta játékos, mint én, vagy még régebb óta, az a technikai fejlődésen túl még két nagy változást tapasztalhatott az idők során:

  • Könnyebbek lettek a játékok
  • Jelentősen megnőtt a játékválaszték.

És a kettő nagyon is fedi egymást. És ez Sony "találmány". Bár lehet, hogy nem szándékos volt, hogy minél jobban belenyúljunk a pénztárcánkba, hanem ugye nagyon sikeres volt a PSX, és a játékkiadók, készítők is szerettek volna részesedni a sikerből. És jöttek százával a játékok. És hogy minél többet tudjunk venni, gyorsan kivégezhetővé tették a játékokat. Ez a játékos-kultúra átalakulásával járt. Könnyebbek lettek a játékok, mert jelentősen megnőtt a játékválaszték, és hogy minél többet vegyünk. Én erre vezetem vissza a kezdeteket. A Nintendo úgy-ahogy tartotta a játék nehézségét, bár ugye a Zelda Wind Waker nem izzaszt már meg annyira, mint mondjuk az első Zeldák. És ahogy írtam 1-2 possztal lejjebb, bizony nehezebb lett a New Super Mario Bros. Wii az átlagnál. Komolyan, úgy éreztem, hogy ha nem lenne tapasztalatom Mario játékokban, akkor a New Super Mario Bros. Wii lenne az, amit hónapokig játszanék végig. Ez nagyon jó dolog, viszont mit szólna hozzá a sok újkori konzolos? Itt jön képbe a Super Guide mód, elméletem szerint a Nintendo ezzel sok éves problémának akarta elejét venni. Mert voltak panaszok arról, hogy könnyebbek lettek a játékok. És ezzel akarta a Nintendo azt megcsinálni, hogy legyen nehéz a játék, akár annyira is, mint a régi játékok, de hogy úgy játékosok kedvét se szegje, itt a Super Guide. Ha ez így igaz, ahogy leírtam, akkor viszont nagyon is jó dolog a Super Guide. Mert ezzel a kezdő játékosok segítséggel ugyan, de látják, hogy a gép hogy csinálná meg, és lehet, hogy azzal együtt okosabb lesz, és legközelebb már ő is fogja tudni, hogy mi a teendő ez esetben. Csak hát a minősítése nem lesz annyira magas.

Egyébként haladok a játékban, a 4 világot kezdtem meg. A 3. világ jeges volt. És nagyon érdekes. Sokkal több itt az utalás a Mario 3-ra, mint gondoltam. Habár ott a 6. világ volt a jeges, de ennek is, és a NSMBWii jég világának főnöke Lemmy Koopa. És ez még nem minden. A 4. világ a víz országa, és ennek is Wendy O. Koopa a "főnöke" mint a Mario 3-ban. Visszatérve egy kicsit, a 2. világban Roy Koopa szerintem hátrébb kellett volna, ugyanis én azt sokkal nehezebbnek éreztem, mint Lemmy Koopát. Ugyanis, ha Roy Koopa földet érése megremegtet, akkor nem menekülhetsz a sebzése elől. Viszont Lemmy Koopa labdája sehogy sem sebez. Az szerintem rém könnyű volt. Úgyhogy érdekes. Kíváncsi leszek a 4. világra.