2018. március 22., csütörtök

Házilag sem olcsóbb?

Nagyon keveset szoktam "bűvészkedni" konyhában, és én is azon férfiak közé tartozom, akiknél inkább ez a jobbik eset, mert műveltem párszor számomra is meglepőt. De azért érdemes néha ténykedni a konyhában, mert sok esetben olcsóbb otthon megcsinálni a kaját, mint máshonnan megrendelni, vagy utcai árustól venni.

De talán nem minden esetben? Erre jövök most rá, ahogy próbáltam összeállítani itthon a Gyros-t, amit egyszerűen imádok. Csak hát nem mindig engedhetem meg magamnak, hogy vegyek magamnak 500 forintért, ezért azt találtam ki, hogy megpróbálom itthon megcsinálni. Most még a "megcsinálási" fázisban vagyok, mert bepácoltam a húst, éjszakára a hűtőben hagyom, és majd holnap, az egyetem után terveztem elkészíteni. Most inkább arról írnék, hogy ahogy megvettem mindent hozzá, amit kell, úgy éreztem, hogy egyáltalán nem jártam jobban azzal, hogy itthon csinálom meg. A következőket vettem hozzá:

  • SPAR-os joghurt 450 g - 249 forint (mondjuk ebből 300 g kell)
  • Kotányi kapros joghurtöntet alappor - 139 forint
  • Knorr Gyros fűszerkeverék - 119 forint
  • Csirkemell hús 300 g - 499 forint (LIDL-ből, előre csomagolt)
  • Zöldségkeverék - 199 forint (ami zacskóban van)
  • Crusti Croc tortilla 370 g - 399 forint

Ezeken kívül a páchoz kellenek különböző fűszerek (pl. koriander, citromfű), de én csak mustárt, és étolajat adtam hozzá (meg a fűszerkeveréket). Illetve olívaolaj volt írva, de úgy azért nem állok, hogy külön vegyek olívaolajat, hiába egészségesebb. Szóval ezt az egészet összeszámolva 1.604 forint volt, ami azért eléggé magas ahhoz képest, hogy jobbat akár 500 forintért kaphatok a Határ úton. (szerintem itt, a Keleti pályaudvaron van a legjobb), és azért jól meg vannak töltve. Illetve szoktam utazni a 85-ös busszal, és azt láttam, hogy a Bányató utcánál 300 forintért lehet Gyros-t venni. Azt majd kipróbálom, lehet, hogy finom az is, de szerintem az nincs annyira megtöltve. Amúgy a LIDL-ben kicsit átverve is érhezhetem magam, mert direkt onnan akartam venni csirkemellet, mert akciósan hirdették, 1149 forintért kilóját. Igen ám, csak azt nem részletezték, hogy az egy kilós vákuumcsomagoltra vonatkozik, mindegyik más csomagolású (félkilós, 300 grammos, amit vettem végül) maradt a rendes árán. Eleinte vissza is tettem a hűtőbe, de aztán azért vettem ki végül mégis, mert 20 óra után mentem el megvenni, a SPAR már bezárt, a pácot meg ma akartam megcsinálni, hogy holnapra jól összeálljon, és már csak sütni kelljen. Az egykilósat nem akartam megvenni csak azért, mert akciós, mert a többivel nem tudok mit kezdeni, mert ahogy írtam, nem szoktam ténykedni a konyhában.

Egyelőre azt látom, hogy nem éri meg itthon megcsinálni, mert ha megvettem volna a fűszereket, és ha olívaolajat használtam volna, az még jobban felnyomta az árat. Kíváncsi leszek, hogy mennyi lesz majd holnap, ha elkészül, de az az érzésem, hogy ennek nem lesz folytatása.

Nincsenek megjegyzések: