2009. június 16., kedd

576 KByte digitálisan és egy nagy régiség

Elérhető az 576 KByte magazin digitális formában. Nemrég indult el egy oldal: dimag, ahol több újság is letölthető digitális formában, ezek közül az 576 KByte. A 2009. januári szám ingyenesen tölthető le. Ehhez szükség van az oldal által felajánott dimag reader programra, csak ezzel lehet megnyitni a digitális magazint. Így megnézve egész jól néz ki, a szöveget lehet nagyítani, jól lehet olvasni. Hogy ez mennyire hozza vissza az igazi újság élményét, arra valamennyire egyértelmű a válasz, de több előnye is van ennek. Egyrészt úgy védjük a környezetet, kevesebb papírt használnak fel. Másrészt olcsóbb az újság. Az újságosnál 800 forint, itt 500 forint. Nyilván azért, mert nem kell nyomdai, meg papírköltséget fizetni, és az 576 egy forinttal nem kap lényegében kevesebbet. Még a honlapjukon is reklámozzák az oldalt. Harmadrészt van egy nagy előnye a programnak. Hogy oda is be kell jelentkezni az oldalon használt azonosítónkkal. Ez azért nagyon hasznos, mert letörlődne a Digimag reader, akkor elég visszatelepíteni a programot, a letöltött magazinok nem vesznek el, így nem kell megvásárolni azokat még egyszer. És szerintem jó az egész rendszer, úgyhogy ajánlom mindenkinek az oldalt.

Néhány napja elővettem Virtual Console-on egy régi játékot, a Super Mario Bros. 3-at, hihetetlenek azok a régi élmények. Akárhogy is nézzük, az igazi régi emlékek a Marióhoz kötnek. Szerintem nagyon nem is kell elemeznem, biztos mindenki ismeri, és játszott már vele. Engem inkább az lep meg, hogy sokan nehéznek tartják. Bár ez is csak attitűd kérdése. Én már 7-8 évesen végigfutottam a pályákon. De hát ha valakinek nehéz, az nem tehet róla, nincs hozzászokva. A játék közben eszembe jutott a Super Mario Bros. 3 rajzfilm, mely a The Adventures of Super Mario Bros. 3 címet kapta. Gyerekként mindig kikölcsönöztem a közelben levő videotékából, de ma már sajnos az nincs meg, és ezzel sajnos a régi VHS is odalett. Nagyon hiányoltam. Aztán örültem 2006. szeptemberében megjelent DVD-n, már az első nap, amikor megtudtam, mentem megvenni. Ekkor nemcsak a Super Mario Bros. 3 rajzfilm jelent meg DVD-n, hanem a Super Mario World. A szinkron új, ami különösebben nem zavar, mert ez is jó. Például Toad hangja Molnár Ilona, akit az animékből megszerettem. De a régi VHS nagyon-nagyon hiányzik. Bármit megtennék azért, hogy újra láthassam. És hogy milyen maga a rajzfilm? Gyerekként imádtam, és most is nagyon jónak tartom. Vannak benne apró rajz-hibák, nem mindenben egyezik meg a videojátékkal, de a karakterek megjelenítése kiváló, és a történet is jó. Szerintem minden Nintendo-gamernek tetszene a rajzfilm. Itt van néhány kép:

Főcím
Itt van Mario, Luigi, Toad és Princess
(ekkor még nem volt ismert a Peach név)
Itt van Bowser és 2 kölyke
(Larry Koopa és Ludwig von Koopa) a Mario 3-ból
És végül Bowser 7 gyermeke

És itt szeretném felhívásként közölni, hogy bárki, aki tud segíteni a régi VHS megszerzésében, az szóljon a kommentben!

Nincsenek megjegyzések: