2009. január 10., szombat

Super Smash Bros. Brawl – Megvan mind!

Hát mire valók a jóbarátok, ha nem arra (is) hogy tanácsot adjanak? Csabi barátom javasolta, hogy mi lenne, ha úgy szerezném meg Toon Linket Brawlban, hogy megyek 1 életes meccses 2.0-s Damage Ratióval? Megfogadtam a tanácsát, és úgy mentem. Megnéztem előbb, hogy hány offline Brawlom van: 64. Na ezt felhozni 400-ra. -_- De fel lett hozva. 6 óra kemény munka eredménye. De nagyon élveztem. És nemcsak Toon Linket szereztem meg, hanem előtte Sonicot és Jigglypuffot. És utánanéztem neten, hogy már csak 50 Brawl meccs kell az utolsó karakterhez, Wolfhoz, akkor megcsinálom. És sikerült! Nem volt könnyű, de sikerült! És ezzel megvan mindenki. Persze nemcsak arra mentem, hogy elérjem a bűvös 400-as számot, hanem úgy voltam vele, hogy megnézem a GameFaqs SSBB tippek trükkök között, hogy lehet pályákat, zenéket megszerezni. Rengeteg pályát, meg zenét szereztem meg. pl: Luigi's Mansion, 75m, az összes Melee pálya. Brawlos pályák között, ha jól emlékszem, összesen 28 van meg. De iszonyatosan élveztem, hatalmas játék volt! Ez egy emlékezetes nap. Ja igen! És azzal, hogy megnyílt Toon Link, megnyílt az Ocarina of Time demo is! Ugyanis, aki nem tudja, a Brawlban vannak Virtual Console játszható demók. 5 percig lehet játszani az Ocarina of Time-mal. Arra jó, hogy megismerkedjen vele az, aki nem ismeri. Jó érzés volt újra játszani vele.

2009. január 9., péntek

The Legend of Zelda – Ahogy a '80-as években látták.

Tegnap bekerült az új Zeldáról a hír a Gamer365-be, és a kommentek közé írta egy tag, hogy 1989-ben 9 hónapjába telt, mire végigvitte az első Zeldát. Megnéztem az adatlapját, láttam, hogy 31 éves, gondoltam privátban megkérdezem tőle, hogy mit jelentett akkoriban az első Zelda, amikor még ugye nem volt Link to the Past, ami hozta azt az igazán nagy áttörést. Ő azt válaszolta nekem, hogy 1985 óta játszik, és rengeteg játékkal játszott, de ilyet még nem tapasztalt. Összetettségében, zenéjében, hangulatában nagyon csúnyán agyonverte az összes játékot. Azt is írta, hogy vannak a játékok, és fölötte állt a The Legend of Zelda.

Igen. Pontosan én is ezt érzem. Lehet, hogy most, 2008-ban játszottam vele, de én, aki elég régóta játszom, és volt egy pár NES játékom (illetve még meg is vannak) mai fejjel éreztem, hogy ez a játék nem akármi. De erről írtam többször is. Megmondom őszintén, hogy ezért nem is tetszik azon fiatalabb Zelda rajongók véleménye, akik azt mondják, hogy a NESes Zeldák milyen rosszak, mert hogy még nem tartalmazott annyi mindent, ami a végére a Zelda játékok védjegyévé vált. Igenám, csak hogy épp abba nem gondolnak bele, hogy a maga idejében ez mekkora áttörés volt! Természetesen ezzel nem akarom elvenni a fiatalabb játékosok kedvét az első Zeldától, sőt mindig bíztatom őket, hogy tegyenek egy próbát, hogy lássák honnan indult a legenda, de el kell vonatkoztatni attól, hogy milyenek a mai Zeldák. Mert ez teljesen más. És ez így tökéletes!

Új zeldáról információk, valamint fejlemények a Minish Cap-ben.

A Gamer 365 lerántotta a leplet a legújabb Zelda játékról. Annyit már régóta tudtunk, hogy készül valami, meg hogy nagy változtatások lesznek. Úgy tűnik, hogy igazak a hírek. A Nintendo által kiadott sok oldalas szabadalom itt megtekinthető. Lényegében egy szoftver leírása van benne, de egyértelmű utalások vannak benne, hogy egy Zelda játékról van szó. A kép is ezt hivatott bizonyítani:

Sok oldalon keresztül olvashatunk információt a játékról, a játéktérről, és a menütervről például. Ebből kiderül, hogy igény szerint akár teljes fejezetek ugorhatók át. Még ami kiderül a honlapról, hogy lesz egy segítő tippeket adó rendszer. Ha valaki elakad, a játékban el lesz helyezve egy gomb, arra rákattintva lehet segítséget kérni. Alapesetben maga a játék adna segítséget, de tervben van, hogy felveszik más játékosok játékát, és azt is meg lehet nézni, hogy ők hogy oldották meg a rejtélyt. Ez jóformán a YouTube-ot helyettesíti. ^^' Lesz egy harmadik lehetőség is a Digest Mode. Amikor maga a gép veszi át az irányítást tőlünk, és segít továbbjutni, de mi bármikor visszavehetjük tőle, majd újra át lehet adni a gépnek a játékot. Egyenlőre ennyit tudni. Ha még csak ennyit tudni, akkor 2010. második felénél előbb ne várjunk megjelenést.

És akkor lássuk a Minish Capemet! ^^' Nem volt semmi ez a hegyen való mászás. Ha nehezen is, de rájöttem a lényegére. És sikerült bejutnom a 2. Dungeonba. Nem semmi ez a hely. Lehet vonatozni, vágányt váltani, komplett masinisztává válunk a Dungeon végére. Eszméletlen ötletek vannak a Minish Capben. Elgondolkodtam magamban, és rájöttem, hogy miért ennyire ötletes. Ahogy végiggondoltam az első 2 Dungeont, többször végig kellett járni ugyanazokat a helyeket, de másképp. Végülis maguk a Dungeonök nem is nagyok. Hiszen egy GBA kazettára századannyi memória fér rá, mint mondjuk egy GC lemezre. És maga a táj sem olyan nagy. Ezt különféle ötletekkel próbálták kikompenzálni. Ezért találták ki a Minish size-ot (vagyis extra kicsik lehetünk) mert így eljuthatunk olyan helyekre is, ahova nagyként nem. Aztán meg ez a vágányváltás... Másképp juthatunk el ugyanarra a helyre. Szerintem fantasztikus megoldás! A végefelé elakadtam, majd a mai nap folyamán utánanézek, hogyan lehet továbbjutni.

Más. Ahogy írtam korábban, minden erőmmel azon leszek, hogy ismertebbé tegyem a 2 kedvenc japán énekesnőmet. Effelé tettem egy újabb lépést. Ismertetőt írtam Okui Masamiról a Wikipédiára: http://hu.wikipedia.org/wiki/Masami_Okui. Ha gondoljátok, olvassátok el. ^^'

2009. január 7., szerda

Túl a forrásvízen

Örülök, hogy valakit Zelda fanná tudtam tenni. Az egyik barátom, Csabi vett a Game Parkban Minish Capet. Ez az első Zeldája. Az érdekesség a dologban az, hogy azt a Minish Capet vette meg, amelyiket én adtam be. Jelzem: 3000 forintért vették be, és ő 6900 forintért vette meg. Meghagyta a mentésemet, de természetesen csinált saját mentést, és már továbbjutott benne. Már a 2. dungeon is kész neki. Azt mondta nagyon tetszik neki.

Kezd kissé problémássá válni a Minish Cap. A Crenel hegynél (ha jól emlékszem, így hívják) eléggé nehézkes volt a továbbjutás. Ez a második a játék a Four Swords Adventures után, mely a Link to the Past után nem jelzi, ha lehet robbantani valahol. Csak úgy jöttem rá, hogy Csabi megmondta, hogy hol kell robbantani. De mondta, hogy ő is nagyon nehezen jött rá, hogy egyáltalán lehet robbantani. Aztán azt is ő mondta, hogy a Gust Jarral be lehet szippantani azokat a szúrós fehér izéket, azalatt rejtőzik az a lyuk, ahol össze lehet esni. Mondjuk erre magamtól is rájöhettem volna. Majd kicsiként kell elhurcolni a növényt be a lyukba, és megöntözni vízzel. De nem akármilyen vízzel. Forrásvizet igényel, ami zöld színű. Vissza kell menni, és egy rejtett helyen van a zöld víz. Oda is elég nehéz eljutni. De sikerült, és szereztem forrásvizet, és megnőtt a virág. És akkor végre fel tudtam mászni. Egy olyan helyre jutottam el, ahol még nem jártam. És lemerül a GBA SP-m! -_- Még szerencse, hogy mentettem mindenhol. Már láttam, hogy pirossal világít a kislámpa, tehát várható volt, hogy lemerül. Most töltőn van, úgyhogy ha feltöltődik, valszeg folytatom.

2009. január 6., kedd

Bűn-e végigjátszást nézni, segítséget kérni?

Kétségtelen, hogy nagyon sokat változott a játékvilág az elmúlt 20 év alatt. A régi NES-es, SNES-es időkben mindenki a maga erejével vitte végig a játékot, legfeljebb ha átment barát, együtt oldották meg a rejtélyeket. Ezekben az időkben is sok titok volt egy-egy játékban, és mivel csak a saját szürkeállományunk volt segítségül, ezért előfordult, hogy egy-egy játék végigvitele hónapokba telt. De ma az internet terjedésével, és az, hogy a végigjátszások kint vannak, mára jelentősen lerövidült egy-egy játék végigvitele. Arról nem is lelkesedve, hogy manapság már internetes fórumokon is szokás segítséget kérni. Joggal jöhet a kérdés, hogy rossz dolog segítséget kérni? Az ellentábor azt mondja, hogy könnyelmű játékos, és nem veszi komolyan az egészet, és rengeteg élménytől fosztja meg magát az, aki segítséget kér. Például a felfedezés élményét, meg az, hogy magától jön rá a dolgokra. A másik oldal meg azt mondja, hogy inkább nézzen utána, hogy mi a teendő, minthogy félbehagyja a játékot. Hát igen. Korábban olvastam egy statisztikát, miszerint a megvásárolt játékok 80%-a végigjátszatlan marad. Ez hatalmas arány. Ki tudja miért. Vagy mert tényleg elakadt, vagy mert egyszerűen lusta elővenni, vagy megunták.

Én azt mondom, hogy egyáltalán nem szégyen segítséget kérni, inkább nézzen utána, minthogy feladja. Én mindig úgy szoktam csinálni, hogy ha elakadok, akkor körbenézek, és ha végképp nem találok megoldást, akkor vagy a GameFaqsot, vagy a YouTube-ot veszem elő segítségül. És mindig csak azt a pillanatot nézem meg/olvasom el, ahol épp elakadtam, a többire meg próbálok rájönni. Így általában tovább tudok jutni.

2009. január 3., szombat

Sikeres továbbjutás.

Nos, azt hiszem, hogy a Minish Cap, az élvonalban lesz számomra a Zelda játékok között. Tisztára azt az élményt adja, mint a Link to the Past. Tehát, nem bántam, hogy elakadok, nézelődtem, járkáltam erre-arra, és csak megtaláltam a megoldást. Azt hiszem, hogy azt nevezhetjük igazi játéknak, amiben, ha elakad is az ember, akkor nem azon van, hogy megoldást keressen az interneten, hanem szétnéz, és majd megtalálja a megoldást. Az út alatt össze is gyűjtöttem 4 szívdarabot, és most már 5 szívvel folytatom az utat. Itt is van egy Ocarina of Time-hoz hasonló verseny, hogy össze kell szedni az elkóborolt tyúkokat. Itt 25 mp alatt kellett 2 tyúkot összeszedni. Ez sikerült, és a csaj adott 20 rúpiát. És ki is lett akasztva a számláló, mert első ízben csak 100 rúpia lehet nálam. Aztán gondolom ez majd növekedni fog. Úgyhogy nem is erőltettem meg magam, amikor arra kért, hogy 25 mp alatt 3 tyúkot kell összeszedni, mert azért nyilván több pénzt adna, és már egyet se tudtam elfogadni. Most a hegynél vagyok, itt mentettem el, majd kíváncsi leszek, hogy ma mire megyek.


2009. január 1., csütörtök

Az új év

Hát átléptünk 2009-be. Szerintem nagyon jó év elé nézünk! Olyan nagy szilveszterem nem volt. Éjfél után 10 perccel mindenki ment aludni. -_-' Én nem voltam fáradt, ezért zenét hallgattam. Végighallgattam Megumi Hayashibara SHAMROCK és SpHERE albumait. Komolyan mondom, ez a 2 album annyira jó, hogy az már büntetőkategória! Utoljára (és először) a Wind Wakerre mondtam azt, hogy annyira jó, hogy ez már alkotmányellenes. Amikor kipróbáltam. Amikor végighallgattam ezt a 2 albumot, akkor döntöttem úgy, hogy ezt az Istennőt én világhíressé teszem a magam erejével amennyire tehetem. Végülis ott van a YouTube, ott van a website, majd még kigondolok dolgokat, hogyan tehetem ismertté őt. Megumi a karrierjének elején azt nyilatkozta, hogy szeretné a dalaival átadni azokat a pozitív érzéseket, szemléletet, amit ő érez. Elhiszem neki! Soha életemben nem hallottam még egyetlen olyan előadót, együttest, amelyik ennyire hitelesen adja a pozitív látásmódot, a boldogságot, és a szertetet! Úgyhogy jó évem lesz. ^^

Amúgy ma is Zeldáztam, nem is akármivel! :-O Kipróbáltam az Oracle of Seasonst! Elsőre tetszik, csak így látatlanban azt nem értem, hogy a grafikai szintje miért állt meg a Link's Awakeningnél, amikor a játéknak (tudtom szerint) nagyobb memóriája. Na majd még jobban kivizsgálom. Amúgy tetszik a játék. ^^

Meg Minish Capeztem is. Végigvittem az 1. Dungeont a Deepwood Shrine-t. Rém könnyű volt az óriás chuchu. Csak ki kellett vinni az egyensúlyából, és a megfelelő helyen megkardozni. És most értem el oda, ahol a múltkor elakadtam. Majd holnap tüzetesebben korbenézek, hátha sikerülni fog továbbjutni.

2008. december 31., szerda

Évértékelő beszéd 2008

"Ahogy azt a Móricka elkérdezi: Nem ugyanaz az óév, mint az újév!
Hamarosan itt az újév! 1995 ezer!
Meghiszem azt! Éjféltől már zongorázik a különbség!
Nem félek, amíg engem látsz!"

Ahogy azt a L'art Pour L'art Társulat Besenyő családja elmondta 1994. december 31-én. Nagyon bírom a humorukat! ^^' De ha mai színekben vetítenénk, hamarosan itt a 2009 ezer! És hogy milyen volt 2008? Nagyon jó volt! Mindenképp vízválasztó év volt. Idén január 25-én jöttek a Zelda játékok, március 5-én megkaptam a Wiit, amivel nagy álmom teljesült. Aztán nyáron megtapasztaltam milyen hosszútávon egyedül lenni, magamról gondoskodni, majd kimentem Angliába. Majd jött a főiskola. És az is fontos elem, hogy idén rekordösszeget költöttem (nyáron elsősorban) játékokra. Nagyon ritka az ilyen, de most kivételesen megadatott. Dióhéjban ennyi volt nekem a 2008-as év. Nagyon tanulságos év volt! Többször belegondoltam abba, hogy gyerekkoromban én is azt gondoltam, hogy de jó lesz majd 18 évesnek lenni, amikor már mindenki felnőtt, meg hasonlók. Közben azért most, 22 évesen is mennyit tanul az ember, és mennyit változik. Mindazonáltal, hogy nagyon jó év volt, értek rossz dolgok is, de idén tanultam meg azt, hogy a negatív eseményeket nem úgy kell felfogni, mint egy tanulság, amiből tanulni kell, és nem feltétlen kell szégyellni, hogy ha valami rossz történt meg velünk, hanem tanulni kell belőlünk. Mert ugyan nem lehetünk tökéletesek, de a tökéletességre törekedni kell. Csak így lehet pozitívan látni a dolgokat, és így lehet az ember boldog. Többek között erre is rájöttem a Zelda játékokból. Én tettem újévi fogadalmat, de hogy mit, az maradjon meg az én titkom, hátha így nagyobb az esélye annak, hogy bejön! :-O

És akkor nem maradt hátra, minthogy Boldog új évet kívánjak minden Zelda rajongónak! Játszatok sokat, és remélem mindenkinek egy kicsit jobban sikerül a 2009-es év, mint ahogy eltervezte!

2008. december 30., kedd

Új Minish Cap!

Na, hát meglett a Minish Cap, de sajnos nem ment minden gördülékenyen. Szívesen leírom a történetet, de azt szeretném előre leszögezni, hogy nem akarom rossz színben feltűntetni a Game Parkot, mert alapból egy nagyon jó hely, az eladók meg nagyon korrektek. Csak most... Inkább menjünk bele.

Bementem a Game Parkba, az előre kigondolt tervvel, ahogy azt korábban megírtam. Már akkor éreztem, hogy baj van, amikor láttam, hogy nincs fóliás Minish Cap, csak egy kibontva, és kissé használt állapotban, ugyanúgy 7990 forintért, mint a fóliás. Beszélek az eladóval, megmutatom neki a doboz nélküli Minish Capemet, meg a doboz nélkül NES Classicsos Zeldát. Megkérdezi, hogy miben állapodtunk meg? Mondtam, hogy csak a Minish Cappel 5000 forint ráfizetéssel. Hívja a főnököt, de nem tudja elérni. Ezért magában kigondolja, hogy jöhet mindkét játék, de 4000 forintot kell ráfizetni. Ahhoz képest, hogy én 2-3000 forint ráfizetésre gondoltam, egy kicsit meglepett... Jött velem az egyik barátom, bagszi is, azt mondta, hogy ha már idáig eljöttünk, akkor menjek bele. Nagyon tanakodtam. Az, hogy nincs rajta a fólia, az nem olyan nagy baj, csak az, hogy ugyanazon az áron van. Mindegy, belementem. Amúgy azt mondta az eladó, hogy azért csak 1000 forintot számol fel a Zeldáért, mert fóláis NES Classicsos játékok 2000 forintok. De az a 2 fóliás játék a Donkey Kong és a Pac-Man. És én ezzel tisztában voltam, és tudtam, hogy a NES Classicsos játékok 2000 forintok, de azért reméltem, hogy maga a Zelda név feldobja az értékét. Gyakorlatilag vehetjük úgy, hogy vettem egy Minish Cap dobozt, meg leírást 4000 forintért. Mindegy, megvan, és ez a lényeg. Nagyon szépen mutat itt. ^^ Egyébként miután kimentünk bagszi elmondta, hogy még jól jártam, mert egy másik barátja (aki az én barátom is) szintén cserélni akart a Game Parkban, ugyancsak 2 játékot akart beadni, de azt mondták neki, hogy egy cserére, csak 1 játékot számítanak bele. Na ez sem volt semmi... 2006. augusztus 29-én voltam Pesten, összegyűjtöttem a nem kelendő játékaimat (volt, vagy 4-5) és mindegyiket beszámította. Soha nem felejtem el, hogy meglepődtem, amikor mondta, hogy 12000 forintot számol fel a játékokért. Nagyon jónak tartottam. Azért mondom, hogy tudnak nagyon jófejek is lenni. De ez is jó. Az a lényeg, hogy megvan. És így néz ki az új Minish Cap:

Érdekességképp csináltam még egy pár képet. Most, hogy kompletten megvan mind a 4 GBA-s Zelda, csináltam képet róluk:

Itt vannak a 250 csillagos képek is. Nagyon jól mutatnak egymás mellett:

És akkor véget ért 2008. Az év elején volt 1 Zelda játékom, a Link to the Past, mostanra lett 14. A statisztika a következő:
10 játék kompletten megvan.
1 játéknak nincs leírása. (Link Awakening DX)
1 játéknak nincs doboza. (Link to the Past)
2 játéknak csak maga a kazettája van meg (The Legend of Zelda, Majora's Mask)
Így néznek ki képen:

Mi tagadás, nagyon büszke vagyok rájuk. Ez 1 év gyűjteménye.

Közben megnyílt az egyik barátom, Sylar blogja, akiről már szintén írtam, hogy ikonokat tervez készíteni. Ezt mától tervezi csinálni. A blog itt érhető el: http://iconfactory.wordpress.com/ Másoknak is csinál ikonokat, úgyhogy valakinek különleges kérése lenne hozzá, akkor lehet hozzá fordulni a blogjában megadott elérhetőséggel. Érdemes megnézni, mert kezdő létére jókat csinál.

2008. december 29., hétfő

Új nap virradt ránk!

A 6. BigN találkozó napja. Itt aludtam bagsziéknál. Én már fél 7-kor keltem fel, ők még mindig alszanak. Még egy kicsit készülődök, aztán megyek egy kicsit Mario Kart Wiizni online. Most nem is írok sokat, mert nincs bedugva a hálózatba V-ADi laptopja (innen írok) és hamarosan lemerül.

Akkor megpróbálom az üzletet a Game Parkban. Sok jót remélek. Jelentem, nincs végigjátszva a GBA-s első Zelda. A 6. Dungeonig vittem el. Azok a Wizzrobe-ok nagyon megszenvesztettek.

Egyébként tök menö, hogy nem kellett korán kelni, mint amikor otthonról vonatoznék fel Pestre, és még írni is van időm! Most átpakolok minden olyan cuccot, amit vinni fogok egy táskába, és aztán Mario Kart Wiizek egy kicsit.