2008. augusztus 21., csütörtök

The Legend of Zelda mikrojátékok a WarioWare szériában

Úgy döntöttem, hogy szánok egy postot arra, hogy ismertessem a Zelda microjátékokat a WarioWare játékokban. Akik esetleg nem ismerik a WarioWare játékokat, azoknak egy pár mondatos ismertető:

Egy nem olyan régen indult sorozatról beszélünk, 2003-at írunk. Az első és március 21-én jelent meg Japánban Made in Wario címmel. Majd nem késett sokat az amerikai és az Európai verzió, május 21 és május 23. Amerikában Wario Ware Inc.: Mega Microgame$ címmel jelent meg, európában WarioWare Inc.: Minigame Mania! címmel jelent meg. 2004. Ez az az év, amikor divat lett GBA játékokat GC-re is átírni, vagy olyan GC játékokat gyártani, mely egy GBA-s "rokonnal" egy bizonyos Game Boy Advance GameCube kábellel kommunikált. Adatokat lehetett átvinni egyik gépről a másikra. A WarioWare sem maradhatott ki. Meg is jelent Japánban még 2003. végén Atsumare!! Made in Wario címmel. Amerikan és Európában már csak 2004-ben jelent meg Wario Ware Inc.: Mega Party Game$! címmel. A wikipédia tanúsága szerint az összes GBA-s WarioWare játékot tartalmazza. Nekem nincs meg a játék, így nem tudom se megerősíteni, se megcáfolni. 2005-ben, a GBA korszak végén újításképp kiadtak olyan GBA játékokat, melyek Game Pakja mozgásérzékelőt tartalmazott. Ha eldönjük valamerre a gépet (ha benne van a játék) akkor arra dől a játékban a gravitáció. Ilyen játék volt a Yoshi's Universal Gravitation, vagy a 2005. elején megjelent WarioWare: Twisted! Ez Japánban Mawaru Made in Wario címmel jelent meg. A játék sajálatosan nem jelent meg Európában, pedig Ausztráliában igen, pedig a kontinensnagyságú országban is PAL rendszer van, mint Európában. Végülis tervbe volt véve, hogy kiadják Európában, de végül nem kaptuk meg. Kurrensgen, 2005. Nintendo DS is kapott a játékból. Japánban Sawaru Made in Wario címmel, míg Amerikában és Európában WarioWare: Touched! címmel jelent meg. Nintendo DS révén a microjátékok a mozgásérzékelésre voltak összpontosítva. A felső képernyő jóformán kihasználatlan maradt. 2007. A legutóbbi WarioWare megjelenésének éve Wiire Odoru Made in Wario címmel japánban, és WarioWare: Smooth Moves címmel a világ többi részén. Rengeteg sok microjáték a mozgásérzékelésre alapozva.

Ennyit a megjelenésekről, történelemről, és akkor most egy pár mondat arról, hogy miért ennyire közkedvelt a sorozat. A játék gyakorlatilag semmi másból nem áll, mint olyan microjátékokból, melyeket 5 másodperc alatt teljesíteni kell. De ezekből kb. 200-220 db. van. De ilyen, hogy nyúlj be az orrodba, tekerd ki a WC papírt, csinálj 2 guggolást, nyisd ki az ajtót, és még sok-sok hasonló dolgok. Ezek a játékok fajtáik szerint vannak elosztva. Mint pl. könnyebb játékok, őrültségek, természet, környezetvédelem, stb. És ezeket a fajtákat különböző emberek birtokolják. Ugyanis nem véletlen, hogy ott van Wario neve a játékban, hisz ő a főszereplő. És neki vannak barátaik. Akik a kezdetektől vele vannak: Jimmy T, Dribble és Spitz, Mona, 9 volt, Kat és Ana, Dr. Crygor, Orbulon. A Twistedben csatlakozott hozzájuk Mama T és Papa T, Fronk. A Touchedban csatlakozott a csapathoz Ashley, Mike, ugyanakkor eltávoztak a Twistedben csatlakozottak, valamint Dribble és Spitz, Orbulon. A Smooth Movesban csatlakozi hozzájuk Penny, és visszatér Dribble és Spitz valamint Orbulon. A játékmenet a következő: A játék elején ki kell választani egy karaktert, és random módra jönnek be az ő microjátékai. Három nehézségi szint van: Könnyű, közepes, nehéz. De nemcsak ez nehezíti a játékot, hanem, hogy idővel begyorsul a játékmenet, gyorsabban kell teljesíteni a microjátékokat. Négy életünk van. Ha elhibázunk egy microjátékot, egy élet ugrik, viszont minden egyes szereplőnek van főjátéka. Ezek általában nagyobb ügyességet igényelnek. De ha teljesítjük ezeket, akkor visszakapunk egy életet.

És hogy kerül ide egy Zelda játék? Hát úgy, ahogy említettem, fajtákra van osztva a játék, és az egyik szereplőnek, név szerint 9 Voltnak retro játékai vannak. Régi játékokból egy jelenetet kell teljesíteni másodpercek alatt. És vannak Zeldás játékok is:

WarioWare Inc. páros

Az első Zeldából van idézet. Nagyon egyszerű itt a dolgunk, kint vagyunk az "Overwoldben", és be kell menni az ajtóba, különben a Moblin megtámad.

WarioWare: Twisted

Itt nem tudok Zelda játékról, bár szerepel 9 Volt.

WarioWare: Touched!

  1. Moblinok között kell megtalálni a tündért, és Stylussal megérinteni. A könnyű szint az első Zeldából van, a közepes a Zelda II-ből, míg a nehéz szint meg szintén az első Zeldából, de rengeteg sok Moblin van.
  2. Két képernyőn pixelek vannak. Látszólag azonos. Vagy mégsem? Meg kell érinteni azt a pixelt, mely különbözik a felső másától. A közepes nehézségi szintben Link van elszínezve a The Legend of Zeldából.

WarioWare: Smooth Moves

  1. Ocarina of Time: Ki kell húzni a kardot a Wiimote hasonló jellegű mozgatásával. És lám, gyerek Link egyszerre csak megnő!
  2. The Wind Waker: A játékban a Deku fától kapott Deku Leaffel kell a farönkhöz érkezni. Ilyenkor a Wiimote-ot kell a fejünk fölött tartani, mintha a Wiimote lenne a Deku Leaf.

A Touched! minijátékokról nem találtam képeket.

Végszóként annyit mondanék, hogy én bátran ajánlom ezeket a játékokat, ha felhőtlen szórakozásra vágysz. Abban rejlik a titok nyitja, hogy annyira komolyan ad elő akkora állatságokat (pozitív értelemben) hogy öröm nézni.

A csoda keleti széllel megérkezett.

Ne értsetek félre, nem magamat nevezem csodának, de én is hazaérkeztem végre! Majd írok utazási élményeket, de most a Wind Wakerről akarok értekezni.

Írtam már korábban arról, hogy mennyire hiányzik a Wind Waker. Hát nem csoda! Ennyire még az Ocarina of Time sem tudott elvarázsolni, mint a Wind Waker, és ezt komolyan mondom. Az első pár perc valami hihetetlen volt! Újra látni Linket, ahogy felébreszti a húga, a nagymamája ráadja a ruhát, amit Link kissé skeptikus hangulatban vette magára, meg ahogy a karddal tanulunk harcolni. Meg a táj, a zene hangulata! Mint amikor először játszottam vele! Leírhatatlanul csodálatos élmény volt újra játszani ezzel a játékkal!

Mivel a példányom Limited Edition, na mondom, elkezdem harmadjára is az Ocarina of Time-ot. Csakhogy a gép az orromhoz köti, hogy nincs elegendő hely a memóriakártyán. Hát igen… 15 blokk kell a GC-s OoT-nek, és van 1. A többi meg mind kell. Úgyhogy egyenlőre nem tudok GC-n OoT-zni, kell venni memória kártyát. Remélem találok olcsón eredetit.

2008. augusztus 17., vasárnap

Osszegzes

Lassan keszulodok haza, ezert valszeg a Zeldazas szunetelni fog egy darabig. De otthon is. Ugyanis nemcsak itt volt egy boseges egy honapom, hanem mielott kijottem Angliaba, julius 19-24 kozott is kover birkakkal almodhattam, ugyanis azido alatt 5 Wii jatekot vettem otthon. Ezek pedig: Mario Party 8 (8990 ft), WarioWare: Smooth Moves (9990 ft) (Aki szereti az agyatlan baromsagokat, annak nagyon ajanlom ezt a jatekot! XD), Super Mario Galaxy (10990 ft), Mario Kart Wii (11990 ft), es legvegul Super Smash Bros Brawl (10990 ft). Egyebkent a bekescsabai Media Marktban aruljak ennyire melyen leszallitott aron a jatekokat. SSBB 10990 forintert? Egy ilyen isten jatekot? Alapmu! Egyebkent ha van jatek, ami kotelezo MINDEN Wii tulajnak az az SSBB. Szerintem azert sokan tudjatok, de muszaj leirnom, hogy akkora durranas, mint a 2 legnagyonn Zelda jatek, a Wind Waker es az Ocarina of Time. A Mario Party 8 olyan kb. 70%-osnak itelnem meg. Lenyegesen jobb, mint a GC-s Mario Partyk, de valami hianyzik belole… A WarioWare meg olyan. A Super Mario Galaxynek meg tenyleg ott a helye a vilag legjobb jatekai kozott! Mar nagyon hianyzott az olyan komoly Mario jatek, mely visszahozhatja a hitemet a vizvezetek-szerelo irant! Es azt hiszem, hogy a Super Mario Galaxy visszaadja. A Mario Kart Wii meg a sorozat legjobbja. Nincs is mit ragozni rajta.

Aztan meg junius 23-an vettem a Four Swords Adventurest 10990 ft-ert, az Ocarina of Time-ot 5000 forintert, es egy vateras vasarlasom is volt, a Golden Sun 1900 forint volt. Aztan 2 napra ra, junius 25-en megvettem magamnak a Game Boy Advance SP-t 19990 forintert, es a Phoenix Wright Ace Attorney: Justice for All DS jatekot 7990 forintert.

Aztan meg amiket itt vettem Angliaban, az is £135.92 volt, ami jelenleg arfolyam szerint 41.303 forintot er.

Egyebkent nem kell megijedni, nagyon ritka az, amikor ennyire tudok Nintendos cuccokat vasarolni. Ez egy nagyon szelsoseges eset, sot, ez az elso ilyen alkalom, hogy ennyire koverek voltak a birkaim. Egyszeruen igy alakult. Osztol ugyse veszek semmit. Csak elvezem ezeket. De mar csak a Wii jatekok miatt is nagyon hazavagyok. Na de mar csak 3 nap, 20-an megyek haza, onnastol nem lesz megallas!

2008. augusztus 14., csütörtök

Az utolso bevasarlas eredmenye

Az a hatalmas kekseg az Phantom Hourglass Collector's Edition Guide. Le volt arazva £14.99-rol £9.99-re. De meg 15 fontert is megerte volna. Hatalmas eszmei erteke van a konyvnek! 340 oldalas, es minden, MINDEN benne van, ahhoz hogy 100%-ra vegigvigyuk a jatekot. Minden le van irva reszletesen, gameplay kepekkel illusztralva van. Sok artwork kep is van benne. Es van egy par plusz a konyvben. Egyszer van benne egy oriasposzter, rajta a jatek szigete, mindegyik nev szerint megnevezve, es odabiggyesztve melle, hogy mi hol van, es mibol mennyi. A masik oldalan meg egy hatalmas kep. Masszor van benne egy 16 oldalas kisebb konyv, mely a jatek openingjet mutatja be kepekkel. Harmadszor meg egy eredeti borbol keszult PH logos konyvjelzo. Ja, es az oldalak szele aranyozott. Az egesz egy mondatba tomoritve, itt, Angliaban kiszolgaljak a Nintendo fanok igenyeit. Aztan meg amit vettem az a Phantom Hourglass DS kazettatarto feherben. Ugye vettem a feketet, de ha mit er az egymagaban? ^^' Amugyis, egy ilyen 6 jatekot tarol, es nekem mar 12 van. Ezzel lett teljes a Zelda relikviataram, amiket itt lehet kapni Angliaban. De ugy ki is fosztottam rendesen, mert a TP Guide-bol es a 2 DS kazettatartobol az utolsokat vittem el.

Egy kis nosztalgia

Most jutott eszembe, hogy amikor meg nem volt ez a blog, akkor az 576 forumon irtam a blogomban a kezdeti Zelda elmenyeket. Ugy dontottem, hogy bemasolom ide mindegyiket, hogy egy helyen legyenek.

2008. augusztus 12., kedd

The Legend of Zelda – Masodjara is vegigjatszva!

Tegnap reggel 6 nap leforgasa alatt vegigvittem GBA-n a The Legend of Zeldat. Nagyon jo volt masodjara is jatszani, szeretem a NES-es Zeldakat. Bar Ganon itt mintha nehezebb lenne, nem is sikerult elsore. De masodjara sikerult. Negyszer kellett eltalani karddal, majd akkor “fagy le”, es johet a nyil vegso tamadaskent. Es poraira hullott. Zelda hercegno masodjara is meg van mentve ebben a jatekban. Erdekes, amit megfigyeltem, hogy GBA-n sokkal rovidebben mutatjak be a stablistat. Csak a legfontosabb embereket, azokat is roviditve. pl. S. Miyamoto, es a tobbi. De a legviccesebb Koji Kondo nevenek leroviditese Konchanra. De nagyon jo volt, nagyon elveztem a jatekot.

Mindenki mondja, hogy milyen nehez a jatek. Az egesznek a kulcsa a kek ruhanak a megvasarlasa 250 rupiaert. Ha azt megvetted, akkor gyakorlatilag vegig is vitted a jatekot, mert a kek ruha jobban megved teged, csak feleannyit sebzodsz vele. A 2nd Questbe meg nem merek belevagni, felek, hogy az tul nehez. Majd NES-en is vegigviszem a jatekot, es harmadjara mar lesz annyi tapasztalatom, hogy akkor megprobalom vegigvinni.

2008. augusztus 11., hétfő

Majora's Mask reklám

Most talaltam ra a Youtube-on. Szerintem eszmeletlen jok lettek. Megadjak a jatek alaphangulatat.

Ez a japan reklam:

Ez meg itt az amerikai:

Ahogy elnezem tobb reklam is van, majd felrakom a tobbit is.

2008. augusztus 6., szerda

Minish Cap – Az elso ora utan.

Hat ez nem semmi. Akkora otletek vannak benne! A sapka is hatalmas arc! Akkora poenokat tud bevagni, olyan szavajarasa van! A Minish Town is nagyon jo otlet volt, hogy kicsi lehet lenni, es orias minden korulottem. A varosban a Minishek (ha jol emlekszem, ez az o nevuk) nagyon aranyosak, most mar ertem a nyelvuket. Azt mondjak, hogy soha nem lattak meg embert. Aztan egy masik meg azt mondja, hogy az az ember, aki latta oket, nem tert vissza elve. Ez egy kisse ellentmondasos...

Aztan beengedtek az elso Dungeonban! Uristen, hihetetlen, hogy megoldottak. Ez a hordo, meg a levegot generalo kanna akkora otlet volt, hogy nem igaz! Ilyet csinalni. Es eleg konnyu, meg egyszer sem haltam meg. Szeretni fogom ezt a jatekot!

A tegnapi vasarlas eredmenye:

A Final Fantasy IX-rol talan mar itt is beszeltem, hogy mennyire kivancsi vagyok ra, mert vegighallgattam tobbszor is az OST-jet, es valami csoda! Nagyon jo lett. Ugyan Playstationom nincs, de megbeszeltem az egyik volt osztalytarsammal, akinek van, hogy o kolcsonadja. Mondjuk ez a vasarlasi mizeria sem volt semmi. A Birkenhead Marketben vettem ezt a 4 jatekot. Tehat a piacon. (Birkenhead meg egy brit varos kb. 83000 lakossal par kilometere van Liverpooltol.) Na szoval: Fel orat alltam sorban, hogy kiadja a jatekokat. A FFIX-et ott szurtam ki, hogy ott van a pult mogott. Kerdeztem, mennyiert adja? Azt az elado dobbenten nezi, hogy semmi ar nincs a jatekon. Ugy nezte ki a www.amazon.co.uk weboldalrol, hogy ott mennyiert adjak. £20 es £38 kozott latott arakat, kiegyeztunk egy £22-ben. Aztan berakta a mind a 4 lemezt egy ilyen lemeztisztito gepezetbe, na gondoltam, amig tisztitja, kerem a tobbi jatekot. De nem nagyon volt ra lehetosegem, mert egybol egy masik vevohoz fordult, hogy ot kiszolgalja. Ezzel itt meg nem is lenne baj, mert nem tudta, hogy mast is szeretnek. A baj ott volt, hogy volt egy masik "elado", egy ilyen 16 eves koruli srac, aki ott XBOX-ozott. Na mondom, tole elkerem, amit szeretnek. Szolnek hozza, erre csendre int, hogy majd a fonok... Azon gondolkodom, hogy miert nem mondtam ki, amit gondoltam, hisz ugyse ertenek magyarul. De tobb vevo is allt sorba. El is telt az ido, mire megtisztult mind a 4 lemez (kb. 25 perc). A lemezeknel meg... nem tudom hogy erte el, de teljesen karcmentesnek lettek. Csopogtetett bele valami vegyszert is a gep, remelem, hogy nem tett kart a lemezben. Na majd, ha hazamegyek, es ha majd kolcsonkapom a PSX-et (a regit, azt mondta, hogy mukodik) akkor vadul nekiallok jatszani. Szimpatikus karakter Zidane szamomra, talan meg Linkkel is parhuzamba lehet vonni, de annyira nem, mert Zidane tolvaj. Es ez elgondolkdtatott engem. Most ha ezt atviszem mai gondolkodasba... Ha kirabolom a Tescot, akkor en is hosnek szamitok? T_T Tudom, hogy abszurdum, de jobb hasonlatot igy hirtelenjeben nem talaltam, hogy igy ismeretlenul is elkepzeljem a jatekot.

A Majora's Mask meg onmagaert beszel. Kimondhatatlanul orulok neki, ez is marha ritka, es draga jatek, aki nezi a Vaterat, az tudja! De itt meg szemet volt az elado. A mult heten £13.97 volt a jatek, es most hogy felvitte £18-ra... Hat Istenem... Nem eleg, hogy a kiszolgalas szornyu, de meg az arakat is emelik? T_T An mindegy, megveszem. Expansion Pakem, meg nincs, de majd veszek egyet a Vateran, 4000 forint. Annyit siman meger. Meg nem jatszottam a jatekkal, azt hallottam, hogy csak 4 Dungeon van bennne, de azok mindent felulmulnak. Zeneileg biztosan. Vegighallgattam a Majora's Mask OST-t, es azt kell mondjam, hogy igen... Van olyan jo, mint az Ocarina of Time. Csak nem szabad parhuzamba vonni a ket jatekot, mert meg a zenejen is hallatszik, hogy ket teljesen kulonbozo hangulatu jatekrol van szo. Az Ocarina of Time gyermekdedebb zeneje erezteti, hogy ez egy tundermese, de a Majora's Mask zeneje sokkal sotetebb. Erzodik az a vilagvege-hangulat.

Ha mar zenerol beszelek, sokszor elgondolkodom, hogy ki a jobb zeneszerzo Koji Kondo, vagy a Final Fantasy zeneket keszito Nobuo Uematsu. Aztan rajottem, hogy hiba osszehasonlitani oket, mert Koji Kondo eleve hatranybol indul azzal, hogy az N64-es kazettaba kevesebb memoria fer. Igy o a zeneket szintetizatorra, vagy nem tudom en, mire irja, a FFIX zeneinek nagyresze meg szimfonikus, de legalabbis eredeti hangszerekre irodtak. Szoval Nobuo Uematsu zeneje ezert hangozhat sokkal jobbnak, de ha a zene hatasat nezzuk, akkor Koji Kondo a nyero szerintem.

Na a masik 2 jatek: The Legend of Zelda. NES Classics. Koztudott, hogy mennyire imadom a NES-es Zeldakat, es itt, GBA-n is fantasztikus jatszani. Egyebkent maga a jatek £8 volt. Es nagyon jol megy a jatek, mar a 4. Dungeont nyomom. Megvan a feher kard, es 9 szivem van.

A Minish Cap meg (sokak szerint) alap. En meg nem jatszottam vele. Tegnap is csak az openinget vittem vegig, addig, amig elesben elkezdodik. Vegulis eddig tetszik. Majd ha ma tovabb jatszok vele, akkor tobbet irok rola. £14 volt.

Ez a 4 jatek, aki jo matekbol, az kiszamolhatta, hogy £62 volt. Megprobaltam lealkudni belole valamennyit, £60-ig ment le. Na mondom jol van... Kifizettem. Es nagyon orulok nekik.

2008. augusztus 5., kedd

A Link's Awakening gyenge pontjai

Amit a jatekrol alapvetoen el lehet mondani, az az, hogy egyszeru, megis elvezetes. Megis vannak szembetuno hibai a jateknak. Eddig kettot talaltam:

  1. Mindig amikor ko elott allok, es veletlenul nekimegyek, kiirja azt a szoveget, hogy nehez, egyedul nem tudod eltorlaszolni. Es ezt minden egyes alkalommal kiirja, meg akkor is, amikor nekimegyek. Es ez vegtelenul idegesito, es nagyon lerontja a jatekelmenyt, hogy nem lehet "elvinni" a szoveget.
  2. Ahhoz, hogy mentsunk, allitolag meg kell nyomni az osszes gombot... Ez is hulyeseg, hisz miert nem lehet a Start menuben elhelyezni egy mentes gombot? Mar a Link to the Pastben is megoldottak, nem ertem, hogy itt miert kell olyat, hogy az osszes gombot megnyomni egyszerre. Raadasul nekem nem is sikerult, szoval meg kell halnom ahhoz, hogy mentsek.

Remelem tobb hibat nem fogok felfedezni, mert mar ez is epp eleg. De hogy jo dolgokrol is beszeljek, egyvalamiert nagyon szeretem a jatekot:

Nagyon olyan hangulata van, mint amikor regen elovettem az SNES-t, es Marioztam. Erdekes, mert nemcsak Marios ellensegek lelhetok fel a jatekban (Goomba, Piranha Plant, Shy Guy), hanem meg a hangulata is Marios. Hogy szandekos volt-e vagy sem, azt nem tudom, de nekem nagyon bejon.