Az este elővettem az Ocarina of Time-ot. Mert bár végigvittem, de azért még nincs minden megszerezve. Ma pl. a Jeges Nyilakat próbáltam megszerezni a Gerudo Fortressben. De előtte tettem egy kis kirándulást a Water Temple-ben és a Spirit Temple-ben. Látni akartam még egyszer azt a 2 Dungeont, amelyhez a legszomorúbb és a legvidámabb élményeim kötődnek. A Water Temple-ben erősen visszajöttek azok az érzelmek, amit akkor éreztem. Hogy nagyon megszenvedtem vele, de megcsináltam! Egy pillanatra eszembe jutott Princess Ruto és a Morphával való könyörtelen harcom, és egy kicsit összeszorult a szívem. Nem tudnám még egyszer megcsinálni. Egyébként most szombaton voltam az egyik barátomnak a Szabolcsnak a születésnapján, és ott volt még Krisi, Norbi és Shadow. És Krisi elhozta az N64-es Ocarina of Time-ját, hogy segítsen a Szabolcs, mert elakadt a Water Temple-ben. A Főellenséghez hiányzott a nagy kulcs. És amikor bement Krisi a főellenséghez, akkor én kimentem a szobából azzal az ürüggyel, hogy éhes vagyok. Holott csak nem akartam még egyszer látni a Morphával való küzdelmet. Bár Krisi elég hamar végzett vele. Aztán meg átmentem a Spirit Temple-ben, ahol soha nem éreztem magam annyira jól, mint ott. Másodjára is nagyon jó volt visszamenni. Jó érzés volt csak úgy, céltalanul járkálni bent, felidézni a csodás felfedezéseket, és hallgatni ezt a mindent überelő zenét. Amikor eleget járkáltam, akkor kijöttem, és Lake Hyliába teleportálva mentem el Gerudo Valleybe. Nagyon meglepett, amikor láttam, hogy áll a híd! 😀 A Gerudo Fortressen keresztül vezet egy bejárat a Gerudo’s Training Groundba, ahová 10 rúpia ellenében bemehetünk. Jó hely ez. Ez is tele van könnyedén felfedezhető titkokkal. Ennek a mellékküldetésnek az a lényege, hogy a bejárattal szemben van egy ajtó, ami egy teremhez vezet, az meg tele van elzárt ajtókkal (8 ilyen van) No most az a helyzet, hogy az elején mindkét irányba el lehet indulni. És én úgy voltam vele, hogy akár balról, akár jobbról indulunk el, így is megtaláljuk a nagy ládához bezető utat. No most csak a bal oldali ajtó vezet oda, én meg olyan szerencsétlen voltam, hogy a jobb oldalon indultam el. Azért pech, mert elég lett volna csak 6 kulcsot megszerezni, és nem kéne most azon törnöm a fejem, hogy hogyan szerezzem meg a 8.-at. Ugyanis azt tudom, hogy hol van, de nem tudom megközelíteni. Azt láttam az Igazság Lencséjével, hogy alulról meg lehet közelíteni. Le is mentem eggyel lejjebb. kerestem az átjárót, de sehol nem találtam. Úgyhogy egyenlőre ugrott a Jeges Nyilak. Majd talán holnap.
2008. május 20., kedd
The Legend of Zelda retrospective
Talán sokaknak zavaró lehet az egész játékszériában a történet. Az alábbi videó az összes játékot időrendi sorrendbe állítja a játékok. Első a The Minsh Cap, második az Ocarina of Time, és az utolsó a The Wind Waker. Érdemes megnézni a videót, mert magyarázatot kapunk arra, hogy miért néz ki mindenütt másképp Hyrule földje, és miért van Linknek 7 alakja. Amit előljáróban tudni kell: Az Ocarina of Time után két szálon folyik tovább a történet. Egyszer gyerek Linkként egyszer meg felnőtt Linkként megy tovább történet. A többit a videóból tudhatjátok meg:
2008. május 19., hétfő
Helyreállt a rend
Ami azt jelenti, hogy ismét világelső az Ocarina of Time! Érkezett egy pár lehúzó kritika a GTA IV-re, így elvesztette mindkét verzió az első helyezést. Mondtam, hogy nem az a baj, hogy elveszett az OoT első helye, hanem, hogy egy ilyen játék veszi át, ami úgy ad szabadságérzetet, hogy poénból lehet gyilkolni! Egyszerűen nem lehet! Nem lehet egy olyan játék világelső, mely az élet sötétebb oldalát mutatja be. Hinni kell abban, hogy igenis létezik jóság és szeretet! És ezt hatványozottan megkapjuk az Ocarina of Time-tól.
http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp?rankings=y
Nagyon remélem, hogy ez a végleges állás. 😅
2008. május 18., vasárnap
Ocarina of Time OST 3. rész – Spirit Temple
Most áttértem erre a dalra, muszáj leírnom a róla kialakított véleményemet, érzememet.
Amikor a Spirit Temple-ben jártam, akkor írtam, hogy ez a zene magasan viszi a pálmát az OST-k között. De szinte nem is túlzok ha azt mondom, hogy ez a zene az összes általam eddig hallgatott OST között is a legjobb. Nem is önmagában a gyönyörűsége miatt, hanem mert az, ahogy felfogom a dal jelentését. Szerintem itt egy párbeszéd zajlik le.
Még hozzá 2 lélek párbeszéde. De akár fel is foghatjuk úgy is, hogy egy ember tépelődik saját magában. A két lélek közül az egyik főszerepet játsza, ő a háborgó, lelki traumát ért lélek, a másik a mellékszereplő, amelyik a háttérben hangzik, ő az, aki próbálja megnyugtatni a háborgó lelket. Hallatszik is, a folyamatos, nyugodt hangzás. A főszereplő lélek szempontjából 5 részre lehet felosztani a dalt:
- Közli a problémát. Érződik, hogy nagyon bántja, és egyszerűen nem képes feldolgozni magában. A mellékszereplő itt még csendes.
- A főszereplő háborog, kitör magából! Egyre csak kérdezi, hogy miért van ez így? A mellékszereplő itt még csendes, hagyja, hogy kiadja a főszereplő magából minden rosszat.
- Előtérbe kerül a mellékszereplő, sokkal hangosabb lesz a háttérzene, a főszereplő megnyugszik. A mellékszereplő próbál nyugtatni.
- A főszereplő ismét kitör. Nagyon nehezen tudja feldolgozni a történteket. A mellékszereplő ismét csendes. Ez a kitörés sokkal rövidebb ideig tart.
- A dal vége, úgy tűnik, hogy a főszereplő megnyugodott, ismét a háttérzenén van a hangsúly. Útravalót ad a főszereplőnek, hogy hogyan dolgozza fel a történteket, és hogy lépjen tovább.
Lehet, hogy túldramatizálom, de én tényleg így gondolom. Sőt, ha őszinte akarok lenni, nekem elég gyászos hangulatú a dal.
Inkább töltsétek le a dalt, és mondjatok róla véleményt: http://gh.ffshrine.org/song/562/69
Ocarina of Time OST 2. rész – Water Temple
Sejtettem magamban, hogy lesz 2. része is ennek a bejegyzésnek. Most épp a Water Temple zenéjét hallgatom. Egyszerűen hihetetlen, hogy mit csinál ez a dal! Egyszerre megnyugtat és felizgat. Megnyugtat az a rész, amikor az a vokálszerű hang hallható, és nagyon felizgatja a kedélyeket az a mély zongora szóló. Az valami eszméletlen! Hordozza a dal a víz tulajdonságát, a megtisztulást, és a feloldozást!
Egyébként annak ellenére a Water Temple a legnehezebb 3D-s Zelda Dungeon, megvan a maga értelme, elsősorban a zene miatt. Nagyon mély érzelmeket képes kihozni, és csak azért is arra ösztönöz, hogy ne adjam fel. De valahányszor Princess Rutóra, meg a főellenségre gondolok, még mindig nagyon nehéz feldolgozni azokat a pillanatokat. Ennyire tökéletesen összehozni egy játékot! Soha nem gondoltam volna, hogy ilyen lehetséges!
2008. május 17., szombat
Twilight Princess – Kész a Goron Mines!
Tetszett ez a Dungeon. Tele volt jó ötlettel, a fizika törvényeit alkalmazva. Csak az a Krokodil nem tetszett, akinek a farkát kellett megsebezni! Ugyanis a direkt a platform szélén áll, hogy én csak azért is beleügyeskedjem magam a lávába! És az nagyon nem jött jól az én beleélős lelki világomnak hallani, ahogy rotyog a láva, miközben Link benne van T_T De aztán tetszett ez a falon mászás elv, meg az az óriás mágnes, mely vonzotta a vascipőt. Nekem sem sikerült azonnal kitapasztalni, hogy mi hol merre van, de utólag mindig sikerült, csak már egy kicsit sok volt a falon mászásból! És már a plafonon is a krokodil? 🤔 Esküszöm, ha még egyszer a falon kell másznom, én másnapra megtanulok pókhálót szőni! 😅 A főellenség meg? … Nagyobb a füstje, mint a lángja! És itt most szinte szó szerint kell érteni! Ugyanis Fyrus nem más, mint egy lángoló szörny. És nagyjából úgy kell megölni, hogy a a 2 szeme között fényt kell nyíllal megcélozni, ekkor megbolondul, elkezd össze-vissza járkálni. Ekkor meg kell ragadni a láncot (vascipőt felvenni) és addig húzni hátra, amíg el nem esik. Ekkor jól megkardozni a nyíllal megsebzett részt. De most gondolkodom azon, hogy lehet, hogy itt se fontos használni a nyilat? Mert ez a Fyrus eléggé könnyen szem elől veszít minket, inkább azért kell, hogy nem tudjon támadni. Mert amikor megbénul, akkor nem tud támadni. Amikor meghal, akkor derül ki, hogy egy elátkozott Goron volt. Hogy mi rossz fát tett a tűzre, azt már nem tudom. Aztán itt mentettem.
Más: Zelda film készülget állítólag. Közismert az az IGN-es videó, melyet április 1-jén mutattak be, hogy megvicceljék a rajongókat. No most ez a YouTube-os videó esküszik rá, hogy nem hamis, és tényleg készül ilyen videó. Én már egy szavukat sem hiszem! Előbb lássam a moziműsorban! Különben is. Miért pont 22 évvel a játék megjelenése után jut eszükbe filmet készíteni? Az Ocarina of Time idejében kellett volna! Szóval továbbra sem hiszem el, és nem is fogom. De a linket azért berakom:
2008. május 15., csütörtök
Twilight Princess – Többfunkciós Goronok
Ma délelőtt ismét nekiláttam a játéknak. Meglepett, hogy amikor először harcoltam a vaddisznós rablókkal (nem tudom, hogy hívják őket) előszörre hogy megszenvedtem velük, és most másodjára milyen könnyedén ment. Az volt a baj elsőre, hogy túl sokáig foglalkoztam a rabló segédeivel. Most csak annyi, hogy megforgattam a kardot, miközben üldöztem a főnököt, ők meg jól leestek. Aztán meg egy nagyon szűk hídon kellett lelökni a főnököt. Hát nem volt könnyű rájönni a módjára, de végül sikerült, hogy meg lehet bolondítani. Kétszeres megsebzéssel adta fel. De ez se egészen normális dolog, mert olyan későn mutatja meg, hogy mit kell csinálni, hogy nincs időm felfogni! Így csak darabonként vettem az adást. Legalább hatszor lezuhantam. Mindegy, végülis visszakaptuk Colint. Csak hát elvesztette az eszméletét. Most azt nem tudom, hogy most csak naygon rosszul van, vagy meg is halt? Milyen játék ez már, hogy meghal egy pozitív ember? Majd meglátom mi lesz vele. Most felmentem a Death Mountainba. Az a Goron is elég bolond, aki ott “vár” a bejáratnál. Elég érdekes, mert úgy voltam vele, hogy minél hamarabb megnyomom az A-Gombot, annál nagyobb az esélyem, hogy én győzedelmeskedek, de kiderült, hogy csak akkor kell azt megnyomni, amikor mutatja a gép. “Imádom” a játékot! T_T De aztán elég érdekes volt, mert találkoztam a hegy tetején is velük. Látom, szeretnek verekedni. Hejj, nem ismerik azt a mondást, hogy többet ésszel, mint erővel! 😅 Szinte az összes ütésüket kivédtem, ők meg nem értették, hogy mi van. Aztán rájöttem, hogy meg lehet kardozni őket, de nem értettem a jelentősségét, csak akkor, amikor véletlen rámásztam az egyikre. Akkor láttam, hogy amikor kibújik, akkor tudok nagyot ugrani. Így jutottam fel a hegy tetejére, ahol a főnök volt. Kihívott minket az szumó mérkőzésre. Érdekes, szerintem reálisan mutatja be a TP a szumó minden csínját-bínját. És így azt kell mondanom, hogy tetszik a sportág. Csak azt nem értem, hogy miért kell ehhez legalább 150 kg-nak, vagy mittudomén mennyinek lenni? Soványan is lehet jól szumózni, lásd Linket. És tök vicces volt rájönni, hogy nemcsak azon múlik, hogy ki nyer, hogy ki tudja lelökni a másikat hamarabb, hanem hogy mennyire tudja kicselezni, és oldalra fordulni, amikor elkapna mindet. Így a Goron lába alól kicsúszott a talaj, és végül én győztem. És beengedtek a 2. Dungeon színhelyére, a Goron Mines-ba. Csak megismerkedtem ezzel, mert utána mentenem kellett. De így tetszik, amit láttam. Szerintem még ma megcsinálom. De félek, hogy utána megint farkas leszek! T_T
2008. május 14., szerda
Talán helyreáll a rend?
Ki tudja? Visszavette az Ocarina of Time az ezüstérmet, sikerült felülkerekednie a X360-as GTAIV-en. A PS3-as GTAIV is nagyon megközelítette az OoT-t, úgyhogy szerintem visszakapja a jól megérdemelt első helyét. Nekem semmi bajom nincs az új játékokkal, biztos nagyon jók lehetnek ezek is. De nehogymár egy alvilágban játszódó játék vegye el az OoT-től az első helyet! Nem ez az első eset, hogy az OoT-nek megbillent a trónja. Tavaly év végén a Super Mario Galaxy vette át az első helyet átmenetileg. Én azt gondolom, hogy sokak nevében beszélek akkor, amikor mondom, hogy százszor inkább a Super Mario Galaxy, mint a GTAIV. Egyébként játszottam egy kicsit a SMG-vel, és megérdemelten van az élvonalban (Most a 4. helyezett) mert nemcsakhogy gyönyörű a grafikája, hanem iszonyat hangulatos. Nagyon sokat merít a régi Mario játékokból ilyen téren. Egy idegesítő elem van benne, hogy az elején ahogy bemondja Mario hangja Charles Martinet azt, hogy Super Mario Galaxy. Azzal ki lehetne kergetni a világból, de amúgy nagyon jó játék!
http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp?rankings=yEgyébként egy koncertről jövök haza. Lehet, hogy sokan furcsállják, hogy 22 éves létemre Zorán koncertre járok, de nagyon nagy rajongója és tisztelője vagyok az énekesnek. Egészen 6-7 éves korom óta ismerem, és szeretem a dalait. Szinte mindegyikhez kötődik egy kellemes emlék, vagy érzés. És ez a koncert elgondolkodtatott. Hogy több, mint 40 éve van a Magyar zenei piacon, és még mindig ekkora életerő van benne. A 2006-ban megjelent Közös Szavakból c. stúdióalbuma ékes bizonyítéka annak, hogy még tud újat felmutatni, és van keresnivalója.
Nagyon érdekesnek tartom, hogy itt, Békéscsabán kibővítik a Csaba Centert, megduplázzák az alapterületet. Így se kicsi, mert 3 emeletes, de ezzel a kibővítéssel ez lesz a vidéki plázák közül legnagyobb. Így kb. akkora lesz, mint Pesten az Árkád üzletház. Csak nem 2, hanem 3 emeletes lesz. Azért lep meg ez a kibővítés, mert tudtom szerint Békéscsaba az utolsók között van gazdasági fejlettség szintjén, és elég sokan élnek minimálbéren. És pont az ilyen drága boltok nyitnak. Mondjuk jöhetne egy 576-os üzlet is…