Egy kicsit megszállt az ihlet az új program hatására. Még néhány éve kigondoltam magamban, hogy ha lenne magyar Nintendós újság, akkor milyen lenne a címlapja, és megvalósítottam tegnap este egyet. Méghozzá az 1992. augusztusi számot csináltam meg. A háttere nem véletlenül egyszínű mert akkor még nem voltak olyan nagy címlapok.
2008. május 13., kedd
2008. május 12., hétfő
Elkészült életem első boxartja
És megmondom őszintén, hogy nagyon büszke vagyok rá. Mindig is irigykedve figyeltem a boxartokat, hogy milyen ötletesek. Én meg megálltam a Paintnél XD De ma letöltöttem a Paint Shop Pro 11-es változatát. Azt mondták, hogy ez minőségében vetekszik a Photoshoppal, és könnyű kezelni. A kezelése tényleg könnyű, bár Photoshoppal még nem volt dolgom. És találtam egy Nintendo DS borítósablont. És ebből összehoztam egy Ocarina of Time DS boxartot. Két órás munkám volt, de nagyon élveztem a munkát. Ugyan ez az első munkám, és lehet, hogy nem valami nagy dolog, de én akkor is nagyon büszke vagyok rá, hogy ilyet tudtam csinálni. És itt szeretném megköszönni V-ADinak, hogy türelmesen elmagyarázta, hogy mit hogy kell csinálni ebben a programban!
Megdőlt az 1. hely!
Super Smash Bros. Melee – Meglepő fordulatok
Itt volt nálam tegnap este az egyik unokatestvérem, aki szintén szokott játszani, bár ő inkább a PC-s játékokat részesíti előnyben. A nap 24 órájában WoW-ozik. Tegnap este valami folytán csoda történt, és átjött hozzám is játszani. Kipróbálta a Link’s Crossbow Traininget, és nagyon élvezte. Meg a Wii Sports-szal is jól elszórakoztunk. Érdekes egyébként, hogy Wii Sports is hogy meosztja az embereket. Valakinek csak egy buta techdemo, de valakik szerint nagyon élvezetes játék. Nos, mi az utóbbiakhoz tartozunk. Viszont ami számomra meglepett, hogy a Super Smash Bros. Melee-ben milyen erősek a Zelda karakterek. Young Link az annyira nem erős, de hihetetlen gyors. Link meg erőset tud ütni, de aki igazán meglepett engem, az Zelda. Nem gondoltam volna, hogy egyetlen egy ütésével 12%-ot sebez a másik félen. És akkor még nem is beszéltünk a speciális támadásairól, amellyel jól arrébbvittem Bowsert (Az unokatestvérem Bowserrel szeret lenni). A teleportálás is nagyon hasznos dolog. Bár Sheik annyira nem erős, inkább Zeldával voltam. Ganondorfnak is vannak olyan speciális támadásai mellyel 20-at is tud sebezni. Csak ő meg végtelenül lassú! És sikerült megszerezni egy rejtett karaktert is, Pichut, akinek azért örülök nagyon, mert a GameFaqs szerint Young Link ellene nagyon hatásos. Ki is próbálom most azonnal!
FRISSÍTVE!
Nagyon jól ment. Hetes szinten Pichu sima ügy volt. Nyolcason is ment, de azért rezgett a léc, kilences szinten meg már alulmaradtam. Úgy volt, hogy mindkettőnknek 1-1 élete volt, de Pichu talált egy Heart Containert, és ez mentette meg. De kétségtelen, hogy nagyon jó Young Link Pichu ellen. Érdekes, hogy Pichu csak 1-2%-okat sebez, én meg 10-12-ket. Szóval most mindenképp kapott egy kis életerőt nálam a SSBM. Nem játszok vele annyira gyakran, meg nekem nincs is meg olyan nagyon régóta. 2006. október 7-én vettem meg a Pecsában (azért emlékszem rá napra pontosan, mert a 2006-os Őszi aminecon napján vettem meg). Jó játék ez, csak inkább társasági játék, akkor kerül elő, amikor vannak itt egy néhányan.
2008. május 11., vasárnap
Metroid Prime – Sikeres továbbjutás
The Legend of Zelda – A rajzfilmsorozat
- 1. rész: http://www.youtube.com/watch?v=DbrYStFzGvw&feature=related
- 2. rész: http://www.youtube.com/watch?v=EEoge_QZ15c&feature=related
- 3. rész: http://www.youtube.com/watch?v=rQQgQa7OcMg&feature=related
Így hirtelenjében ennyit találtam meg teljesben. A többi darabokra van szedve. Szerintem csak ezeket éri meg megnézni. De ha megtaláljátok valahol, akkor inkább töltsétek le!
2008. május 10., szombat
Ocarina of Time OST 1. rész – Forest Temple
Azért írok 1. részt, mert szerintem nem a Forest Temple lesz az egyetlen zene, amiről külön postot fogok írni.
Hihetetlen mekkora hangulata van a zenének! Éjszaka érdemes hallgatni a zenét. Olyan hatást kelt belém, mintha sötét éjszaka eltévedtem volna egy erdőben és csak a petróleum lámpa az egyetlen fényforrás, ami a kezemben van. És közben rettegek, hogy nehogy vérszomjas farkasok támadjanak meg! Észbontó, hogy mire képes egy zene!
A CD-n egyébként az 59. dal, és 1:52 hosszú.
Visszatérés a Zelda II-höz
A Zelda II az a játék, amely a legjobban megosztja a Zelda fanokat. Hát most igen. A nagyon sikeres The Legend of Zelda után joggal gondolkodhatnak el azon a készítők, hogy most jó lesz az, hogy ha másodjára is ugyanazt adjuk a játékosoknak? Vagy alkossunk valami újat? Az utóbbi mellett döntöttek, és szinte teljesen átszabták a 2. részt, és ilyen arcade-os jellege lett az oldalnézettel, meg hogy életeket számolt a gép. Nagyon sok mindent elvettek ebben a játékban. Nem volt rúpia, nem volt szív, a varázslatokat csak úgy a két szép szemünkért megkapjuk. Viszont itt voltak először városok, itt lehetett először beszélgetni emberekkel. Az 1. Zeldában nincsenek városok, emberek se nagyon, csak a boltosok, varázslók és bölcsek. Joggal tehetnénk fel azt a kérdést, hogy ha nincsenek szívek és rúpiák, akkor mit kapunk egy-egy ellenség megöléséért? Hát kérem szépen tapasztalati pontokat! A képernyő jobb-felső sarkában gyűlnek a tapasztalati pontok. Ha elérjük az éppen kiszabott pontszámot, akkor Link fejlődik. Három féle képpen fejlődhet: Vagy az életereje, vagy a támadóereje, vagy a varázsereje. Mindhárom maximális ereje 8-as szint. Mindazonáltal a játék kegyetlen nehéz! Az erősebb ellenfeleket sem könnyű megölni, és még erre rájön az, hogy nem kapunk életenergiát! Mert az is olyan, hogy fokozatosan sebződünk, és meghalunk végül. Nagyon ritkán lehet tündérrel találkozni, és még ritkábban élettel! Mint már az elején megírtam a gép életeket számol. Mindig három élettel kezdünk. Annyi könnyebbség van a játékban, hogy ha meghalunk, akkor ott folytatjuk, ahol meghaltunk, és a már megölt ellenfelek nem térnek vissza. De ha elfogy az összes életünk, akkor Ganon a képünkbe röhög, és ha folytatjuk, akkor visszatérünk a templomba, ahol Zelda alszik. Egyébként a játéknak nagyon érdekes története van. Az első Zelda direkt folytatása. Az a lényeg, hogy Ganon visszatért. De hogy ne tudja elrabolni Zelda Hercegnőt, ezért a legfőbb védője, Impa (vele az OoT-ben találkozhatunk, ő a hat bölcs egyike) altatóvarázslatot “szórt” Zeldára, és csak a Bátorság Triforce-a töri meg a varázslatot. Amit a fő-fő ellenség őriz, aki nem Ganon, hanem Dark Link. Őt kell megölni a játék legvégén. Azt mondják azok akik végigvitték, hogy őt nagyon könnyű megölni. Ha olyan, mint az OoT-s Dark Link, tehát utánozza a mozgásunkat, akkor tényleg könnyű. Ugyanis biztos van olyan mozgás, amit Dark Link nem tud megcsinálni, amit mi igen, és nagyon hatásos (lásd az OoT-ben a Din’s Fire), és azzal kell megölni. Egyébként eléggé pocsékul van megoldva a tapasztalati pontrendszer. Mert az rendben van, hogy minden egyes elért pontszám után egy magasabb pontszámhatár jön, de az a baj, hogy ha elvesztjük az összes életünk, akkor ez mind lenullázódik, és a térkép elején meg olyan piti ellenfelek vannak, amelyekért 2-3 pontot kapunk. De előfordulnak 20 pontosok is, de ezeknél meg könnyű meghalni, és így mikor fejlődünk tovább? Én most ott tartok, hogy a támadási erősségem hármas szintű, a varázserőm négyes, és az életerőm is négyes szintű. És nekem már 800 pontot kell elérni a következő szint fejlődéséig. Szóval így, hogy lenullázódnak a pontjaim, és az elejéről kell kezdenem, nehezen fogok tudni továbbfejlődni. A nehézség meg igazából abban rejlik, hogy ugye nem kapunk plusz életerőt, ha megölünk valakit. És ez is rossz. Inkább életerő lenne! És az az érdekes, hogy annak ellenére, hogy van hátránya a játéknak, mégis olyan hangulata van a játéknak, amit imádok! Megmondom őszintén, hogy én azok közé tartozok, akik szeretik ezt a játékot! És a zenét bár nem Koji Kondo szerezte, mégis a legjobbak között van! Nyilván sokan ismeritek a Super Smash Bros. Melee-t, a közkedvelt Hyrule Temple zene is a Zelda II-ből való. Ez szól a Dungeonökben, amikből szám szerint 7 van. És hát tényleg megosztja a közönséget, és ahogy a világátlagot elnézem a nem tetszők vannak többen, mert a játék világátlaga 69-70% körül mozog. Valószínűleg a pontrendszernek köszönhetően. Nagy kár, mert egyébként tényleg nagyon hangulatos játék.
Megöl ez a csend
Ha körbenézünk a Nintendo háza táján, akkor már idén is megjelent meg pár jó játék, elég csak a Super Smash Bros. Brawlra vagy a Mario Kart Wiire gondolni. Vagy akár a tavalyi évről a Super Mario Galaxyre és a Phanrom Hourglassra. És ennyi? Akkor ezzel vége? Semmi újdonságot nem hallani a Nintendo háza tájáról, nagyon csendben vannak. Talán számolják a bevételüket? -_-' Vagy hát 2 eset áll fent: Vagy tényleg nem csinálnak semmit, vagy nagyon titokzatosak. Ha titokzatosak, akkor várnak. Kivárják a 2008-as E3-at. Várhatunk is, mert az leghamarabb júliusban lesz. És akkor talán durrantanak valami nagyot. Igen, nem elképzelhetetlen, hogy valami ilyesmire pályáznak. Stinger mondta nekem, hogy készül az új Zelda játék Wiire. Sokat ő sem tud, csak annyit, hogy készül. Lehet, hogy ez lesz az E3 nagy durranása Nintendo részről? Nem lenne rosz dolog. De ha most bejelentik, akkor is leghamarabb 2010-re fog elkészülni, és megjelenni. De majd kíváncsi lesz, hogy a Twilight Princess nagyságát hová fogják tudni fejleszteni. Vagy hogy miben lesz más az új Zelda.
2008. május 9., péntek
Eladási adatok
Találtam Zelda játékokról eladási adatokat, amit én most jól közzéteszek itt:
Sorszám | Játék neve | Japán | Amerika | Európa | Összesen |
1. | The Legend of Zelda | 1.69 millió | 3.80 millió | 1.02 millió | 6.51 millió |
2. | Zelda II: The Adventure of Link | 1.61 millió | 2.22 millió | 0.55 millió | 4.38 millió |
3. | The Legend of Zelda: A Link to the Past | 1.16 millió | 2.46 millió | 0.99 millió | 4.61 millió |
4. | The Legend of Zelda: Link's Awakening | 0.54 millió | 2.24 millió | 1.05 millió | 3.83 millió |
5. | The Legend of Zelda: Link's Awakening DX | 0.51 millió | 1.02 millió | 0.69 millió | 2.22 millió |
6. | The Legend of Zelda: Ocarina of Time | 1.46 millió | 4.08 millió | 2.06 millió | 7.60 millió |
7. | The Legend of Zelda: Majora's Mask | 0.74 millió | 1.89 millió | 0.73 millió | 3.36 millió |
8. | The Legend of Zelda: Oracle of Ages | 0.41 millió | 0.93 millió | 0.58 millió | 1.92 millió |
9. | The Legend of Zelda: Oracle of Seasons | 0.41 millió | 0.88 millió | 0.57 millió | 1.86 millió |
10. | The Legend of Zelda: A Link to the Past + Four Swords | 0.34 millió | 1.67 millió | 0.57 millió | 2.58 millió |
11. | The Legend of Zelda: The Wind Waker | 0.89 millió | 2.58 millió | 1.08 millió | 4.55 millió |
12. | The Legend of Zelda: Collector's Edition | Nem jelent meg | n/a | n/a | 0.00 millió |
13. | The Legend of Zelda: Four Swords Adventures | n/a | n/a | n/a | 0.00 millió |
14. | The Legend of Zelda: The Minish Cap | 0.27 millió | 0.83 millió | 0.24 millió | 1.34 millió |
15. | The Legend of Zelda (NES Classics) | n/a | n/a | n/a | 0.00 millió |
16. | Zelda II: The Adventure of Link (NES Classics) | 0.24 millió | n/a | n/a | 0.24 millió |
17. | The Legend of Zelda: Twilight Princess (GC) | 0.04 millió | 1.13 millió | 0.39 millió | 1.56 millió |
18. | The Legend of Zelda: Twilight Princess (Wii) | 0.60 millió | 2.95 millió | 1.90 millió | 5.45 millió |
19. | The Legend of Zelda: Phantom Hourglass | 0.95 millió | 1.75 millió | 1.81 millió | 4.51 millió |
20. | Link's Crossbow Training | 0.28 millió | 2.83 millió | 1.23 millió | 4.34 millió |
Egy része eléggé szedett-vetett, a VGChartzról szedtem össze. Arról a VGChartzról, melyet a Gamer365 annyira támad, hogy nem hitelesek az adataik. Én ebben nem tudok állást foglalni, de ha az n/a-k helyére tudok számtani adatokat írni, akkor módosítom a táblázatot. A Link's Crossbow Training esetében meg ne felejtsük el azt sem, hogy Japánban csak most jelent meg!
Szerkesztve: 2010. január 15-én!