2008. május 13., kedd

Nintendo újság sufni címlap

Egy kicsit megszállt az ihlet az új program hatására. Még néhány éve kigondoltam magamban, hogy ha lenne magyar Nintendós újság, akkor milyen lenne a címlapja, és megvalósítottam tegnap este egyet. Méghozzá az 1992. augusztusi számot csináltam meg. A háttere nem véletlenül egyszínű mert akkor még nem voltak olyan nagy címlapok.

2008. május 12., hétfő

Elkészült életem első boxartja

És megmondom őszintén, hogy nagyon büszke vagyok rá. Mindig is irigykedve figyeltem a boxartokat, hogy milyen ötletesek. Én meg megálltam a Paintnél XD De ma letöltöttem a Paint Shop Pro 11-es változatát. Azt mondták, hogy ez minőségében vetekszik a Photoshoppal, és könnyű kezelni. A kezelése tényleg könnyű, bár Photoshoppal még nem volt dolgom. És találtam egy Nintendo DS borítósablont. És ebből összehoztam egy Ocarina of Time DS boxartot. Két órás munkám volt, de nagyon élveztem a munkát. Ugyan ez az első munkám, és lehet, hogy nem valami nagy dolog, de én akkor is nagyon büszke vagyok rá, hogy ilyet tudtam csinálni. És itt szeretném megköszönni V-ADinak, hogy türelmesen elmagyarázta, hogy mit hogy kell csinálni ebben a programban!

Megdőlt az 1. hely!

9 évnyi töretlen világesőség után úgy tűnik, hogy megdőlt az Ocarina of Time 1. helyezése. És nem is a 2., hanem rögtön a 3. helyre esett vissza. Ugyanis mind a két kiadású Grand Theft Auto IV. megelőzte. Amíg az Ocarina of Time átlaga 97.688%, addig a 2. helyen álló XBOX360-as GTAIV-nek 98.029%, míg a PS3-as GTAIV 98.878% az átlaga jelen pillanatban. Azt nem tudni, hogy ez a véglelges állás, vagy pillanatyi. De érdemes figyelemmel követni az alábbi linken található listát, mert a PS3-as GTAIV 99.1% körül is volt már.

Super Smash Bros. Melee – Meglepő fordulatok

Itt volt nálam tegnap este az egyik unokatestvérem, aki szintén szokott játszani, bár ő inkább a PC-s játékokat részesíti előnyben. A nap 24 órájában WoW-ozik. Tegnap este valami folytán csoda történt, és átjött hozzám is játszani. Kipróbálta a Link’s Crossbow Traininget, és nagyon élvezte. Meg a Wii Sports-szal is jól elszórakoztunk. Érdekes egyébként, hogy Wii Sports is hogy meosztja az embereket. Valakinek csak egy buta techdemo, de valakik szerint nagyon élvezetes játék. Nos, mi az utóbbiakhoz tartozunk. Viszont ami számomra meglepett, hogy a Super Smash Bros. Melee-ben milyen erősek a Zelda karakterek. Young Link az annyira nem erős, de hihetetlen gyors. Link meg erőset tud ütni, de aki igazán meglepett engem, az Zelda. Nem gondoltam volna, hogy egyetlen egy ütésével 12%-ot sebez a másik félen. És akkor még nem is beszéltünk a speciális támadásairól, amellyel jól arrébbvittem Bowsert (Az unokatestvérem Bowserrel szeret lenni). A teleportálás is nagyon hasznos dolog. Bár Sheik annyira nem erős, inkább Zeldával voltam. Ganondorfnak is vannak olyan speciális támadásai mellyel 20-at is tud sebezni. Csak ő meg végtelenül lassú! És sikerült megszerezni egy rejtett karaktert is, Pichut, akinek azért örülök nagyon, mert a GameFaqs szerint Young Link ellene nagyon hatásos. Ki is próbálom most azonnal!

FRISSÍTVE!

Nagyon jól ment. Hetes szinten Pichu sima ügy volt. Nyolcason is ment, de azért rezgett a léc, kilences szinten meg már alulmaradtam. Úgy volt, hogy mindkettőnknek 1-1 élete volt, de Pichu talált egy Heart Containert, és ez mentette meg. De kétségtelen, hogy nagyon jó Young Link Pichu ellen. Érdekes, hogy Pichu csak 1-2%-okat sebez, én meg 10-12-ket. Szóval most mindenképp kapott egy kis életerőt nálam a SSBM. Nem játszok vele annyira gyakran, meg nekem nincs is meg olyan nagyon régóta. 2006. október 7-én vettem meg a Pecsában (azért emlékszem rá napra pontosan, mert a 2006-os Őszi aminecon napján vettem meg). Jó játék ez, csak inkább társasági játék, akkor kerül elő, amikor vannak itt egy néhányan.

2008. május 11., vasárnap

Metroid Prime – Sikeres továbbjutás

Egy kis offpostot engedjetek meg. A Nintendónak egy másik nagyon minőségi játékszériájáról, a Metroidról írok most. Még 2007. márciusában találtam meg a Vaterán a GC-s Metroid Prime-ot, 2500 forintért. Tehát potom áron, úgy gondolom, hogy ennyiért simán megéri kipróbálni egy újabb Nintendo játékot. Végülis akkor kipróbáltam, de már a legelején elakadtam. És akkor abba is hagytam, és azóta nem is vettem elő. Ma döntöttem úgy, hogy megpróbálok továbbjutni. Végülis próbálkoztam, és sikerült. Kiderült, hogy annyira alapvető dolgon akadtam el, hogy szinte szégyelltem magam -_-” Nem scanneltem. Végülis tetszik a játék. Nem ez az első FPS, amivel játszok, de ilyen komoly és bonyolult játékkal még nem volt dolgom. A Scannelésnek úgy ahogy megértettem a lényegét, információkat vesz le. Csak még azt nem tudom, hogy hol lehet megnézni. Egyébként több helyen is elakadtam egy pár percre, de mindig kiderült, hogy annyira alpvatő a továbbjutás -_-‘ A főellenségig jutottam el, ott bescanneltem a gyenge pontját, de nem sikerült megölnöm. Tetszik ez a játék, szerintem játszani fogok vele.

Még a Super Metroidra vagyok kíváncsi. Volt egy lista egy http://www.gametrailers.com oldalon, ahol videón megmutatták a Top 10 SNES játékokat, és a 2. a Link to the Past volt, az első meg a Super Metroid. És mindenki imába foglalja játék nevét. Na majd ha legközelebb tudok venni Wii pont kártyát, akkor letöltöm magamnak.

Egyébként kellenek nekem az olyan játékok, mint a Metroid Prime és a Zelda Wind Waker, mert írtam már egy párszor, hogy nincs túlzottan pozitív véleményem a GC-ről. Nagyon sok játékot elszabtak GC-n szerintem. A Super Mario Sunshine is nagy csalódás volt nekem. Meg a Mario Party széria is nagyon jó volt N64-en, de GC-n szerintem elrontották. Túlzottan Mariós voltam régen, ezért nem tetszett annyira a GC. De ilyen játékok után, mint a Wind Waker és a Metroid Prime, így már sokkal jobban tetszik a GC játékfelhozatala!

És itt ajánlom a a linkek közül Stinger blogját, a Metroid Galaxy Guide-ot, ahol rengeteg hasznos infót megtaláltok a Metroid játékokról! Hátha írt a Metroid Prime-ról egy-két érdekességet, hogy hogyan lehet továbbjutni!

The Legend of Zelda – A rajzfilmsorozat

Ismeritek a első Zelda játékból készült Amerikai rajzfilmsorozatot? 13 részes, és 1989. szeptember 8. és december 1. ment valamelyik csatornán. Egy rész kb. 13 perc. A sorozatot a DiC Entertainment készítette. Az a cég, amelyik a Super Mario Bros. 3-at és a Super Mario Worldöt is képernyőre vitte, megjegyzem, nagyon jók lettek! Így reméltem, hogy a Zelda rajzfilm is jó lesz, és nem csalódtam. Szórakoztató, és ugyanúgy tartalmazza a Zelda dalokat a háttérben, mint a Mario rajzfilm a Mario zenéket. A karakterek egész jóra sikeredtek, nagyon sok ismerős lénnyel találhatunk, így Link, Zelda, és Ganon mellett többek között megjelenik a tündér, a Moblinok és a Stalfosok. A szereplők jellemei eléggé érdekesek, ugyanis Zelda jelleme sokkal erősebb, mint Linkké. Legalábbis Zelda sokszor olyan lekezelően bánik Linkkel. Mintha alapvetően elvárná Linktől, hogy ugyan mentse már meg, ha bajban van, mert micsoda férfi! Szegény Link meg nem győzi mondogatni, hogy “Excuuuuuuuuuuuuse me Princess!” 😅 De vannak poénos jelenetek a sorozatban, kettőt jegyeztem meg nagyon. Az egyik, amikor a 7. részben hamis Zelda jelenik meg, és megy a hajtóvadászat érte. A másik meg az utolsó, 13. részben, amikor a Moblinok átveszik Ganontól az uralmat, eszméletlen hogy miket nem csinálnak XD Amúgy a rajzfilm valamennyire hű az eredeti történethez. Ganonnál van a Triforce of Power, és Zelda őrzi a Triforce of Wisdomot, és Ganon próbálja elvenni. A legfurcsább az, hogy a Triforce of Wisdom beszél… De amúgy nagyon jóra sikeredett a sorozat. Ha valakit érdekel, akkor a linkről megnézhet egy pár részt:

Így hirtelenjében ennyit találtam meg teljesben. A többi darabokra van szedve. Szerintem csak ezeket éri meg megnézni. De ha megtaláljátok valahol, akkor inkább töltsétek le!

2008. május 10., szombat

Ocarina of Time OST 1. rész – Forest Temple

Azért írok 1. részt, mert szerintem nem a Forest Temple lesz az egyetlen zene, amiről külön postot fogok írni.

Hihetetlen mekkora hangulata van a zenének! Éjszaka érdemes hallgatni a zenét. Olyan hatást kelt belém, mintha sötét éjszaka eltévedtem volna egy erdőben és csak a petróleum lámpa az egyetlen fényforrás, ami a kezemben van. És közben rettegek, hogy nehogy vérszomjas farkasok támadjanak meg! Észbontó, hogy mire képes egy zene!

A CD-n egyébként az 59. dal, és 1:52 hosszú.

Visszatérés a Zelda II-höz

A Zelda II az a játék, amely a legjobban megosztja a Zelda fanokat. Hát most igen. A nagyon sikeres The Legend of Zelda után joggal gondolkodhatnak el azon a készítők, hogy most jó lesz az, hogy ha másodjára is ugyanazt adjuk a játékosoknak? Vagy alkossunk valami újat? Az utóbbi mellett döntöttek, és szinte teljesen átszabták a 2. részt, és ilyen arcade-os jellege lett az oldalnézettel, meg hogy életeket számolt a gép. Nagyon sok mindent elvettek ebben a játékban. Nem volt rúpia, nem volt szív, a varázslatokat csak úgy a két szép szemünkért megkapjuk. Viszont itt voltak először városok, itt lehetett először beszélgetni emberekkel. Az 1. Zeldában nincsenek városok, emberek se nagyon, csak a boltosok, varázslók és bölcsek. Joggal tehetnénk fel azt a kérdést, hogy ha nincsenek szívek és rúpiák, akkor mit kapunk egy-egy ellenség megöléséért? Hát kérem szépen tapasztalati pontokat! A képernyő jobb-felső sarkában gyűlnek a tapasztalati pontok. Ha elérjük az éppen kiszabott pontszámot, akkor Link fejlődik. Három féle képpen fejlődhet: Vagy az életereje, vagy a támadóereje, vagy a varázsereje. Mindhárom maximális ereje 8-as szint. Mindazonáltal a játék kegyetlen nehéz! Az erősebb ellenfeleket sem könnyű megölni, és még erre rájön az, hogy nem kapunk életenergiát! Mert az is olyan, hogy fokozatosan sebződünk, és meghalunk végül. Nagyon ritkán lehet tündérrel találkozni, és még ritkábban élettel! Mint már az elején megírtam a gép életeket számol. Mindig három élettel kezdünk. Annyi könnyebbség van a játékban, hogy ha meghalunk, akkor ott folytatjuk, ahol meghaltunk, és a már megölt ellenfelek nem térnek vissza. De ha elfogy az összes életünk, akkor Ganon a képünkbe röhög, és ha folytatjuk, akkor visszatérünk a templomba, ahol Zelda alszik. Egyébként a játéknak nagyon érdekes története van. Az első Zelda direkt folytatása. Az a lényeg, hogy Ganon visszatért. De hogy ne tudja elrabolni Zelda Hercegnőt, ezért a legfőbb védője, Impa (vele az OoT-ben találkozhatunk, ő a hat bölcs egyike) altatóvarázslatot “szórt” Zeldára, és csak a Bátorság Triforce-a töri meg a varázslatot. Amit a fő-fő ellenség őriz, aki nem Ganon, hanem Dark Link. Őt kell megölni a játék legvégén. Azt mondják azok akik végigvitték, hogy őt nagyon könnyű megölni. Ha olyan, mint az OoT-s Dark Link, tehát utánozza a mozgásunkat, akkor tényleg könnyű. Ugyanis biztos van olyan mozgás, amit Dark Link nem tud megcsinálni, amit mi igen, és nagyon hatásos (lásd az OoT-ben a Din’s Fire), és azzal kell megölni. Egyébként eléggé pocsékul van megoldva a tapasztalati pontrendszer. Mert az rendben van, hogy minden egyes elért pontszám után egy magasabb pontszámhatár jön, de az a baj, hogy ha elvesztjük az összes életünk, akkor ez mind lenullázódik, és a térkép elején meg olyan piti ellenfelek vannak, amelyekért 2-3 pontot kapunk. De előfordulnak 20 pontosok is, de ezeknél meg könnyű meghalni, és így mikor fejlődünk tovább? Én most ott tartok, hogy a támadási erősségem hármas szintű, a varázserőm négyes, és az életerőm is négyes szintű. És nekem már 800 pontot kell elérni a következő szint fejlődéséig. Szóval így, hogy lenullázódnak a pontjaim, és az elejéről kell kezdenem, nehezen fogok tudni továbbfejlődni. A nehézség meg igazából abban rejlik, hogy ugye nem kapunk plusz életerőt, ha megölünk valakit. És ez is rossz. Inkább életerő lenne! És az az érdekes, hogy annak ellenére, hogy van hátránya a játéknak, mégis olyan hangulata van a játéknak, amit imádok! Megmondom őszintén, hogy én azok közé tartozok, akik szeretik ezt a játékot! És a zenét bár nem Koji Kondo szerezte, mégis a legjobbak között van! Nyilván sokan ismeritek a Super Smash Bros. Melee-t, a közkedvelt Hyrule Temple zene is a Zelda II-ből való. Ez szól a Dungeonökben, amikből szám szerint 7 van. És hát tényleg megosztja a közönséget, és ahogy a világátlagot elnézem a nem tetszők vannak többen, mert a játék világátlaga 69-70% körül mozog. Valószínűleg a pontrendszernek köszönhetően. Nagy kár, mert egyébként tényleg nagyon hangulatos játék.

Megöl ez a csend

Ha körbenézünk a Nintendo háza táján, akkor már idén is megjelent meg pár jó játék, elég csak a Super Smash Bros. Brawlra vagy a Mario Kart Wiire gondolni. Vagy akár a tavalyi évről a Super Mario Galaxyre és a Phanrom Hourglassra. És ennyi? Akkor ezzel vége? Semmi újdonságot nem hallani a Nintendo háza tájáról, nagyon csendben vannak. Talán számolják a bevételüket? -_-' Vagy hát 2 eset áll fent: Vagy tényleg nem csinálnak semmit, vagy nagyon titokzatosak. Ha titokzatosak, akkor várnak. Kivárják a 2008-as E3-at. Várhatunk is, mert az leghamarabb júliusban lesz. És akkor talán durrantanak valami nagyot. Igen, nem elképzelhetetlen, hogy valami ilyesmire pályáznak. Stinger mondta nekem, hogy készül az új Zelda játék Wiire. Sokat ő sem tud, csak annyit, hogy készül. Lehet, hogy ez lesz az E3 nagy durranása Nintendo részről? Nem lenne rosz dolog. De ha most bejelentik, akkor is leghamarabb 2010-re fog elkészülni, és megjelenni. De majd kíváncsi lesz, hogy a Twilight Princess nagyságát hová fogják tudni fejleszteni. Vagy hogy miben lesz más az új Zelda.

2008. május 9., péntek

Eladási adatok

Találtam Zelda játékokról eladási adatokat, amit én most jól közzéteszek itt:

Sorszám Játék neve Japán Amerika Európa Összesen
1. The Legend of Zelda 1.69 millió 3.80 millió 1.02 millió 6.51 millió
2. Zelda II: The Adventure of Link 1.61 millió 2.22 millió 0.55 millió 4.38 millió
3. The Legend of Zelda: A Link to the Past 1.16 millió 2.46 millió 0.99 millió 4.61 millió
4. The Legend of Zelda: Link's Awakening 0.54 millió 2.24 millió 1.05 millió 3.83 millió
5. The Legend of Zelda: Link's Awakening DX 0.51 millió 1.02 millió 0.69 millió 2.22 millió
6. The Legend of Zelda: Ocarina of Time 1.46 millió 4.08 millió 2.06 millió 7.60 millió
7. The Legend of Zelda: Majora's Mask 0.74 millió 1.89 millió 0.73 millió 3.36 millió
8. The Legend of Zelda: Oracle of Ages 0.41 millió 0.93 millió 0.58 millió 1.92 millió
9. The Legend of Zelda: Oracle of Seasons 0.41 millió 0.88 millió 0.57 millió 1.86 millió
10. The Legend of Zelda: A Link to the Past + Four Swords 0.34 millió 1.67 millió 0.57 millió 2.58 millió
11. The Legend of Zelda: The Wind Waker 0.89 millió 2.58 millió 1.08 millió 4.55 millió
12. The Legend of Zelda: Collector's Edition Nem jelent meg n/a n/a 0.00 millió
13. The Legend of Zelda: Four Swords Adventures n/a n/a n/a 0.00 millió
14. The Legend of Zelda: The Minish Cap 0.27 millió 0.83 millió 0.24 millió 1.34 millió
15. The Legend of Zelda (NES Classics) n/a n/a n/a 0.00 millió
16. Zelda II: The Adventure of Link (NES Classics) 0.24 millió n/a n/a 0.24 millió
17. The Legend of Zelda: Twilight Princess (GC) 0.04 millió 1.13 millió 0.39 millió 1.56 millió
18. The Legend of Zelda: Twilight Princess (Wii) 0.60 millió 2.95 millió 1.90 millió 5.45 millió
19. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass 0.95 millió 1.75 millió 1.81 millió 4.51 millió
20. Link's Crossbow Training 0.28 millió 2.83 millió 1.23 millió 4.34 millió

Egy része eléggé szedett-vetett, a VGChartzról szedtem össze. Arról a VGChartzról, melyet a Gamer365 annyira támad, hogy nem hitelesek az adataik. Én ebben nem tudok állást foglalni, de ha az n/a-k helyére tudok számtani adatokat írni, akkor módosítom a táblázatot. A Link's Crossbow Training esetében meg ne felejtsük el azt sem, hogy Japánban csak most jelent meg!

Szerkesztve: 2010. január 15-én!