2008. május 11., vasárnap
Metroid Prime – Sikeres továbbjutás
The Legend of Zelda – A rajzfilmsorozat
- 1. rész: http://www.youtube.com/watch?v=DbrYStFzGvw&feature=related
- 2. rész: http://www.youtube.com/watch?v=EEoge_QZ15c&feature=related
- 3. rész: http://www.youtube.com/watch?v=rQQgQa7OcMg&feature=related
Így hirtelenjében ennyit találtam meg teljesben. A többi darabokra van szedve. Szerintem csak ezeket éri meg megnézni. De ha megtaláljátok valahol, akkor inkább töltsétek le!
2008. május 10., szombat
Ocarina of Time OST 1. rész – Forest Temple
Azért írok 1. részt, mert szerintem nem a Forest Temple lesz az egyetlen zene, amiről külön postot fogok írni.
Hihetetlen mekkora hangulata van a zenének! Éjszaka érdemes hallgatni a zenét. Olyan hatást kelt belém, mintha sötét éjszaka eltévedtem volna egy erdőben és csak a petróleum lámpa az egyetlen fényforrás, ami a kezemben van. És közben rettegek, hogy nehogy vérszomjas farkasok támadjanak meg! Észbontó, hogy mire képes egy zene!
A CD-n egyébként az 59. dal, és 1:52 hosszú.
Visszatérés a Zelda II-höz
A Zelda II az a játék, amely a legjobban megosztja a Zelda fanokat. Hát most igen. A nagyon sikeres The Legend of Zelda után joggal gondolkodhatnak el azon a készítők, hogy most jó lesz az, hogy ha másodjára is ugyanazt adjuk a játékosoknak? Vagy alkossunk valami újat? Az utóbbi mellett döntöttek, és szinte teljesen átszabták a 2. részt, és ilyen arcade-os jellege lett az oldalnézettel, meg hogy életeket számolt a gép. Nagyon sok mindent elvettek ebben a játékban. Nem volt rúpia, nem volt szív, a varázslatokat csak úgy a két szép szemünkért megkapjuk. Viszont itt voltak először városok, itt lehetett először beszélgetni emberekkel. Az 1. Zeldában nincsenek városok, emberek se nagyon, csak a boltosok, varázslók és bölcsek. Joggal tehetnénk fel azt a kérdést, hogy ha nincsenek szívek és rúpiák, akkor mit kapunk egy-egy ellenség megöléséért? Hát kérem szépen tapasztalati pontokat! A képernyő jobb-felső sarkában gyűlnek a tapasztalati pontok. Ha elérjük az éppen kiszabott pontszámot, akkor Link fejlődik. Három féle képpen fejlődhet: Vagy az életereje, vagy a támadóereje, vagy a varázsereje. Mindhárom maximális ereje 8-as szint. Mindazonáltal a játék kegyetlen nehéz! Az erősebb ellenfeleket sem könnyű megölni, és még erre rájön az, hogy nem kapunk életenergiát! Mert az is olyan, hogy fokozatosan sebződünk, és meghalunk végül. Nagyon ritkán lehet tündérrel találkozni, és még ritkábban élettel! Mint már az elején megírtam a gép életeket számol. Mindig három élettel kezdünk. Annyi könnyebbség van a játékban, hogy ha meghalunk, akkor ott folytatjuk, ahol meghaltunk, és a már megölt ellenfelek nem térnek vissza. De ha elfogy az összes életünk, akkor Ganon a képünkbe röhög, és ha folytatjuk, akkor visszatérünk a templomba, ahol Zelda alszik. Egyébként a játéknak nagyon érdekes története van. Az első Zelda direkt folytatása. Az a lényeg, hogy Ganon visszatért. De hogy ne tudja elrabolni Zelda Hercegnőt, ezért a legfőbb védője, Impa (vele az OoT-ben találkozhatunk, ő a hat bölcs egyike) altatóvarázslatot “szórt” Zeldára, és csak a Bátorság Triforce-a töri meg a varázslatot. Amit a fő-fő ellenség őriz, aki nem Ganon, hanem Dark Link. Őt kell megölni a játék legvégén. Azt mondják azok akik végigvitték, hogy őt nagyon könnyű megölni. Ha olyan, mint az OoT-s Dark Link, tehát utánozza a mozgásunkat, akkor tényleg könnyű. Ugyanis biztos van olyan mozgás, amit Dark Link nem tud megcsinálni, amit mi igen, és nagyon hatásos (lásd az OoT-ben a Din’s Fire), és azzal kell megölni. Egyébként eléggé pocsékul van megoldva a tapasztalati pontrendszer. Mert az rendben van, hogy minden egyes elért pontszám után egy magasabb pontszámhatár jön, de az a baj, hogy ha elvesztjük az összes életünk, akkor ez mind lenullázódik, és a térkép elején meg olyan piti ellenfelek vannak, amelyekért 2-3 pontot kapunk. De előfordulnak 20 pontosok is, de ezeknél meg könnyű meghalni, és így mikor fejlődünk tovább? Én most ott tartok, hogy a támadási erősségem hármas szintű, a varázserőm négyes, és az életerőm is négyes szintű. És nekem már 800 pontot kell elérni a következő szint fejlődéséig. Szóval így, hogy lenullázódnak a pontjaim, és az elejéről kell kezdenem, nehezen fogok tudni továbbfejlődni. A nehézség meg igazából abban rejlik, hogy ugye nem kapunk plusz életerőt, ha megölünk valakit. És ez is rossz. Inkább életerő lenne! És az az érdekes, hogy annak ellenére, hogy van hátránya a játéknak, mégis olyan hangulata van a játéknak, amit imádok! Megmondom őszintén, hogy én azok közé tartozok, akik szeretik ezt a játékot! És a zenét bár nem Koji Kondo szerezte, mégis a legjobbak között van! Nyilván sokan ismeritek a Super Smash Bros. Melee-t, a közkedvelt Hyrule Temple zene is a Zelda II-ből való. Ez szól a Dungeonökben, amikből szám szerint 7 van. És hát tényleg megosztja a közönséget, és ahogy a világátlagot elnézem a nem tetszők vannak többen, mert a játék világátlaga 69-70% körül mozog. Valószínűleg a pontrendszernek köszönhetően. Nagy kár, mert egyébként tényleg nagyon hangulatos játék.
Megöl ez a csend
Ha körbenézünk a Nintendo háza táján, akkor már idén is megjelent meg pár jó játék, elég csak a Super Smash Bros. Brawlra vagy a Mario Kart Wiire gondolni. Vagy akár a tavalyi évről a Super Mario Galaxyre és a Phanrom Hourglassra. És ennyi? Akkor ezzel vége? Semmi újdonságot nem hallani a Nintendo háza tájáról, nagyon csendben vannak. Talán számolják a bevételüket? -_-' Vagy hát 2 eset áll fent: Vagy tényleg nem csinálnak semmit, vagy nagyon titokzatosak. Ha titokzatosak, akkor várnak. Kivárják a 2008-as E3-at. Várhatunk is, mert az leghamarabb júliusban lesz. És akkor talán durrantanak valami nagyot. Igen, nem elképzelhetetlen, hogy valami ilyesmire pályáznak. Stinger mondta nekem, hogy készül az új Zelda játék Wiire. Sokat ő sem tud, csak annyit, hogy készül. Lehet, hogy ez lesz az E3 nagy durranása Nintendo részről? Nem lenne rosz dolog. De ha most bejelentik, akkor is leghamarabb 2010-re fog elkészülni, és megjelenni. De majd kíváncsi lesz, hogy a Twilight Princess nagyságát hová fogják tudni fejleszteni. Vagy hogy miben lesz más az új Zelda.
2008. május 9., péntek
Eladási adatok
Találtam Zelda játékokról eladási adatokat, amit én most jól közzéteszek itt:
Sorszám | Játék neve | Japán | Amerika | Európa | Összesen |
1. | The Legend of Zelda | 1.69 millió | 3.80 millió | 1.02 millió | 6.51 millió |
2. | Zelda II: The Adventure of Link | 1.61 millió | 2.22 millió | 0.55 millió | 4.38 millió |
3. | The Legend of Zelda: A Link to the Past | 1.16 millió | 2.46 millió | 0.99 millió | 4.61 millió |
4. | The Legend of Zelda: Link's Awakening | 0.54 millió | 2.24 millió | 1.05 millió | 3.83 millió |
5. | The Legend of Zelda: Link's Awakening DX | 0.51 millió | 1.02 millió | 0.69 millió | 2.22 millió |
6. | The Legend of Zelda: Ocarina of Time | 1.46 millió | 4.08 millió | 2.06 millió | 7.60 millió |
7. | The Legend of Zelda: Majora's Mask | 0.74 millió | 1.89 millió | 0.73 millió | 3.36 millió |
8. | The Legend of Zelda: Oracle of Ages | 0.41 millió | 0.93 millió | 0.58 millió | 1.92 millió |
9. | The Legend of Zelda: Oracle of Seasons | 0.41 millió | 0.88 millió | 0.57 millió | 1.86 millió |
10. | The Legend of Zelda: A Link to the Past + Four Swords | 0.34 millió | 1.67 millió | 0.57 millió | 2.58 millió |
11. | The Legend of Zelda: The Wind Waker | 0.89 millió | 2.58 millió | 1.08 millió | 4.55 millió |
12. | The Legend of Zelda: Collector's Edition | Nem jelent meg | n/a | n/a | 0.00 millió |
13. | The Legend of Zelda: Four Swords Adventures | n/a | n/a | n/a | 0.00 millió |
14. | The Legend of Zelda: The Minish Cap | 0.27 millió | 0.83 millió | 0.24 millió | 1.34 millió |
15. | The Legend of Zelda (NES Classics) | n/a | n/a | n/a | 0.00 millió |
16. | Zelda II: The Adventure of Link (NES Classics) | 0.24 millió | n/a | n/a | 0.24 millió |
17. | The Legend of Zelda: Twilight Princess (GC) | 0.04 millió | 1.13 millió | 0.39 millió | 1.56 millió |
18. | The Legend of Zelda: Twilight Princess (Wii) | 0.60 millió | 2.95 millió | 1.90 millió | 5.45 millió |
19. | The Legend of Zelda: Phantom Hourglass | 0.95 millió | 1.75 millió | 1.81 millió | 4.51 millió |
20. | Link's Crossbow Training | 0.28 millió | 2.83 millió | 1.23 millió | 4.34 millió |
Egy része eléggé szedett-vetett, a VGChartzról szedtem össze. Arról a VGChartzról, melyet a Gamer365 annyira támad, hogy nem hitelesek az adataik. Én ebben nem tudok állást foglalni, de ha az n/a-k helyére tudok számtani adatokat írni, akkor módosítom a táblázatot. A Link's Crossbow Training esetében meg ne felejtsük el azt sem, hogy Japánban csak most jelent meg!
Szerkesztve: 2010. január 15-én!
A kezemet figyeljétek, mert csalok!
Jó volt 4 órán keresztül egyhuzamban Phatom Hourglassezni. Ez az a fajta Zelda játék, melynek nincsenek olyan nagy hatást keltő jelenetei, csak hihetetlenül szórakoztatóak. A Phantom Hourglass is letehetetlen! Meg is csináltam a Temple of Windet és a Temple of Courage-et. Vicces, hogy bátorságról neveznek el templomot, de ilyen is kell. 😅 Érdekes, (eddig) egyáltalán nem hosszúak a PH Dungeonök. Meg úgy, valahogy jön magától az egész. Nyilván való, hog azzal a tárggyal kell átalában megölni a főellenséget, amit ott kaptál, ez itt sincs másképp. A Temple of Wind főellensége nagyon könnyű. Csak a széllel fel kell vinni a bombát, leküldeni az embert a földre, és osztani. Amúgy az egész Dungeon a szélen alapul. Aztán vissza kellett menni a Temple of The Ocean Kingbe. Hát ez se volt egy semmi kaland. 12 perc alatt kellet megjárni 6 emeletet. Úgy, hogy kerüld ki az őröket és meg is kell szerezni a kulcsot! Vicces. Egyszer sajnos meg is haltam, mert elfogyott az idő. Aztán vissza, de másodjára sikerült. De itt ez a rész nem volt semmi. A Temple of Wind főellensége után kaptam egy zöld medált, ami el lett helyezve egy térképen. És itt a legtetején kellett aktiválni. Azt egyből láttam, hogy a tengeri térkép tükörképe az a rajz, amin a medál volt rajta. És úgy kellett odavarázsolni, hogy a tükrös rajz volt a felső képernyőn, a térkép meg az érintőképernyőn. Ebből alkossunk. Ha valamikor, akkor most voltam agyilag patthelyzetben. Még a végigjátszás sem segített, mert azt láttam, hogy eltakarja a DS-t, hogy ne lássam, hogy mit csinál, de valahogy átvarázsolta a térképre a medált. Már a Norbi barátohoz fordultam, hogy mégis mi van, mert ez már nem állapot. De ő csak ennyit mond: CSUKD BE A DS-ED!!! Becsukom, és mint egy varázsütés, megjelent a medál a térképen… Hogy én akkor mit éreztem, azt most inkább ne firtassuk. 😅 Maradjunk annyiban, hogy ekkora ötletet, még soha nem láttam DS-en. De egyébként borzalmasan fájt. De most őszintén: Kinek jutna eszébe becsukni a DS-ét??? Az rendben van, hogy a tükörképe egyik a másiknak, de akkor is. Még egy ilyen malőr, és nem tudom, hogy mit csinálok -_-‘ Aztán el kellett menni a Cannon Islandbe, ott vásárolni kellett, valami hajós alkatrészt. Állítom, hogy a Zelda-történelem legmagasabb összegét fizettem ki érte, 1000 rúpiát! Egyébként már 1400-nál tartottam. Sajnáltam odaadni érte a pénzt, mert gondoltam magamban, hogy megnézem, hogy mekkora a felső határ, de ha a játék ezt kívánja… Ezután kellett kihajózni arra a részre, ahol a medál van. Ott van egy kincs, azt kellett kihalászni, a Salvage-dzsel, amit 1000 rúpiáért vettem. Ha ez megvan, utána a Molida Island, megcsinálni a Temple of Courage-et. Megmosolyogtam magamban, hogy az Ocarina of Time Spirit Temple-jéhez hasonlóan tükrözéssel kellett megnyitni az ajtót. Ez a Dungeon nem volt annyira nehéz, inkább az, hogy tele volt ilyen sorrendes feladattal. Alapból nem rossz ötlet, csak a legvégén szól, hogy bocsi, de nem jó a sorrend. Na, kösz -_- 4×3×2×1 lehetőséget valahogy nincs idő próbálgatni, hogy akkor most melyik jön be, én meg semmi utalást nem láttam arra, hogy mi a sorrend. Az itteni főellenség már egy kicsivel bonyolultabb volt. Ugyanis a főellenség láthatatlan! De nem szbad megijedni, mert a felső képernyőn az ő szemszögéből látjuk az eseményeket, és ha ott meglátjuk magunkat, akkor az azt jelenti, hogy közelít felénk, elő a nyíllal! Ha sikerült eltalálni, akkor a páncéljáról az összes kék golyóféleséget le kell kardozni, akkor leválik róla a páncél. Ezután a farkát kell sebezni. És ha kész, megvan mind a három tündér, és most irány a… nem tudom hova. 😅 Itt mentettem!
2008. május 8., csütörtök
Phantom Hourglass – Sikeres továbbjutás
Végre rászántam magam egy kis PH-ra, és tovább is jutottam ott, ahogy elakadtam. Sejtettem, hogy a széllel kell kombinálni. És innestől kezdve már elég sokáig elvittem, csak most egy valamit nem tudok. Valamit mutat a térképen, hogy három szélerőmű-szerűséget bejelöl. Ott vajon mit kell csinálni? Ezt próbáltam meg kinézni egy YouTube-os végigjátszásból:
Nagyon béna a srác. Nem tudja, hogy mit kell csinálni! Egyszer erre megy, aztán rájön, hogy rossz irányba tart, aztán visszamegy, nem tudja mit kell csinálni. Mindegy, valamit megpróbálok kisilabizálni, mert tuti, hogy valamit kell azokkal csinálni, mert hatalmas szél fúj, és nem enged be a 2. Dungeon színhelyébe.
2008. május 7., szerda
Wind Waker Pak GC
Egyszerre imádom, és utálom az eBayt. Most találtam egy ilyet:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=220231927697&Category=72465&_trksid=p3907.m29Ez nem más, mint egy Wind Waker kiadású GameCube, teljesen újszerű állapotban, postával együtt 60 font, vagyis kb. 20000 forint. Én úgy örülök, hogy lehet ilyet kapni, csak annyira utálom, hogy nem tudok előteremteni 20000 forintot. Most eladhatnám az én GC-met, de utálok eladni, mert csak az idegeskedés van utána. Hogy kinek adjam el, hol hirdessem meg, mennyiért vennék meg? Egyenlőre nem rakom ki sehová. Van egy barátom, akinek van egy ismerőse, akinek van egy konzolos boltja. Azt mondta, hogy hétvégéig beszél vele, lehet hogy ott sikerül. Mondjuk annyira nem sürgős, mert május 15-ig van kint ez a GC. Esetleg valaki megvenné az enyémet? 😅