2013. október 3., csütörtök

Új Zorán CD és koncert

Tegnap jelent meg Zorán legújabb albuma, Egypár barát címmel, kíváncsi voltam, hogy milyen. Beszédes a cím, hiszen egy duett-albumról van szó. Egy párszor meghallgattam, egészen jó album, kifejezetten tetszik, hogy nem a könnyebb utat választotta Zorán azáltal, hogy a régi felvételeket rakta egy albumba, hanem újra fel lettek véve. Bár két dal (A Harminc és az Úgy volt) megszólalásig hasonlítanak az eredetire, élek a gyanúperrel, hogy ezek nem lettek újra felvéve, de ez legyen a legnagyobb hibája az albumnak. A korábban nem hallott duettek eredetileg koncerteken hangoztak el, ezeket vették fel újra stúdióban, döntő többségük ismert dal, három olyan van, amit eddig még nem hallottunk korábbi albumokon: Mit akar az eső, Ederlezi és a Míg a szív lejár. Az Ederlezi-t hallhattuk a tavalyi koncerten (DVD-n is megjelent), a Míg a szív lejár dal pedig eredetileg egy Leonard Cohen szerzemény újragondolt változata. Pont az a dal számomra az album mélypontja, mert elfogadom, ha nem leszek népszerű ezzel a kijelentéssel, de a Jazz-től és a Swing-től óvjon engem az ég. Számomra az egy nagyon unalmas zenei stílus, semmit nem érzek, miközben maga a zenei stílus, meg a fellépések iszonyú eleganciát sugároznak, nem is beszélve a mozdulatokról, de nekem ezek semmit nem mondanak. Az album azért "csak" jó, mert bár újra fel vannak véve, mégsincs benne az új dal izgalma (leszámítva a 2 új dalt, az Ederlezi-t már hallhattuk többször is, bár örülök annak, hogy albumra is felkerült végre), hogy valami teljesen újjal fog meglepni, habár az többször tapasztaltam válogatás-albumnál, hogy egy dal, ha másokkal van egy albumon, mint eredetileg, adott esetben más hangulatot adhat. De arra mindenképp nagyon jó, hogy egy párszor meghallgassam, azt lehet, hogy pont utána fog jó irányba változni a véleményem, volt már erre példa.

És ha új album, akkor koncert, bár a szokásos őszi turné keretén belül jön Békéscsabára. Egy szórólapot, hazahoztam, megnéztem az online jegyvásárlásnál, hogy mennyi az ára. A 4.800 forintos ár, még beleférne, de hogy alig pár hely maradt még, pedig durván két hónap van a koncertig, az nem semmi. O_O Hallottam egy jópárszor arról, hogy egy nagy előadó koncertjének jegyére napok alatt elfogyott az összes jegy, de tudtom szerint arra nem volt példa, hogy Zorán koncertjére itt Békéscsabán ennyire gyorsan fogyjon a jegy. A 6. sor volt a legelső, ahol még volt szabad hely, amúgy összesen még kb. 20-30 szabad helyet, ha láttam neten keresztül. Kíváncsi vagyok, hogy lesznek-e pótszékes jegyek, szerintem azokra is elkelnének a jegyek. Majd meglátjuk, hogy alakul, egyelőre úgy tűnik, hogy nem tudok eljutni (ha ennyire rapid módon fogynak a jegyek), ami ugyan sajnálok, de másrészt örülök, hogy ilyen sokan el akarnak menni. :)

Nincsenek megjegyzések: