2010. február 27., szombat

Kőkorszaki szaki a Super Paper Marióban

Istenem, ilyen nincs! A Super Paper Mario 5. fejezetének fő története, hogy virágok elrabolják az ősembereket! Én már az egész játékra úgy tekintek, mint valami paródiára. Nincs még egy ilyen játék, ahol ennyire elvontak lennének a küldetések.

Mondjuk érdekes, könnyen jutottam el az 5. fejezethez. Lementem a földszintre, és azt láttam, hogy ott van egy repedés, amit fel lehet robbantani. Át lehet menni kastélyon keresztül Flipside-ból Flopside-ba. Ugyanaz, mint a Flipside, csak meg van tükrözve. Itt meg kellett beszélni az idős bölcssel, Norlemmel (olvassátok vissza a nevét) aztán vissza Flipside-ba Merlonnal beszélgetni, és megnyílik az 5. fejezet kapuja. Egy ceremónia közepébe csöppenünk bele. Ősemberek szertartásába nyerünk betekintést, ám a virágok, aka. Floro Sapiensek beleszólnak, és elrabolják az ősembereket. Kinek másnak lenne feladata megmenteni őket, mint nekünk? Ahogy megyünk pályáról pályára, látjuk, hogy viszik a virágok (akik leginkább egy napraforgóra hasonlítanak) hogy viszik el az ősemberek. Szóval kész ez a játék. XD Az ötletgyáros nagy poénmester lehet.

Kicsit nehezebb lett a játék, valamint több lett a logikai feladat. Megmondom őszintén, hogy a 5-1 végén, ha nem nézek meg egy végigjátszást, akkor nem tudtam volna megcsinálni. Meg én nem is tudom, hogy ki az, aki magától meg tudná csinálni. Az a lényeg, hogy 3 db. kockát kell megadott sorrendben felütni. De úgy, hogy többször is lehet egy kockát ütni. És valami 15-20-szor kell összesen? Most erre ki jön rá? Meg is néztem a sorrendet, de semmi logikát nem láttam benne. Hogy ezt honnan szedte az, aki kitalálta, nem tudom. Az 5-2-nél mentettem.

Megnéztem melyik 576 Konzolban van Super Paper Mario teszt, 2007. június. 8 pontot kapott, mindegyik jó, a zene közepes. Végül is a zenével, ami gond lehet, hogy komolytalan, és maga a hangszerelés sem annyira komoly, de most mit várunk egy olyan játéktól, ahol virágok lopnak el embereket, és WC-ben van a boss fight?

Viszont végigjátszást nem találtam. Már a Zeldás időkben is gondolkodtam azon, hogy jó lenne végigjátszásokat írni magyarul, de az nagyon időigényes. Jó lenne csinálni, csak ki érne rá ilyet csinálni, és ki az, aki csinálná? Nekem sincs manapság olyan sok időm, úgyhogy nem tudom. Ehhez komolyabban kéne szervezkedni.

2010. február 25., csütörtök

Super Paper Mario 4. fejezet – Ellentmondva a fizikai törvényeinek

Na vége a Super Paper Mario 4. fejezetének. A 4-4 főellensége annyira smafu volt, hogy meg se sebződtem, úgy sikerült legyőzni.

Na de lássuk az elejétől. A PURE HEART ajtaját nem volt nehéz megtalálni. Bemegyek a 4-1 pályába, látom, hogy Mario szenved, nem kap levegőt, vissza kell menni. Egészen pontosan a Flipside 2. emeletére, a kissrácnál van egy gömbüveg akvárium, benne hallal. Azt mondja odaadja segítségként, csak a halat tegyük vízbe. Ugyanis így kicsit érdekes lesz a 4. világban segédként használni. Le kell menni a földszint alatti szinte, bedobni a halat a vízbe, és megkezdődhet a kaland.

Ugyanis a 4-1-es pályán az űrben úszunk. Lesz még egy segédünk, aki Squirps névre hallgatni, vele tudunk lőni az ellenfelekre. Ezen a pályán a piros lyukak segítségével lehet továbbjutni. Nem valami hosszú pálya, inkább csak bevezető.

A 4-2-es már sokkal érdekesebb. Itt újabb Pixl-t kapunk, Fleepet. Aki titkos jeleket fejt meg. Egyébként már a pálya elején találkozunk vele, csak egy papírt kell eljuttatni felé, ami meg a pálya végén van. Ha az megvan, vissza kell menni a pálya elejére, és átadni neki. Abból a papírból tanulja meg a varázsigéket.

A 4-3 ismét űrkaland, ám valamivel bonyolultabb. De meg lehet csinálni.

A 4-4 nagyon érdekes volt. Mario hol a földön, hol a plafonon, hogy a falon ment. És ezekkel logikázva kellett eljutni a főellenségig Mr. L-ig, aki hát tényleg nagyon könnyű volt. Kétszer kell megharcolni vele. Először csak rá kell ugráni a fejére. Aztán felveszi a rakétáját, és lövöldözni kell. Elég sok HP-ja van, de könnyű eltalálni, így nem nehéz.

Tervezem, ha végigviszem a Super Paper Mariót, akkor ráállok a Super Mario Galaxyre. Hát nem játszhatok úgy a 2-vel, hogy nincs végigjátszva az első rész.

Más. Tegnap bagszi volt játékokat nézni. Több boltba is bement Pesten. Ugyanis nemrég rájött, ha interneten szétnéz a konzolboltok honlapjain, és az árakat összehasonlítja, és ha mindent megvesz a legolcsóbban, akkor sokat spórolhat. Szép kis táblázatot állított össze Pokémon játékokból, és hogy melyik hol a legolcsóbb. És tegnap ment el szétnézni. El akart menni a Keletiben levő Game Parkba, de döbbenten látja, hogy üres, és ki van írva, hogy bezárt. Na szép. Kár, pedig sokszor a Keletiből az első utam a Keletinél levő Game Parkba vezetett. 2006 óta járok oda, és ha belegondolok, igazából ez várható volt. A három üzletből a Keletiben volt a legrosszabb a kiszolgálás. Végülis a rendelkezésemre állt a lány, amikor szóltam neki, de igazából zavaró volt, hogy MSN-ezett, mert az egy kicsit olyan érzést keltett, hogy csak úgy ott van... Emellett igencsak felszöktek az árak az utóbbi időkben. Pedig amikor először jártam oda, akkor azt mondtam magamban, hogy ezek korrekt árak. De újabban kicsit drágábbak lettek. Mondjuk a 17. kerületiben sokkal nagyobb a választék, de azért kár érte.

2010. február 24., szerda

Új Super Mario Galaxy 2 trailer

Super Mario Galaxy 2 2010. májusában! Mindenki őszre várta, erre már tavasz végére itt lesz!

Vadonatúj trailer:

Nincs mese, meg fog dőlni az Ocarina of Time világelsősége, ez tény!

A Metroid: Other M pedig júniusban érkezik. Annak a tavalyi E3-as trailere nagyon megfogott. Szóval nagyon jó nyarunk lesz nekünk Nintendósoknak!

Super Paper Mario 3. fejezet

Még vasárnap megcsináltam a Super Paper Mario 3. fejezetét, itt csatlakozik hozzánk Bowser. Először harcra hív ki minket a 3-1 pálya végén, de kénytelen belátni, ha a Flipside-ot uralma alá szeretné tartani, neki is segíteni kell Mariónak és Peachnek megmenteni azt. Érdekes, hogy Peach pont ezzel érvel. ^^' A 3-2-es pálya víz alatt van, egy kicsit bonyolultabb volt, de az új Pixl segít rajtunk. A bossfight lehetett volna nehezebb. A 3-3-as már egy kicsivel nehezebb volt, fel kellett menni a fa tetejére, természetesen nem akármilyen módon, sok a logikai feladat itt. A 3-4-es pedig a kastély, főellenségünk Fort Francis, aki elrabolta Tippit, azért, mert szerinte annyira szép fotókat lehet csinálni róla. Egyébként ilyen Hi-tech mániákus. De az egész pálya nagyon érdekes, különböző kérdésekre kellett válaszolni, és voltak animés jellegűek is. Érdekes volt. A végén meg Fort Francis. Háromféle támadása van. Az egyik, amikor lefényképez. Ez nem sebez, csak akkora vakuja van, hogy nem látunk tőle pár másodpercig. A második, amikor géppel előállít ilyen kis robotokat, a harmadik meg, a nyelvével bekap. Annyira nem volt nehéz.

Nagyon szórakoztató játék, tele van új ötletekkel, és élvezetes. Csak nem valami hosszú. Legalábbis eddig, hogy egy-egy fejezetet meg lehet 1-2 óra alatt csinálni. Nem tudom hány óra a teljes játék, de eddig a szavatossága a játék hosszúságát nézve igencsak szegényes. De ahogy elnézem ezt a játékot az ötletek viszik el. De abban nagyon elsőosztályú!

2010. február 21., vasárnap

Régi blogpostok egy helyen

Egy harmadik blogpost mára. Ma jutott eszembe, hogy én lassan 4 éve írok blogot, ugye a Super Mariós oldalon kezdtem 2006. marciusában. Sokszor eszembe jut, hogy nem kisebb célom volt 2006. március 19-én, amikor létrehoztam a Magyar Super Mario Fan Club weboldalt, mint összehozni a magyar Mario fanokat. Emlékszem, amikor láttam a Mario játékok creditsében, hogy "Super Mario Club" sokáig volt az álmom, hogy egyszer nálunk is legyen ilyen. 2006. márciusában az akkori 576 fórumon egy kisebb társasággal komolyabban elkezdtünk beszélgetni a Mario játékokról. Összegyűjtöttük a tudásunkat, és mindenki le volt döbbenve azon, hogy én miket tudok. Például senki nem tudta azt anno, hogy Bowser 7 gyereke egy-egy hírességről kapta a nevét. pl. Ludwig von Koopa: Ludwin von Beethowen, Iggy Koopa: Iggy Pop, Roy Koopa: Roy Orbinson, stb. Én még jobban meg voltam döbbenve, hogy ezt nem tudják? Már akkor, amikor Super Mario Worldöztem 1995-1996 környékén, már akkor ismertem a híres zeneszerzőt, és annyira ismerős volt Ludwig von Koopa neve. Na mindegy. Ekkor egy nagyon jó kis társaság gyűlt össze, visszaemlékeztem arra, hogy nekem volt egy olyan álmom, hogy legyen nálunk is egy Super Mario Club. Felmerült bennem az a nem éppen szerény ötlet, hogy miért ne lehetnék én az alapítója? Ekkor nyúltam a GPortálhoz. Persze tudtam, hogy milyen oldalak vannak itt, de HTML, meg egyéb webes tudások híján nem volt más választásom, 2006. március 19-én megcsináltam az oldalt. Már ekkor is sok pozitív visszajelzést kaptam, hogy nagyon jó lesz, csak így tovább. Azért is döntöttem a GPortál mellett, mert be akartam bizonyítani magamnak, hogy ezen a oldalon is lehet igényes website-ot csinálni. És lám, lehet.

Csakhogy a Zelda játékok ebbe is közbeszóltak, és 2008 elején félbehagytam az oldal készítését. Ezután még volt egy-egy kisebb-nagyobb fellángolás, hogy feltámasztom az oldalt, de ez kudarcba fulladt. Pedig, ha lehet ilyet mondani, a csúcson hagytam abba. Ugyanis 2007 végén, 2008 elején hihetetlen megugrott a látogatottság, a rekord 206 fő egy nap. Azt hiszem 2007. novemberében volt ez. Az oldal mára szinte szellemház lett. Igazából annak fényében, hogy mekkora álommal indítottam anno, kár érte. De így változik az ember. Törölni nem akarom, már csak az emlékek miatt sem, viszont ki tudja, hogy mi történhet az oldallal, ezért úgy döntöttem, hogy idővel lementek minden adatot, írást onnan. És ott kezdtem blogot írni, és mivel kerültek ide régebbi blogpostok a régebbi 576 fórumról, ezért úgy döntöttem, hogy átmentem azokat ide. Blogpostonként. Beleolvastam egy párba, egyszerűen hihetetlen, hogy mennyire másképp fogalmaztam régen, és mennyi különbség van. ^^' Nemcsak emlékként akarom megőrizni, hanem legyenek egy helyen. Szégyellni nem szégyellem őket, mert ez is az énem része, ilyen voltam régebben. Az első, bevezető blogpostot 2006. március 26-án írtam. Elég rövid volt, egészen pontosan ez volt az.

Boldog születésnapot Link!

Ugyanis ma jelent meg 24 éve, 1986. február 21-én a The Legend of Zelda játék. Az egybeesés egyébként teljesen véletlen, hogy pont ma csináltam egy kis átalakítást a blogban. Aki jobbra néz, láthatja, hogy több tag van. Többször írtam már, mostanra lett végleges, hogy a blog elvesztette Zelda-exkluzivitását, ezentúl minden Nintendo játékról szabadon írok. Ha meg kéne magyarázni, hogy mi történt, egyszerű a történet. Helyretettem az agyamban az egész Zelda-jelenséget. Amikor 2008. január 25-én először játszottam komolyabban, akkor hihetetlen, megmagyarázhatatlan érzés fogott el, amit még soha nem éreztem, amióta játszok. Ez az érzés nagyon sokáig megmardt bennem, ezért is volt az, hogy sok helyen igencsak túlértékeltem a Zelda játékokat, és Mario fölé vittem az értéküket. Aztán, amikor sokáig nem játszottam, akkor volt az az érzés, hogy kezdtem unni. Mostanra helyrekerült az agyamban a Zelda játéksorozat, ezért is döntöttem úgy, hogy ez a blog ezentúl komplexen Nintendós lesz. Aztán, hogy pont ma, az a véletlen műve. ^^' Na de sebaj, Isten Éltessen Link!

Super Paper Mario 2. fejezet

Folytatom ezt a játékot, nagyon tetszik. A 2. fejezet pedig nagyon rövid. 1-2 óra alatt végig lehet vinni, az ügyesebbeknek szerintem még 1 órába se telik. Ez a fejezet Merlee kastélyában játszódik, ellenfél alig van. Ez a fejezet inkább a titkok feltárása helyezi a hangsúlyt. A 2-1-es pályán csak el kell jutni a kastélyig, nem nagy dolog. Aztán a 2-2-es pályán a kastélyban kell megtalálni a kulcsot, aki egy kicsit is forgatja az eszét az pár perc alatt végez ezzel a pályával. A 2-3-as már kicsit bonyolultabb, viszont ez a legrövidebb. A pálya elején eltörjük az egyik lakó Mimi vázáját, ezért 1.000.000 Rubint kér. Na gondolkodhatunk, honnan szerezzünk ennyi pénzt. A válasz pedig sokkal egyszerűbb, mint gondolnánk. Ez is olyan, hogy pár perc alatt végig lehet vinni. A 2-4-es már kicsit nehezebb, viszont annál elvontabb. A főellenségünk nem más, mint Mimi, aki megmutatja az igazi alakját. Amikor még feltűnik, akkor nem kell harcolni vele, nem is lehet, mivel nem tudjuk megsebezni. Ekkor csak menekülni kell, feladatunk megtalálni Merlee-t, aki hol máshol lenne elrejtőzve, mint a női WC-ben? Annak is az egyik helyiségéből jön elő csuromvizesen. Nem, nem én találtam ki, hanem a készítők. ^^' Mindegy, most ezen kár elmélkedni. Egy a lényeg, hogy ha megtaláltuk, a lány, Mimi visszaváltozik azzá a lánnyá, Mariónak meg ki kell találni, hogy melyik az igazi. Ez viszont nem akárhogy helyszín megváltozik, egy televíziós vetélkedő szereplői leszünk. Mi leszünk kvázi a műsorvezetők, akik kérdéseket teszünk fel. Öt kérdést tehetünk fel, tíz kérdés van megadva a gép által. Ezek alapján kell megtippelni, hogy melyik az igazi Merlee. Hát én természetesen rosszul tippeltem meg. -_-' Úgyhogy harcolhatok vele. Hát rém könnyű volt. A Rubinokat, amiket kidob, azokat kell thoreau-val felvenni, és rádobni. Ha megöltük, vége.

Aztán ismét fekete háttérben, megjelenik Luigi! A Goombáktól nem kell félni, nem bántanak, pont hogy segítenek. Amikor eljutunk a főajtóig, ismét Mariót irányítjuk. Nemigen tudom, merre kell menni, úgyhogy itt mentettem. ^^' De ma folytatom.

2010. február 17., szerda

Ahol még mindig érték az egyéniség!

Yay, Minori Chihara legújabb albuma a Sing All Love a 4. helyet érte el a Daily Oricon Charton! Nagyon jó album, megérdemli a magas helyezést!

És ezen képek láttán azért elgondolkodom, hogy hol lenne jó élni.

2010. február 15., hétfő

Mentsük hát meg Zeldát!

Az emulátor néha sokkal többet tud, mint hinnénk.



Be Naruto!

A hétvége karaokés termése: 3 kfn fájl. A kfn fájlok azok, amiket a conokon látunk mint egy, vagy több kép, és megy a szöveg. Ebből csináltam hármat:

  • Okui Masami: Sore wa Totsuzen Yatte Kuru
  • Megumi Hayashibara: Nakeba ii No [vocal]
  • Megumi Hayashibara: be Natural [vocal]

A Masamis dal mivel megjelent kislemezen, ezért nem okozott nehézséget rendes kfn-t csinálni. A két Megumis dal csak albumon jelent meg (SpHERE) ezért csak vokállal tudtam megcsinálni. LQ-készítésben (amikor házilag szedjük le a vocalt) megmondom őszintén nem hiszek, mert talán soha nem lesz olyan program, mely annak a dalnak minőségromlás nélkül leszedi a vokálját. Ehhez nem értek 100%-ig, hogy miért jár ez minőségromlással, csak sejtem. De amikor felveszik a dalokat, akkor sem alkalmaznak semmi trükköt. Amikor készen van a zene, háttérvokál, akkor azt külön ráteszik az adott kislemezre, mint off vocal version, és ezután jön az, hogy feléneklik a dalt, ez lesz az a vocal, ami albumokon is megjelenik.

Ennyi okítás után, jöjjön a lényeg. ^^' Az Okui Masami kfn-t csináltam meg harmadjára. Mivel maga a dal nem tartalmaz olyan monumentális zenei dallamokat, ezért a kfn díszítését sem vittem túlzásba. Egy kép, a szöveg is végig egy effekttel jön. A két Meguminál már kicsit komolyabban dolgoztam, több kép került a kfn-be. Tukeinon, és Eiji-kun kérésemre csináltak háttérképeket. Az volt a nagyon jó, hogy ketten két különböző háttérképeket használtak, így ötletesen fel lehetett használni őket. Itt már több effektet használtam fel, és nem kerül nagy időráfordításba.

Csak amikor be akartam írni címként, hogy be Natural, akkor tévedésből be Narutót írtam, és sokáig az maradt, míg végső ellenőrzésnél láttam meg, hogy az úgy nem lesz jó. Rossz ómen, nem tagadom, hogy szeretem a sorozatot, de hogy tudatalatt is sok helyre azt írom be, az már egy kicsit sok.

Megvettem a januári 576 KByte-ot, már csak a Zelda Spirit Tracks teszt miatt is, és azt kell mondjam, nagyon jó lett! Tényleg nagyon sokat javult, kezd letisztulni, hogy milyen is lesz az újság valójában, és nagyon sokat javítottak rajta. Szerintem rendszeresen fogom venni a lapot!