2008. június 20., péntek

Új Zeldás honlap a linkek között

Néhány 576 fórumos gondolt egyet és csinált egy Zeldás honlapot. Szerintem nagyon jó lett, csak nagy kár, hogy félbemaradt. Az egyik 576 fórumozó "bm" valami olyasmit mondott, hogy elveszett a motiváció...

Hát igen. Nagy felelősség már önmagában egy honlapot csinálni, Zeldás honlap esetében külön igaz az a mondás, hogy nagy fába vágja a fejszéjét. Mert a Zelda (hála Istennek) hardcore franchise (nagyon remélem, hogy az marad) és nagyon nincs is miről írni, csak információk, tudnivalók, esetleg egy-két érdekesség, végigjátszás, tippek-trükkök. És nem árt egy kis fogalmazó-készség, hogy az iromány érdekes legyen. De azért raktam ki az oldalt, mert ami kint van, az nagyon jó.

Egyébként még én magam is gondolkodtam, azon, hogy mi lenne, ha készítenék egy Zeldás oldalt, de elvetettem az ötletet, mert még nincs meg az a tárgyi tudásom, ami egy nagyon jó oldalhoz szükséges. És a GPortálos oldalak 80%-ától a falra tudok mászni, és nem a GPortál sablontól, mert azt is meg lehet nagyon jól csinálni, hanem a belső tartalomtól. Szóval lehet, hogy majd én is csinálok majd egy oldalt, ha meglesz a tudásom, de pl. végigjátszást írni is nagyon nagy munka.

Ezért is döntöttem egy blog írása mellett, mert itt nyugodtan vehetem személyesre a figurát, nincsenek olyan nagy kötöttségek. A többit majd meglátjuk.

Ja, és a weboldal címe? www.hunzeldaworld.atw.hu

2008. június 19., csütörtök

The Legend of Zelda: Dungeonök és főellenségek nehézségi szintjei

  1. The Eagle: 1/10 – Egyszerű bevezető a játékba. Semmi nehézség, még titkok sincsenek benne.
  2. The Moon: 3/10 – A bumeráng megszerzése okozhat nehézséget, de meg lehet csinálni.
  3. The Manji: 3/10 – Az egyik legnehezebb ellenség itt jön fel, de ha megerősítjük a kardunkat, akkor könnyű lesz.
  4. The Snake: 5/10 – Mostantól kezd nehezedni a játék.
  5. The Lizard: 8/10 – A varázsfuvola megszerzése nagyon nehéz lesz.
  6. The Dragon: 9/10 – Potion nélkül szinte lehetetlen.
  7. The Demon: 6/10 – Egy kis lazítás a sok nehézség után.
  8. The Lion: 10/10 – A legdurvább és a legnehezebb.
  9. Death Mountain (Spectacle Rock): 7/10 – Nem kell megijedni tőle, korántsem annyira nehéz. Az a legfontosabb, hogy nem szabad eltévedni, mert nagyon nehéz visszatalálni a jó útra.

Most így visszagondolva, azért voltak nehézségek, volt olyan, amit kegyetlenül megszenvedtem, de hihetetlen élvezetes! És bár lehet, hogy egyhangúnak tűnik, hogy egyik teremből a másikba szinte ugyanaz van, de mégis van egy hangulata a játéknak, ami nagyon élvezetessé teszi a kalandot.

Most lássuk a főellenségeket:

  1. Aquamentus: 3/10 – Vigyázni kell, amikor tüzet köp, egyébként elég csak megkardozni.
  2. Dodongo: 2/10 – Bomba nélkül nem is érdemes bemenni, mert csak azzal lehet megölni. Amúgy végtelenül könnyű.
  3. Manhandla: 1/10 – Ha jó helyre rakjuk a bombát, egyből meghal.
  4. Gleeok: 7/10 – Ez az egyetlen főellenség, ami komoly nehézséget okozhat, mert ha a három fejéből egy meghal, akkor az felszáll, és felülről sebez minket.
  5. Digdogger: 3/10 – Ha megfújjuk a varázsfuvolát, onnastól kezdve gyerekjáték lesz az egész!
  6. Gohma: 6/10 – Elég nehéz eltalálni a szemét, de viszonylag hamar meghal.

A hetedik Dungeonban Aquamentus és a nyolcadik Dungeonban Gleeok a főellenség, amelyek nehézségei vonatkoznak a fentebb leírtakra, nem nehezebb.

  1. Ganon: 10/10 – Elég nehéz megtalálni a gyenge pontját, de akinek sikerül, az könnyedén megöli.

Majora's Mask teszt

Ahogy ígértem korábban, bescannelem, és kirakom a Nintendo Official Magazine 2000. decemberi számában megjelent Majora's Mask tesztet. Hát akkor íme:

A címlap:

És itt van maga a teszt:

A nagy találkozás!

Mindenek előtt elnézést kérek, hogy nem írtam egy pár napig, de nem vettem elő a Zeldákat, és nagyon nem is volt miről írnom, de most újra itt vagyok ^^'

Ismét elővettem a Twilight Princesst. És harmadszor is megszereztem a könnycseppeket a Lake Hylia-Zora's Domain vonzáskörzetben. Ez sokkal élvezetesebb volt, mint a Kakariko Village-es. Tetszett, hogy a legkülönbözőbb helyeken voltak a könnycseppek, szinte az egész terepet be kellett járni. Nagyon érdekes volt a nagy bogár, egy kicsit megizzasztott, de aztán rájöttem, hogy kell megölni, és én arattam sikert. Aztán egy elég meglepő dolog történt. Amikor ismét visszakaptam az eredeti alakomat, akkor bejött egy ilyen Ocarina of Time-beütésű videó, ahol bemutatták, ahogy Din, Nayru és Farore megteremti a Triforce-t. De viszont egy elég érdekes dologról beszélt. Nagyon félnek, hogy eljön egyszer az az idő, amikor mindenki gonosz lesz, és a Triforce-ot is beszennyezi a gonoszság. És Ilia és Link volt egy idillikus jelenetben, és Ilia egy pillanatra elveszti a fejét, és a kezében lévő kést Link felé tartja (Volt is ilen Inuyashás feelingje a dolognak, amikor Naraku elátkoz valakit, pont ez a szituáció) de Lin a kardjával félreállítja, de mindketten gonoszok lesznek. És velük szemben áll három Dark Link akik "elátkozták". És hogy a Dark Linkek hozták rá az alkonyt Hyrule földjére. Nagyjából ennyit vettem ki a történetből, de ha valaki érti, hogy miről van szó, az ugyan pontosítson ^^'

Nagyjából ez a kép jelent meg. ^^'

Rám jött a Majora's Maskozhetnék. Nemrég végighallgattam az OST-t, és nagyon tetszett. Már a zenén keresztül is lejött, hogy ez egy nagyon sötét hangulatú játék hát még milyen lehet játék közben. Jövő héten jön Norbi barátom egy pár napra, szerintem kölcsönkérem tőle a Majora's Masket és az Expansion Paket. Aztán meglesz a blognak a Majora's Mask rétegje is.

2008. június 14., szombat

Zelda II – Irány megtörni az átkot!

Most, hogy végigjátszottam az első Zeldát, úgy döntöttem, hogy ráállok a Zelda II-re. Az első Dungeont már rég megcsináltam, de azt is hogy? ^^' Már szinte a lófejű főellenség engedte, hogy hadd nyírjam ki ^^ Tényleg nagyon komolyan mondom, minden egyes dungeon végigcsinálása a Zelda II-ben felér egy külön végigjátszással. És hogy hogy alakul a játék? Az függ az ügyeeségtől és sok múlik a szerencsén, és szerintem sokak emiatt nem szeretik a játékot. Mert amikor mész a térképen, akkor néha megjelennek ilyen fantomok a képen. Ügyesség múlik azon, hogy kikerült őket, és szerencse, hogy lehetőleg a könnyebbet kapd meg. Aztán meg az is nehézség, hogy ha elvész mind a három életed, akkor kezdheted elölről, mintha semmi nem történt volna. Egyébként már a 2. Dungeont nyomom, a Swamp Palace-t. Már az is nagy dolog volt, hogy megszereztem a kesztyűt, mert 2 olyan Iron Knuckle védte, akik kegyetlen nehezek ebben a játékban, mert nekik is van pajzsuk. Sőt, nemcsak van, hanem fel-le mozgatják is, és nagyon nehéz még csak megsebezni is őket, nemhogy megölni. De túl vagyok rajta. Most egy kis könnyebbség az, hogy nem kell oda többet menni, nagy rövidítés. Szinte már csak egyenes út vezet a főellenséghez. De mire oda eljutok... És lehet ki is kell tapasztalni, hogy hogy kell megölni. Nagyon remélem, hogy lehet használni a Shieldet.

2008. június 13., péntek

The Legend of Zelda – VÉGIGJÁTSZVA!!!

Alig hiszem el, hogy sikerült! A 9. Dungeon egyáltalán nem nehéz! Egyedül a piros gyűrű és a kék nyíl megszerzése volt necces, de sikerült. És Ganont elsőre megöltem! Miután kitapasztaltam a lényeget. Szerintem nagyon könnyű! Mindig négy felől tüzel, és ugyanarról a négy helyről felváltva. És ki kell választani egy helyet, ahová várod, hogy tüzelni fog! És ha odaér, akkor kell megkardozni. Az egyetlen nehézség a buliban az, hogy még azelőtt kell megkardozni, mielőtt tüzelne. És ha négyszer sikerül, akkor hal meg, és megkapjuk a Triforce of Powert, és meg mentettük Zeldát. Persze a meglepetéseknek itt sincs vége Amikor eljutottam Zeldához, azt hittem, hogy egyenes út vezet oda, de tüzek állják az utamat. Még szerencse, hogy elég megkardozni őket, de megijedtem, hogy úristen, mi jöhet még? De amikor előrántottam a kardomat, akkor jöttem rá, hogy semmi vész És végigment. A 2nd Questet majd egyszer megpróbálom. De előbb talán inkább a Zelda II. Mert annak a nehézsége egy 3rd Questtel egyenértékű T_T

The Legend of Zelda – Irány Ganon!

Na végre, megvan a 8. Dungeon! Nem volt semmi! De hála Young Linknek sikerült megcsinálni! Azért hála neki, mert megmondta, hogy 250 rúpiáért lehet venni kék gyűrűt, amivel feleannyit sebződök. Így… Nem mondom azt, hogy könnyű volt, de lényegesen könnyebb. Aztán a főellenség meg semmi! De nem ez az első dungeon ebben a Zeldában, ahol a főellenség a legkönnyebb rész. Itt inkább arra fektetik a hangsúlyt, hogy eljuss oda! Így végül dupla potionnel sikerült! Aztán megnéztem a 9. Dungeont! Húú, de menö zene! :-O Sötét hangulatú, érezteti, hogy mindjárt itt a vég! A mindent elsöprő végső harc! Nagyon várom a Ganonnal való harcot! Nekem tökre tetszik, hogy hogy eltűnik, tüzet köp, és az alapján kell megtalálni. És ha megvan, belékardozni, majd nyilat neki! És ezt négyszer! Nagyon kíváncsi leszek! Most mennem kell mosogatni, de ha végeztem, akkor addig fel nem állok a gép mellől, amíg ki nem végzem!

2008. június 10., kedd

2008. őszi AnimeCon - Tervek lefújva

Jó rendezvény az animecon. Látszik, hogy a MAT (Magyar Anime Társaság) mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető legszínvonalasabb programokkal lássa el az animefanokat. A jegyárak meg szinte ajándékba vannak, ahhoz képest, hogy 1.7 millió forint kibérelni a Petőfi Csarnokot, és kb. 800 000 forint bevételük lett a rendezvényből. De ez a pénz is jó helyre megy. Az én első animeconos megjelenésem 2006. október 7-én volt, tehát a 2006. őszi animecon. Fantasztikus élmény volt! Aztán jött a 2007. tavaszi, majd az őszi, és ennyi. A mostani, 2008. tavaszira nem mentem el. Több okból is, de erről egy kicsit később.

Volt tervem a 2008. őszi animeconra, méghozzá, hogy részt veszek a Cosplay versenyen, és beöltözök Linknek! Első pillanatokban nagyon lelkes voltam, már megbeszéltem bagszival és Évával, hogy milyen ruhám lesz. Mondtam, hogy a Twilight Princesses Linket szeretném megtestesíteni. Tudom, hogy ruházatilag az a legnehezebb, de szerintem abból lehet a legtöbbet a kihozni. Aztán, ahogy kijózanodtam a lelkesedésből, úgy jöttek az ellenérvek magamban a Cosplay verseny ellen. És itt jön az, hogy miért nem mentem a 2008. tavaszi animeconra:

  1. Túl sok a Naruto fan, és marhára idegesítőek. Amikor a nagyteremben egy-egy AMV alatt felvillan egy-egy Naruto jelenet, és egyből felsikongatnak. Borzalmas... De az egész sikongatás nagyon ellenszenves dolog számomra. Én, amikor a kedvenc animémből, a Kaleido Starból láttam AMV-t, akkor eszembe nem jutott sikongatni, meg üvölteni. Csendben, csodálattal néztem, hogy milyen jó jeleneteket vágott ki az AMV készítő a kedvenc animémből.
  2. A helyszín. A Petőfi Csarnokot már rég kinőtte a rendezvény. úú, a 2007. őszin nem bírtam bent maradni, mert annyira nem volt levegő, hogy kishíján rosszul lettem. Na akkor határoztam el magamban, hogy ez volt nekem az utolsó animecon, és hát tartottam magam.
  3. Cosplay színvonala. Bár a ruhák egyre jobbak, de a performance részleg még mindig siralmas. Sokszor maga a néző érzi magát kellemetlenül. Bagszi mesélte, hogy az egész előadás abból állt, hogy énekeltek, meg marháskodtak. Hát köszönöm szépen, ilyen emberek között nem kívánok fellépni.
  4. Bár megkérdeztem a Cosplayest, hogy beöltözhetek-e Linknek, és igen volt a válasz, de idővel ráébredtem, hogy a sok Narutard nem fogadná úgy, egy Link jelenlétét, ahogy azt megérdemelné (ha esetleg beképzeltnek hangzott, nem magamra gondoltam, hanem magára, Linkre).
  5. Évának is rengeteg dolga van az őszi animecon kapcsán, hisz ő is készül a Cosplay versenyre, sőt AMV-t is készít. És mivel már nem akartam, ezért mondtam is neki, hogy ne fáradjon az én ruhámmal, neki elég problémája van.
  6. A végére már elvesztettem az akaratomat és a motivációmat. Enélkül az egész nem ér semmit.

Szóval nem... És elhatároztam magamban, hogy addig, amíg nem váltanak helyszínt, addig, nem veszek részt az animeconon. Nagyon jó programok vannak, de amíg ilyen zsúfolt a Petőfi Csarnok, sőt több százan még így sem tudnak bejutni a Pecsába, addig én nem megyek be. Én inkább sokkal többet fizetek a jegyért, de biztos kényelmes hely.

A Link to the Past remake lesz a következő Zelda?

Már jó régen lebeg a levegőben a téma, és nem elképzelhetetlen. Elképesztően jó dolog sülne ki belőle, hisz a Link to the Past már önmagában is hatalmas mérföldkő, és egy 3D-s megjelenítés csak még többet jeletetne. Most képzeljétek el az egészet 3D-s közegben! Mindegyik Dungeonnak lenne külön története, mint az OoT-ben, rengeteg sok átvezető videó lenne, akár plusz történetet is el tudnék képzelni, sőt azt se bánnám, ha maga Ganondorf is lenne, nemcsak Ganon! Iszonyat jó dolgot lehet ebből kihozni!

A Gamer365-ön volt egy szavazás arról, hogy ki milyen grafikával tudná elképzelni a Link to the Past remake-et? Volt egy 2D-s, volt egy 3D-s, volt egy Cel-shaded, meg volt egy Full HD. Én már nem emlékszem, hogy mire szavaztam, de én a 3D-nek örülnék. 2D-s semmiképp nem lehet! Már DS-en is csak nagy kompromisszumokkal fogadom el. A Cel-Shaded meg azért nem jó, mert a LttP-ben Link nem gyerek, és ez a megjelenítés eléggé rajzfilmes. Nem tudnám benne elképzelni a Link to the Pastes környezetet. A Full HD meg alapból kiesik, mert a Wii nemigen tudja megjeleníteni, ha csak nem kapunk hozzá valami egyedi kiegészítőt, mint a Majora’s Maskhez. Csak akkor meg az, hogy a 2010-es megjelenésre (tippem szerint) készek-e a Wii tulajok átállni a HD-re, mert akkor a megjelenítéssel nem lenne semmi gond. Talán mégiscsak a 3D-s megjelenítés a legreálisabb, mint a Twilight Princesst. Azt a Wii is jól bírja, és bármelyik TV meg tudja jeleníteni. Csak akkor a megjelenítésben kell újítani. De effelől nem aggódok. Ahogy elnézem a Zelda-béli ötlettárukat, van még bőven a tarsolyukban!

2008. június 8., vasárnap

Wind Waker hiányom van!

Kellett a V-ADinak visszaadnom a Wind Wakert T_T Borzalmasan hiányzik a játék! Akkora hangulata van, hogy nem igaz! Az a gyönyörű az opening, az egész zene, hihetetlen fantasztikus élmény csak úgy járkálni a kis hajómon, amerre csak akarok! Annyira jó volt 2 órán keresztül szenvedni a kastélyban, mire kijutottam, hogy végre nem füleltek le. Annyira jó érzés a Dragon Roost Islanden sétálni, újra találkozni a nagy Deku Fával, megmenteni. Annyira jó Dungeonök vannak a Wind Wakerben. Tényleg sokkal-sokkal jobb, mint a Twilight Princess, megérdemli a 40/40 pontot, és azt, hogy a világ legjobb játékainak a listáján a 20. helyén álljon! Egy biztos, amint anyagi lehetőségem lesz rá, nem érdekel a Mario Kart Wii, a Wi-Fi Router, meg az egyéb szebbnél szebb Wiis cuccok, nekem a Wind Waker kell!