2018. november 27., kedd

Digitális Pokémon Crystal

Tegnap ugyan nem telefonáltak a Konzolvilágtól, de mivel időszerű lett volna, hogy megjöjjön a Pokémon Crystal Version, ezért elmentem érdeklődni érte. És tényleg megjött. Át is vettem, ez is 1.399 forint volt.

Kíváncsi voltam, hogy ez miben tudott más lenni, mint a Gold vagy a Silver, merthogy van néhány extra a játékban. Mindenek előtt ez az első olyan Pokémon játék, ahol volt animációja a harcoknak. Természetesen kezdetleges volt, de jó volt már ennyit is látni, és folyamatosan figyelni, hogyan fejlődnek ezen a téren a Pokémon játékok. Természetesen ennek belsejében is csak a letöltőkód van.

Ebbe a játékba is belenéztem, megadtam a nevemet, a riválisom nevét, meg személyleírást adtam a tolvajról, aki ellopta Elm Professzor egyik Pokémonját. Először elmentem Mr. Pokémonhoz a professzor megbízásából, aki ad egy Mystery Egg-et, hogy vigyük el a professzornak. De hát a kis affér miatt nem ez lesz az elsődleges gondolata, mire visszatérek, hanem jelenti, hogy ellopták a Pokémonját. Én meg mivel láttam a gaz tettest, személyleírást adtam róla. Kapják el szépen, és zárják börtönbe. Ez nagyjából 20 perc játék a harcokkal együtt, itt mentettem, és ha sorra kerül a játék, akkor folytatom, sőt végigjátszom! Ebben Totodile a kezdő Pokémonom, aminek örülök, mert vízi Pokémonokkal jó szoktam lenni.

És akkor ünnepélyesen kijelentem, hogy megvan mind a három Pokémon játék!

És ígéretet teszek arra, hogy mind a három végig lesz játszva.

Top 40 JAM Project #9

Bonds of Friendship

Folytatjuk a balladák listáját, és talán a legszebb példája jön annak, hogy lehet úgy énekelni sablonos szövegről, hogy az mégis hitelesnek hangozzon. A címből ki lehet találni, hogy miről szól a dal. Igen, a barátság fontosságáról, jelentőségéről, de ha ezt Okui Masami foglalja zenében, akkor biztosak lehetünk abban, hogy az érzelmek húrjai lesznek megpendítve, és az úgy, hogy bárki elérzékenyülne rajta. Hasonlóképpen van a Bonds of Friendship esetében is, ami talán még azokat is gondolkodásra késztet, aki csalódott már emberekben. Talán nincs másik olyan daluk, amiben ennyire hallatszik, hogy mennyire hisznek abban, amiről énekelnek, és erről nagyon szépen tudnak énekelni.

2018. november 26., hétfő

Magyar flipper

Néha nézegetem Nintendo eShop-on, hogy mi van leárazva. Általában nem találok semmi érdekeset, de amikor megláttam, hogy van Zen Pinball 3D £4.49 helyett £0.89-ért, azt gondolkodás nélkül megvettem. Szeretem a flippert, és már hallottam a cégről, mely fejlesztette (Zen Studios), úgyhogy nagyon rossz nem lehet. És kipróbáltam, hát ez tényleg nagyon jó. Én kérek bocsánatot azért, amiért ennyire olcsón vettem meg. Teljes mértékig realisztikus flipper, a golyó úgy viselkedik, ahogy a való életben, tehát teljesen rendben van a játék fizikája. Négy tábla van, mindegyik változatos, és szerethető egy egyedisége miatt:

  • Excalibur
  • Eldorado
  • Shaman
  • Earth Defense

Ötletes mind a négy, és tényleg annyira tetszik mindegyik, hogy váltogatom, hogy melyiken játszok. Kedvencként az Eldoradót mondanám, de csak a zenéje miatt, ugyanis annak a táblának a legjobb a zenéje. Mindegyiknek megvan a hangulata, ami miatt jó rajta játszani. Igazából a játéknak tényleg csak a rekordhajhászás a lényege, de ha ezt ennyire hangulatosan megtehetjük, akkor miért is ne.

Nem voltam annyira járatos a Zen Studios munkáiban, egyszer-egyszer szembetalálkoztam a fejlesztő és kiadó nevével, de konkrétan nem foglalkoztam vele komolyan. De amikor megnéztem a Credits-et, és láttam, hogy csak magyar nevek vannak a fejlesztők listájában... Én kérek bocsánatot, hogy eddig elmentem mellettük. Már ez önmagában meglepő volt számomra, de az talán még jobban meglepett, amikor olvastam Vári Zoltán nevét a grafikusok között. Ha ő az, aki annak idején az 576 Konzolban írt döntő többségében Nintendo 64 teszteket, akkor még jobban bocsánatot kérek, hogy eleddig nem ismertem őket. Már gyerekkoromban is szerettem olvasni az írásait, és most, felnőttként is újraolvasva a Nintendo 64 játékokról az ismertetőit, nagyon jó stílusa van. Az volt a gondolatom olvasás közben, hogy ő egy végtelenül kedves és közvetlen ember lehet. Örültem a szerencsének, és tényleg nagyon jó a játék. Most egy darabig a flipperrel fogok foglalkozni.

Leszedtem Wii U-ra a Zen Pinball 2-t is, itt derült ki, hogy igazából a 3DS-es játék inkább csak egy bemutató. A Wii U-s változathoz ingyenesen lehet hozzájutni, de minden táblát csak demóban lehet játszani. Azokat kell külön megvenni. Elég sok van, és ahogy szétnéztem a fejlesztő cég weboldalán, a sokféle flipperjáték táblái szinte kivétel nélkül megtalálhatók itt. Fogok náluk vásárolni, már csak azért is, mert amilyen jó a Nintendo 3DS-es játék, megalázóan olcsón vettem meg.

Top 40 JAM Project #10

Mizu ni Utsuru Tsuki~my heart

Aki ismeri Mizuki Ichiro szólókarrierjét, az tudhatja, hogy nemcsak a "Soha ne veszíthetsz!" és az "Egy igazi férfi soha nem adja fel!" jellegű shounen dalokban van otthon, hanem bizony a balladákban is. Méghozzá olyanokban, ahol minden fájdalmát kiénekli magából. Egy ilyen dalt énekelt meg, a JAM Project tagjaként, és egyben megénekli az együttes történetének egyik legszebb balladáját. Már az első hangoknál lehet érezni, hogy itt valami csodálatos dolgot fogunk hallani. És igen! A zene is gyönyörűen van megírva, a hangszerelés is csodálatos, és ahogy megénekli Mizuki Ichiro a magányt, azon nem szégyen akár sírni is. Hiszen olyan érzelmekről énekel ebben a dalban, amit mind megéltünk. Lesznek még balladák a listában, de egyik sem lesz fájdalmas, mint ez.

2018. november 25., vasárnap

Top 40 JAM Project #11

Tsubasa

Most, hogy a Top 10 küszöbén vagyunk, már azok a dalok jönnek, amiket nem szimplán szeretek, vagy nagyon szeretek, hanem amik hatással voltak rám. Megállásra késztettek, komolyan elgondolkodtattak. vagy egyszerűen csak elmerültem abban az érzelemben, amit az adott dal közvetít. Ilyen a Tsubasa is. Ami nem összekeverendő egy másik JAM Project dallal, melynek szintén Tsubasa a címe. Az Kageyama Hironobu szóló, és az a MUV-LUV széria endingje. Ez egy önálló dal, mely a Get over the Border albumra került fel. Jeleztem már mennyire egyedi album, erre ékes bizonyíték ez a dal, mely arra is nagyon jó példa, hogy milyen csodák születnek abból, ha Fukuyama Yoshiki és Okui Masami együtt dolgoznak. Ebben a dalban semmi rockzene nincs, sőt ütőhangszer sem. Ez egy érzelmeiben merengő dal, egy olyan, ami férfinak is nagyon jól áll. Mindig libabőrös leszek, ha megszólal ez a dal. Ilyen az, amikor vonós hangszereléssel és tiszta, gyönyörű énekkel csodákat művelnek. Ez egy szerelmes dal, mely a hangulata miatt inkább intim érzetet ad. Azokról az érzelmekről szól, melyeket nem feltétlen mondunk el bárkinek, ezeket a szívünkben őrizzük. A hangszerelés is ezt a fajta titokzatosságot erősíti. Gyakorlatilag a JAM Project a bizalmába fogad, és megosztják velünk féltve őrzött titkaikat a szerelemről. A rajongók meg a dalt hallgatva hálásan köszönik a bizalmat.

2018. november 24., szombat

Digitális Pokémon Silver Version

Nagyon kevés a valós Black Friday akció, erről szerencsére egyre többet olvasni. Arról nem is beszélve, hogy a kereskedelemben dolgozókat szinte teljesen kizsigereli a decemberi időszak. De most sikerült találni egy olyan akciót, ami megérte, ráadásul nem olyan, hogy emelték előtte az árát, majd újra levitték, sőt, senkit nem kellett agyontaposnom érte. Ez pedig a Pokémon Silver Version, amit a Konzolvilágban vettem meg 2.990 forint helyett 1.390 forintért. Amikor megjött a MondoConos promóteri pénz, akkor nézelődtem a konzolboltok weboldalain, hogy mit vehetnék, és szemeztem ezzel is, mert terveztem megszerezni mind a három második generációs Pokémon játékot. A Gold már április óta megvan, már csak a Crystal hiányzik. Amúgy itt a doboz tényleg csak dísztárgy, mert csak a letöltőkód kártyáját tartalmazza.

Ennyi az össz. De szeretem a Pokémont, és igazából megéri ezt a dobozos verziót is megvenni, de ez tényleg csak gyűjteménybe kerül, a polcra.

Még nem fogok komolyan játszani a játékkal, csak profilt hoztam létre. Bár manapság keveset Pokémonozok, de tartom magam ahhoz, hogy csak majd akkor veszem elő a második generációs Pokémon játékokat, ha majd mind a három első generációs játékot végigjátszottam. Igazából most úgy van, hogy a Red van végigjátszva, ott küzdöttem meg az elit négyessel, végül a riválisommal. A Blue-ban megvan mind a 8 jelvény, de még nem jutottam el a ligába. Tehát ezt kéne végigjátszani. A Yellow-ban meg 4 jelvénnyel valahol félúton vagyok elakadva. Előbb ezeket fogom végigjátszani, mielőtt elkezdem a második generációs játékokat.

Ez még nem minden, megveszem a Pokémon Crystal-t is, megrendelték nekem a Konzolvilágban a központi raktárból. Várom, hogy megjöjjön, az is 1.390 forintért lesz az enyém.

Top 40 JAM Project #12

Little Wing

A dal, mellyel Okui Masami debütált, mint JAM Project tag. A Scrapped Princess anime openingje, amit egyébként érdemes megnézni, mert sok egyedire sikeredett, nem utolsósorban jól jeleníti meg a fantázia világát. Elismerem, hogy ez egy olyan dal, mely inkább elfogultság és a hozzá kötődő kellemes emlékek miatt került ennyire előkelő helyre. Ez a dal egyébként nagyon eltér a JAM Project megszokott stílusától, hiszen ez egy kellemes, lágy hangulatú dal, sokkal inkább lehetne egy Okui Masami szóló lehetne. A mondanivalója sem mondható komolynak, a reggel szépségét énekli meg, és hogy mennyi lehetőségünk van arra, hogy az adott nap életünk legjobb napja legyen. Egyszerűsítve így foglalható össze a mondanivaló. És hogy mennyire hiteles az, ahogy Okui Masami énekli, erre teljesen véletlen jöttem rá. Régen egy tavaszi reggelen ezt a kislemezt hallgattam ismételgetve, és olyan kellemes érzést árasztott magából a dal, hogy azóta is számomra a tavasz, az új élet szimbóluma. Újabb (sőt, a legjobb) bizonyíték arra, hogy elcsépelt mondanivalót hogyan lehet hitelesen, érvényesen énekelni.

2018. november 23., péntek

Top 40 JAM Project #13

Olympia

Az együttes karrierjének leghosszabb dala következik. Ha csak egy nagyon picit rágyúrnak, akkor 10 perc hosszú lett volna. De hát nem véletlenül ilyen hosszú, jelentőségteljes mondanivalót sűrítettek bele ebbe a zeneműbe. Mert ez majdhogynem az. Ez az első olyan JAM Project dal, melynek zenéje nem egységes, ahogy korábban fogalmaztam, szakaszokra van osztva. De annak ellenére, hogy különböző ritmikájú, dinamikájú témák váltakoznak a dalban, mégis ez a legegységesebb ilyen dal. A lassú részeken libabőrözve merülök el az énekből kihallható érzelmekben, a gyors részeket meg erőtől duzzadva éneklem magamban. Talán aktuális is lesz a dal 2020-ra, milyen szép lenne, ha a Tokiói Olimpián felhangzana ez a dal. Amire van is reális esély az emelkedett hangulat miatt. A dal a személyes hősiességről szól, a JAM Project az olimpia analógiájára énekel arról, hogy bárki lehet hős a maga életében.

2018. november 22., csütörtök

Top 40 JAM Project #14

Over the Top!

Ha a tegnapi listás dal nem volt elegendő bizonyíték arra, hogy a JAM Project a legjobb japán rockerek gyülekezőhelye, akkor álljon itt a mai dal, ami bár a tegnapi dalhoz képest kicsivel visszafogottabb, de mégis fantasztikus hallgatni azt az erőt, ami ebben a dalban jelen van. Ketten éneklik ezt a dalt Endoh Masaaki és Sakamoto Eizo, mind a két név garancia a minőségre. A cím meg talán túlzó, de tapasztalatom szerint szükség van erre is az életben, mert az is adhat plusz inspirációt az életben, ha sokkal magasabbra tesszük gondolatban a lécet, mint amiről úgy gondoljuk, hogy képesek vagyunk. Persze csak úgy, ha helyén kezeljük a dolgokat. A benne rejlő erő és energia pedig a mai napig inspirál.

Super Mario All-Stars egyéni rekordok

Még mindig izomlázam van a TV állvány cipelése miatt. Azt hiszem, egy darabig nem fogom elfelejteni ezt az akciót.

Úgy döntöttem, hogy nyilvánosságra hozom a Super Mario All-Stars-ban elért rekordjaimat, amit beírtam a füzetbe.

Super Mario Bros.

Pontszám: 1.790.000
Élet: 18

A pontszám úgy jött össze, hogy végigmentem a 1-1 és a *8-4 pályákon egyhuzamban, és ennyi pontszámot értem el. Ezt tartom valódi teljesítménynek. Mert ha végigmentünk a *8-4 pályán is, utána is újra lehet kezdeni, tehát további pontokat lehet gyűjteni. Úgy tudom, hogy a maximális pontszám, amit össze lehet gyűjteni, az 10 millió pont (9.999.999), és biztos ki lehet akasztani a számlálót, de abban én semmi bulit nem látok, Inkább arra megyek rá, hogy újrakezdés nélkül tudjak minél több pontot összegyűjteni.

Életeknél meg ismerem a Koopa Troopás végtelen élet trükköt, és biztosan megvan az a pálya, ahol itt is lehet alkalmazni, de annak sem látom értelmét, úgyhogy ilyet sem csinálok. Ez a trükk nélkül összegyűjtött maximális életek száma.

Super Mario Bros.: The Lost Levels

Pontszám: 937.400
Élet: 11

Mivel ez a játék jóval nehezebb, ezért ez a pontszám is egy kisebb csoda. Bár sokkal könnyebb az All-Stars-ban, hogy pályánként ment a játék, de hát az nem ment meg a Game Over-től, mely után ha folytatjuk a játékot, akkor is lenullázódik a pontszám, életről meg nem is érdemes beszélni.

Super Mario Bros. 2

Pontszám: 18
Élet: 44

Ebben a játékban ugye úgy vannak a pontszámok, hogy egy pályát, ha megcsinálunk, az egy pont. És ha végigvittük a játékot, akkor jelenik meg minden karakter mögött a pontszám. Az lényegében azt mutatja, hogy kivel hány pályát csináltunk meg. Most ez is olyan, hogy a végtelenségig lehet csinálni, mert ha végigvittük a játékot, akkor elmentődik az állás, és mivel választhatók a világok, ezért magunk döntjük el, hogy melyiket szeretnénk újra megcsinálni, és ha megcsináljuk, azok is hozzáadódnak a végső pontszámhoz, tehát egészen 99-ig el lehet vinni akár mind a négy karakternek. Ebben sem látok bulit, ezért ez az egyszeri végigjátszás utáni pontszám egy karakter fölött. Miután a játék 20 pályából áll, és ha egy karakterrel értem el 18 pontot, az eléggé fókuszált játékra utal. Hát igen, Toad mindenki felett.

Az életet meg nem olyan könnyű gyűjteni, mint ahogy gondolnánk. Mert minden pálya végén lehet félkarú rablót játszani. Aminek működését könnyű kitapasztalni, de nem úgy van, hogy folyamatosan kihozzuk a három 7-est. Nagyon érdekes ebből a szempontból a játék, ugyanis ha egyszer kipörgettük a három 7-est, akkor öröm van, megkapjuk a 10 életet, de többször nem engedi a gép. Hiába csináljuk jól, a harmadik 7-esnél mindig eggyel tovább megy, és csillagot ad ki a gép. Ezért én azt csinálom, hogy becsukom a szemem, és amelyik ábránál megáll az első kis forgó, azt hozom ki. Így jött össze a 44 élet.

Super Mario Bros. 3

Pontszám: 1.583.720
Élet: 99

A pontszám az egyhuzamban történt végigjátszás eredménye. Az életszámlálót meg itt könnyű kiakasztani (sajnos nem számol 99-nél tovább), mert ez az első Mario játék, amely ontja magából az életet, és akinek van egy kis gyakorlata, annak műveltség lesz eljutni 0 életig.

Jelenleg így állok, de ezeken biztosan lehet javítani.