2011. február 8., kedd

Masami Okui: Self Satisfaction II review

Na végre sikerült megszerezni a komplett albumot. ^^ Mint írtam korábban, nem volt könnyű szülés, mert aki kirakta letöltésre, az dalonként tette ki, és az olyan letöltőoldal, ahol 1 órát kell várni arra, hogy a következőt is magadénak tudhasd. Nagyon értelmes... És most, hogy néhányszor meghallgattam, azt kell mondjam, hogy korántsem olyan rossz az összkép, mint ahogy azt előrejelezték. Sőt, még azzal is vitatkoznék, hogy semmi újdonságot nem rejt az album. Néhány dal újrahangszerelését nagyon jól megoldotta. Bár azért abban én is reménykedek, hogy még idén (pl. októberben) jelentkezik új stúdióalbummal. De most lássuk a dalokat.

Cosmic Dance: Erről írtam korábban, nagyszerű megoldás. Nagyon jól magához igazította a dalt, és ügyesen megoldotta, hogy megtartsa a hallgató érdeklődést. Most énekhang terén nem kell megváltást várni, hiszen egyedül énekel 4 ember helyett, azért néha visszagondoltam a JAM Project tagjaira, hogy az ő hangjukkal azért tényleg másképp hangzik, hogy 4 különböző férfihang tette igazán érdekessé dalt. De így is nagyszerű! 9/10

Garden of Eden: Igen érzékeny pontom lett ez a dal, mivel nagyon szeretem Yuto Suzuki előadásában. Tehetséges énekes válhatna belőle. Okui Masami meg teljesen a saját képére alakította a dalt, amivel még nem is lenne baj, de nekem az áthengszerelt verzió semmi érzést nem nyújt, és Masami éneke is olyan érzetet ad, mintha csak eldarálná a szöveget. Többször végig kellett hallgatnom a dalt, mire megszoktam, és azt mondtam, hogy talán nem olyan rossz az összkép. Meg így albumként a többi dallal együtt azért egész jó. De az az érzés nagyon hiányzik, amit az eredeti megadott. 5/10

Fates: Miyazaki Ui KURENAI kislemez B-side trackje. Érződik az a hangulat, amit az első Self Satisfaction-ben megadott az ADORATION, és a KURENAI. Ezért azonnal megszerettem a dalt. Olyan lágy, kellemes, Masaminak is nagyon jól áll, nincs túlkomplikálva. Erre is szükség van. 9/10

Beloved: Na ez a másik fekete báránya az albumnak. Tomoe Ohmi dalok nem mennek Okui Masaminak. Legalábbis nem képes olyan lágyan énekelni, amit egyébként a dal megkíván. Nem az ő asztala. Neki erős hangja van, és amior szomorú dalt énekel, akkor kitör magából. Ezért is tudnak sokan azonosulni azzal az érzésvilággal, amit ő átad. De ezt a dalt lágyan kell énekelni, amire sajnos nem képes. 3/10

Hi no Hana: Az elején az az acapella hangzás ... nagyon furcsa, és nem értem, mit keres ott. Nagyon elrontja az összképet, pedig az eredeti dal Tomoe Ohmi-tól nagyon szeretem. De ezt a dalt nagyon jól el tudta énekelni. Ugyanúgy átadja azt a kellemes érzést, amit az eredeti nyújt. Nagyon jó. 9/10

Still Love: A Hi no Hana párja. De én ezért szeretek néha Tomoe Ohmi dalokat hallgatni, mert néha szükségem van erre a kellemes, megnyugtató érzésre, amilyen a dal maga is, és amit az énekesnő a hangjával nyújt. És Okui Masami tökéletesen visszaadta ezt az érzést! Nagyszerű! 10/10

DEAD or ALIVE: Az album első igazán nagy durranása. Masaminak nem egy, hanem kb. tíz ilyen dala van, de annyira a vérében van az ilyen zene, mindegyik más, és mindegyik nagyszerű. Ez a dal is nagyon jól visszaadja azt az érzést, hogy gyerünk, nincs vesztegetnivaló idő, cselekedni kell, mert ha más ér előbb oda, csak bánhatjuk! Nekem ezt a jelenti a cím: Élve vagy halva, de neki mindenképp kell! És ez nagyszerűen átjön. 10/10

Happy Days: Újabb Tomoe Ohmi dal, a pörgősebbek közül. Az ilyeneket nagyon jól elő tudja adni. Ez a dal is különös érzést ad, amire még nem találtam magyarázatot, de nagyon szeretem. Hitelesen hangzik, amikor Masami énekli, hogy "Yes, I do my best!" ezt elhisszük neki. 9/10

GRADUATION: Ez újdonság számomra, ugyanis ez a dal tipikusan a "megszerezhetetlen" kategória. Az Ichigo Jam énekli, és a Final Approach 2 ~1st Priority~ PSP játékhoz tartozik. Nagyon érdekes, egyedi ritmusa, lüktetése teszi naggyá a dalt. Ez is olyan, hogy nem énekel benne nagyokat az énekesnő, de amit kiad magából az úgy jó, ahogy van. 9/10

Utakata: Ötödik, egyben utolsó Tomoe Ohmi dal. Az énekesnő anno ezzel debütált, nagyon nagy hatású dal, de érződött, hogy ez nagy falat neki. Okui Masami minden hibáját kijavította, tőle valahogy hitelesebben hangzik ez a fajta szerelmi bánat, jobban átjön az a fájó érzés. 9/10

KOHAKU: Hallj csodát, egy Shimokawa Mikuni dal! Full Metal Panic! valaki? Beugrott, mi? Ez a dal a Grenadier anime ending dala (az animéről írtak a 2011. januári Mondo magazinban is). Okui Masami áthangszerelte a dalt, és jó ötlet, mert jól illik a dal nyugodt hangulatához, hogy csak zongora, és vonós hangzás. Nagyon szép megoldás. 9/10

Satisfaction: Na ez a dal tesz arról, hogy ne felejtsük el az albumot! Ahogy előadja, ez a rockos hangzás! Ez az érzés, amit a dal ad! Nagyon imádom! Nem is kell többet mondani, ez így tökéletes, ahogy van! 10/10

Nem is olyan rossz az összkép, örülök, hogy van ez az album, bár tény, ami tény, hogy azért egy kicsit érződik, hogy nem olyan, mint a többi album. Jobb az első Self Satisfaction, és az i-magination album. De kell ez is, néhány dal nélkül szegényebb lenne a diszkográfiája Masaminak.

Összhatás: 33/40

2011. február 6., vasárnap

2011 MondoCon Karaoke – Budapest, Hungexpo (2011. május 14-15.)

1. MONDOCON ÉNEKVERSENY ÉS 19. HAGYOMÁNYOS KARAOKE - Versenykiírás

Mi is ez és miért kapta ezt a nevet?

Az elmúlt pár év során, sokan és sokféleképpen léptek fel az Adarna TM által szervezett karaokeversenyek keretein belül, legyen az Helyben nevezős karaokeverseny, Mini Kaszinó Karaokeverseny, Előre nevezős verseny vagy több fordulós Beküldős karaokeverseny.

Ezen verseny elnevezést és formát azért találtuk ki, hogy minden olyan eddigi – vagy jövőbeni – versenyzőnek lehetőséget adjunk arra, hogy megmutassa, hogy valójában mire is képes. Ahogy az elnevezésben is szerepel, itt már nem csak karaokézásról beszélünk, hanem konkrétan a választott dalok betanulásáról. Hogy miért is van a többes szám, arra lentebb találtok választ.

Elvárások, feltételek és változások

a) A versenyre való jelentkezés módja az előnevezés

A regisztrációs oldalon regisztrálsz, meghatározod nevezési számaidat (összesen kettőt), majd egyikhez feltöltöd az általad készített és felénekelt hangfelvételt.

b) Összesen két dallal kell jelentkezni - egy lassú és egy gyors tempójúval

Ez nagyon fontos szempont, mindjárt két ok miatt is. Az első és legfőbb, hogy 2 választott dallal lehet (és kell) jelentkezni erre a versenyre! A lassú és a gyors azt takarja, hogy két egymástól jól hallhatóan eltérő ritmikájú dalról beszélünk. Nem a dal hangulata, hanem a ritmusa legyen érezhetően másabb. Ez azt takarja, hogy két darab éneket kell megtanulnod, ha kvalifikálni szeretnéd magad. Nem szabjuk meg, hogy melyik ritmikájú dalhoz készíted el a hangfelvételedet, amire viszont érdemes figyelned, hogy a nevezés során már mind a két számot meg kell adnod. Egyik, amihez a hangfelvételed a határidőig fel kell, hogy töltsed az előnevezéshez, míg a másik az, amivel majd a második fordulóban kell kiállnod a Conon a színpadra.

Szintén érdemes szem előtt tartani, hogy azok, akik bekerülnek a MondoCon Énekverseny kiválasztottjai közé, azoknak mind a két dalt kívülről kell tudniuk! A első két fordulóban még lesz lehetőségetek nézni a dalszöveget monitorról, ugyanakkor a túl sok lesés pontlevonással jár. A nagyszínpadon azonban erre már nem adunk lehetőséget egyáltalán. Ennél azonban te magad választhatod meg, hogy melyiket szeretnéd előadni.

c) Beszavazás és továbbjuttatás folyamata

Négy fordulóból áll ez a verseny:

0. forduló: Előnevezős forduló. Két számot kell meghatározni, egymáshoz képest egy gyors és egy lassú tempójút. Ezek közül csak egyhez kell feltöltened hangfelvételt. Ezek közül a szervezők, hangtechnikus(ok) és a zsűri tagjai kiválasztanak 19 versenyzőt, akik tovább juthatnak. Mivel 20 fő a maximális létszám, ezért a huszadik embert az Adarna regrendszerén keresztül szavazhatják be az ott regisztrált olvasók/riválisok/barátok. A szám módosítására a határidő lejártáig van lehetőség, de megkérünk benneteket, ha a számfeltöltést később is teszitek meg, minél előbb határozzátok meg a választott számaitokat. Erre azért van szükség, hogy időben jelezhessük, ha probléma adódna a választott számokkal, illetve hogy a szám KFN verzióját is minél előbb elkészíthessük ezzel elősegítve a gyakorlásotokat.

1. forduló: Conos forduló. Itt a beküldött hangfelvételen énekelt számot kell ismételten előadni. A zsűri ezt követően titkos értékelőt tart és kiválasztja a legjobbnak ítélt 6 versenyzőt.

2. forduló: "A Hatok versenye". Itt már csak a 6 kiválasztott versenyzőn van a hangsúly, ekkor adják elő a nevezésüknél megadott második dalukat. A fellépésük után a zsűri nyílt értékelést tart, tanácsokat ad és kiválaszt közülük hármat, akik bejuthatnak az utolsó fordulóba.

3. forduló: Színpadi forduló. A három bejutott versenyző kiválaszthatja a számai közül azt, amit a színpadon kell előadjon, és a produkciójuk után a zsűri eldönti a végleges sorrendet.

d) Szakmai zsűri fogja értékelni a hallott produkciókat

Előre kinevezett három tagú szakmai zsűri értékeli a produkciókat.

e) Az elkövetkező egy éven belül a dobogós helyezettek nem indulhatnak az Adarna TM által szervezett egyik versenyen sem

Ez egyértelmű szabály. Ugyanakkor az első helyezett egy Adarna Kupának lehet a boldog tulajdonosa. Ha csoport nyeri meg az első helyet, akkor a kupájukat a következő rendezvényen megrendezett karaokeverseny előtt kapják meg!

Határidők és egyéb jelentkezéssel kapcsolatos tudnivalók

1.) 2011. február 7. 20:00 és 2011. március 27. 20:00 között (8 hét)

A versenyre való előnevezés megkezdődik. Ez idő alatt lehet regisztrálni (valós adatok megadása kötelező), illetve nevezéshez megadni a 2 választott számot (ezek tempóban jelentősen el kell, hogy térjenek egymástól) és az egyikhez feltölteni a hangfelvételt mp3 formátumban. Amennyiben a választott számokhoz nem létezik hivatalos karaoke verzió, vagy a hangfelvétele hiányzik vagy nem értékelhező, illetve a tempóbeli különbség nem elegendő, azoknak a nevezését a határidő leteltével a karaoke szervezőség érvényteleníti. Ugyanúgy érvénytelen a jelentkezése azoknak, akik nem valós adatokat adnak meg a regisztráció során. Amennyiben a problémára korábban fény derül, a szervezőség e-mailben veszi fel veled a kapcsolatot (ezért fontos, hogy valós e-mail címet adj meg, amire az érkezett leveleid rendszeresen olvasod!).

Tilos a felvett hangot bármilyen formában digitálisan feljavítani (visszhangosítást, effektelést és a többi hangszerkesztőkkel előállítható modulációt). Ennek megszegése a versenyből való kizárást vonja maga után! Természetesen ez nem az összevágásra, időzítésre és hangerőállításra vonatkozik.

E-mailen vagy bármi más módon történő, illetve utólagos vagy helyszíni nevezést sajnos nem áll módunkban elfogadni.

Mivel a feltöltési időszak alatt bárki megnézheti mások milyen számmal neveznek, ezért számválasztáskor nézd át, eddig milyen számok kerültek kiválasztásra. A verseny során engedjük a számismétlődést, de ennek ellenére célszerűbb inkább olyan számmal indulni, amit más még nem választott.

Ha mégis vissza szeretnéd mondani nevezésedet, töröld a korábban feltöltött hangfelvételed és nevezési adataidat (választott számok). Ezáltal a regisztrációd az oldalon megmarad, de már nem jelensz meg a versenyzők között.

2.) 2011. március 28. 20:00 és 2011. április 17. 20:00 között (2 hét)

Ez idő alatt egy előre meghatározott zsűri, a szervezők, valamint a hangtechnikus értékeli a feltöltött műveket. A beküldött hangfelvételek alapján 19 nevezőt választanak közülük, akik mindenképpen bejutnak a következő fordulóba. Ez idő alatt az oldalon regisztráltaknak lehetőségük lesz letölteni mások felvételeit.

3.) 2011. április 18. 20:00 és 2011. május 1. 20:00 között (2 hét)

Azok, akik nem kerültek be a versenyzők közé vagy nem neveztek a versenyre, de az oldalon regisztráltak, lehetőséget kapnak, hogy szavazzanak a beérkezett felvételekre (pontosan 3-3 jelöltet kell kiválasztani ahhoz, hogy érvényes legyen a szavazás). Ilyen módon lehetőségük lesz arra, hogy még 1 versenyzőt bejuttassanak a versenybr ezen közönségszavazás által. Csak azok szavazatait fogajuk el, akik a valódi nevüket is megadják! Ennek hiányában a regisztrációjukat illetve szavazataikat töröljük!

4.) 2011. május 2. 20:00 és 2010. május 8. 20:00 között (1 hét)

A zsűri kihirdeti a szavazás eredményét.

5.) 2011. május 14-15. MondoCon

Az 1., 2. és a 3. Színpadi fordulók időpontja.

GYIK (Gyakran Ismételt Kérdések)

Miért kellett megbonyolítani a versenyt? Miért nem feleltek meg az eddigiek (Kaszinó Karaoke, Beküldős, Helyben nevezős vagy a sima Karaokeverseny)?

Az oka egyszerű. Kicsit kinőtte magát az AnimeConokon megrendezett karaoke. Sokan már nem pusztán a karaokézás élményét tartják szem előtt, hanem hogy megmutassák hogy valójában mire is képesek. Ez a verseny arra ad lehetőséget, hogy kipróbálhassa magát mindenki, aki úgy érzi, hogy valamivel többre képes.

Miért kell a Conokon is sztárcsinálást majmolni?

Nem, nem majmolunk semmit sem, hiszen itt nem "sztárneveldét" nyitunk, hanem lehetőséget adunk egy sokkal színvonalasabb és komolyabb versenyre.

Mit kapok azért, ha nyerek, vagy benne leszek az első háromban?

Mindamellett, hogy ajándékot (illetve az első helyezett kupát), e mellé társul az elismerés és az, hogy ezzel sokat lehet tanulni: tapasztalatot szerezni a színpadra való kiállással és a dalok be tanulásával. Ehhez még mindenképpen hozzátartozik az is, hogy a szakmai zsűri elmondja nyíltan, hogy milyen hibák vagy ügyes megoldások voltak az előadásban, és hogy mire érdemes figyelni, ezzel is segítve a jövőbeni felkészülést.

Olvashatom a szöveget, amikor kiállok?

Az Előnevezésen és a 1. – Conos – fordulóban van rá lehetőség, de az utolsó két fordulóban nincs! Az 1. – Conos – fordulóban már nézzük, hogy ki hányszor pillant a monitorra, a túl sok lesés pontlevonással jár! Ezért ajánlatos felkészülten érkezni a verseny napján!

Ez már nem is karaoke...

Lehetséges, de mondjátok meg nekünk, hogy mikor volt vagy lesz ilyenre legközelebb lehetőségetek, hogy igazán megmutathassátok, hogy mire is vagytok képesek? Mindenesetre a későbbiekben ismételten fogunk karaokeversenyt is szervezni, továbbá az énekversenyen kívül könnyed karaokézésre is adunk lehetőséget már ezen a rendezvényen is.

Csoportos versenyre van lehetőség?

Természetesen! Annak csak örülni tudunk, ha csoportos előadás van! Arra azonban ügyeljetek, hogy csoportos vagy duett előadásnál olyan dalt válasszatok, amiben ténylegesen is több vokál van. Egy csapat 6 főnél nem állhat több főből!

Meggondoltam magam, nem tetszik a feltöltött dalom. Meg akarom változtatni. Szabad?

Igen, de megkérünk minél hamarabb tedd, hogy még a határidő lejárta előtt értesíthessünk, ha probléma adódna a választott számmal vagy a hangfelvétellel!

A helyszínen kések a verseny kezdéséről, mi lesz?!

Miután mindenki elénekelte a dalát, újra szólítunk. Ugyanakkor ajánljuk inkább, ha cosplayes vagy más jellegű Conos versenyen vagy, akkor előre jelezd nekünk, hogy megpróbálhassuk úgy összehozni a sorrendet, hogy a megfelelő legyen Neked is. Cserébe arra kérünk, hogy jelenj meg biztosan.

Mi van akkor, ha nem jelenek meg a 1. fordulón, attól még van esélyem bekerülni a 2. "Hatok versenyébe"?

Nem. Ha nem jelensz meg, akkor automatikusan ki lettél zárva a versenyből (és ez ugyanúgy igaz a 2. és a 3. Színpadi fordulóra is).

Milyen dalokkal nevezhetek?

Minden olyannal, ami anime vagy játék zene. A nevezésnél elfogadjuk az ázsiai zenéket (+doramák zenéit) is, akárcsak a jpop/jrock és visual kei műfajba tartozókat. Kizárást élvez minden olyan dal, aminek nincs vokál alapja vagy LQ megnevezés van feltüntetve a neve mellett. A választható dalok listáját megtaláljátok itt.

Most akkor ki, mikor, mit és hányan??? Nem értem!!!

0. forduló: n (beküldött hangfelvétel) (zsűri kiválaszt 19-et + közönségszavazással +1)

1. forduló: 20 (karaoke színpad, beküldött számmal) (zsűri választ)

2. forduló: 6 (karaoke színpad, másik választott számmal) (zsűri választ)

3. forduló: 3 (nagyszínpad az eredményhirdetés alatt, bármelyik számmal, amit énekelt) (zsűri rangsorol)

Eredményhirdetés: végleges sorrend a három nagyszínpados között nem sokkal a nagyszínpati produkciókat követően

Megjegyzés: A korábbi fordulók alatt nyújtott teljesítményed nem számít a későbbi fordulókban!

Egészséges versenyszellemet és jó versenyzést kíván az Adarna TM!

JAM Project vagy szólókarrier?

Sajnos tejes mivoltában még nem elérhető Okui Masami Self Satisfaction II CD-je, viszont ezen az oldalon bele lehet hallgatni a dalokba:

http://evolution-m.com/masami_okui/selfsatisfaction2/

A spanyol Masamix fórumon tárgyaltuk a dalokat, már nem csak spanyolul, hanem angolul is! Ennél szebb már csak az lesz, ha beviszem a magyar nyelvet! :D Még csak egyvalakinek van meg a CD, de neki meg olyan lassú a nete, hogy nem tudja feltölteni. Van ilyen... De már ebből a belehallgatásból is nagyon sok mindent le lehetett szűrni. Például azt, hogy a SSII csak egy kényszerválasztás volt. Okui Masami a blogjában nagyon sokat ír a JAM Projectről, hogy mennyit dolgozik velük, ez meg is látszik a kislemezeinek a megjelenésén is, utoljára 2010. április 21-én jelentetett meg egy egyébként nagyszerű single-t, de azt sem a saját kiadója jóvoltából. És ez az album ...

Ilyenkor jönnének a pesszimista megbotránkozó rajongók, hogy neki csak a pénz kell, ez nem minőség, ez semmi! Na, senki nem húzta le ennyire az albumot, de hogy nem olyan, mint a többi, azt már a belehallgatásokból is le lehetett szűrni. Hallatszik, hogy ezen az albumon feleannyit sem dolgozott, hogy az első Self Satisfaction albumon. Hát annak a lemez készítéséről ódákat írt a blogjában, hogy így, meg úgy készülnek a dalok, különböző stúdióképeket rakott ki, az Ienai Kara vonós zenekarát is bemutatta egy kép erejéig, a borítóján Görögországot láthattuk az ő szemszögéből, de erről az albumról nagyon sokáig csak az "Utakata" dalról beszélt. Aztán szépen lassan felfedte a többit. De az, hogy Masami csak a JAM Projecttel dolgozik, és hanyagolja a szóló énekesnői karrierjét, az érződik az albumon. Az első Self Satisfaction album dalai bár hangszerelésében nem különböztek az eredetitől (kivéve a Divine love és az Ienai Kara), a hangjával tette különlegessé. És bár Okui Masami nem egy seiyuu, mint például Megumi Hayashibara, aki a hangjának játékát nagyszerűen beleillesztette a dalaiba is, Makkun de mégis képes volt annyira különlegessé tenni a dalokat, olyanokat kihozni a saját hangjával, amitől igazán nagyszerűvé tette a dalokat. Egyedül a Fuyu no Himawari dal volt az, amit többször is végig kellett hallgatnom magamban mire megtetszett. A második Self Satisfaction-nél, meg érződik, hogy nem tett bele ennyi munkát, kevésbébb izgalmasak a dalok. Azt nem tudom, hogy mennyiben fog megváltozni a véleményem, ha majd VÉGRE hozzájutok a teljes albumhoz, de két dologra már a Fuyu no Himawari hallgatása alatt rájöttem:

  1. Nagyon jól tud másnak dalt írni úgy, hogy ráillik. Ez nagyon szép, hogy tiszteletben tartja mások egyéniségét.
  2. Eddig nagyon ügyesen tudott dalt írni magának.

Legalábbis az énekesnői karrierjét 2 részre lehet osztani. Az első szakaszban 1993-2001 között (mint valami történelemkönyv :D), amikor Toshiro Yabuki írt neki dalokat, és utána 2002-től, amikor Okui Masami saját magának. És azok, akik ismerik az énekesnő összes dalát, arra lehetnek figyelmesek, hogy nagyon jól tud balladát, rockot, europopot, énekelni, sőt, raptudását sem volt megáltallott megmutatni a SUBLIMINAL c. dalában. De nagyon ügyesen ismerte a saját tehetségének a határait, és ezen belül képes volt nagyon változatos dalokat írni, és ettől nagyon jó szövegíró, és előadó. És még ami miatt szeretjük őt, rajongók, az, hogy mindegyik albuma más, és egy albumon belül a dalok között vannak kapcsolatok, így olyan érzetet adnak egy-egy album meghallgatása, mintha egy történetet mesélne el. De mindegyik album teljesen más! És ezért van az, hogy Okui Masami iránt még most is nagy az érdeklődés a rajongói felől, sokan várják az új albumot. Igaz volt ez a Gyuu-re is, és igaz az új i-magination albumra is. Ezért is vártuk, mit fog hozni a Self Satisfaction II-re, de valahol látszik, hogy most háttérbe helyezte a saját szólókarrierjét, érződik a dalain. Meg meg lett erősítve a Fuyu no Himawari általi megérzésem, hogy Okui Masami kilépett a saját "territóriumából", és nem minden dal áll neki tökéletesen. De remélem, hogy ha meglesz teljesben a SSII, akkor majd más lesz a véleményem.

Ami lehet, hogy most lesz? Az egyik német rajongó teszi fel most az albumot dalonként. Azért így, mert lassú a nete, és így is 128 kbps-ben rakja fel, de nem baj. És most egy Okui Masami rajongó sem alszik a világban. :D Mexikótól Argentínán, Magyarországon, Indonézián át egész Ausztráliáig mindenki messiásként várja az új Okui Masami dalokat. :D Végre elérhető az album. ^^ Már írják a véleményeket, most elsőízben a Cosmic Dance-ről szeretnék írni:

Hát igencsak magasra tette a lécet, amikor JAM Project dalt vállalt be, mert azért 4 ember helyett énekelni, akiknek füllel hallhatóan különböző hangjuk van, azért nem semmi. Ugyanis a Cosmic Dance az egyike azon nagyon kevesek JAM Project dalának, ahol meg tudom különböztetni a srácok hangját. Bár igaz, hogy nem ezzel vagyok elfoglalva, amikor JAM Project alokat hallgatok, de nekem ez a Cosmic Dance annyira bejött tőlük, hogy ezt töviről hegyire kiveséztem. Meg is voltam lepve, amikor megtudtam, hogy Okui Masami felénekli a SSII albumára a dalt. Nagyon vártam. Egy percig nem volt furcsa. Bár az hallatszik a dalon, hogy ő is tisztában volt azzal, hogy nem akármi, hogy 4 ember helyett énekel, és, hogy nehogy megunják az emberek ezért újrahangszerelte a dalt. De milyen jól tette! Teljesen új értelmet adott a dalnak, és meg kell hagyni, nagyon jól megoldotta! :) 10/10 Fantasztikus! Első ízben 11× hallgattam meg a dalt, nagyon tetszik. Igen, Masami tud 4 ember helyett énekelni! És ez teljesítmény!

2011. február 3., csütörtök

Karaoke (vagyis ének) versenyre tervezett dalok

Én is új kihívások elé nézek a mostani karaoke versenyen azáltal, hogy mindenki által óhajtva férfi előadótól fogok énekelni. Azért kezdem komolyan érezni, hogy ide más hangszín kell, de visszaemlékeztem egy pár régi tanácsra énektanároktól, és azokat most alkalmazva, azért mindjárt jobban megy. Van is egy pár jelöltem, hogy kiket énekelnék:

Yuuto Suzuki: Garden of Eden

http://www.youtube.com/watch?v=cmNEJxKiEWE

A srác ilyen just for fun alapon csinálhatja a karrierjét, mert bár a Slayers REVOLUTION-ban debütált, mint seiyuu, kisebb szerepeket szinkronizált, de ha nem lenne Okui Masami: Self Satisfaction II CD-je, akkor most sem ismerném ezt a dalt. Ugyanis Okui Masami, mint szövegírója a dalnak jogosult, hogy felénekelje ezt a dalt. Kíváncsiságból meghallgattam az eredeti verziót. Iszonyatosan tetszik. Nagyon szeretném, ha nekem is ilyen hangom lenne. Vajon tudnék így énekelni? De már csak azért is kétséges, mert dalszöveget sehol nem lelni fel, ezért azt sem tudom, hogy lesz meg a kfn. Na jó, most, hogy meglesz Okui Masaminak, így a rajongók közzé fogják tenni a szöveget, de akkor meg képpel leszek bajban, mert ez egyik animének sem a zenéje, és az énekesről rendes képet meg nem találni, a kislemezt meg sehol nem láttam, hogy be lenne scannelve, és közzétéve. Úgyhogy kíváncsi leszek. Szeretném elénekelni a számot, mert nagyon tetszik, és szerintem jól állna nekem. Ha meg minden kötél szakad, akkor is van még a tarsolyban.

One Piece: BRAND NEW WORLD

http://www.youtube.com/watch?v=EX5hW6yqzVA

Ezt próbáltam, számomra kicsit ilyen hadarósnak tűnt, de azt is hozzá kell tennem, hogy nagyon nem voltam formában, amikor próbáltam elénekelni. Pedig ez is nagyon jó szám, ezzel jó bulit lehetne csinálni.

One Piece: Hikari he

http://www.youtube.com/watch?v=fW7dW6OjUhU

Ezt nagyon szeretem, ezt magasan kell énekelni, és ilyen fájdalom-kiéneklős dal. Ezzel is szemezek, nagyon jó választás lenne ez is.

Ez lenne a gyors számok közül a jelöltek, lassú számok közül sajnos csak egy darabra szorítkozott a választás, a Mirai Koukai, amiről már beszéltem korábban.

One Piece: Mirai Koukai

http://www.youtube.com/watch?v=OZOdyxnwKUU

Merész választás, de bevállalom. Amit igazán szeretnék lassút énekelni, annak nincs hivatalos instrumentalja. Úgyhogy ez marad.

2011. február 2., szerda

Megjelent!

Végre megjelent Okui Masami: Self Satisfaction II albuma! Sajnos most nem volt lehetőségem előrendelni, ezért nagyítóval vadászom neten, hogy nem-e tette már ki valaki letöltésre. Hát egyelőre még senki. De nagyon kíváncsi vagyok, mert bár eddig is ismertem egy pár dalnak az eredeti verzióját, de lehetőségem volt a többit is megismerni, és mindenképp egy nagyon jó albumnak ígérkezik! Hallható lesz majd Ohmi Tomoe, JAM Project, Miyazaki Ui, sőt Shimokawa Mikuni feldolgozás is. Mint kiderült számomra, Okui Masaminak a Grenadier animéhez is volt köze, de az animéről majd később. ^^'  Tehát nagyon várom az albumot, és abban reménykedem, hogy az elődjénél jobban fog teljesíteni eladás terén. A Masamix fórum tagjai szerint rosszabbul, de egy nyamvadt ezrest már csak ki tud köhhenteni magából az Oricon, és 127. helynél jobbat. Én vagyok annyira elmebeteg, hogy várom a napi Oricon Top 30-ba. De szép is lenne... Tehát, remélem, most ebben a pillanatban minden japán megrohamozza a lemezboltokat az új Okui Masami CD-ért.

Letöltés útján megszereztem két korábbi kislemezt. Az egyik egy Suzumiya Haruhi single, a God Knows. Az első számot Hirano Aya énekli, a harmadik számot egy másik seiyuu, de számomra annyira minősíthetetlenül rossz, hogy meg se jegyeztem. Jó, gondolom, hogy az anime miatt énekli az egészet tök hamisan, de akkor is rossz hallgatni. Hayashibara Meguminak sem nagyon szívlelem a Yume no Balloon dalát, ahol a Ramna 1/2 kedvéért olyan hamis hangokat produkál, hogy egy tehetségkutató műsorban a zsűri fejét vesztve rohanna ki. Tehát az első két dal. Egész jó, bár azt ennyi után is el tudtam könyvelni magamban, hogy Hirano Aya stílusa eléggé távol áll tőlem. Én nem is értem, hogy tudom 139 hétig listán lenni a kislemez! O_O De állítólag ez minden idők leghosszabb ideig listán levő kislemez, és még csak nem is beszélhetünk 1 milliós eladásról. Olyan 140.000 körül akadt ki a számláló. De különben azért voltam kíváncsi a kislemezre, mert a címadódalt és a 2. dalt (Lost my music) sokat énekli Tukeinon hagyományos karaokén. Hát, ha őszinte akarok lenni, nekem Tuki éneke jobban tetszik. Bár valszeg azért, mert Hirano Aya nem bejövős számomra, Tuki meg tök jól énekli. ^^' A Suzumiya Haruhi animét még nem láttam, de amiket olvastam róla, lehet, hogy jobb is? Állítólag nem követik a részek egymást, hanem kaotikusan össze-vissza van. De hogy ez mire jó... Majd egyszer megnézem az 1. részt, és majd meglátom.

A másik kislemez meg amire kíváncsi voltam, az a Lucky Star openingjének a kislemeze. Inkább ne lettem volna rá kíváncsi? Meglehet. Érdekes, sokan hasonlítják az animét az Azumanga Daioh-hoz, és eddig nekem csak az utóbbihoz volt szerencsém, de az fantasztikus volt. Hogy milyen lehet az anime, nem tudom, de az opening igencsak érdekes dallama, hogy őszinte legyek, kicsit elvette a kedvem. Sokan mondják, hogy poénos az anime, szerintem én nem erre a fajta poén-áradatra vagyok kíváncsi. ^^' De adok majd egy esélyt neki. Az, hogy miért voltam kíváncsi a kislemezre, szerintem mindenki jobban jár, ha titok marad. ;)

Végezetül egy kis helyesbítés Yuriko-chan kérésére. Ő volt az a pécsi lány, akiről azt írtam, hogy mintha nem tetszene neki az előadás. Megírta nekem, hogy nagyon tetszett neki, és örülhetett, hogy látta. Elnézést kérek a tévedésemért. ^^'

2011. január 30., vasárnap

Japán karakterek kiállítása 3. rész

Tegnap is megvolt. És hogy mennyien voltak! O_O Legalább ötször annyian, mint a múlt héten, ilyen 70-80 körüli létszámra tippelek. De mint kiderült, egy pár vidéki animés klub eltervezte, hogy jönnek, a váciakról tudok, de csak pécsieket láttam. De jó volt, most teljesen másokat meséltek a lányok, más tálalásban adták elő a dolgokat. Különben nekem tetszik az előadási stílusuk, hogy nem csak eldarálják a szöveget, hanem mozdulataikkal, előadásmódjukkal élvezetessé teszik. De nagyon jól beszélnek. Csak felmerült bennem, hogy ez a közönségnek mennyire jött be? Ugyanis nem csak animés klubok voltak, hanem emberek, akik szerintem nem sokat hallottak az animéről, a kis gyerekektől, tényleg az idősekig. Nem volt semmi. És hogy nekik mennyire tetszett ez az előadásmód. Egyébként láttam egy Pécsi animést (kitűző volt rajtuk), akiket megfigyeltem, hogy eléggé szkeptikusan nézik az előadást. Sznobizmus, mi? De szerintem jók volt, sokkal jobbak, mint a múlt héten.

Az előadás meg nagyon érdekes volt. Két előadás volt, és sajnos egyikről sem tudom azt mondani, hogy jó volt, de a dolog pikantériája az, hogy a két előadás pontosan ellenkező ok miatt nem volt jó. Ugyanis az első lány nagyon jól mondta volna, ha nem lett volna úrrá rajta a félelme, ami gyakorlatilag tönkretette szegénynek az előadását, ugyanis többször megakadt hosszabb időkre. No most én is voltam ilyen, sőt! Én valószínűleg visszaadtam volna a papírt, hogy ezt nem vállalom tovább. De nekem a karaokés fellépések többek között arra voltak jók, hogy tudatosult bennem az, hogy az emberek azért vannak ott, mert kíváncsiak rám, és ez adott bennem egy olyan löketet, hogy talán jobb lett az előadásom, még ha sokaknak nem tetszik az, hogy ki(k)től éneklek. Tehát, akinek önbizalomhiánya van, annak tényleg csak azt lehet mondani, hogy nem kell ennyire izgulni, mert a közönség nem azért van ott, hogy kinevesse, hanem, mert kíváncsiak rá, szeretnének egy jó előadást hallgatni, és bíznia kell magában, hogy jó előadást fog tartani. Különben az Otakuk világáról beszélt, milyen jó téma, és nagyon jól feldolgozta, csak az önbizalmán kell javítani. A második előadás meg ennek tökéletesen az ellenkezője volt! A lánynak megvolt az önbizalma, viszont nem volt annyira jó, hogy élvzetes legyen, lelketlennek éreztem, és szerintem a téma is eléggé sznassz volt: A manga. Tehát erről annyi, de annyi mindent lehet beszélni, hogy ezt 13 diába összefoglalni, lehetetlenség. Bár azért monott számomra 1-2 újdonságot, és azért látszódott, hogy japanológia szakra jár.

De összességében nem volt annyira rossz, a mai nap sokal jobb volt. Jövő héten a mitológiáról lesz szó. Érdekes lesz, kíváncsian várom.

2011. január 28., péntek

Vissza a múltba

Végre vége a vizsgaidőszaknak, így tudok végre a játékokkal is foglalkozni. ^^ Nem végeztem a legjobban (legalábbis, ahogy kitelt belőlem), de a szükséges tanulságot levontam, remélem, a második félévben jobban fogok tudni teljesíteni.

Most Super Nintendo terén szeretnék erősíteni. A két régi játékot, a Magical Quest: Starring Mickey Mouse játékot, és a Hurricanes-t szeretném nehezebb fokozaton végigvinni. Hihetetlennek érzem magam, amikor nagyon akarok teljesíteni, akkor visszajönnek a régi tudások, szinte saját magamtól is megijedek. :D Sikerült a Hurricanes-ben túljutni a 7. pályán, és lám, tényleg van tovább. XD Esküszöm, tényleg 1995. karácsonya óta van meg a játékot, de 15 év után most látom először a 8. pályát! És a 9.-et is, de tovább nem, mert itt véreztem el. Nagyon durva, nekem bejön. Ez tipikusan az a játék, amely semmiben nem kiemelkedő, semmiben nem forradalmi, csak szimplán jó vele játszani.

A Magical Quest: Starring Mickey Mouse játékot tegnap próbáltam meg Normal módon. Na nem mintha a régi időkben nem próbáltam volna, de azért csak kijött, hogy rég láttam a játékot, hát olyan helyeken láttam ellenfeleket, ahol eddig nem voltak. Például szolgáltam egy párszor vacsoraként halaknak, amikor néztem nagyokat, hogy az hogy kerül oda. Ja, hogy ez már nem Easy mode! Az igazi nagy különbség mégis az, hogy nem 5 szívvel, hanem 3 szívvel indulsz, de különben semmi komoly. Nem sokkal nehezebb. Inkább az 5. világ főellenségével gyűlt meg komolyabban a bajom. Az adja meg a játéknak a könnyűségét, hogy ha elvész az összes életed, akkor az adott pályától folytathatod! Én kétszer véreztem el végleg, a 2-4, és a 5-3 pályákon, és innen folytathattam. Nem is lett volna nehéz végigvinni, csak a 6-1 pályánál befagyott a játék. -_- Különben egyáltalán nem jellemző a SNES játékoknál, hogy befagy, ez most valamiért megtörtént.

A Donkey Kong Country a harmadik játék, amivel próbát tettem. Annál a játéknál azért érzem, hogy illő lenne, ha nem is százakárhány százalékra végigvinni (a DKC játékok specialitása, hogy nem a 100% a tökéletes), de azért a fő szálat végigjátszani, ha nem is gyűjtök össze mindent. Biztos, hogy lesznek még sokkal nehezebb részek is, de már itt is néha magamtól megijedek, hogy mire vagyok képes. De a Stop & Go Station végleg kifogott rajtam. Az egy nagyon durva pálya. Az a lényege, hogy meg kell nyomni a kapcsolót, amikor a zöld fény pirosra vált, ekkor az ellenfelek nem mozognak. Meg is kell nyomni, mert nagyon gyorsak, és szinte kivédhetetlenek. Ám a piros csak ideig-óráig tart, és pont olyan messze van a következő kapcsoló, hogy folyamatos játék alatt éred el, apró hiba megengedve, de ha felélednek az ellenségek, akkor onnastól kezdve a továbbjátszás... nem is az, hogy lehetetlen, de nagyon nehézkes eljutni a következő kapcsolóig. Tehát vigyázni kell. És a játékban az van, hogy csak bizonyos pályaközönként lehet csak menteni. No most ezzel csak 5 vagy 6 pálya "végigvitelem" odalett, lehet újra nekiesni.

Most a Tohoshinki: Why? (Keep Your Head Down) kislemezt hallgatom. Nagyon sötét hangulatú dal.

2011. január 23., vasárnap

Japán karakterek kiállítása 2. rész

Elmentem ma is, bár igencsak kétséges volt, hogy eljutok-e oda, mert 10 órás alvás után 10 órakor ébredtem fel (miután tegnap csak 4 órát aludtam), és úgy tudtam, hogy 11-kor kezdődik el, ám kiderült, hogy áttették 16 órára a tárlatvezetést. Örültem neki, mert így tanulni is tudtam, mielőtt elmegyek. Tehát 16 óra.

Ez a mai nap nem volt annyira jó, kicsit másra helyezték a hangsúlyt, pl. a 2000-es résznél csak Pokémonról beszéltek, holott volt akkor más is bőven. De azért nem volt rossz.

Ma a manga stílusjegyeiről volt előadás. Elvileg a manga magyar eredetű szó. Ma is eggyel okosabb lettem. Hogy honnan származik, azt már nem tudni. De ezen kívül nem tudtam meg sok újat, inkább csak az összehasonlító képek voltak érdekesek, de érdeklődve hallgattam az előadást.

Szóval nem volt rossz összességében, csak most tizedakkora lelkesedéssel mentem el. A végén beszélgettem Amival, ami az Őszi AnimeConon a karaokét szervezte. Szegény, mesélte, hogy kapott hideget bőven a fórumon, mert mindenki az adarnásokat várta, és hogy ez milyen volt. Mondtam neki, hogy Tukiék is így kezdték, csak tanultak a hibáikból, hiányosságaikból, és azokra építve egyre jobb karaoke eventeket tartottak animeconon belül. De sajnálom, hogy Aminak nincs lehetősége fejleszteni, hiszen nem lesz egyelőre MAT-os Con. Lehet, hogy a kisebb rendezvények karaokés részlegeiben még szükség lehet rá.

2011. január 22., szombat

Az álmok jelentősége

Tegnap itt aludt Amina. ^_^ Tökre örültem neki, ha már február 6-ától itt lakik nálunk, addig is bemelegített. Jól érezte magát nálunk, bár amikor Mystra itt volt, akkor inkább hagytam őket kettesben. De elég sokat beszélgettünk, amikor kettesben maradtunk, valamiért soha nem unatkozunk egymás mellett. ^^' Az őszi AnimeConon is nagyon jól elvoltunk együtt. Volt egy pár pillanat, amin magamban megrökönyödtem, ugyanis tisztán emlékszem, hogy ezt a múltban megálmodtam. Volt olyan, hogy egyszer Aminával álmodtam, és ez most megvalósult. Azt már régóta megfigyeltem magamon, hogy az álmoknak valóban van jelentésük, és bár nem is egészen abban az értelemben, de megjósolják, hogy mi fog történni, vagy hogy mi a helyzet. Ilyenkor bagszi nagy segítség, ő ért az álomfejtéshez. Aminának is mondtam, hogy ráeszméltem erre a pillanatra, azt mondta, hogy a tudatalatti dolgozik ilyenkor, és elmesélt ő is egy pár esetet az álmaiból, hogy mik történtek, hát nem volt semmi. Szóval jó volt, hogy itt volt, sokat beszélgettünk

2011. január 20., csütörtök

A Nintendo 3DS ára

Mint, kiderült ma a Gamer365 fórum Wii topicjában, a GameStop 99%-os biztossággal mondja az 55000 forintos árat, de ha emelnének az áron, és aki még 55k-ért rendelte elő, az nem köteles megvenni a gépet.

Azért nem semmi ez az árkülönbség, hogy ahol más a beszállító, ott 55.000 forint, de a Stadlbauernél 79.990 forint, ez már túlmegy a jóerölcs határán, a kereskedelemben.

Szóval én azt javaslom, hogy mindenki a GameStop-ban rendelje elő, és most nézem, hogy a Konzolvilágban is 54.990 forint. Nagyon nem mindegy, hol vesszük meg a gépet.