2009. április 14., kedd

A legirritálóbb Zelda karakter

A ZeldaWiki szerint egy szavazás során Navi nyerte el a "legirritálóbb Zelda karakter" címet. Egyrészt, mert a segítségét sokan hasztalannak gondolják, másrészt, amikor beszél, akkor sem mond sok okosat, harmadrészt, (és ezt tartják a legsúlyosabbnak) hogy a "Hey!" és a "Listen!" mondásai rendkívüli módon idegesítik a játékosokat.

Nekem személy szerint semmi bajom nincs vele, elnézem neki azt, hogy ilyen buta, csak azóta nemigen kedvelem, mióta a Spirit Temple-ben úgy megnehezítette a boss fightot, mert mindig rossz helyre irányított.

2009. április 13., hétfő

Időutazás

Egy kicsit jobban beleástam magam az Oracle of Ages játékba. Jól elvoltam vele, tetszett. Kicsit meglepett, amikor olvastam, hogy a múltban vagyunk, akkor 400 évet megyünk vissza az időben. Olyan, mintha visszamennénk 1609-be. Megnézhetnénk a török hódoltságot! :O Ahogy észrevettem, a játék igencsak fukarkodik rúpiában, alig van 8, pedig elég sok helyet bejártam.

Meg nem erősített információk szerint a Spirit Tracks újfajta DS kazettán fog megjelenni, mely speciálisan a DSi-re készült, de a DS és a DS lite is lejátsza. Nekem van egy olyan gondolatom, hogy sima DS-sel és DS lite-tal és végig lehet vinni a játékot, de a 100%-os végigjátszáshoz DSi kell, mert lehet, hogy lesznek olyan dolgok a játékban, amihez kell a DSi, például fényképezés, vagy nem tudom.

Ja, és ma egy éves a blog! Isten éltesse! Holnap meg 23 éves leszek. Kicsit megijeszt ez a szám, de hát mindenki idősödik. Kellemes húsvéti ünnepeket mindenkinek!

2009. április 12., vasárnap

Twilight Princess GameCube-on

Tegnap végre kézbe vehettem ezt a GameCube-os csodát, és máris nekiálltam megnézni. Képet sajnos nem tudok csinálni, mert anyám magával vitte a gépet Angliába, de ha hazajön, akkor lesz. De addig tudok pár képpel szolgálni. Ezeket 2008. áprilisában csináltam, amikor megvettem Wiin a Twilight Princesst, de a V-ADi GC verziója kölcsönbe volt nálam. És akkor ilyen összehasonlítóképeket csináltam:

A borító eleje
A borító hátulja
A két tok kinyitva
Egymásra tettem a 2 lemezt ^^'

Azt tartom viccesnek, hogy GC-n semmivel nem rosszabb a grafikája, és akkor ez lenne a GC tetőpontja? Lehetséges. A játék eleje ment, emlékeztem a történésekre. Még mindig nagyon szeretem azt, amikkor az Ordon Ranchban be kell terelni a goatokat az istállóba. Először, amikor csak 10-et kellett beterelni, akkor egyik sem dühödött fel, de amikor 20-at, akkor egy néhányszor lelöktek a lóról. Volt olyan, amikor egyszerre hármat akartam beterelni, és mind a három mérges lett. De amikor Ilia elvitte a lovat... De utálom azt a nőt. ^^' Én olyan jellemű nőt nem bírnék elviselni magam mellett. Addig vittem el a játékot, amikor épp farkassá változnék, tehát 1 órát játszottam. Határozottan azt érzem, hogy a GC-s verzió javítana a megítélésemen, de az élvonalba nem kerülne már vissza. Azért, mert túlzottan erőltetett a történet. Tényleg azt érzem a mai napig, hogy annyira az Ocarina of Time fölé akartak kerekedni, pont ez lett a vesztük, mert ez nagyon meglátszik.

És még egy Zelda játékra tettem szert, ez az Oracle of Ages. Végre játszhatok Oracle-lel. ^^' Itt csak az openinget néztem végig. Tetszetős, szerintem jó játék lesz. Megnéztem a Start menüben, a jelenben vagyok. És akkor majd úgy fogok változni a korszakokban, hogy átmegyek a múltba? Később a jövőbe? Az izgalmas lesz.

Így most már 18 Zelda játékom van, tehát már csak kettő hiányzik a teljes európai Zelda repertoárból, a Collector's Edition, és az Oracle of Seasons.

2009. április 11., szombat

Virtuális konditerem

Tegnap volt a BigN fórum találkozója, minden negyedévben (szünetekben) szervezünk egyet. Ennek okán mentem tegnap vonattal. A találkozó után bagszinál aludtam, mert már 26 órája folyamatosan fent voltam, és enyhén szólva leamortizált állapotba kerültem. Viszont arra még volt erőm, hogy kipróbáljam a Wii Fitet, ami megvan neki. Ki is akartam komolyan próbálni, mert megmondom őszintén, hogy így látva másokat, ahogy játszanak vele, nem volt túlzottan pozitív véleményem róla. Én azt gondoltam róla, hogy csak egy szemfényvesztés, igazából egy dekát nem lehet leadni vele. Ha ez szemfényvesztés, akkor semmitől nem lehet fogyni. Nagyon durva program (mivel játéknak nemigen lehet nevezni). Olyan van, hogy az elején megméri a súlyodat, és kiadja a testtömegindexedet, ha megadod a korodat, és a testmagasságodat. Ezután megadhatod, hogy mennyit szeretnél fogyni, vagy hány kilót szeretnél felszedni (azoknak, akik esetleg túlzottan soványak, vagy izmosodni szeretnének), és hogy azt mennyi idő alatt szeretnéd elérni. És ekkor megkezdődik az edzés. Négy csoportra vannak osztva a gyakorlatok: Jóga, izomfejlesztő, aerobic, és egyensúlyi. A Jóga az a keleti kultúra szerint harmóniában lenni e testtünkkel, és ehhez hasonló gyakorlatok. Az első pár egész jól ment, de ez nagyon nehéz:

Nekem elsőre nem ment. Az izomfejlesztő gyakorlatok meg nagyon durvák. Nagyon megizzasztják az embert, és aki komolyan csinálja, az tényleg megizmosodhat. Aerobicot meg gondolom nem kell különösen magyarázni, mindenki látott már ilyesmit. Olyat csinálhatunk mi is. Az egyensúlyi gyakorlatok meg pl. kötélen járni, síszlalom. Ezek is nagyon jók.

A program még a helyes testtartást is megmutatja. Nagyon sok mindenre ráébreszt, és igen! Én azt mondom, hogy a Wii Fit, aki komolyan gondolja, és csinálja, annak segít. Bagszi megmutatta, hogy haladt, és hogy adott le a program segítségével 1 hónap alatt 5 kilót. Nagyon szép teljesítmény.

Csak az ára... igen, ennek is sokallom, akárcsak a DSi-ét. De ennek valószínűleg azért, mert ott van az ellenpélda, a Wii Play, ami mellé jár ugye a Wiimote, mégis annyiba kerül, mint egy rendes játék. És hogy ezt láttam, azt hittem, hogy a Wii Fit is ennyibe fog kerülni, ezért is ért csalódásként az ára, hogy akár 25000 forint. Én max. 20000 forintot szánnék rá. De akkor keményen csinálnám.

Magasabb áron a Nintendo Wii.

Fogadni mernék, hogy többen nem hitték el, hogy emeli az a Wii árát a Nintendo. Tán csak nem 79.990 forintba kerül egy helyen a Wii? Márpedig sajnos de. És nem is ez a legrosszabb, mert ha egy termék sikeres, akkor annak szokták növelni az árát, hogy hátha így sem csökken olyan drasztikusan az eladás, a nyereség viszont nagyobb lesz. A baj ott van, hogy amióta megjelent a Wii, annak előállítási költségei 45%-kal csökkentek, ez több helyen is hír volt. Tényleg nem hittem volna, hogy idáig eljut a Wii és a Nintendo. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz ennek a vége.

2009. április 10., péntek

Váltságdíj: 30.000 dollár!

Fúú, nincs most sok időm, csak gyors leírom a gondolataimat, aztán mennem kell, mert 2 óra 52 perckor indul a vonat.

Ma új játékra tettem szert: Starfox Command DS-re. Eléggé tetszetős. A Gamer365-ön adta el egy srác, 3500 forint, tehát nagyon jó fej volt. És mit ad Isten? Békés megyében él, úgyhogy ma személyesen vettem át tőle a Csaba Centerben. Illetve most már Pest környékén él, csak látogatóba felutazott ide. Beszélgettünk sok mindenről. Bár soha nem találkoztam vele, de a Békéscsabai Media Marktban dolgozott, most, ha jól tudom a Megaparkban, valahol Soroksáron. És nagyon érdekes dolgot mesélt a Nintendóról. Elmagyarázta, hogy milyen ilyen kicsi a választék mindenütt Nintendo játékokból, és a Sony, meg az XBOX játékokéra miért nagy. Azért van ez, mert a Sony és az XBOX szállítói visszaveszik az esetlegesen nehezen eladható játékokat. Tehát, ha egy játékot sokáig nem adnak el, akkor azt visszaveszik, ellenben a Nintendo játékokat szállító Stadlbauer osztrák cég nem. És a Tesco, a Media Markt, meg sok hasonló hipermarket, és elektronikai üzlet azért tart magánál olyan kevés Nintendo játékot, mert tudják, hogy azt nem veszik vissza. Így most már érthető, hogy miért volt nagy Nintendo-leárazás. Mondjuk ennek a dolognak is két éle. Egy részről mi Nintendósok jól járunk, mert esetenként baromi olcsón meg tudjuk szerezni a játékokat, másrészről meg rossz, mert egy átlagos konzolos, ha azt látja, hogy a Nintendo játékokból ilyen kevés van (és nem tudja, hogy miért van ez így) akkor esetenként azt gondolhatja, hogy biztos nincs rájuk kereset, mert ciki ilyet tartani.

Hát ez már a Nintendo egyéni problémája... A Starfox játék viszont jó, tetszik. Nem voltak soha ellenemre az ilyen lövöldözős játékok, hogy időben küldetést teljesíteni, csak a karakterek... Erre majd szánok később egy postot. De az a lényeg, hogy az egyetlen karakter, akit kedvelek a Starfox szériából, az Wolf. Sokáig nem is tudtam, hogy Foxszal riválisok. És ha jól emlékszem, akkor az openingjében volt az üzenet, hogy váltságdíj: 30.000 - gondolom - dollár. De jó játék, tetszik. De most ennyi, mert sietnem kell, és útközben a Tescót is útba kell ejtenem.

2009. április 7., kedd

Majora's Mask – Woodfall Temple

Még tegnap elültettem a Deku Nut’s Palace-ban a rejtett helyen a babot, megöntöztem vízzel, így megnőtt. Így nem kell kikerülni az őröket, de így is sok problémám volt. Ugyanis a Deku Scrubok egy nagyon kicsi platformon vannak, nagyon nehéz volt eltalálni. Csak később jöttem rá, hogy buborék hatására meghal. Előtte legalább 1 óráig csináltam azt, hogy szinte mindig leestem. Így már könnyebb volt, de néha még így is leestem, mert rosszul céloztam be. De amikor elértem a bebörtönzött majmot, megtanította a Sonata of Awakening dalt, amivel a Woodfallban megnyílik a Woodfall Temple. És hát bementem.

A zenéjére már régóta felfigyeltem, iszonyatosan tetszett. Reméltem, hogy a Dungeon is jó lesz. Összegzésképp talán azt tudnám mondani, hogy sok a szivatós hely, de élvezetes. Próbáltam menteni, amikor kapom a hírt, hogy Dungeonban nem lehet. Hát mondom, szerencse, hogy csak négy van belőlük. Nagyon sok jó dolog van, de 3-4 óra múlva már nemigen tudtam figyelni. Nekem ennyi játékidő egyhuzamban sok, kissé leamortizáltnak éreztem magam. Már a Dungeon végén jártam, de még egy komolyabb “küldetést” kellett megcsinálni, de már nem ment. Ekkor jutott eszembe az, hogy kijátszok egy kiskaput. Kimegyek a Dungeonból, előtte van egy bagoly, ott mentettem. Nagyon remélem, hogy így menni fog, és ha ma visszamegyek, akkor megmarad minden, amit megcsináltam. Végülis az idő marad, így remélem, hogy a Dungaonban is már csak a végére kell menni. Illetve ez így még nem igaz, mert 15 kóbor tündért kell megtalálni, és eddig csak 11 van meg. Abból is meg kell találni a maradék 4-et. A Middle-bossok meg rém könnyűek. Kettő van belőlük. Az első, a Dinolfos pár kard általi sebzés után meghalt. A második egy béka, gekkó, már nehezebb, összetettebb, de meg lehet csinálni. Már megvan a térkép, iránytű, és a nagy kulcs. Ma megkeresem a négy tündért, és legyőzöm a főellenséget.

2009. április 6., hétfő

Új Zelda játék kilátásban

A héten szert teszek egy új Zelda játékra, ez pedig a Twilight Princess lesz GameCube-on. A Vaterán találtam 10.000 forintért. Szerintem nagyon jó ár érte, és még valaki le akarta alkudni. Én Angliában csak egyetlen egy TP-t láttam GC-n, az is 40 font volt. Már ki is fizettem, úgy számolom, hogy legkésőbb csütörtökön megérkezik a játék.

Sok bosszúságot okozott a Wiis verzió, de pont azért vettem meg a GameCube verzió, mert abban reménykedek, hogy csak a Wiimote-os irányítás miatt nem tetszik, de GC controllerrel nagyon jó irányítani. Mert megmondom őszintén, ez a játék a Zelda játék listámon a sereghajtó jelenleg. És abban reménykedek, hogy a GC verzió kimozdítja ebből, és az lesz a véleményem, hogy a játék nem Wiire való. Hiszen eredetileg is GC-re tervezték.

Ja, és ma folytatom a Majora's Masket, cél a Woodfall Temple lesz.

2009. április 5., vasárnap

Aggályok a Master Quest kapcsán

Tegnap azért vittem a Master Questet. Csináltam a Jabu Jabu dungeont. Elvittem egész a végéig, csak a nagy kulcs megszerzése közben haltam meg. És itt mentettem is. De azért durva ez a hely. Csak nehogy valamelyik állatvédő szervezet meglássa a játékban ezt a helyet. Azt hiszem, lennének tüntetések, meg követelések, ha meglátnák, hogy tehén a víz alatt, falhoz rögzítve, és nekünk csúzlival meg kell célozni őket. Na de komolyra fordítva a szót, jó játék ez, de amíg van a Majora's Mask, addig azzal játszok!

Ma is játszottam vele, csináltam a dolgokat. Még mindig nagyon ledöbbent, hogy mennyivel szebb a grafikája az Ocarina of Time-nak, a karakterek kidolgozottsága szinte a GameCube minőséget kóstálja. Megtanultam a Song of Healinget, és újra a régi Link lettem. Megint meg kellett szerezni a kóbor tündért, hogy sima Linkként is legyen varázslatom. Majd a Bombers Notebook megszerzése után próbáltam szívnegyedeket szerezni. Hát nem tudom, mit képzelnek. Az első olyan volt, hogy a postás elszámoltatott 10-ig. De úgy, hogy nem mutatja az időt, és nekünk kell PONT 10 másodperc után kell lenyomni az A-gombot. 10.00-kor. Egyszerűen képtelenség. Pláne, hogy minden újabb próba 2 rúpiába kerül. Nagyon nem csináltam mást, mentettem a bagollyal.

Végre Majora's Mask!!!

Az egyik barátom, bagszi közelgő születésnapom alkalmából úgy döntött, hogy meglep engem, egy Majora's Mask Virtual Console játékkal. Meg is kaptam a játékot, iszonyatosan hálás vagyok neki! Itt is van a Wiimen:

Az utolsó sort külön a Nintendo 64 játékoknak hagyom. Egyébként vicces volt a szituáció, mert maga a Majora's Mask 256 blokkos, viszont a Wiin csak 255 blokk volt. A jó Isten áldja meg a Nintendósokat, hogy PONT MOST találták ki, hogy az SD kártyáról el lehet érni közvetlen a mentéseket. Úgyhogy oda töltöttem le a Majora's Masket, majd amikor lejött, egy kicsit babráltam, mert a WiiWare-es Dr. Mariót ráraktam az SD kártyára, a Majora's Masket meg behoztam Wii menübe.

Hát, mit is mondhatnék, a játék fantasztikus! Video trailerekből láttam, hogy a játék nagyon sötét hangulatú, de több kérdés is megmaradt bennem.

  • Az világos, hogy 1 óra a játékban a valóságban 1 perc (ami talán nem egészen igaz, mert nem volt az egészen 1 perc), és ha 72 óra múlva megjön a világvége, akkor 72 perc alatt kell végigvinnem a játékot? Azt gondoltam, hogy ez fizikai lehetetlenség, de ezt hogy oldják meg?
  • És ha visszamegyek az időben, akkor mi lesz? Minden addigi történés sztornó, kezdhetem elölről? Aztán rájöttem, hogy akkor unblock az egész játéknak nem volna semmi értelme. De akkor hogysmint lesz.

Lényegében a 72 óra volt, ami értetlenséget okozott. De most már tudok mindent. A történet nagyon tetszett. Már itt láthatjuk, hogy nem egy heroikus játékról van szó, maga Link sem azt a hősies "kisugárzást" adja. Skull Kid meg kinevet, mi. Aztán a történet után belemerültem a játékba. 72 óra áll rendelkezésre megcsinálni az alapokat. Megtalálni az elkóborolt tündért, visszavinni a helyére, ekkor előjön a nagy tündér, akitől varázserőt kapok. Jól kezdődik a játék, már kapunk varázserőt. Majd megmaradni az északi városban kipukkasztani a lufit a gyereknek. De nem kapjuk meg azonnal a kódot. Hívja 4 társát, és elbújnak. Ha megtaláljuk őket másnap reggelig, megmondja a kódot. Nekem 52314 volt, de állítólag mindenkinek más. Aki okos matematikából, az tudja, hogy 5 faktoriális lehetőség van, vagyis 120. Tehát 0.83333...% az esélye annak, hogy bejön. Tehát érdemes vadászni. Ha megvan a kód, mehetünk az Observatoryba. Megyünk, megyünk, és a végén, ha benézünk a teleszkópba, akkor láthatjuk Skull Kidet hol rejtőzik. Ekkor a hold egy könnycseppet pottyant. Ezt fel kell venni, és el kell juttatni a nagy Deku Scrubnak, aki ezért cserébe ad valami lapot, nem tudom, mi áll rajta. De itt még nem is lényeg. Ha megvan, nagyjából készen is vagyunk. Pont a 2 véglet jött össze. Első alkalommal, amikor játszottam vele, nagyon szorított az idő, mert nem tudtam mit kell csinálni. Charlie 64 próbált úgy segíteni, hogy ne lője le a poént. Mondjuk útmutatásnak. De nagy segítség volt. De így sem sikerült... Hányszor volt olyan "éppen csak hogy" szituáció. Tudni kell, hogy a kóbor tündér máshol van nappal, és máshol van éjjel. És nappal volt, kerestem a tündért, megtalálom, PONT kapnám el, és PONT AKKOR esteledik be. Hát mondom szép. Mehetek megkeresni a másik helyen. Aztán a gyerekekből is már csak egy hiányzott, mire reggel lett. Persze lehet második próbát is kérni, csak hát szoros az idő. Úgyhogy első alkalommal letelt a 72 óra, a hold leszállt Termina földjére. De mennyire hatásos a játék, el sem hiszem! Én amikor megláttam, hogy mekkora a hold, komolyan megijedtem, és elgondoltam azon, hogy a lakók nem félnek, egy csepp félelem nincs bennük. Ha ott lennék, én úgy félnék, hogy nem igaz! Bár lehet, hogy akkor már minden mindegy alapon tengették minden napjaikat. De már az eleje is szörnyű. Úgy nézni erre a földre, járni, kelni, hogy tudván tudjuk, hogy lassan bekövetkezik a tragédia... És így nézni az embereket. Engem elgondolkodtatott. És tényleg az, hogy az emberek nem félnek. Mondjuk ez már egy kicsit más, mert most vagy nem tudják, hogy baj van, vagy feldolgozták... De úgy teszik a dolgaikat, mintha egy teljesen átlagos nap lenne, az égadta világon semmilyen veszély nem fenyegeti őket. Nagyon durva volt ebbe belegondolni, és így játszani. Aztán meg nézni, ahogy nőttön nő a hold. És amikor letelt a 72 óra.... Bekövetkezett a vég. Csak hát a mentési rendszer kissé érdekes, és mivel az nem volt, ezért újra kellett kezdenem az egészet. Most meg az volt a baj, hogy túl hamar végeztem mindennel. Miért baj ez? Mert ha végeztünk mindennel, akkor már csak arra kell várni, hogy a központi nagy óra megnyíljon, mert benne van Skull Kid. És ez az óra csak az utolsó 6 órában nyílik meg. Így telt el közel 30 perc tétlenséggel. Aztán megnyílt, nem történt nagy dolog. Az a lényeg, hogy leblokkoljuk Skull Kidet, és kiejti a kezéből az Ocarina of Time-ot, és újra a miénk lesz. Az okarína hatására Deku Link emlékei visszatértek. És gondolatban megjelent Zelda Hercegnő! :O Amikor megtanította neki a Song of Time-ot az OoT-ben. Azt emígyen tanuljuk meg. Ezzel a dallal tudunk menteni, valamint visszaáll az idő, mintha ismét 72 óra lenne a világvége előtt. Közben, amit eddig csináltunk, azok nem vesznek el, ugyanúgy folytathatjuk tevénységünket, mint előtte. Csak még az nem tiszta, hogy bármikor visszamehetünk, vagy lesznek bizonyos pontok. Ez majd kiderül. De már félek, hogy több rám fog omlani a hold! De nagyon hatásos a játék! A zene egyre drábaibb, hatásosabb, teljesen magával ragadja az embert! Szerintem most félreteszem a Master Questet!