2009. április 7., kedd

Majora's Mask – Woodfall Temple

Még tegnap elültettem a Deku Nut’s Palace-ban a rejtett helyen a babot, megöntöztem vízzel, így megnőtt. Így nem kell kikerülni az őröket, de így is sok problémám volt. Ugyanis a Deku Scrubok egy nagyon kicsi platformon vannak, nagyon nehéz volt eltalálni. Csak később jöttem rá, hogy buborék hatására meghal. Előtte legalább 1 óráig csináltam azt, hogy szinte mindig leestem. Így már könnyebb volt, de néha még így is leestem, mert rosszul céloztam be. De amikor elértem a bebörtönzött majmot, megtanította a Sonata of Awakening dalt, amivel a Woodfallban megnyílik a Woodfall Temple. És hát bementem.

A zenéjére már régóta felfigyeltem, iszonyatosan tetszett. Reméltem, hogy a Dungeon is jó lesz. Összegzésképp talán azt tudnám mondani, hogy sok a szivatós hely, de élvezetes. Próbáltam menteni, amikor kapom a hírt, hogy Dungeonban nem lehet. Hát mondom, szerencse, hogy csak négy van belőlük. Nagyon sok jó dolog van, de 3-4 óra múlva már nemigen tudtam figyelni. Nekem ennyi játékidő egyhuzamban sok, kissé leamortizáltnak éreztem magam. Már a Dungeon végén jártam, de még egy komolyabb “küldetést” kellett megcsinálni, de már nem ment. Ekkor jutott eszembe az, hogy kijátszok egy kiskaput. Kimegyek a Dungeonból, előtte van egy bagoly, ott mentettem. Nagyon remélem, hogy így menni fog, és ha ma visszamegyek, akkor megmarad minden, amit megcsináltam. Végülis az idő marad, így remélem, hogy a Dungaonban is már csak a végére kell menni. Illetve ez így még nem igaz, mert 15 kóbor tündért kell megtalálni, és eddig csak 11 van meg. Abból is meg kell találni a maradék 4-et. A Middle-bossok meg rém könnyűek. Kettő van belőlük. Az első, a Dinolfos pár kard általi sebzés után meghalt. A második egy béka, gekkó, már nehezebb, összetettebb, de meg lehet csinálni. Már megvan a térkép, iránytű, és a nagy kulcs. Ma megkeresem a négy tündért, és legyőzöm a főellenséget.

2009. április 6., hétfő

Új Zelda játék kilátásban

A héten szert teszek egy új Zelda játékra, ez pedig a Twilight Princess lesz GameCube-on. A Vaterán találtam 10.000 forintért. Szerintem nagyon jó ár érte, és még valaki le akarta alkudni. Én Angliában csak egyetlen egy TP-t láttam GC-n, az is 40 font volt. Már ki is fizettem, úgy számolom, hogy legkésőbb csütörtökön megérkezik a játék.

Sok bosszúságot okozott a Wiis verzió, de pont azért vettem meg a GameCube verzió, mert abban reménykedek, hogy csak a Wiimote-os irányítás miatt nem tetszik, de GC controllerrel nagyon jó irányítani. Mert megmondom őszintén, ez a játék a Zelda játék listámon a sereghajtó jelenleg. És abban reménykedek, hogy a GC verzió kimozdítja ebből, és az lesz a véleményem, hogy a játék nem Wiire való. Hiszen eredetileg is GC-re tervezték.

Ja, és ma folytatom a Majora's Masket, cél a Woodfall Temple lesz.

2009. április 5., vasárnap

Aggályok a Master Quest kapcsán

Tegnap azért vittem a Master Questet. Csináltam a Jabu Jabu dungeont. Elvittem egész a végéig, csak a nagy kulcs megszerzése közben haltam meg. És itt mentettem is. De azért durva ez a hely. Csak nehogy valamelyik állatvédő szervezet meglássa a játékban ezt a helyet. Azt hiszem, lennének tüntetések, meg követelések, ha meglátnák, hogy tehén a víz alatt, falhoz rögzítve, és nekünk csúzlival meg kell célozni őket. Na de komolyra fordítva a szót, jó játék ez, de amíg van a Majora's Mask, addig azzal játszok!

Ma is játszottam vele, csináltam a dolgokat. Még mindig nagyon ledöbbent, hogy mennyivel szebb a grafikája az Ocarina of Time-nak, a karakterek kidolgozottsága szinte a GameCube minőséget kóstálja. Megtanultam a Song of Healinget, és újra a régi Link lettem. Megint meg kellett szerezni a kóbor tündért, hogy sima Linkként is legyen varázslatom. Majd a Bombers Notebook megszerzése után próbáltam szívnegyedeket szerezni. Hát nem tudom, mit képzelnek. Az első olyan volt, hogy a postás elszámoltatott 10-ig. De úgy, hogy nem mutatja az időt, és nekünk kell PONT 10 másodperc után kell lenyomni az A-gombot. 10.00-kor. Egyszerűen képtelenség. Pláne, hogy minden újabb próba 2 rúpiába kerül. Nagyon nem csináltam mást, mentettem a bagollyal.

Végre Majora's Mask!!!

Az egyik barátom, bagszi közelgő születésnapom alkalmából úgy döntött, hogy meglep engem, egy Majora's Mask Virtual Console játékkal. Meg is kaptam a játékot, iszonyatosan hálás vagyok neki! Itt is van a Wiimen:

Az utolsó sort külön a Nintendo 64 játékoknak hagyom. Egyébként vicces volt a szituáció, mert maga a Majora's Mask 256 blokkos, viszont a Wiin csak 255 blokk volt. A jó Isten áldja meg a Nintendósokat, hogy PONT MOST találták ki, hogy az SD kártyáról el lehet érni közvetlen a mentéseket. Úgyhogy oda töltöttem le a Majora's Masket, majd amikor lejött, egy kicsit babráltam, mert a WiiWare-es Dr. Mariót ráraktam az SD kártyára, a Majora's Masket meg behoztam Wii menübe.

Hát, mit is mondhatnék, a játék fantasztikus! Video trailerekből láttam, hogy a játék nagyon sötét hangulatú, de több kérdés is megmaradt bennem.

  • Az világos, hogy 1 óra a játékban a valóságban 1 perc (ami talán nem egészen igaz, mert nem volt az egészen 1 perc), és ha 72 óra múlva megjön a világvége, akkor 72 perc alatt kell végigvinnem a játékot? Azt gondoltam, hogy ez fizikai lehetetlenség, de ezt hogy oldják meg?
  • És ha visszamegyek az időben, akkor mi lesz? Minden addigi történés sztornó, kezdhetem elölről? Aztán rájöttem, hogy akkor unblock az egész játéknak nem volna semmi értelme. De akkor hogysmint lesz.

Lényegében a 72 óra volt, ami értetlenséget okozott. De most már tudok mindent. A történet nagyon tetszett. Már itt láthatjuk, hogy nem egy heroikus játékról van szó, maga Link sem azt a hősies "kisugárzást" adja. Skull Kid meg kinevet, mi. Aztán a történet után belemerültem a játékba. 72 óra áll rendelkezésre megcsinálni az alapokat. Megtalálni az elkóborolt tündért, visszavinni a helyére, ekkor előjön a nagy tündér, akitől varázserőt kapok. Jól kezdődik a játék, már kapunk varázserőt. Majd megmaradni az északi városban kipukkasztani a lufit a gyereknek. De nem kapjuk meg azonnal a kódot. Hívja 4 társát, és elbújnak. Ha megtaláljuk őket másnap reggelig, megmondja a kódot. Nekem 52314 volt, de állítólag mindenkinek más. Aki okos matematikából, az tudja, hogy 5 faktoriális lehetőség van, vagyis 120. Tehát 0.83333...% az esélye annak, hogy bejön. Tehát érdemes vadászni. Ha megvan a kód, mehetünk az Observatoryba. Megyünk, megyünk, és a végén, ha benézünk a teleszkópba, akkor láthatjuk Skull Kidet hol rejtőzik. Ekkor a hold egy könnycseppet pottyant. Ezt fel kell venni, és el kell juttatni a nagy Deku Scrubnak, aki ezért cserébe ad valami lapot, nem tudom, mi áll rajta. De itt még nem is lényeg. Ha megvan, nagyjából készen is vagyunk. Pont a 2 véglet jött össze. Első alkalommal, amikor játszottam vele, nagyon szorított az idő, mert nem tudtam mit kell csinálni. Charlie 64 próbált úgy segíteni, hogy ne lője le a poént. Mondjuk útmutatásnak. De nagy segítség volt. De így sem sikerült... Hányszor volt olyan "éppen csak hogy" szituáció. Tudni kell, hogy a kóbor tündér máshol van nappal, és máshol van éjjel. És nappal volt, kerestem a tündért, megtalálom, PONT kapnám el, és PONT AKKOR esteledik be. Hát mondom szép. Mehetek megkeresni a másik helyen. Aztán a gyerekekből is már csak egy hiányzott, mire reggel lett. Persze lehet második próbát is kérni, csak hát szoros az idő. Úgyhogy első alkalommal letelt a 72 óra, a hold leszállt Termina földjére. De mennyire hatásos a játék, el sem hiszem! Én amikor megláttam, hogy mekkora a hold, komolyan megijedtem, és elgondoltam azon, hogy a lakók nem félnek, egy csepp félelem nincs bennük. Ha ott lennék, én úgy félnék, hogy nem igaz! Bár lehet, hogy akkor már minden mindegy alapon tengették minden napjaikat. De már az eleje is szörnyű. Úgy nézni erre a földre, járni, kelni, hogy tudván tudjuk, hogy lassan bekövetkezik a tragédia... És így nézni az embereket. Engem elgondolkodtatott. És tényleg az, hogy az emberek nem félnek. Mondjuk ez már egy kicsit más, mert most vagy nem tudják, hogy baj van, vagy feldolgozták... De úgy teszik a dolgaikat, mintha egy teljesen átlagos nap lenne, az égadta világon semmilyen veszély nem fenyegeti őket. Nagyon durva volt ebbe belegondolni, és így játszani. Aztán meg nézni, ahogy nőttön nő a hold. És amikor letelt a 72 óra.... Bekövetkezett a vég. Csak hát a mentési rendszer kissé érdekes, és mivel az nem volt, ezért újra kellett kezdenem az egészet. Most meg az volt a baj, hogy túl hamar végeztem mindennel. Miért baj ez? Mert ha végeztünk mindennel, akkor már csak arra kell várni, hogy a központi nagy óra megnyíljon, mert benne van Skull Kid. És ez az óra csak az utolsó 6 órában nyílik meg. Így telt el közel 30 perc tétlenséggel. Aztán megnyílt, nem történt nagy dolog. Az a lényeg, hogy leblokkoljuk Skull Kidet, és kiejti a kezéből az Ocarina of Time-ot, és újra a miénk lesz. Az okarína hatására Deku Link emlékei visszatértek. És gondolatban megjelent Zelda Hercegnő! :O Amikor megtanította neki a Song of Time-ot az OoT-ben. Azt emígyen tanuljuk meg. Ezzel a dallal tudunk menteni, valamint visszaáll az idő, mintha ismét 72 óra lenne a világvége előtt. Közben, amit eddig csináltunk, azok nem vesznek el, ugyanúgy folytathatjuk tevénységünket, mint előtte. Csak még az nem tiszta, hogy bármikor visszamehetünk, vagy lesznek bizonyos pontok. Ez majd kiderül. De már félek, hogy több rám fog omlani a hold! De nagyon hatásos a játék! A zene egyre drábaibb, hatásosabb, teljesen magával ragadja az embert! Szerintem most félreteszem a Master Questet!

2009. április 3., péntek

Tehén a víz alatt!

Már eddig is sok érdekességet tartogatott a nehezített Ocarina of Time, de a harmadik Dungeon vicces is. Na de ne szaladjunk ennyire előre. Több próbálkozásom is kudarcba fulladt. Például a Zora's Riverben a szív negyedeket sem sikerült felvenni. Vagy a Zora's Riverben meggyújtani a fáklyákat, sem sikerült. Egyébként észrevettem, hogy a Master Questben hamarabb robbannak a bombák. A több sikertelen próba után úgy döntöttem, hogy csak a legfontosabbakat csinálom. Például a merülési játék. Az elsőre sikerült. De hisz ez rém egyszerű. Aztán átmentem a Lake Hyliába az üveg levélért, majd azt átadtam a királynak. Utána fogtam egy halat, és bementem az Inside the Jabu Jabu's Belly Dungeonba. Hát ilyet, még nem láttam. Tehén a víz alatt! Alig hittem a szememnek! És őket kell megcsúzlizni a titkos zár megnyitásához. Eszméletlen dolgok! Bár ezt a Dungeont még a sima OoT-ben sem szerettem annyira. Itt inkább csak a túlélésre mentem. Most se sokkal jobb. A többit holnap.

Majora's Mask Virtual Console-on

Az egész Nintendo DSi hír semmi a mostanihoz képest. Felkerült a The Legend of Zelda: Majora's Mask Virtual Console-ra! Az egész DSi elmehet a bánatba, jövő héten leszedem a Majora's Masket, és ha nagyon fog tetszeni, akkor még a Master Questet is felfüggesztem, és végig fogom játszani ezt a játékot. Annyira vártam már, hogy játszhassak ezzel a játékkal! Végre itt a lehetőség. Várhatóan hétfőn veszek Wii pont kártyát, és akkor elkezdődik a Majora's Mask őrület! Iszonyatosan boldog vagyok, hogy felkerült, nagyon vártam! Istenem, még 3 nap!

Nintendo DSi élőben

Ma megjelent tehát a Nintendo DSi öreg kontinensünkben. Elmentem ma megnézni a Media Marktban, meg kell hagyni nagyon szépen néz ki külsőre. Aki kíváncsi a Békéscsabai MM reklámújság azon oldalára, ahol eme csodagépezetet reklámozzák, az ezen link alatt megtekintheti. Visszatérve a DSi-re, annak ellenére, hogy nincs nagy változás külsőleg a DS lite-hoz képest, nagyon szépen néz ki. Nagy előnye, hogy nem fényes, hanem matt a felülete, tehát nem koszolódik annyira könnyen. Csináltam is néhány képet:

A doboza is jól néz ki, enyhe Game Boy Micro utánérzetet ad, hasonlóan néz ki miniatűr GBA doboza is:

A menürendszer egyszerű, és könnyedén átlátható. Alapból 7 menüpont van. Elsőként a beállításokat lehet látni. Látszik, hogy próbálták a Wii szintjére felfejleszteni, amennyire csak lehet. Öt fényerőssége van. Én nem is értem, hogy miért rakták be az egyes szintet, alig látni azon valamit, és az ötös szint sem olyan fú, mindjárt megvakulok tőle erősségű. Bár lehet, hogy csak a külső fényviszonyok miatt látszik kissé tompább fényűnek, nem vetettem össze a DS lite-éval. Wi-Fi kereséssel is kísérleteztem, pillanatok alatt behozta a lehetséges vezeték nélküli netkapcsolatokat. Aztán a DSi főmenüjében másodikként láthatjuk a DS játékot, amit beraktunk. A MM-esek elfelejtettek berakni DS játékot. -_-' Pedig megnéztem volna, hogy mennyivel másabb. Majd legközelebb. Harmadikként a képnézegető/szerkesztő program van. Egész jó, csak egy kicsit megijesztett, amikor megpróbáltam képet csinálni, hogy milyen, saját magamat látom. Két kamera van a DSi-ben, mi? Érdekes, soha nem láttam még olyan fényképezőgépet, mely szemből fényképez. Próbának csináltam is egyet, természetesen nem mentettem el. ^^' A zenelejátszót nem tudtam kipróbálni, mivel nem volt kéznél nálam SD kártya, pedig megnéztem volna, hogy milyen. Hangfelvevő is van. Az ötödik ablak a DSi Shop. Internet kapcsolat híján nem tudtam megnyitni. A hatodik a DS Download Play, és a hetedik a Pictochat.

Őszinte legyek? Engem nem győzött meg arról, hogy megéri a 55000 forintot. Én extrém esetben is 50000 forintra gondoltam, de az már egyfajta lélektani határ, de a Nintendo simán átvágta. Nagyon szép külsőre, és a menürendszer, is szemmel láthatóan sokat fejlődött, de nem... Továbbra sem hiszem el, hogy az újdonságok ennyire felnyomnák a Nintendo DSi árát. Ráteszel egy 10-est és megvan a Wii ára. Szóval én kivárok. Ha a karácsonyi időszakban leakciózzák 40000 forintra, akkor megvenném, mert én ennél többet nemigen adnék ki érte. Csak azt nem tudom, hogy lemenne-e valamennyire az ára. Gyanítom, hogy ha ugyanolyan sikeres lesz, mint az elődjei, akkor nem. Csak nehogy az legyen, mint a Wiivel, hogy emelik az árát (aminek tényleg megemelték). Majd kíváncsi leszek az európai eladásokra. Itt nagyon veszik a DS-t még mindig, és népszerűbb, mint a Wii. Ezen a héten 180.000 körül áll a DS eladása nálunk, majd megnézem a jövő heti eladások. Olyan 500.000 körüli értéket saccolok, és akkor jók vagyunk. Egyébként a 101 millió eladott DS-ből 41 millióan mi, európaiak osztozunk.

Megoszlik a vélemény arról, hogy most a DSi-t tekinthetjük a Nintendo DS konzol családjának, vagy külön konzolként kell kezelni. Akik a külön konzolt mondják, azzal érvelnek, hogy nagyon sok az újítás, ezáltal lehet új, következő generációs konzolként. Én a másik pártján vagyok. Többek között ezért is sokallom az árát. Majd várok véleményeket is! :O

Megnéztem ezeket a DS játékokat is, amik 2490 forintba kerülnek, egyik sem keltette fel különösebben az érdeklődésemet. A Harry Potter 5. az egyetlen, amit kipróbálnék, de annak a DS verziójáról nagyon sok rosszat hallottam. Hogy nem annyira szép a grafikája, meg hogy nagyon nehéz kezelni. Mondjuk még soha nem játszottam Harry Potterrel kíváncsi lennék, hogy milyen egy ilyen játék. Egy ilyen kalandjátéknak képzelem el, ahol a könyv és a film történéseit kell végigvinni. De ha veszek DS játékot, akkor csak azt.

2009. április 2., csütörtök

Erőfeltöltés és Game Boy játékok TV-n.

Kész a Dodongo's Cavern. A főellenségen itt sem nehezített, sőt sérülés nélkül sikerült megölni King Dodongót, bár ez nem nagy művészet, mert tényleg rém könnyű. A vége fele is voltak nagyon találó logikai feladatok, igazán élvezetes volt. És ismét előrébb járunk, mert ami a Forest Temple-ben megjelent szellem, azt itt is láthatjuk, meg a Spirit Temple-ös Armosok is feltűnnek. Egy helyen tűnnek fel, és ott van egy ravasz módszer, ahol biztos nem sebeznek meg, ők pedig biztos meghalnak. Szóval jó hely volt, szerettem. Valamint voltam a Death Mountain tetején, és a Hyrule Castle előterében álló tündérnél, és feltöltöttem magam varázslattal, valamint megkaptam a Din's Fire-t. Ez nagyon jó dolog, szeretem.

Ki tudja miért, de teljesen kiment a fejemből, hogy van Super Game Boyom, mely Super Nintendón lejátsza a Game Boy és (úgy tűnik) a Game Boy Color játékokat TV-n. Milyen buta voltam, hogy kihagytam. Be is raktam a Link's Awakening DX-et, hogy lássam, milyen. Nagyon szép. Tudni kell, hogy egy kisebb képben jeleníti meg a GB játékot, és van egy háttér. A hátteret az egyik gombbal lehet módosítani. Viszont a Link's Awakening DX esetében saját Zeldás háttér van:

Szerintem nagyon menö. Most egy olyan helyen vagyok, ahol jól el vagyok akadva, de majd rájövök a titok nyitjára.

Holnap Nintendo DSi

Holnap megjelenik a Nintendo DSi. A Békéscsabai Media Marktban ekkora ló betűkkel reklámozzák, hogy 54.990 forint. Gratulálok. -_-' Biztos, hogy nem veszek egy darabig. Drágábban vegyem meg, mint a Wiit, mi? Majd, ha 40.000 forint alá megy a DSi ára, akkor esetleg. Egyébként ismét lesz itt Békéscsabán DS játékok akció, 2500 forint lesz egy csokor DS játék, de az szánalmas, hogy 11.990 forinton reklámozzák a Mario Kart DS-t, és a New Super Mario Bros.-t. NSMB régen volt, akkor 8990 forint, míg a Mario Kart DS 9990 forint volt. Hol van itt az akció? Biztos azért emelték fel az árát, mert remélik, hogy a DSi-vel megveszik valamelyiket. Nem valami tisztességes...

2009. április 1., szerda

Áprilisi tréfák

Egész nap nem történt semmi különös (bár a mai dolgozatom is csak áprilisi tréfa lett volna), de most este 2 weblap is áprilisi tréfára vetemedett. Az egyik a Gamer365, mely nem megáltalkodott kijelenteni, hogy a Sega új konzolt készít. Bemutattak egy videót, ott derül ki, hogy áprilisi tréfa. A másik meg a VGChartz. Ma hozták nyilvánosságra a múlt heti Európai eladásokat, és azt írták benne, hogy van egy Brett nevű PC játék, melyből az első héten (csak Európában!!!) 47 millió példány kelt el. Csak amikor megláttam a borítót, akkor lett gyanús, és azokat a képeket, amiket screenshot címen adtak be, kicsit durva volt.

De az már nem áprilisi tréfa, hogy ma ismét Master Questeztem. A Dodono's Cavernt kezdtem el. Hát ez nehezebb volt, mint az Inside the Deku Tree dungeon. Megint az, hogy minden máshol, de legalább negyed órát ültem az első részen, hogy most merre induljak el, mit kell csinálni? Nagyon nehéz volt megtalálni az utat, de aztán sikerült. Aztán nagyjából egyértelmű volt, hogy merre kellett menni, de még így is kellett gondolkodni 1-2 helyen. Viszont itt, mintha könnyebb lenne megölni Lizalfosokat, hogy mint a rendes OoT-ben. De megint meghaltam, de itt már elég messzire eljutottam. Holnap sikerülni fog megcsinálni.