2009. augusztus 30., vasárnap

Nintendo gyűjteményképek

Egy Németországban élő vietami lány megkért, hogy fényképezzem le neki a Nintendo gyűjteményemet. Ő is Megumi Hayashibara rajongó, mint én, sőt Okui Masamit is megszerettettem vele, de a Nintendo sem áll messze tőle. Van neki egy Pikachu Edition Nintendo 64-e, azon szinte minden játék, ami vitte a gépet, Super Mario 64, Zelda Ocarina of Time, Pokémonok, Banjo Kazooie, Banjo Tooie, Yoshi’s Story, Donkey Kong 64, Super Smash Bros., tehát tényleg minden, ami számított 64-re. És küldött képet róluk. És úgy döntöttem, hogy viszonzom az én képeimmel. Nagyon tetszett neki. Úgy döntöttem, hogy itt is közzé teszem.

NES:

SNES:

N64:

GC:

Wii:

GB/GBC:

GBA:

DS:

Hát ennyi van. Egyébként mondta, hogy a nővére nagyon szeretne egy Wiit, úgyhogy hamarosan be fogak ruházni egyre, és akkor majd játszhatunk közösen Brawlt.

2009. augusztus 26., szerda

Nyári AnimeCon 2009

Szerintem nagyon eljött az ideje, hogy írjak ide, ugye szerintetek is? Na szóval, volt ugye az Animecon nyáron, ami 3 napos volt. A Matsurit (vagyis a pénteki napot) kihagytam, mert valahogy nem vonzottak a programok. Utólag hallottam, hogy elég gagyi lett, de én ebben nem nyilatkozok. A szombat viszont fenomenális volt. A legtöbb időt a karaoke sátorban és az konzoloknál töltöttem. A karaoke sátorban találkoztam két nagyon kedves animés lánnyal, akiket MSN-ről és az Animecon fórumról már korábban is megismertem: Narumi és Amina. Mind a ketten nagyon aranyosak és szeretetreméltóak voltak. Egyébként kipróbáltam magam a szabad karaokén, Okui Masami: Gift című dalát adtam elő.

Kaptam dicséretet bőven, meg egy pár építő-jellegű kritikát Narumitól, aki nemcsak hobbi szinten énekel, hanem szakmai szinten ért az egészhez. Három tanácsot adott: Mély hangok gyakorlását. Akármennyire is furcsa, de fiú létemre sokkal könnyebben kijönnek a magas hangok, mint a mélyek. Egyszerű a képlet rá: tenor hangom van, ami férfiaknál elég ritka. A második kritika, az az izgalom “elfojtása”. Az a lényeg, hogy hallatszott, hogy izgulok, az elején elcsúsztam, nehezen találtam meg a hangot. A harmadik kritika, meg hogy gyakoroljak lágyan énekelni, mert néha erőszakosan éneklek. Ez tény és igaz, hogy ezen javítani kell. A 2010-es tavaszi animeconon (ami ugye a Sakuracon lesz) majd készülök a versenyre, mert Narumi szerint ha kijavítanám a hibáimat, akkor nagyon jó lehetek. Egyébként van erkölcsi alapja a kritikáinak, mert Narumi versenyzett, és a 2. helyet érte el. Onitsuka Chihiro: Rasen dalát énekelte el valami fenomenálisan. Rajta is hallatszott, hogy izgult, de nagy hangja van, és ez “eltörpítette” az izgalmát. Ami a karaokét illeti, továbbra is az a tapasztalatom, hogy vannak nagyon jó hangú emberek, de azoknak van a legnagyobb önbizalmuk, akiknek semmi hangjuk nincs. Egy páran olyan rémesen “énekeltek”, hogy kishíján kiszaladtam a karaoke-sátorból. Ami a versenyt illeti, a zsűrinek hatalmas elismerés jár, hogy most tényleg a LEGJOBBAK lettek díjazva. A harmadik helyezettre annyira nem figyeltem fel, csak hogy szép hangja van. Narumi lett a második, aki tökéletesen megérdemelte. Az első helyezett viszont megosztott lett. Ennél jobban nem is tudták volna eldönteni, ugyanis egy fiú és egy lány nyert. A lány állítólag nagyon komolyan énekel, jár fellépni, tehát neki volt némi előnye, és tényleg fantasztikus tehetség. A fiú viszont nem tudom, hogy énekelt-e valahol korábban, de valami fantasztikus volt. Egyébként vietnami volt a srác, és komolyan, úgy énekelt, mint egy fiatal japán énekes, akinek hangja is volt. Élmény volt hallgatni őt.

És akkor menjünk át a konzolterembe. Köszönjük a Brawlt. Nagyon jó volt. Természetesen szerény társaságom jórésze itt keresett magának menedékhelyet a sok fangörl elől. Én annyira nem játszottam sokat, de amikor igen, akkor nagyon. És nemcsak mi játszottunk. Volt a Pit-cosplay gyerek, aki szinte mindig nyert. Kicsit se idegesített… -_- Aztán volt egy másik vietnami srác (a karaoke győztes testvére), hát az meg akkora beleéléssel játszott, hogy szerintem a tudása mellett ennek köszönhette, hogy nyert egy jópárszor. Meg is kérdeztem tőle, hogy van Wiije? Mondja nem, csak gépen játszott a sima Super Smash Brosszal. Értsd ezalatt, hogy N64 emulátoron játszott a Super Smash Bros. játékkal. Jól kitanulta a játékot. De amikor az a Pit-cosplayes már a sokadik győzelmét aratta, már kezdett kicsit nagyon idegesíteni… Pont jött egy ötödik srác, aki megkérdezte, hogy be lehet szállni? óó, mondom igen, az a gyerek ott (mutatok a Pitre) már amúgyis unja, hogy állandóan nyer. Odamegy hozzá, elkéri tőle a controllert, mert mondta… Az a gyerek meg csak néz ki a fejéből, hogy mi van? Aztán rám néz… De nem adta át. -_-‘ Na mindegy. Meg a nagysátorban nézegettem az árusokat, mármint a termékeiket, meg az épületben a MAT pultnál nézelődtem, meg néha-néha bementem a nagyterembe, AMV videókat nézni. A Cosplay engem nem érdekel. Elismerem, hogy nagy munka van mögötte, biztos hónapig dolgoztak egy-egy ruhával, de valahogy nem érdekel. És jobb a fangörlöktől is távoltartani magam, mert igencsak károsak az egészségre. Lényegében ennyiből állt a szombat.

A vasárnap meg… Eléggé lájtos volt a szombatihoz képest, inkább a beszélgetések érdekeltek. A MAT beszélgetéseknél a bevételeket, és a pénzügyi dolgokat firtatták elsősorban, mivel a MAT nem gazdasági társaság, ezért ez nyilvános. Meg feszegették, hogy a 2010 tavaszi Animecon máshol legyen. Hát igencsak ráfér már, de most kevesebben voltak. Rossz volt az időzítés. Én már az elején nem értettem, hogy miért van így, amikor meghirdették, hogy a nyári lesz Pesten, és az őszi meg vidéken – jelen esetben Székesfehérváron. Mert ugye nyáron mindenki nyaral meg kipiheni a sziget fáradalmait, meg ehhez hasonlók. Úgyhogy felmerült, hogy jövőre visszaáll minden, amit helyeslek. Részemről azért ellenkeztem ezen új felosztás mellett, mert hogy a tavaszi és a nyári között túlzottan kicsi volt az időintervallum. Azért kell az a 4-5 hónap. Aztán milyen messze van a jövő tavaszi? … Mindegy, lehet, hogy elmegyek az őszi animeconra Székesfehérvárra, nyilván nem lesz olyan, mint a pesti, de legalább lesz. Aztán nem lesz olyan vészes kivárni majd a jövő májust. Aztán volt még Animax beszélgetés, melyet Tonya tartott. Mondta, hogy vállalja a felelősséget az állandó ismétlésekért, de rámutatott, hogy más csatornákon is hasonló a helyzet. Nagy mentség… Na mindegy. A realityket pedig át fogják alakítani, elvileg lesznek Japán vonatkozású realityk. Négy (pontosabban három plusz egy) animepremierről beszélt. Október-november magasságában lesz a Dragon Ball GT. Azt mondták, hogy azért nem lesz az első 2 széria, mert annak a szinkronja nagyon régen készült, és az a mai animéseket legfeljebb megmosolyogtatja. Újraszinkronizálásra meg azért nincs lehetőség, mert ugye nagyon hosszú a 2 széria, és azok leszinkronizálása iszonyatosan költséges. Aztán lesz a Nana után Rómeó és Júlia. 2007-ben készült belőle animesorozat, én nem láttam, de biztos jó. Aztán a nagy durranás (részemről) 2010. január: Slayers Revolution és Slayers Evolution-R! Na ezért egy nagy pirospont az Animaxnek! Végre az új Slayers magyarul! Lényegében ennyi volt a két előadás, a többi különösebben nem érdekelt.

Hogy milyen volt részemről az Animecon? Volt már jobb is, de itt is nagyon jól éreztem magam. A programok megújítása kéne valamilyen formában, mert egyes véleményekből úgy tűnik, hogy a Matsuri nem egy járható út. De izgalommal várom a 2010-es Sakuracont.

2009. július 11., szombat

Pikmin a lemezeladási listákon

Akinek megvan a Super Smash Bros. Brawl az bizonyára ismert a Pikmin dalok közül az "Ai no Uta" című dal, mely magyarul annyit tesz, hogy a szeretet dala. Viszont az talán kevésbé közismert, hogy az összes video-játék dal közül ez érte el Japánban a legnagyobb sikert! Ugyanis nincs Japánban még egy olyan videojáték-dalból készült kislemez, mely 10 hétig szerepelt a Japán lemezeladási lista Top 30-ában! A borítója is igen mutatós lett:

Megjelenési dátum: 2001. december 6.

1. hét: 80.640 2. hely
2. hét: 100.240 4. hely
3. hét: 107.740 2. hely
4. hét: 127.290 2. hely
5. hét: 41.850 2. hely
6. hét: 51.240 2. hely
7. hét: 39.150 6. hely
8. hét: 29.250 8. hely
9. hét: 19.370 21. hely
10. hét: 12.180 28. hely
Összes eladás: 632.350

Ez a szám azért nagyon jelentős, mert a 2002-es összesített 100-as kislemez-eladási listán a 8. helyre került fel. A dalt egyébként a Strawberry Flower nevű együttes énekelte fel, melyek mind egy Pikmin nevével lettek ismertek.

Három dal található a kislemezen:

  1. Ai no Uta
  2. Namida ga Afureta
  3. Ai no Uta (off vocal version)

Manapság már nagyon ritka ez a kislemez, egyáltalán nem gyártják.

Még két kislemezt adott ki ez az együttes, és az első hatalmas sikere után hatalmas várakozás előzte meg. Viszont a másik két kislemez sajnos a közelébe nem ért eladások terén.

A második kislemez címe Pikmin Dance, mely a Ai no Uta dalnak három remixverzióját tartalmazzal. Míg az előző kislemez jól láthatóan 10 hétig szerepelt a Top 30-ban, addig ez egyáltalán nem került fel.


Track list:

  1. Techno de Pikmin
  2. Pikmin no March
  3. Pikmin Ondo

Ezeket a dalokat én egyáltalán nem ismerem, de biztos jó lehet. Egyébként 2002. március 27-én jelent meg.

A harmadik kislemez: A Tane no Uta még talán ismerős lehet, ez is szerepelt a Brawl OST-ben. Ez már kicsit jobban szerepelt, mert egy hétig megjelent a japán kislemezeladási listán a 28. helyen 5.727 példány került eladásra. A kislemez 2004. május 19-én jelent meg.

Megjegyzésképp annyit azért tudni kell, hogy az Ai no Uta sikere azért is jelentős, mert Japán akármennyire is anime-nagyhatalom, az anime és videojátékokból készült dalok általában mérsékelt sikert szoktak aratni, sőt a videojátékok zenéi kifejezetten bukások szoktak lenni. Ellenben a Pikmin jelentősen megreformálta a videojáték-dalokról adott elméletet. Én szeély szerint örülök neki, mert megérdemli. A Pikmin egy fantasztikus játék!

2009. július 6., hétfő

Mario Kart Wii teljesítmények

Piros betűs nap ez a mai a Mario Kart Wii szempontjából. Ugyanis sikerült elérnem az összes Grand Prix futamon legalább az 1 csillagos minősítést, így már online is 1 csillag van a nevem mellett. Szegénység, ide vagy oda, jó érzés ott látni az egy csillagot, régi Gamer vágyam volt kihozni az egy csillagos minősítést. Érdekes, nekem nem is volt annyira nehéz, és idegölő, mint ahogy azt egy pár embertől hallottam, hogy megviselte őket, mire elérték az egy csillagot. Az 50 és 100cc simán ment, erre számítottam is, de aztán abban a hitben éltem, hogy 150-től már rázós lesz, de nem volt az. Mach Bike, és a Miim társaságában simán vettem az akadályokat. Nem mondom, hogy mindenen simán átmentem, mert voltak nehezebb részek is, de alapból én sokkal kevesebbet idegeskedtem rajta, mint ahogy a többiektől hallottam. És most már 2 helyen van meg a három csillag. Egyik a 100cc Mushroom Cup, a másik meg Mirror Leaf Cup. Nagyon meg voltam lepve.

Persze most szépen mutat az egy csillag, de azért nincs megállás! Következő lépcsőfok az lesz, hogy kitanulom tökéletesre manualon a driftelést, aztán jöhet a két csillag, és ha egyszer Isten is úgy akarja, akkor egyszer még lesz három csillag a nevem mellett. De az még nagyon messze van. Pláne, hogy mondogatják, hogy szinte a lehetetlenség határán van a három csillagos minősítés, és sokaknak csak Homebrew Channellel történő megbabrálás után van. Szerintük. De én ebben nem nem hiszek. Elhiszem nekik, hogy rettenetesen nehéz a három csillag, ezt olyanok mondják, akik nagyon profik a Mario Kartban, de akkor sem hiszem azt, hogy Homebrew nélkül nem lehet senki három csillagot. Majd én megmutatom nekik! :O

Ahogy egy régebbi blogpostomban mutattam be a Mario Kart Wii kártyámat, azt most update-eltem:

 Tetszik így egy csillaggal. ^^


Click here to level up my license!

2009. július 5., vasárnap

Egy új szemlélet

Sajnos elszoktam manapság a blogírástól. Ennek nemcsak az az oka, hogy manapság nem játszok Zeldákkal, hanem megváltozott a gondolatom a játéksorozatról. Egyszerű a képlet: Véget ért az a nagy csoda, amivel előtte néztem a Zeldákra. Ennek nemcsak az az oka, hogy sok idő telt el, hanem nemrég kipróbáltam a Pikmint, és arra döbbentem, hogy a Nintendo többi szériája is fantasztikus! Tehát a bűnös a Super Smash Bros. Brawl. Ha az nem lenne, ügyet sem vetnék a Pikminre, nem kezdenék el ismét Marióval foglalkozni, valamint nem néztem volna ki a Vaterán a GBA-s NES Classics Metroidot. Már azon is elgondolkodtam, hogy alakítsam át ezt a blogot Nintendós bloggá? Már így is kezd affelé hajlani, bár Zelda-téren még korántsem írtam le mindenkit, mint amit terveztem, úgyhogy ez csak egy távlati ötlet lenne. Majd idővel kiderül, hogy mi lesz, de ha sokáig állni fog a blog, akkor muszáj leszek a közeljövőben átalakítást tervezni rajta. Majd meglátjuk mit hoz a jövő, most egyelőre így állunk.

2009. július 4., szombat

Előrendelhető a Spirit Tracks

Az 576 honlapján előrendelhető a Spirit Tracks:

http://www.576.hu/index.php?mod=product&product=36725

Mint látható, a megjelenési dátum: 2009. szeptember 24, az ára 10990 ft (ami egész jónak mondható). A szöveg sajnos nem mentes a helyesírási hibáktól, és a kissé érdekes mondatoktól.

2009. június 20., szombat

2009. június 18., csütörtök

Egy kis statisztika

Frissítettem az Eladási adatok postot, az újabb játékok a legfrissebb eladási számokkal rendelkeznek, valamint egy pár régebbi Zelda játék eladási adatai is felszínre kerültek. Úgy gondoltam, hogy kilistázom a Zelda játékokat eladási példányszám szerint csökkenő sorrendben. Hát akkor lássuk:

  1. The Legend of Zelda: Ocarina of Time
  2. The Legend of Zelda
  3. The Legend of Zelda: Twilight Princess (Wii)
  4. The Legend of Zelda: A Link to the Past
  5. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
  6. The Legend of Zelda: The Wind Waker
  7. Link's Crossbow Training
  8. Zelda II: The Adventure of Link
  9. The Legend of Zelda: Link's Awakening
  10. The Legend of Zelda: Majora's Mask
  11. The Legend of Zelda: A Link to the Past + Four Swords
  12. The Legend of Zelda: Link's Awakening DX
  13. The Legend of Zelda: Spirit Tracks
  14. The Legend of Zelda: Oracle of Ages
  15. The Legend of Zelda: Oracle of Seasons
  16. The Legend of Zelda: Four Swords Adventures
  17. The Legend of Zelda: Twilight Princess (GC)
  18. The Legend of Zelda: The Minish Cap
  19. The Legend of Zelda: Collector's Edition
  20. The Legend of Zelda (NES Classics)
  21. Zelda II: The Adventure of Link (NES Classics)

2009. június 16., kedd

576 KByte digitálisan és egy nagy régiség

Elérhető az 576 KByte magazin digitális formában. Nemrég indult el egy oldal: dimag, ahol több újság is letölthető digitális formában, ezek közül az 576 KByte. A 2009. januári szám ingyenesen tölthető le. Ehhez szükség van az oldal által felajánott dimag reader programra, csak ezzel lehet megnyitni a digitális magazint. Így megnézve egész jól néz ki, a szöveget lehet nagyítani, jól lehet olvasni. Hogy ez mennyire hozza vissza az igazi újság élményét, arra valamennyire egyértelmű a válasz, de több előnye is van ennek. Egyrészt úgy védjük a környezetet, kevesebb papírt használnak fel. Másrészt olcsóbb az újság. Az újságosnál 800 forint, itt 500 forint. Nyilván azért, mert nem kell nyomdai, meg papírköltséget fizetni, és az 576 egy forinttal nem kap lényegében kevesebbet. Még a honlapjukon is reklámozzák az oldalt. Harmadrészt van egy nagy előnye a programnak. Hogy oda is be kell jelentkezni az oldalon használt azonosítónkkal. Ez azért nagyon hasznos, mert letörlődne a Digimag reader, akkor elég visszatelepíteni a programot, a letöltött magazinok nem vesznek el, így nem kell megvásárolni azokat még egyszer. És szerintem jó az egész rendszer, úgyhogy ajánlom mindenkinek az oldalt.

Néhány napja elővettem Virtual Console-on egy régi játékot, a Super Mario Bros. 3-at, hihetetlenek azok a régi élmények. Akárhogy is nézzük, az igazi régi emlékek a Marióhoz kötnek. Szerintem nagyon nem is kell elemeznem, biztos mindenki ismeri, és játszott már vele. Engem inkább az lep meg, hogy sokan nehéznek tartják. Bár ez is csak attitűd kérdése. Én már 7-8 évesen végigfutottam a pályákon. De hát ha valakinek nehéz, az nem tehet róla, nincs hozzászokva. A játék közben eszembe jutott a Super Mario Bros. 3 rajzfilm, mely a The Adventures of Super Mario Bros. 3 címet kapta. Gyerekként mindig kikölcsönöztem a közelben levő videotékából, de ma már sajnos az nincs meg, és ezzel sajnos a régi VHS is odalett. Nagyon hiányoltam. Aztán örültem 2006. szeptemberében megjelent DVD-n, már az első nap, amikor megtudtam, mentem megvenni. Ekkor nemcsak a Super Mario Bros. 3 rajzfilm jelent meg DVD-n, hanem a Super Mario World. A szinkron új, ami különösebben nem zavar, mert ez is jó. Például Toad hangja Molnár Ilona, akit az animékből megszerettem. De a régi VHS nagyon-nagyon hiányzik. Bármit megtennék azért, hogy újra láthassam. És hogy milyen maga a rajzfilm? Gyerekként imádtam, és most is nagyon jónak tartom. Vannak benne apró rajz-hibák, nem mindenben egyezik meg a videojátékkal, de a karakterek megjelenítése kiváló, és a történet is jó. Szerintem minden Nintendo-gamernek tetszene a rajzfilm. Itt van néhány kép:

Főcím
Itt van Mario, Luigi, Toad és Princess
(ekkor még nem volt ismert a Peach név)
Itt van Bowser és 2 kölyke
(Larry Koopa és Ludwig von Koopa) a Mario 3-ból
És végül Bowser 7 gyermeke

És itt szeretném felhívásként közölni, hogy bárki, aki tud segíteni a régi VHS megszerzésében, az szóljon a kommentben!

2009. június 15., hétfő

Segítő-funkcióval lesz ellátva a New Super Mario Bros. Wii

Ma került fel a Gamer365-re a hír, miszerint a New Super Mario Bros. Wii játékban lesz olyan funkció, ahol helyetted játsza a gép a játékot, ha kéred. A hír itt olvasható. Inkább ide írom le a véleményem, mert ami ott van... arról inkább nem írok véleményt, mások megtették helyettem ott. Megmondom őszintén nem értem, hogy ez miért háborítja fel a játékosokat. Illetve tippeim vannak. Szerintem a nagy többséget nem az idegesíti, hogy beletették ezt a funkciót, mert azt szerintem ők is felérik ésszel (én vagyok ennyire optimista) hogy opcionálisan választható, tehát te magad döntöd el, hogy használod-e vagy sem. Szerintem a legtöbben a Hardcore mivoltjukat féltik oly módon, hogy majd sokkal többen fogják azt mondani, hogy végigvitték a játékot, eme segítőnek köszönhetően. Hát fű. Ha ez minden bánatuk, akkor erre már nem lehet szalonképesen válaszolni, ez már mindennek az alja. Ráadásul olyanok szólalnak fel, akiknek jóformán semmi közük nincs a Nintendóhoz. Különben is. Ez már hír volt pár hónapja, hogy az új Zelda játékban benne lesz ez a funkció. Igazság szerint, ha belegondolunk, akkor várható volt, hogy előbb-utóbb ebből valóság lesz, mert a Wii az a konzol, amely szinte mindenkit meg akar szólítani, játékra csábítani. Az, hogy volt idő, amikor ez a Hardcore réteg kárára ment... hát valamit valamiért. De ez a segítő-funkció sok problémára nyújt megoldást. Néhány éve volt cikk a néhai 576 Konzolban, miszerint a megvásárolt játékok 80%-a végigjátszatlanul porosodik a polcon. Nyilvánvaló, hogy az az oka, hogy annyira nehéznek találja az illető a játékot, hogy már a motivációját is elveszi, hogy még egyszer végigjátsza. Hát itt a saját példám: Super Mario Sunshine. Annyit idegeskedtem rajta, hogy már otthagyom a polcon, egye meg a por a játékot. Ha azt látom, hogy 2 és fél, 3 órát szenvedtem egy Shine-ért, akkor azt mondtam magamban, hogy nem éri meg. És igen, inkább legyen benne, minthogy ott álljon a polcon parlagon. Most még csak ennyit tudni, hogy benne lesz ez a funkció, de hogy pontosan mit tartalmaz, még nem tudni.