2009. július 11., szombat

Pikmin a lemezeladási listákon

Akinek megvan a Super Smash Bros. Brawl az bizonyára ismert a Pikmin dalok közül az "Ai no Uta" című dal, mely magyarul annyit tesz, hogy a szeretet dala. Viszont az talán kevésbé közismert, hogy az összes video-játék dal közül ez érte el Japánban a legnagyobb sikert! Ugyanis nincs Japánban még egy olyan videojáték-dalból készült kislemez, mely 10 hétig szerepelt a Japán lemezeladási lista Top 30-ában! A borítója is igen mutatós lett:

Megjelenési dátum: 2001. december 6.

1. hét: 80.640 2. hely
2. hét: 100.240 4. hely
3. hét: 107.740 2. hely
4. hét: 127.290 2. hely
5. hét: 41.850 2. hely
6. hét: 51.240 2. hely
7. hét: 39.150 6. hely
8. hét: 29.250 8. hely
9. hét: 19.370 21. hely
10. hét: 12.180 28. hely
Összes eladás: 632.350

Ez a szám azért nagyon jelentős, mert a 2002-es összesített 100-as kislemez-eladási listán a 8. helyre került fel. A dalt egyébként a Strawberry Flower nevű együttes énekelte fel, melyek mind egy Pikmin nevével lettek ismertek.

Három dal található a kislemezen:

  1. Ai no Uta
  2. Namida ga Afureta
  3. Ai no Uta (off vocal version)

Manapság már nagyon ritka ez a kislemez, egyáltalán nem gyártják.

Még két kislemezt adott ki ez az együttes, és az első hatalmas sikere után hatalmas várakozás előzte meg. Viszont a másik két kislemez sajnos a közelébe nem ért eladások terén.

A második kislemez címe Pikmin Dance, mely a Ai no Uta dalnak három remixverzióját tartalmazzal. Míg az előző kislemez jól láthatóan 10 hétig szerepelt a Top 30-ban, addig ez egyáltalán nem került fel.


Track list:

  1. Techno de Pikmin
  2. Pikmin no March
  3. Pikmin Ondo

Ezeket a dalokat én egyáltalán nem ismerem, de biztos jó lehet. Egyébként 2002. március 27-én jelent meg.

A harmadik kislemez: A Tane no Uta még talán ismerős lehet, ez is szerepelt a Brawl OST-ben. Ez már kicsit jobban szerepelt, mert egy hétig megjelent a japán kislemezeladási listán a 28. helyen 5.727 példány került eladásra. A kislemez 2004. május 19-én jelent meg.

Megjegyzésképp annyit azért tudni kell, hogy az Ai no Uta sikere azért is jelentős, mert Japán akármennyire is anime-nagyhatalom, az anime és videojátékokból készült dalok általában mérsékelt sikert szoktak aratni, sőt a videojátékok zenéi kifejezetten bukások szoktak lenni. Ellenben a Pikmin jelentősen megreformálta a videojáték-dalokról adott elméletet. Én szeély szerint örülök neki, mert megérdemli. A Pikmin egy fantasztikus játék!

2009. július 6., hétfő

Mario Kart Wii teljesítmények

Piros betűs nap ez a mai a Mario Kart Wii szempontjából. Ugyanis sikerült elérnem az összes Grand Prix futamon legalább az 1 csillagos minősítést, így már online is 1 csillag van a nevem mellett. Szegénység, ide vagy oda, jó érzés ott látni az egy csillagot, régi Gamer vágyam volt kihozni az egy csillagos minősítést. Érdekes, nekem nem is volt annyira nehéz, és idegölő, mint ahogy azt egy pár embertől hallottam, hogy megviselte őket, mire elérték az egy csillagot. Az 50 és 100cc simán ment, erre számítottam is, de aztán abban a hitben éltem, hogy 150-től már rázós lesz, de nem volt az. Mach Bike, és a Miim társaságában simán vettem az akadályokat. Nem mondom, hogy mindenen simán átmentem, mert voltak nehezebb részek is, de alapból én sokkal kevesebbet idegeskedtem rajta, mint ahogy a többiektől hallottam. És most már 2 helyen van meg a három csillag. Egyik a 100cc Mushroom Cup, a másik meg Mirror Leaf Cup. Nagyon meg voltam lepve.

Persze most szépen mutat az egy csillag, de azért nincs megállás! Következő lépcsőfok az lesz, hogy kitanulom tökéletesre manualon a driftelést, aztán jöhet a két csillag, és ha egyszer Isten is úgy akarja, akkor egyszer még lesz három csillag a nevem mellett. De az még nagyon messze van. Pláne, hogy mondogatják, hogy szinte a lehetetlenség határán van a három csillagos minősítés, és sokaknak csak Homebrew Channellel történő megbabrálás után van. Szerintük. De én ebben nem nem hiszek. Elhiszem nekik, hogy rettenetesen nehéz a három csillag, ezt olyanok mondják, akik nagyon profik a Mario Kartban, de akkor sem hiszem azt, hogy Homebrew nélkül nem lehet senki három csillagot. Majd én megmutatom nekik! :O

Ahogy egy régebbi blogpostomban mutattam be a Mario Kart Wii kártyámat, azt most update-eltem:

 Tetszik így egy csillaggal. ^^


Click here to level up my license!

2009. július 5., vasárnap

Egy új szemlélet

Sajnos elszoktam manapság a blogírástól. Ennek nemcsak az az oka, hogy manapság nem játszok Zeldákkal, hanem megváltozott a gondolatom a játéksorozatról. Egyszerű a képlet: Véget ért az a nagy csoda, amivel előtte néztem a Zeldákra. Ennek nemcsak az az oka, hogy sok idő telt el, hanem nemrég kipróbáltam a Pikmint, és arra döbbentem, hogy a Nintendo többi szériája is fantasztikus! Tehát a bűnös a Super Smash Bros. Brawl. Ha az nem lenne, ügyet sem vetnék a Pikminre, nem kezdenék el ismét Marióval foglalkozni, valamint nem néztem volna ki a Vaterán a GBA-s NES Classics Metroidot. Már azon is elgondolkodtam, hogy alakítsam át ezt a blogot Nintendós bloggá? Már így is kezd affelé hajlani, bár Zelda-téren még korántsem írtam le mindenkit, mint amit terveztem, úgyhogy ez csak egy távlati ötlet lenne. Majd idővel kiderül, hogy mi lesz, de ha sokáig állni fog a blog, akkor muszáj leszek a közeljövőben átalakítást tervezni rajta. Majd meglátjuk mit hoz a jövő, most egyelőre így állunk.

2009. július 4., szombat

Előrendelhető a Spirit Tracks

Az 576 honlapján előrendelhető a Spirit Tracks:

http://www.576.hu/index.php?mod=product&product=36725

Mint látható, a megjelenési dátum: 2009. szeptember 24, az ára 10990 ft (ami egész jónak mondható). A szöveg sajnos nem mentes a helyesírási hibáktól, és a kissé érdekes mondatoktól.

2009. június 20., szombat

2009. június 18., csütörtök

Egy kis statisztika

Frissítettem az Eladási adatok postot, az újabb játékok a legfrissebb eladási számokkal rendelkeznek, valamint egy pár régebbi Zelda játék eladási adatai is felszínre kerültek. Úgy gondoltam, hogy kilistázom a Zelda játékokat eladási példányszám szerint csökkenő sorrendben. Hát akkor lássuk:

  1. The Legend of Zelda: Ocarina of Time
  2. The Legend of Zelda
  3. The Legend of Zelda: Twilight Princess (Wii)
  4. The Legend of Zelda: A Link to the Past
  5. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
  6. The Legend of Zelda: The Wind Waker
  7. Link's Crossbow Training
  8. Zelda II: The Adventure of Link
  9. The Legend of Zelda: Link's Awakening
  10. The Legend of Zelda: Majora's Mask
  11. The Legend of Zelda: A Link to the Past + Four Swords
  12. The Legend of Zelda: Link's Awakening DX
  13. The Legend of Zelda: Spirit Tracks
  14. The Legend of Zelda: Oracle of Ages
  15. The Legend of Zelda: Oracle of Seasons
  16. The Legend of Zelda: Four Swords Adventures
  17. The Legend of Zelda: Twilight Princess (GC)
  18. The Legend of Zelda: The Minish Cap
  19. The Legend of Zelda: Collector's Edition
  20. The Legend of Zelda (NES Classics)
  21. Zelda II: The Adventure of Link (NES Classics)

2009. június 16., kedd

576 KByte digitálisan és egy nagy régiség

Elérhető az 576 KByte magazin digitális formában. Nemrég indult el egy oldal: dimag, ahol több újság is letölthető digitális formában, ezek közül az 576 KByte. A 2009. januári szám ingyenesen tölthető le. Ehhez szükség van az oldal által felajánott dimag reader programra, csak ezzel lehet megnyitni a digitális magazint. Így megnézve egész jól néz ki, a szöveget lehet nagyítani, jól lehet olvasni. Hogy ez mennyire hozza vissza az igazi újság élményét, arra valamennyire egyértelmű a válasz, de több előnye is van ennek. Egyrészt úgy védjük a környezetet, kevesebb papírt használnak fel. Másrészt olcsóbb az újság. Az újságosnál 800 forint, itt 500 forint. Nyilván azért, mert nem kell nyomdai, meg papírköltséget fizetni, és az 576 egy forinttal nem kap lényegében kevesebbet. Még a honlapjukon is reklámozzák az oldalt. Harmadrészt van egy nagy előnye a programnak. Hogy oda is be kell jelentkezni az oldalon használt azonosítónkkal. Ez azért nagyon hasznos, mert letörlődne a Digimag reader, akkor elég visszatelepíteni a programot, a letöltött magazinok nem vesznek el, így nem kell megvásárolni azokat még egyszer. És szerintem jó az egész rendszer, úgyhogy ajánlom mindenkinek az oldalt.

Néhány napja elővettem Virtual Console-on egy régi játékot, a Super Mario Bros. 3-at, hihetetlenek azok a régi élmények. Akárhogy is nézzük, az igazi régi emlékek a Marióhoz kötnek. Szerintem nagyon nem is kell elemeznem, biztos mindenki ismeri, és játszott már vele. Engem inkább az lep meg, hogy sokan nehéznek tartják. Bár ez is csak attitűd kérdése. Én már 7-8 évesen végigfutottam a pályákon. De hát ha valakinek nehéz, az nem tehet róla, nincs hozzászokva. A játék közben eszembe jutott a Super Mario Bros. 3 rajzfilm, mely a The Adventures of Super Mario Bros. 3 címet kapta. Gyerekként mindig kikölcsönöztem a közelben levő videotékából, de ma már sajnos az nincs meg, és ezzel sajnos a régi VHS is odalett. Nagyon hiányoltam. Aztán örültem 2006. szeptemberében megjelent DVD-n, már az első nap, amikor megtudtam, mentem megvenni. Ekkor nemcsak a Super Mario Bros. 3 rajzfilm jelent meg DVD-n, hanem a Super Mario World. A szinkron új, ami különösebben nem zavar, mert ez is jó. Például Toad hangja Molnár Ilona, akit az animékből megszerettem. De a régi VHS nagyon-nagyon hiányzik. Bármit megtennék azért, hogy újra láthassam. És hogy milyen maga a rajzfilm? Gyerekként imádtam, és most is nagyon jónak tartom. Vannak benne apró rajz-hibák, nem mindenben egyezik meg a videojátékkal, de a karakterek megjelenítése kiváló, és a történet is jó. Szerintem minden Nintendo-gamernek tetszene a rajzfilm. Itt van néhány kép:

Főcím
Itt van Mario, Luigi, Toad és Princess
(ekkor még nem volt ismert a Peach név)
Itt van Bowser és 2 kölyke
(Larry Koopa és Ludwig von Koopa) a Mario 3-ból
És végül Bowser 7 gyermeke

És itt szeretném felhívásként közölni, hogy bárki, aki tud segíteni a régi VHS megszerzésében, az szóljon a kommentben!

2009. június 15., hétfő

Segítő-funkcióval lesz ellátva a New Super Mario Bros. Wii

Ma került fel a Gamer365-re a hír, miszerint a New Super Mario Bros. Wii játékban lesz olyan funkció, ahol helyetted játsza a gép a játékot, ha kéred. A hír itt olvasható. Inkább ide írom le a véleményem, mert ami ott van... arról inkább nem írok véleményt, mások megtették helyettem ott. Megmondom őszintén nem értem, hogy ez miért háborítja fel a játékosokat. Illetve tippeim vannak. Szerintem a nagy többséget nem az idegesíti, hogy beletették ezt a funkciót, mert azt szerintem ők is felérik ésszel (én vagyok ennyire optimista) hogy opcionálisan választható, tehát te magad döntöd el, hogy használod-e vagy sem. Szerintem a legtöbben a Hardcore mivoltjukat féltik oly módon, hogy majd sokkal többen fogják azt mondani, hogy végigvitték a játékot, eme segítőnek köszönhetően. Hát fű. Ha ez minden bánatuk, akkor erre már nem lehet szalonképesen válaszolni, ez már mindennek az alja. Ráadásul olyanok szólalnak fel, akiknek jóformán semmi közük nincs a Nintendóhoz. Különben is. Ez már hír volt pár hónapja, hogy az új Zelda játékban benne lesz ez a funkció. Igazság szerint, ha belegondolunk, akkor várható volt, hogy előbb-utóbb ebből valóság lesz, mert a Wii az a konzol, amely szinte mindenkit meg akar szólítani, játékra csábítani. Az, hogy volt idő, amikor ez a Hardcore réteg kárára ment... hát valamit valamiért. De ez a segítő-funkció sok problémára nyújt megoldást. Néhány éve volt cikk a néhai 576 Konzolban, miszerint a megvásárolt játékok 80%-a végigjátszatlanul porosodik a polcon. Nyilvánvaló, hogy az az oka, hogy annyira nehéznek találja az illető a játékot, hogy már a motivációját is elveszi, hogy még egyszer végigjátsza. Hát itt a saját példám: Super Mario Sunshine. Annyit idegeskedtem rajta, hogy már otthagyom a polcon, egye meg a por a játékot. Ha azt látom, hogy 2 és fél, 3 órát szenvedtem egy Shine-ért, akkor azt mondtam magamban, hogy nem éri meg. És igen, inkább legyen benne, minthogy ott álljon a polcon parlagon. Most még csak ennyit tudni, hogy benne lesz ez a funkció, de hogy pontosan mit tartalmaz, még nem tudni.

A Nintendo jobban szereti az európaiakat, mint az amerikaiakat?

Én ma már mindent elképzelhetőnek tartok. Felvettem egy lányt MSN-re, mert ő is Okui Masami rajongó, mint én, és igen szimpatikus volt az írásai alapján, tehát szerettem volna jobban megismerni. A lány egyébként mexikói. Spanyolul tudok valamennyire, de kommunikatív szinten nem, ezért angolul beszélgetek vele. Kiderült róla, hogy a videojátékok sem állnak tőle annyira távol, nagyon szerette anno az SNES-t, többször végigvitte a Zelda Link to the Pastet. Azt mondta, hogy imádott futni a játékban. ^^' Hát igen. Valahányszor olvasok véleményt a LttP-ről, azt szinte mindenki megemlíti, hogy futni nagyon jó benne, és azt nagyon élvezi mindenki. De amikor megemlítettem neki, hogy a Super Mario All-Stars az, ami igazán nagy hatással volt rám, akkor mondta szerinte az európai SNES-en SZEBBEN (!!!) mutatnak a játékok, mint az amerikain. Csak egy pillanatra lestem, hogy ugyanarról beszélünk? Aztán megerősített, hogy a grafikára gondol. Nem tudom, én ilyet nem tapasztaltam, de megmondom őszintén, ez meglepett engem. Valaki tud erről nyilatkozni, akkor az kérem, szóljon, mert tényleg érdekel a téma.

2009. június 11., csütörtök

Spirit Tracks Official Artok

Nyilvánosságra kerültek az első official artok az új Zelda játék kapcsán. Egy kicsit ugyan hasonlítanak egymásra, de kezdetnek ez is megfelel. ^^'