2008. december 21., vasárnap

Wind Waker – Baljós jelek.

Végülis megcsináltam az 1. Dungeont, de azért megszenvedtem vele. Ma jöttem rá, hogy le lehet rakni a tárgyakat az R-gombbal! T_T Ez annyira menö, hogy díszkiadásban megvan az Instrucion Booklet, OoT is benne van, már többször átnézegettem, de ilyet nem tudok? -_- Mindegy, kész van, tanultam a hibámból. És a főellenséget is megöltem, bár a vártnál többször csapott le. De aztán jött a fekete leves. Legalábbis megkaptam az igazgyöngyöt. De utána... Azért haladtam elsőnek még tél végén gördülékenyen, mert nálam volt az 576 Konzolos végigjátszás. De ma... se kép, se hang. Egyszerűen nem tudtam, hogy a hajó miért nem enged fel. Illetve tudtam, hogy az a baja, hogy a szél nem déli irányú, és emlékeztem, hogy a pálcát merre kell tartani, de nem csinált semmit. Gondoltam, hogy meg kell tanulni, de itt állt meg a tudományom. Hol mikor merre hány méter? Elő kellett vennem a GameFaqsos végigjátszást. A hátsó kis sziget... Ja tényleg, ott van a két kőtömb! T_T Ebből az egyik el van törve. A másik meg nincs eltörve, azon van rajta a dallam. Így már ment. És a szelet déli irányba vittem, és átmentem a Forest Havenre. Minden egyes milliméterére emlékeztem. Simán bementem a barlangba ahol a nagy Deku fa áll. Találkoztam vele, ekkor derült ki, hogy Makar bajban van. Igen, egyébként Makart szerettem, szimpatikus karakter volt. Olyan kissé esetlen, de megáll a lábán. ^^ Leráztam a Deku fáról a ChuChukat, megöltem őket, majd megpróbáltam beszerezni egy Szentjánosbogarat. Emlékszem ezzel első játékban mennyit szenvedtem, de nem is sikerült. Most igen. Most is esetlenül próbáltam a kis fehér gömböket beszedni, de nem sikerült. Aztán az egyik gyanús lett, hogy túl erősen fénylett. Azt befogtam, és megvan. ^^ De hogy tovább mi a teendő. Állítólag fényképezőgépet lehet csinálni vele. Csinálni akarok. Aztán azzal a virággal (Baba Buds) is bajlódtam, amelyik kiköp magából. De sokat, egy olyan 10 percet, de kijöttem az erdőből, és beügyeskedtem a 2. Dungeon színhelyébe, a forgószél segítségével. Bementem, kicsit szétnéztem, és mentettem. Majd máskor. Holnap. Vagy még ma.

Tegnap egyébként nagymértékű átrendezés történt a szobámban. Már régóta gondolkodtam azon, hogy jó lenne egy külön polc a Nintendós cuccaimnak, mert már annyi van, hogy kellett. Anyám nem akart venni még többet, mert nagyon sok polc van kihasználatlan. Igaza volt. Kiválasztottam az egyiket, azt átügyeskedtem a szobámba. De ez nem kis munka volt, mert a helyén álló asztalt ki kellett vinni. Most a helyén maga a polc áll, meg 2 éjjeli szekrény. Az egyiken van a TV, a másikon meg az újságok, amiket olvasgatok: AnimeStars, Mondo Magazin, 576 KByte. A polc meg nagyon tetszik. Meg így az egész szobának más feelingje van. Készítettem is egy pár képet:

Ez a polc felső része. Legfelül vannak a Nintendós dobozok, alatta a játékok, és a Game Boyok. Alatta vannak a játékkazetták, kézikönyvek, valamint egy 2. Super Mario All-Stars doboz. Ha kell valakinek, ingyen felajánlom. ^^ És alatta egy külön részleget szántam a régebbi Zelda játékoknak. Itt vannak a játékok, dobozai, kézikönyvek, Guide-ok.

Ez a 2. kép:

A polc alsó része. A nagy részben van a Wii, a lezárható részben vannak a régi Nintendo gépek és tartozékaik. Bocsánat a rendetlenségért, csak már fáradt voltam, és már csak hellyel-közzel raktam be. A Nintendo 64 szinte teljesen el van takarva. Igen, 2 NES-em van. Megőriztem a régit, amúgy teljesen használhatatlan. Villog a LED lámpája, nem tudom, mi baj lehet vele. Pedig nagyon sokáig tett szolgálatot, 1991-től 2005-ig. A 2. NES-t 2005. nyarán vettem, az nagyon jól működik.

Végül egy harmadik kép:

Ez egy másik polc, itt vannak a Wii, DS, GC, GBA játékok.

Egyébként 2002. novemberében költöztem be ebbe a szobába, amikor a bátyám elköltözött, hogy élje a maga családi életét. Azóta nem volt ekkora átrendezés, mint tegnap. Ennek egyszerű az oka: Nem szeretek bútorokat tologatni. De a tegnapi kellett.

2008. december 20., szombat

Zelda CD scannek

Na kis meglepetés, amit éjjel ígértem, megérkezett. Ami nem más lesz, minthogy bescanneltem a Zelda OST CD borítókat, amik megvannak nekem, és megmutatom.

Egy korábbi posztomban már beszéltem arról a 2 CD-ről, ami megvan nekem, ma úgy döntöttem, hogy kirakom mutatóba, hogy ti is lássátok, milyen szépek lettek. Először az Ocarina of Time-ot rakom ki:

Ocarina of Time OST CD

1. kép: Ocarina of Time borítóképe (jobb oldalt) és a hátsó borítója (bal oldalt)

2. kép: A másik két kép a külső borítóról (mivel a korábbi postomban írtam, hogy ez kihajtható)

3. kép: Belső borító első része, ahol a tracklist van felsorolva 1-54-ig. Angolul, majd mellette japánul.

4. kép: Tracklist 55-től 82-ig, valamint jobb oldalt Koji Kondo üzenete a CD vásárlókhoz.

5. kép: Hátsó borítójának külső része.

6. kép: A hátsó borító belső része, benne Hyrule atlasz, és az album készítőinek listája.

7. kép: Slide matrica. Amit írtam korábban, Japánban szokás CD-ket Slide matricával ellátni. Mint díszítőelem, és ide kerülnek fel az egyéb adatok, általában Japán nyelven.

Wind Waker OST CD

8. kép: A borítókép, és a hátsó. 1. és 8. oldal.

9. kép: A borító 2. és 3. oldala.

10. kép: A borító 4. és 5. oldala.

11. kép: A borító 6. és 7. oldala.

12. kép: A hátsó borító külső része.

13. kép: A hátsó borító belső része.

14. A Wind Waker OST CD Slide matricája.

Wind Waker – Dragon Roost Island

Még a Windmill Islanden kezdtem, ahol legutóbb mentettem. Egy kicsit körbenéztem. Nagyon kellemes táj. Jó érzés volt itt lenni. Nem is siettem annyira, beszélgettem emberekkel, járkáltam körbe. Majd kiszabadítottam Tingle-t. Tündérnek nevezte Linket, tehát igaz az állítás, miszerint Tingle homoszexuális. Mindegy, adta a Tunerét, majd elment. Aztán megvettem a vitorlát 80 rúpiáért, majd hajóra szállva elmentem a Dragon Roost Islandbe. Megkaptam a Wind Waker pálcát. Emlékszem, amikor először jártam itt, mennyit gondolkodtam, mert nem tudtam, hogy a bombát fel lehet venni. ^^' Elsők között volt ez a Zelda, na. ^^' Sőt, azt hiszem, hogy a második. A Link to the Past után. De ezt most így pontosan nem tudom meg mondani. De aztán nagy nehezen rájöttem, hogy működik a bomba. De most meg az bosszant, hogy nem lehet lerakni a bombát, csak eldobni. Aztán meg célozz, mi? Így elég nehézkes. Nem értem, miért vették ki a bomba lerakásának lehetőségét. Ez megnehezíti a dolgomat. Aztán végülis eljutottam oda. Felülre, az embermadarakhoz. (Nox után szabadon. ^^) Ott egy kicsit ténykedtem. Beszélgettem a kisfiúhoz, aki természetesen nem akarja odaadni a gömböt! -_- Aztán a kislány segített, majd a postásnak kézbesítettem a megfelelő helyre. Utána mentem a lányhoz ki. Fel kellett repítenem a másik oldalra. Kicsit körülményes volt, mire rájöttem, hogy kell csinálni. Nem láttam, hogy változik a szél járása, csak azt néztem, hogy Medli (a lány) mindig másfele repül. Kérdeztem is magamban, hogy talán eleséget talált arrafele, vagy mi? De egy fejbeverésen kívül nem látott arrafele semmit. ^^' Meg nem is láttam mögöttem levő emelkedőt, akkor ezért nem tudott elég magasra felrepülni. Az a lényeg, hogy elment vele egy olyan negyed óra, de sikerült. Adott egy üres üveget. Jól jött, mert keleltt a víz, megtölteni, és megöntözni a bombanövényt. Hogy legyen egy, ami a nagy követ felrobbantja. Ez elsőre ment, így jelentősen megnövekedett a vízszint, így át tudtam úszni a másik oldalra, ahova felrepítettem a lányt. Így elkezdtem az 1. Dungeont, a Dragon Roost Cavernt. Nagyon meglepett. Tiszta OoT-s Fire Temple! A zene szerintem tökre ugyanaz, és a dungeon hangulata. Viszonylag elég sokáig eljutottam, csak azzal a százlábúval, Magtaillel gyűlt meg a bajom. Nagyon idegesítő volt, hogy egy viszonylag kis helyen kellett kétszer megsebezni, majd amikor összegömbölyödik, addig ütni, amíg meg nem semmisül. Nekem mindig visszament a tűzbe, ami azt jelenti, hogy felgyógyult a sebzéséből. Szóval nehéz dolog volt. Egyszer sikerült, elég sokáig eljutottam, Medlit is kiszabadítottam. Többen is rám szálltak, rém könnyű volt megölni őket. Amikor kiszabadítottam, odaadta a Grappling Hookot. Amit, ha felkötünk, lehet hintázni. Persze nemcsak hintázásról szól az egész. Na de, ahol elhasaltam az a hely, ahol a nagy láda volt tűzzel körülvéve, és a kapcsoló nem marad lekapcsolva, de van egy másik Magtail, amit nem kell végleg megölni, csak addig, amíg össze nem gömbölyödik. De mivel nem lehetett csak lerakni, csak eldobni, nem találtam el egyszer sem. És mindig "visszatért" régi alakjához. És itt haltam meg. Nagyon megnehezítették a dolgomat. Na majd holnap, meglátom, hogy sikerül-e megcsinálnom.

Végül megcsinálta Sylar a Toon Linkes Ikont, szerintem nagyon jó lett:

Ma nappalra egy apró meglepetést tartogatok.

2008. december 19., péntek

Egy rég elakadt játék folytatása, és sok más.

A Link's Awakening DX-ben még jó régen elakadtam, amikor a 2. Dungeonban, a Bottle Grottóban nem tudtam továbbjutni. Mert nem volt meg a nagy kulcs, és nem tudtam, hogy kell megszerezni. És kiderült, hogy azon a pályán, ahol van, egy bizonyos sorrendben kell megölni az ellenfeleket. Na ilyennel sem találkoztam még Zeldákban. Először a nyulat kell megölni, majd a denevért, és végül a csontvázat, és így jön meg a nagy kulcs. Ami meg is lett, de "hála" annak, hogy nagyon rég nem vettem elő a játékot, teljesen elfelejtettem, hogy kell a főellenséghez menni, úgyhogy kénytelen voltam a YouTube-ot segítségül hívni. Annak segítségével eljutottam oda, de a főellenséget, hogy hogy kell megölni, azt már nem néztem meg, nagyobb élmény magamtól rájönni. És rá is jöttem! :-O Csak meghaltam, aztán elmentettem, csak azt nem tudom, hogy mi van akkor, miután elégszer falhoz vágtam a vázát. Majd ma kiderül.

Egy másik helyről is hátrányként mutatkozott, hogy rég játszottam, és felejtettem, hogy hol tartottam, ez pedig a GBA-s the Adventure of Link. Én úgy emlékszem, hogy megcsináltam a 3. Palace-t, de akkor miért nincs nálam a tutaj? Erre egy válasz van: Rosszul emlékeztem. ^^' Csináltam a 3. Palace-t, látszott, hogy kijöttem a formámból, vissza kell rázódnom! -_- Mondjuk annyira nem igaz a többi NES Classicsos játék, de a Zelda II-re igen, hogy meglehetősen rosszul sikeredett a GBA-ra átportálás. A zene is, hogy egy pár hangszinttel feljebb van, ami egy olyan vájtfülűnek, mint nekem, kissé irritáló, a másik meg a grafikai port sem lett tökéletes. Mert amikor megy Link, akkor a háttér elég furcsán megy. Pontosan nem lehet elmagyarázni (vagy nem tudom), látni kéne hogy mi van.

Meg jó volt Phantom Hourglasson online játszani az egyik barátommal, Ákossal, csak már este volt, és nagyon nem ment a játék. Kissé céltalanul lézengtem, reméltem, hogy az ellenfelem igazából nincs is a játékban, ezért túl hamar kapott el. Mindazonáltal élveztem.

Az egyik barátom, Sylar, elkezdett komolyan foglalkozni a Photoshoppal, lesz is majd egy honlapja, Icon Factory lesz a neve. Fórumra avatarokat készít majd. És Zeldákkal kezdte, szerintem jók lettek. Kirakom, és mondjatok véleményt:

Azt mondta, hogy csinál még Toon Linkeset is, de azt nem vártam meg, mert már nagyon fáradt voltam.

Amíg inaktív voltam Zeldázás terén, addig sem voltam rest beszerezni Zeldás cuccokat. Mint írtam, számomra akkor teljes egy játék, ha megvan a doboza, leírása. Nos, az Ocarina of Time-ot tettem teljessé, valami A Link to the Past (SNES-es) leírását szereztem meg.

Ha engem kérdeztek, felbecsülhetetlen értéket adott el. ^^' Külön adta el az OoT dobozt, és leírást, az volt 1000 forint, és külön együttesen a LttP-s leírást és a DKC-seket. Szintén 1000 forintért. Amennyire ritka, és imádják a DKC2-t, biztos sokan harapnának rá. Egyébként a LttP leírás felett, és az OoT-s doboztól balra levő kis füzetke, az LttP-hez volt mellékelve, minden játék leírásához jár, apró tippek-trükkök a játékhoz, hogy könnyebb legyen. Németül van, majd egyszer elolvasom, hogy frissítsem a német tudásomat.

2008. december 17., szerda

Wii és DS Friend Code-ok

Egyébként a Megumi Hayashibara miatti mámorom okán abban az időben szinte semmit nem játszottam! De most november közepén sikerült netet varázsolni a Wiimbe, ezért most már online is tudok játszani. Mindig hívnak, hogy játszak Mario Kart Wiit meg Super Smash Bros. Brawlt. Most ebben a blogpostban megosztom a Friend Code-jaimat, aki akar játszhat velem, csak majd a kommentek közé írja meg a sajátját is. Tehát:

Wii kódok:
Wii Friend Code: 2015 9860 2360 3865
Mario Kart Wii Friend Code: 2535-7067-5185

Click here to level up my license!

Super Smash Bros. Brawl Friend Code: 0774-7701-1922

Click here to level up my card!

DS kódok:
Mario Kart DS Friend Code: 4210-0631-9367
The Legend of Zelda: Phantom Hourglass Friend Code: 4296-2907-0615

Ilyen kártyát egyébként bárki tud csinálni, aki Level upolja a kártyámat, akkor a weblap több lehetőségei közül felajánlja a saját kártya készítését. Én jónak tartom.

Egyébként annyira nem vagyok jó játékos. A Brawl számomra kifejezetten nehéz, mert rengeteg mindent lehet csinálni, és nekem nehéz észben tartani hirtelen játék alatt, hogy melyik gomb mit csinál, vagy hogy milyen lehetőségek vannak. A Mario Kart Wiin meg elértem egy bizonyos szintet, ami elég jónak mondható, átlagban 6000-6500 pontom van, de szeretek játszani. Ugyanez van a Mario Kart DS-sel is, bár ennek eléggé kezdetleges az online szolgáltatása. A Zelda Phantom Hourglass online-ját, a kergetőzést, imádom! Könnyed kikapcsolódás! ^^

Meet Again

Hát újra itt!

Mindenek előtt szeretnék élnézést kérni, amiért nagyon rég írtam ide, ennek 2 oka van:

  1. Többször írni akartam ide, valamilyen oknál kifolyólag nem rakta ki, és nem értem, hogy miért. Megírtam a postot, rákattintottam arra, hogy "publikál", de nem csinált semmit, nem rakta ki. Most csináltam egy próbát, az sikeres volt, így úgy döntöttem, hogy folytatom.
  2. Hanyagoltam a Zeldázást. Szeptember végén váratlan öröm ért: Sikerült megszereznem 2 évnyi kutatás után Megumi Hayashibara japán énekesnő összes albumát mp3-ban, hihetetlen boldog voltam, rengeteget hallgattam őket. Emellett sikerült megszereznem eredetiben Okui Masami (másik japán énekesnő, másik nagy kedvenc) első 2 albumát, a Gyuut, és a V-sitet. Emellett egy másik weblapot csináltam: www.megumiandmasami.gportal.hu Az oldal lényege az, hogy országszerte minél szélesebb körben megismertesse ezt a két fantasztikus énekesnőt, akik velem a dalaikkal csodát műveltek. Imádom őket! Kattints a linkre, és adj nekik egy esélyt, ismerd meg őket, hátha megtetszenek a zenéik. Már rengeteg mindent raktam ki. Írtam a 2 énekesnő életéről, kiraktam ismeretőnek az összes albumukat, kislemezüket (dalok címeit listáztam ki, nem letöltés van az oldalon), dalszövegek, érdekességek, blogot is írok ott, ahol a pillanatnyi érzésvilágomat írom meg róluk. Emellett vannak videók (videoklipek, interjúk, koncertklipek, és sok videós érdekesség). És még nagyon sok mindenben tervezem fejleszteni az oldalt, mert úgy akarom népszerűsíteni őket, hogy tartalmilag a lehető legminőségibbre. Jó, egy GPortálos oldalt tudom, hogy nem lehet dizájnosra csinálni, meg mindegyik GPortálos oldal, szinte ugyanaz. De itt a tartalom a lényeg. És ebben akarok minőségit csinálni.

Na szóval, Zelda! Most hogy valamennyire kikerültem Megumi Hayashibara és Okui Masami bűvköréből, tegnap újra elkezdtem Zeldázni, méghozzá a Wind Wakerrel. Örömmel konstatáltam magamban, hogy nem felejtettem semmit. Az elején jártam a Forsaken Fortressben, és most csak egyszer füleltek le, aztán végig tudtam menni. Megküzdöttem azzal az emberkével, megfogott a madár, aztán találkoztam a hajóval, és a Windfall Islanden kötöttem ki. És itt mentettem. Mert eszembe jutott ez a blog. Egyébként többen is mondták, hogy miért nem írok. Hát a szünetnek mától vége, mert újra itt vagyok! :-O Nagyon remélem, hogy több probléma nem lesz, a Megumi-által kapott szünetre szükség volt. Meg most újra játszani a Wind Wakerrel, újra ugyanolyan élmény volt, mint régen! És ettől jó a játék, hogy valahányszor előveszi az ember, mindig átjárja ugyanaz a csodálatos érzés!

A Karácsony. Részemről szerény lesz, ami nem is zavar, hisz mennyi mindent vásároltam a nyár folyamán! Épp egy játékot kapok 4000 forintért, hogy azért mégis legyen valami a fa alatt. Persze ezt nem azért választottam, hogy legyen valami, hanem ennek örülök. És hogy mi ez? The Legend of Zelda játék Game Boy Advance-re! Igen, megvettem már Angliában, de így kompletten, dobozzal, leírással még nincs meg, és talán már írtam, hogy számomra akkor teljes egy játék, ha mindene megvan. Természetesen maga a kazetta sem marad itt tétlenül. A Game Parkban van fóliásan, mindenével The Minish Cap 7900 forintért. Megkérdeztem tőlük, hogy ha beadnám a doboz nélküli Minish Capemet, akkor mennyit kéne ráfizetni. 5000 forintot mondott a srác. Lehet, hogy első hallásra soknak hangzik, de én ennyivel számoltam. Mert azért így, dobozával, fóliásan nagyon ritka ma már a Minish Cap. És most arra gondoltam, hogy beadom a Minish Capet és az első GBA-s Zeldát is a Gae Parkba, és akkor meg kevesebbet kérnek érte. Szerintem beveszik a máik Zeldát is, mert szerintem van rá kereslet. Így olyan 2-3000 forintra számítok. Ha ennyit kérnek, minden további nélkül megadom nekik. És így teljes lesz a GBA Zelda repertoárom mindenestül.

Hayashibara Megumi albumok

Szeptember végén váratlan öröm ért: Sikerült megszereznem 2 évnyi kutatás után Megumi Hayashibara japán énekesnő összes albumát mp3-ban, hihetetlen boldog voltam, rengeteget hallgattam őket. Emellett sikerült megszereznem eredetiben Okui Masami (másik japán énekesnő, másik nagy kedvenc) első 2 albumát, a Gyuut, és a V-sitet. Emellett egy másik weblapot csináltam: www.megumiandmasami.gportal.hu Az oldal lényege az, hogy országszerte minél szélesebb körben megismertesse ezt a két fantasztikus énekesnőt, akik velem a dalaikkal csodát műveltek. Imádom őket! Kattints a linkre, és adj nekik egy esélyt, ismerd meg őket, hátha megtetszenek a zenéik. Már rengeteg mindent raktam ki. Írtam a 2 énekesnő életéről, kiraktam ismeretőnek az összes albumukat, kislemezüket (dalok címeit listáztam ki, nem letöltés van az oldalon), dalszövegek, érdekességek, blogot is írok ott, ahol a pillanatnyi érzésvilágomat írom meg róluk. Emellett vannak videók (videoklipek, interjúk, koncertklipek, és sok videós érdekesség). És még nagyon sok mindenben tervezem fejleszteni az oldalt, mert úgy akarom népszerűsíteni őket, hogy tartalmilag a lehető legminőségibbre. Jó, egy GPortálos oldalt tudom, hogy nem lehet dizájnosra csinálni, meg mindegyik GPortálos oldal, szinte ugyanaz. De itt a tartalom a lényeg. És ebben akarok minőségit csinálni.

2008. október 30., csütörtök

Mario Kart őrület

Mostanság Mario Kartozni szoktam, elsősorban DS-en. Nem árt, ha a nevem mellett ott a csillag. 😅 Ehhez azt kell, hogy az összes Grand Prix-nél kihozzuk a csillag minősítést. Ehhez nem kötelező a maximális 40 pont, csak bravúrosan kell vezetni. Bár igazság szerint, hogy pontosan mire ad csillagot, azzal nem vagyok tisztában, mert a GameFaqs fórumon azt olvastam, hogy akkor is kiadja a gép a három csillagot, amikor nagyokat bakizunk. Most akkor a gép találomra adja a minősítést? Ezt azért nem hinném. De elég nehéz kilogikázni, hogy mikor mit ad. Bár abban szinte biztosak lehetünk, hogy akinek 40 pontja van, az csillagot kap. Egyébként szeretem, hogy a Mario Kart DS-ben van egy részletes statisztika a Grand Prix-s eredményünkről. Kicsit szíven ütött, hogy 50cc-n sincs meg mindenütt a csillag! -_- De mára ez a ez a múlté, és már mindenütt van legalább 1 csillag. És azt hiszem, mindenhol van 40 pont, de ennek még utánanézek. Most a 100cc-t nyögöm. Már megvan egy jópár helyen a csillag, de a retrós GBA pályákon elég sokat szívok. A GBA-s Mario Kart így is nehéz, és DS-en sem könnyítették meg a dolgunkat. De majd sikerülni fog minden. Aztán ha meglesz az egy csillag, utána jöhet a 2, ha sikerül.

Tegnap a Mario Kart Wiivel is volt dolgom. Igen, igen. Nagy örömöm, hogy 2008. március 5-én sikerült beruháznom egy Wiire. A Békéscsabai Media Marktban volt hatalmas Wii akció, amikor 49990 forintért adták a gépet. Hála Istennek, kihasználhattam a lehetőséget. Azóta 8 játékom van Wiire a Sportsot beleszámítva:

  • Wii Sports
  • Super Mario Galaxy
  • Mario Kart Wii
  • Mario Party 8
  • WarioWare: Smooth Moves
  • Super Smash Bros. Brawl
  • The Legend of Zelda: Twilight Princess
  • Link’s Crossbow Training.

Aztán vettem egyszer Wii Points Cardot, hogy le tudjak szedni Virtual Console játékokat:

  • Super Mario Bros.
  • Super Mario Bros. 3
  • The Legend of Zelda
  • Zelda II: The Adventure of Link
  • The Legend of Zelda: A Link to the Past
  • The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Úgy döntöttem, hogy leszedem VC-re azokat a játékokat, is, amik megvannak nekem régi gépekre, így azokat már nem kell elővenni, csak akkor, amikor különlegesen nosztalgikus hangulatomban vagyok.

Na de vissza a Mario Kart Wiire. Elég nehéz az érdekessége. Az 50 és a 100cc meglehetősen könnyűek, de 150-re nagyon bedurvul! Én személy szerint nem is ajánlom senkinek azt, hogy egyáltalán megízlelje a 150cc-t, amíg ki nem akasztotta aranyra az összes 50 és 100-as pályákat. Az ellenfelek sokkal keményebben harcolnak az 1. helyért, kis túlzással élve minden követ megmozgatnak az ügy érdekében. A hat Mario Kart közül a Mario Kart Wiit a 3. legnehezebb játékok közé sorolnám, de nagyon szorosan van a 2. helyezett GBA-s Super Circuittól. Egyébként nagyon jó ötletnek tartom, hogy 12-en vannak, így nem tűnik annyira vészesnek az 5, 6. helyezés, és az 1. helyezés megszerzése is sokkal nagyobb bravúrnak tűnik. Az autókkal való manőverezéssel még csak most ismerkedek, egyedül a motorral való egykereűzés megy, de a többit még tanulmányoznom kell. Egy biztos. Ha a Mario Kart részlegben a Mario Kart Wiihez érek, kemény munkám lesz, ha mindent le akarok írni.

2008. október 29., szerda

Régiózár: Áldás vagy átok?

Szinte mindenkit ledöbbentett a hír, hogy a Nintendo DSi régiózáras lesz. Hogy mit jelent ez? Hogy európai DSi nem képes beolvasni az amerikai és a japán játékokat. Csak az európait. Ez hordozható konzolok körében egyedülálló. Jó dolog ez? Vagy rossz? Miért van erre szükség?

Elsősorban azért, hogy fellendítsék az európai konzolpiacot. Félreértés ne essék, önmagában jól áll az EU konzolpiac, de az, ha valaki Amerikából rendeli meg a mondjuk DS játékot, az az Amerikai eladásokat lendíti meg. És az utóbbi időkben elég sok ilyenre volt példa. Ez lehet a fő ok arra, hogy a régiózár mellett döntsenek a DSi esetében. Bár ilyenkor azért mi, európai Nintendo fanok joggal várjuk el, hogy ne jelenjen meg a japán megjelenéshez képest évekkel (rosszabb esetben) később a játék. Mert az sajnos zöld utat ad a wareznak. Mert azért nem szeretünk túl sokat várni. És sokan nem bírják kivárni az európai megjelenést (joggal), és akkor warezkártyára rakják a játékot.

Miért csúsznak ennyit az európai játékok? Erről is megtudtam érdekességeket. Hogy nemcsak azért, mert átírják a játék nyelvét angolra, németre, franciára, stb., meg átkódolják a játékokat (asztali konzoljátékok esetén) hogy lássa az európai gép, és hogy színesben jelenítse meg a gép a játékok. Ami sok idő vesz el az az, hogy átvizsgálják a játékot, és ha olyan dolgok vannak benne, ami bizonyos kultúrákban esetleg ellentéteket válthat ki, azt ki kell cenzúrázni. Nagyon jó példa erre a The Legend of Zelda: Ocarina of Time c. játék Nintendo 64-re, mely 1998. végén a japán megjelenés után egy hónappal már nálunk is lehetett kapni. A játék akármennyire is fantasztikus, és tényleg megérdemli, hogy a világ legjobb játéka legyen, van benne egy pár olyan dolog, ami bizony vallási körökben ellentéteket váltott ki. Elsősorban az ajtófélfákon, nagy kockákon megjelenített félhold szimbólum. Ezen a muzulmánok háborodtak fel, hogy az az ő szimbólumuk, ne használja fel más. A másik a Shadow Temple-ben látható kaszást ábrázoló szobor, mely tengelyszerűen kaszát forgat. A kaszás meg a halál szimbóluma, és hogy mégis mit akar ezzel sugallani a Nintendo? Butaság ilyeneken gondolkodni, de hát van ilyen. Aztán később több ízben is megjelent az OoT, a Wind Waker limited Edition bonus Discjeként, és felrakták Virtual Console-ra. Itt a félhold szimbólumot felcserélték napra, de a kaszás megmaradt. Ezzel csak arra akartam rávilágítani, hogy nem az átírás és a kódolás vesz el sok időt. Hanem ilyenekre is ügyelni kell. Mert Japánban a félhold és a kaszás semmi rosszat nem jelent, de a szigetországon kívül negatív jelentése van, ezért muszáj átírni a játékot.

De nagyon remélem, hogy a Nintendo DSi-nál nem fognak ennyit cenzúrázni, mert nem fognak rákényszerülni. Mert végülis érthető, hogy fel akarják lendíteni az európai piacot, de ennek mi, Nintendósok nem örülünk, és joggal várjuk el, hogy ne késsen egy-egy játék. Mert akkor a puska visszafelé is elsülhet. De nagyon visszafelé!

2008. október 28., kedd

Meet again

9 hónapos szünet után úgy döntöttem, hogy felújítom a Mariós oldalt! 2008. januárjában úgy bíztam Matildra az oldalt, hogy majd továbbviszi, és nem veszít az oldal a fényéből. Sajnos a honlap szellemoldallá vált! Többször gondolkodtam azon, hogy jó lenne már kezdeni vele valamit, de nem tudtam, hogy hol kezdjem. Aztán ma reggel beszélgettem bagszival, mert ma mindennél elszántabbnak éreztem magam az ügyben. Azt mondta, hogy először cseréljük le a dizájnt. Az ötlet nagyon jó volt. Most kapott egy fehér színű hátteret. És Mario Kart Wiis stílusa lesz, ami a fejlécben, és majd a menüpontban nyilvánul meg. És bagszi megcsinálta a fejlécet, a menüpontokat estére csinálja meg. Soha el nem múló hálás köszönet érte!

Mi történt velem? Ennyire elragadott a Zelda játékok iránti láz 2008. január 25-én. De én már akkor tudtam magamról, hogy bár lehet, hogy felhagyom a Mariós oldal fejlesztését, de idővel (lehet, hogy 1-2 év), de visszatérek ide. Hála Istennek ehhez nem kellettek évek, bár ez a 9 hónap is súlyosan sok idő. Látható volt, hogy mi lett az oldalból. Anno úgy hagytam itt, hogy 100 fölötti volt az átlaglátogatottság. Mára ez 19 lett. De ennek mostantól vége! Mindent megteszek annak érdekében, hogy a honlap újra a régi fényében éljen! Mire föl ez a változás? Nincs annál jobb dolog, mintha inspirál valaki. Nemrég, 2008. október 24-én volt a 5. (2008. őszi) BigN találkozó, ahol a http://www.bignforum.extra.hu fórum tagjai összegyűlnek, játszunk, beszélgetünk, jól érezzük magunkat. Most 12-en voltunk, ha jól emlékszem. És akkor tényleg megfeledkeztem már a Mario játékokról, de ott volt Gábor, aki a fórumon sunshinekart néven ír, meg itt is feltűnik néha, és nagyon sokat Marióztam vele. Mario Kart DS, New Super Mario Bros., stb. És nagyon jó volt vele játszani. Ő az a fajta játékos, aki nemcsak fantasztikusan játszik, de a játékstílusával képes kihozni az emberben levő versenyszellemet, és a benne rejlő képességeket! Ugyanis tegnap elkezdtem otthon Mario Kart DS-ezni, és olyan eredményt értem el, ami lehetetlennek tűnt számomra! Sikerült 150cc Special Cupon elérnem a 40/40 pontot!!! És 2 csillagos lettem. Ez akkora inspirációt adott nekem, hogy felfrissítettem a tudásomat Mario játékok terén, újra végigvittem a Super Mario Brost! Nem lehet elégszer végigvinni! És ma reggel döntöttem el, hogy felébresztem az oldalt poraiból. Tehát hatalmas köszönettel tartozom Gábornak a BigN talis élményekért!

És milyen frissítések lesznek az oldalon?

  • Új dizájn, mely folyamatban van.
  • Frissítettem a Mario játék történetet.
  • Újabb tesztek kerülnek fel a Mario játékokról.
  • Be lesz fejezve a Mario Kart részleg, MINDEN információ felkerül a Mario Kart: Double Dash!!-ról, Mario Kart DS-ről, és a Mario Kart Wiiről.
  • Rengeteg új kép fog felkerülni, elsősorban Gamplay képek, de rengeteg részleg szorul frissítésre. Ezt is elvégzem!
  • Folyamatosan írok ide a blogba is.
  • Mindig naprakész hírek, információk.

Hát röviden ennyi. Az oldal napi szinten fog frissülni, szóval stay tuned! 😉