2013. szeptember 12., csütörtök

Top 20 Suara #4

Watashi Dake Mitsumete
(私だけ見つめて)

2009-ben ismerkedtem meg komolyabban Suarával, és az Akai Ito volt az első kislemez, amit hallottam tőle. Ez a B-side track, és soha nem felejtem el, hogy ez a dal ilyen életem legjobb dala státuszt élvezett nálam. Persze mára már kicsit árnyaltabb lett a kép, de most is nagyon jó érzés hallgatni. A cím is beszédes, valóban olyan hangulata van, mintha megtalálta volna önmagát az énekesnő. Az ilyen boldogságot meg mindig kellemes hallgatni, az utolsó refrénre meg a dob átveszi a dominanciát a hangszerek között.

http://www.youtube.com/watch?v=HucfWmH85zM

2013. szeptember 11., szerda

Top 20 Suara #5

Suiren -Amaneku Hana-
(睡蓮−あまねく花−)

Suara már pályafutásának legelején bizonyította, hogy ha kell, balladákban is nagyon szépen ki tudja fejezni az érzéseit. Ez a dal a Kusari PC játék opening dala, és a 2006-os Amane Uta debütáló mini-album nyitótétele. A lassú vontatott ének, egyáltalán nem válik unalmassá, sőt, maga az énekhang olyan érzékeket ébreszt fel, amitől ugyanúgy érezzük a lángoló szerelmet, mint egy gyors dal esetében. Számomra az érzelem felismerését érzékelteti, mintha rájönne, hogy mennyire szerelmes. Az ilyen dalok miatt sajnálom nagyon, hogy ma már nem aktív a karrierje, nem sokan képesek ilyen érzésekről hitelesen énekelni.

http://www.youtube.com/watch?v=AAxrd5N2Q8I

2013. szeptember 10., kedd

Top 20 Suara #6

Kimi ga Tame
(キミガタメ)

Kimi no hitomi ni utsuru
Watashi ga nani iro desu ka?
Alighanem ez a legszebb idézet, amit az énekesnőtől hallhatunk. Magát a dalt is rengetegen ismerik tőle, és mindenki szereti, ami nem is csoda, hiszen nagyon ritka manapság az ilyen szép szerelmi vallomás. Furcsamód, hogy az Utawarerumono anime végső endingje, és van is egyfajta búcsú-hangulata, de én mégsem egy ilyen dallal zárnám le az animét - legfeljebb az utolsó előtti részét - hiszen sokkal inkább azt az érzetet kelti, hogy megtörtént a nagy szerelmi vallomás. És az egész dalnak is sokkal inkább ilyen "végső harcra" (milyen most is lehet átvitt értelemben) felkészítő hangulata van. És a végére történik meg, ahogy egy hanggal feljebb énekli az énekesnő a végső refrént, és a végén a csodálatos magas hang, és utána a zene... Aki tudja mi az igaz szerelem, az nem szégyell sírni rajta.

http://www.youtube.com/watch?v=wsNqtuDGqRY

2013. szeptember 9., hétfő

Top 20 Suara #7

Mizukagami
(水鏡)

Régebb óta ismerem ezt a dalt, de csak tavaly fogott meg igazán, amikor olyan lelki állapotban talált meg, amikor igazán fogékony voltam erre a hangulatra. Ez a szomorú, talán depressziós lelki állapotból látja a kiutat, és bár fájnak még a múlt sebei, de kész tovább lépni. Tipikusan az a fajta dal, ahol ugyan van lüktetés (ez jelképezi a tovább lépést), de az énekhangban, és a dal végén hallgató zenében még tetten érhető a fájdalom, hogy azon álmoknak, csodáknak vége. Nagyon szépen megkomponált dal.

http://www.youtube.com/watch?v=Kx1bK9iGxlA

2013. szeptember 8., vasárnap

Top 20 Suara #8

Seisou Yakyoku
(星想夜曲)

A Musouka kislemez B-side track-je, és lényegében ennyi köze van az Utawarerumono animéhez. Ez a fajta vidám nyugalom nagyon áthat, olyasféle, mint amikor egy kis létszámú közönségnek énekel, és mindenki vidáman hallgatja őt. Teljesen ellazítja az embert, engem is mindig jókedvűvé tesz.

http://www.youtube.com/watch?v=MYOIS5_oAXQ

2013. szeptember 7., szombat

Top 20 Suara #9

June

Teljesen meglepetésként ért ez a dal. Ilyen szomorú júniust... Amikor először hallgattam meg a Taiyou to Tsuki albumot, és amikor ehhez a dalhoz értem, olyan furcsa érzés volt. Egyrészt mintha kb. a semmiből törne elő egy ilyen érzés, másrészt meg olyan, mintha próbálna boldog lenni. Mintha a sok negatív érzésből keresné a pozitívat. De rájön, hogy csak áltatja magát, és a refrénre teljesen kitör. Nagyon érdekes dal, igazi kuriózum Suarától.

http://www.youtube.com/watch?v=a13YGUqk0zE

2013. szeptember 6., péntek

Múltban a jövő

Kezd beindulni a WHITE ALBUM anime. Még mindig ugyanaz a romantika, és emiatt sokan lassúnak gondolhatják, de mintha több élet lenne az animében, és jobban átérzem a karakterek érzéseit. Amúgy érdekesség, hogy a történet 1986-ban játszódik, és eléggé korhű lett: Számítógép sehol, régi TV-k, kocsik, és személyes kapcsolatok mellett vezetékes telefonon kommunikálnak egymással, mégis mennyivel modernebbnek tűnik a mi akkori világunkhoz képest. Miután Mizuki Nana énekli az openinget, így szinkronizál is az animében, konkrétan Ogata Rena seiyuu-ja, a főszereplő lány, Yuki seiyuu-ja pedig Hirano Aya. Na, ő az a nő a japán zenei iparban, akit felrúgnék a csillagos égig. Nem sok dalát ismerem, de ilyen érzéketlen éneket nagyon ritkán lehet hallani. A másik a botrányos élete, a harmadik pedig hogy több album- és kislemezborítón nem tetszik, ahogy kinéz. Ehhez képest seiyuu-ként nagyon jó, érzelmes hangot ad Yuki-nak, de a képek alapján nem nézek ki belőle többet. De úgy isten igazából  nem nagyon tudok olyan seiyuu-e mondani, akinek a hangjáról azonnal meg tudom mondani, hogy ki ő. Régről is most így hirtelen kettő ugrik be: Yamaguchi Kappei és Hayashibara Megumi. Amikor először meghallottam Hayashibara-san hangját a Slayers-ben, azonnal felfigyeltem rá. Igaz, hogy ekkor már ismertem, mint énekesnő, de állítom, hogy ha seiyuu-ként ismerem meg, hasonlóképpen gondolkodnék róla. Szó nincs arról, hogy rossz lenne a japán szinkron, isten mentsen. Az esetek döntő többségében jó hangot kap az adott karakter, csak nekem nehéz hangról megkülönböztetni őket.

Pár napja végeztem a Yondemasuyo, Azazel-san. Z-vel. Ennek a vége nem durrant akkorát, mint az első szériáé, de szolgáltatott egy pár tanulsággal, nem utolsó sorban agyatlan poénnal. Külön említettem a Detective Conan paródiát. Annak ellenére, hogy szeretem a Conan szériát, sok mindent jól kiparodizáltak. Például, amikor meghal valaki, elmésen elemzik a helyzetet, szinte mindig olyan szituáció akad, ahol a gyilkos mindig köztünk van. És ilyenkor elkezdődik a mindenféle logikátlan vádak alapján az egymásra mutogatás, hogy csak te lehetsz a gyilkos. Persze ezt lehet pszichológiára fogni, hogy ha a gyilkos közvetlen közelben van, akkor az ember veszélyben érzi magát, és mindezek mellé társul egy bizonytalansági faktor, ezt akarja kilőni, ezért felelőtlenül elkezd vádaskodni. Az epizód végén ahogy becsapódik az ajtó, az is nagyon élethű volt. A Conan paródia után jön a perverz pasas, aki a 48 arcú aberrált nevet kapta. Na ő tipikusan az a férfitípus, aki azt hiszi, hogy ott a két lába közötti szervtől lesz férfi. Amikor Rinkót beviszi a saját világába, ott konkrétan minden hímvessző-alakú. Vicces, hogy a sajátja helyén meg az anime hatalmas logója látható, amely sokszor az égig ér. Ennél férfiasabb már nem is lehetne... Az anime vége felé pedig Azazel-san lesz próbára téve, ugyanis ekkor jelenik meg az a démon, név szerint Incubus, aki pontosan ugyanolyan képességekkel rendelkezik, mint Azazel-san, vagyis a csábítással. Ám ő sokkal sikeresebb, így nem is csoda, hogy kedvenc démonunk féltékeny lesz rá. Incubus tisztában van a képességével, és nem is szerénykedik vele, és nem másra pályázik, mint Azazel-san szíve választottjára. Vicces csattanóval ér véget a történet, azért ez a sorozat is megért egy misét, de az első széria valamivel jobb volt.

És akkor új anime a helyére... Most ez kétesélyes lesz: Vagy valahogy végignézem, vagy meglesz az első "dobott" animém: Bakemonogatari. Nem a minőségével van a baj, mert az megvan, csak ezzel a történettel és hangulatvilággal egyszerűen nem tudok mit kezdeni. Sajnos egyáltalán nem hoz lázba, és az opening és az ending videók elvont mivolta sem lelkesít. Bár annak idején írtam a Supercell: Kimi no Shiranai Monogatari dalról (ending), hogy akkoriban mennyire szerettem. Most is szívesen hallgatom néha, de nem nehéz számomra jobban találni nála. Amúgy a főszereplő srác: Araragi Koyomi egyáltalán nem átlagos, ugyanis vámpír volt. Segített neki egy szerzetes, így Látszólag most már nem az, ám maradt nyoma, ugyanis a sebei rendkívül gyorsan gyógyulnak. Attól sem riad vissza, hogy egy lány, nevezetesen Senjougahara Hitagi egy késsel és egy tűzőgéppel megtámadja. A rendkívül megható fogadtatás ellenére csatlakozik hozzá, ugyanis vámpít-mivoltától teljesen meg akar szabadulni. A lány sem átlagos, ugyanis testsúlyának jelentős részét elvesztette. De hogy miért... Amúgy meztelen nők, kivillanó mellek és bugyik bőséggel, mindezek ellenére ez az első olyan anime eddig, amit csak úgy nézek, de ezer másfele jár a gondolatom közben, pedig szolgáltat egy-két tanulsággal. Majd látjuk, mi lesz a sorsa.

Top 20 Suara #10

Tenshi ga Miru Yume
(天使がみる夢)

Ilyen dallal lezárni egy olyan albumot, mint a Kizuna... nem semmi. Többször írtam már, hogy mennyire komoly lett az album, ez a dal pedig egy lehetőséget sugall az új életre. Acapellában kezdődik, már önmagában az énekhangban is jóval több pozitív erő sugárzik, mint az előtte hallható dalokban, és ahogy az acapella után robban a zene... Teljesen felpezsdíti az embert, és a végén nem is érzi annyira szomorúnak az egész albumot. Majd lesz ízelítő még belőlük, de most vigadjunk:

http://www.youtube.com/watch?v=0QzxtIhJ8zo

2013. szeptember 5., csütörtök

Egyéni vélemény az ALI PROJECT: Watashi no Bara wo Kaminasai kislemezről

Hosszú idő után végre új ALI PROJECT kislemez. Hiányoztak is nekem már, szeretem a stílusukat, annak ellenére, hogy alapvetően távol áll tőlem az ilyen sötét zenei világ. Néhány dalt is kifejezetten vidámnak érzek, izgalommal tölt el, amikor hallgatom őket, de vannak olyan szerzemények is, melyek demoralizálóak is, főleg ebben a Black Alice projectben. Ezt a projektet 2004 őszén indították el a Kinjirareta Asobi kislemezzel, melynek dalai máig az egyik legnépszerűbbek. És akkor még nem is lelkesedtem a Rozen Maiden animéről, mely tényleg nagyon jó lett.. Lassan listát kéne írnom a tervezett animékről...

Az új kislemez is történetesen a Rozen Maiden animéhez készült, hiszen most nyáron megy az új széria a Zurückspulen (Rewind, ha már ennyit németezek manapság). És hogy milyenek az új dalok? Általában szokás mondani egy együttesről, különösek, ha egy adott stílust művel, hogy egy idő után ellaposodik, mert már szinte minden szegletéből merítettek, és nem tudnak már újat mutatni. Az ALI PROJECT viszont kivételes helyzetben van, egyrészt mert ez a sötét hangulatú Goth-loli stílus eléggé széles spektrumban mozog, így voltak bőven kiaknázatlan lehetőségek. Másrészt meg az együttes férfi tagja Katakura Mikiya kivételes zeneszerzési tehetségének köszönhetően sokáig (számomra legalábbis) változatos tudott maradni az együttes. Még a tavalyi Kyomu Densen kislemezen is van olyan dal (név szerint a "Yomi no Tasogare no, Utsuro Naru Aoki Hitomi no.") melyhez foghatót még nem hallottam tőlük és egyszerűen fantasztikusra sikeredett. Ám a mostani kislemezzel úgy tűnik, hogy ennyi volt, ugyanis összességében mind a három dalról el lehet mondani, hogy ezeket már hallottuk. Tetten érhető a megszokott ALI PROJECT minőség, de ezeknél vannak jobbak is. Lássuk őket egyenként:
  1. Watashi no Bara wo Kaminasai: Az anime opening dala a szokásos Rozen Maiden dal. Valószínűleg addig fogom hallgatni, amíg az újdonság erejével hat, de mivel hallható a sokak által kedvelt stílus, ami az együttest fémjelzi, ezért hallatja magát. Na meg azért Takarano Arika hangja azért még most is nagyon ott van. A zene a szokásos. 8/10
  2. Fräulein Rose: Most, hogy nézem az első szériát, mosolygok azon, hogy előbb találkoztam ezzel a címmel, mint dalcím, mint az anime első részének címeként (és még csodálkoznak, hogy szenvedek a mondatképzéssel németül? -_-). Elképzelhető, hogy konkrétan Shinkunek dedikálták ezt a dalt. Akik szeretik az együttes lassú dalait, azok valószínűleg ebben a dalban sem fognak csalódni, engem egy kicsit lehúz, ezért nem szívesen hallgatom, amúgy egy mestermű. 7,5/10
  3. Otome no Aganai: Egy másik lassú dal, ezt jegyeztem meg a három közül a legnehezebben. Ez is eléggé lassú, depresszív, meghallgatom, de más dalaikat jobban szeretem ennél. 6,5/10
Igazából az első dal az, amelyik igazán megmutatja, hogy miért is szeretem ezt az együttest, így több, mint 1 hónap utána azt kell mondjam, hogy nagyon hallatja magát. És még videoklip is készült belőle, nézzétek meg:

http://www.youtube.com/watch?v=X8o52EY4zdA

Ja, és nézzetek nagyon sok Rozen Maident.

Top 20 Suara #11

Rin to Shite Saku Hana no You ni
(凛として咲く花のように)

A már többször említett Karin album nyitódala. Becsapós, mert amikor hozzájutottam az albumhoz, többször újra és újra meg akartam hallgatni az egész albumot, annyira tetszett ez a dal, hogy aztán az összes többit hozta magával, így aztán könnyen megtanultam mind a 13 dalt. Azóta is nagyon szeretem ezt a dalt, bár szomorú, de reménnyel teli. Tényleg annyira illik a téli hangulat erre a korongra, ez is ilyen hóesésben egyedül, magányosan sétálós, kicsit szomorú a sorsa a miatt, de reménykedik a legjobbakban. Várom már nagyon a novembert, amikortól szezonja lesz ennek az albumnak. Már most kellemes érzéssel tölt el, ahogy a hideg estében sétálok, közben hallgatom ezt az albumot. Addig is:

http://www.youtube.com/watch?v=qQI63X4YAG4