2024. március 8., péntek

The Legend of Zelda - A Master Sword megszerzése

Ahogy migrálom át a régi blogpostokat, és eljutottam addig az időszakig, amikor teljesen bele voltam bolondultam a Zelda játékokig (2008 tavasz), úgy jött meg a kedvem a Zeldázáshoz. Gondolkodtam is, hogy melyik játékot venném elő. Végül, ahogy nézegettem a Backloggery profilomat az első Zeldára esett a választásom.

Úgy rémlett, hogy a 6. dungeonnál álltam meg, mert az hírhedten nehéz, de láttam, hogy csak 4 Triforce darabka van meg. Így nagy elánnal mentem neki az 5. dungeonnak, gondolván, hogy nem lesz komoly gond vele.

Nem úgy van az... Ez az a dungeon, amelynek Digdogger a főgonosza. Előbb a Recorderrel (Varázsfuvola) kell apróra összezsugorítani, majd karddal kivégezni. A baj csak az, hogy a Recordert nagyon nehéz megszerezni, ugyanis egy hadseregnyi Darknut állja utunkat. Ők az egyik legnehezebb ellenségek, mert pajzssal védi magát szemből, így csak oldalról és hátulról lehet megsebezni. További nehézség, hogy kiszámíthatatlan, hogy mikor fordulnak meg, ne adj isten, jönnek velünk szembe.

Így vissza kellett forduljak. Ezután jutott csak eszembe, hogy már korábban is szívtam a fogam emiatt a dungeon miatt, és az az általános javaslat, hogy most szerezzük meg a legerősebb kardot, vagyis a Master Sword-ot, hiszen könnyítünk a helyzetünkön. Több se kell nekem, megyek én utána. A temetőben van, csak a baj az, hogy hiába megyek oda, nem veszi fel Link a kardot. Itt már utánaolvastam, hogy mi a baj, kiderült, hogy 12 szívünk kell legyen a Master Sword-hoz... Hát nekem meg csak 10 van. Egyértelmű a feladat, megszerezni a hiányzó két szívet.

Úgyhogy előbb megszereztem Hyrule Field-ben a két hiányzó szívet. Hogy ez gördülékenyen menjen, néztem a térképet (ez ultimate segítség a játékban), hogy célirányosan nézzem meg a szíveket, melyeket vettem már fel, melyek maradtak még hátra. Csak most, ahogy részletesem elemeztem magamban a térképet, jövök arra rá, hogy az 5 extra szív nincs annyira szétszórva. Jellemzően a Hyrule Field keleti oldalán van, egy van középtájt. Ráadásul, ha jobban belegondolok abba, hogy milyen segítő tárgyakat lehet az első 4 dungeonban összegyűjteni, összeáll a fejemben, hogy az 5. dungeonra már tényleg mehetünk a Master Sword-dal, hiszen minden olyan segítő tárgy megvan, aminek köszönhetően mind az 5 extra szívet megszerezhetjük. És pont az 5. dungeonra durvul be a játék. De jó, hogy 16 éve játszok ezzel a játékkal, és csak most látok meg ilyen összefüggéseket.

Szerencsére gyorsan meglett a 2 hiányzó szív, úgyhogy mehettem ismét a Master Swordért. Emlékeztem a kombinációra, hogy jutok el a temetőbe, illetve megvolt, hol van a Master Sword. Ezzel már könnyebb lesz a játék. Terveztem is, hogy megcsinálom az 5. dungeont, de sajnos 4 órás alvással ugyanannyira nehéz ez a dungeon, mintha rendes karddal mentem volna neki. Úgyhogy inkább abbahagytam a játékot, majd legközelebb, amikor éberebb leszek.

Egészen jó még most is ilyeneket írni. A jövőben gyakrabban olvashattok majd ilyen posztokat. Ráadásul saját gameplay videómmal is illusztrálhatom, így konkrétan figyelemmel követhetitek, hogy miről beszélek. Arról nem is beszélve, hogy teljesen másképp írok már, mint 16 éve. Arra emlékszem, hogy volt is egy kis olvasótáborom ezen leírásoknak köszönhetően, de azért is hagytam abba az ilyen jellegű posztok írását, mert egyrészt más is érdekelt akkor, másrészt untam, hogy mindig ugyanúgy fejezem ki magam. De most más. Most jobb. Úgyhogy számíthattok ilyen írásra később is, hátha kicsit fellendíti a blogot is.

2024. március 6., szerda

Gépesített valóság

Az utóbbi napokban többet játszok barátokkal online Nintendo Switch-en. Retro játékokkal Nintendo Switch Online-on, vagy F-Zero 99 van meg mindnyájunknak. Nem vertem külön nagydobra, hogy milyen jó eredményeket értem el a játékban, de ahogy együtt játszottunk, és vártuk, hogy gyűljenek az emberek, beszéltünk arról, hogy újabban mennyivel kevesebben játszanak F-Zero 99-cel, mint amikor kijött a játék. Arra már felfigyeltem, hogy ha a 60 másodperces időkereten belül nem jön be 99 játékos, akkor az idő lejártakor hirtelen "bejön" annyi játékos, hogy pont 99-en leszünk. Ez már korábban is gyanús volt, de itt tárták fel az igazságot, hogy gépi játékosokkal tölti fel a Nintendo a 99-es keretet, ők pedig valamivel "irgalmasabbak".

Most már mindent értek. Egy kicsit csalódás volt, de nem vág lelkileg a földhöz. Az a lényeg, hogy a játék alapból teljesítve van, hiszen megnyílt az összes pálya. Ráadásul így az egyéb extrákat is könnyebb lesz megszerezni.

2024. március 4., hétfő

Kimagasló eredmények az F-Zero 99-ben

Egyszerűen nem térek magamhoz! Nemhogy másodjára is sikerült végigmenni a Queen Cup-on online versenyen, de magasan felülmúltam az valaha eddig elért legjobb eredményemet! Beállítottam az eddigi rekordomat, ismét 4. helyen végeztem egy pályán.

Ráadásul nemhogy tudtam menni a White Land II pályán, de azon is az 5. helyen végeztem.

És ami a legszebb, hogy 902 ponttal a 6. helyen végeztem.

Soha, még csak megközelítőleg sem végeztem ennyi jó helyen! És akkor a részletek.

Ezt meg kellett örökíteni, ilyen jó, nem tudom, mikor voltam. És most 10 órakor lesz a King Cup, megyek mindenképp, hogy kipróbáljam magam. Ilyen eredménnyel simán összjöhet a Fire Field pály!

2024. március 3., vasárnap

White Land II pálya megnyitva!!

Végre!! Végre, tudtam teljesíteni a Queen Cup-ot az F-Zero 99-ben! De épp, hogy sikerült bejutni a Top 20-ba, mert nemcsak hogy a 20. helyen végeztem a White Land I pályán, hanem talán, ha néhány századon múlt, hogy nem engem vittek el az idegenek.

Röviden összefoglalom, hogy néz ki egy ilyen verseny: 5 pályából áll egy bajnokság, és 99-en vágunk neki. Minden pálya minden körében kiesik 5 játékos (akit elvisznek az idegenek), így az a négy körös versenyen egy pályán 20-an esnek ki. Tehát a második pályára 80-an jutnak tovább (a legelső körben 4-en esnek ki), a harmadikra 60-an, a negyedikre 40-en, és így maradunk 20-an a végére. A Queen Cup-on ezt most sikerült először abszolválni.

Nagyon durvák a versenyek az F-Zero 99-ben! De már régóta tudom, még a Mario Kart Wii-s korszakból, hogy az online versenyeken erősen a dzsungel törvényei uralkodnak, nincs ez másképp az F-Zero 99-ben sem. És mivel én nem vagyok az a nagyon erőszakos játékos, ritkán érvényesülök online versenyeken. Az F-Zero 99-be is nemrég, több hét szünet után tértem vissza, és meglepett, hogy mennyire jól ment a játék. Előtte mindig a 99-es mezőny középmezőnyében végeztem, tehát az 50. hely körül, de inkább a 40-50. közötti helyen. De amikor néhány napja újra elővettem a játékot, azon kaptam magam, hogy sokkal jobb helyeken végzek! Nem ritka a Top 20-as helyezés, sőt, megjavítottam a versenyen eddig elért legjobb eredményemet egy 4. hellyel!

Ez megalapozta, hogy próbálkozhatok a Queen Cup-on és a King Cup-on is megszerezni az utolsó pályát. Ma ez végre sikerült, de csak másodjára. Előszörre sem csináltam rosszul, de egy végzetes hiba miatt a 31. helyen kiestem a játékból. Annyi volt, még a kifutópályán négy aknával is ütköztem, és ez annyira megkopasztotta az erőmérőmet, hogy nem tudtam az extra gyorsítást használni, így nem tudtam felvenni a versenyt a többiekkel.

Aztán másodjára, a következő meghirdetett versenyre már sikerült elérni, de itt is épphogy! Az volt a szerencsém, hogy az utolsó pályára pont sikerült annyi aranyszikrát összegyűjteni, hogy mehettem az égi pályán. Szükségem is volt rá, mert messze nem volt biztos, hogy meglesz a 20. hely. Valahol a 23. hely körül álltam, amikor megtelt az aranymérő, így mehettem az égi pályára. Ott már csak száguldani kell, ügyesen rámenni az extra gyorsítókra, és... Azt nem mondom, hogy megvan, mert épp, hogy meglett. Valami 1 tizeddel lettem csak jobb a 21. helyezettnél, őt már kapták is fel, és annyira közel volt hozzám, hogy azt hittem, hogy én estem áldozatul. Mire láttam, hogy a játék a 20. helyen jegyzett engem. Úgyhogy megvan, megvan! Mehettem az utolsó pályán!

Itt meg már nem kapnak el senkit, mindenki célba ér, tehát biztosított volt, hogy teljesítem a versenyt. Csúnya is lenne, ha a végére csak 5-en tudnák teljesíteni a versenyt, így is nagypn nehéz bejutni a legjobb 20-ba! Itt már "gála-szerűen" versenyeztem, nem zavart, hogy 18-19. helyen voltam. Csak az számított, hogy végre meg van nyitva az utolsó pálya!

Végül is a 17. helyen értem célba, szégyent nem vallottam. De ez tényleg kemény volt. Most már csak a King Cup-on hiányzik az utolsó pálya, a Fire Field, és akkor meglesz az összes pálya. Ha elönt az adrenalin, az emeli a játékélményt, főleg, ha van annyira jó a játék. Márpedig az F-Zero 99 van annyira jó! Úgyhogy az elkövetkezőkben fogok harcolni a King Cup utolsó pályájáért.

2024. március 2., szombat

Megvan Donkey Kong a Mario Golf-ban

Tovább játszok Nintendo Switch-en a Mario Golf-fal, tegnap sikerült megszerezni benne Donkey Kong-ot. Ő az a karakter, akit a Ring Shot-ban lehet megszerezni, 30 pályát kell teljesíteni a 36-ból.

A Ring Shot egyedi játékmód a Mario Golf-ban, más módon segít fejleszteni a képességünket a játékban. Arról van szó, hogy az egyes pályákon gyűrűk vannak elhelyezve, és persze a belül át kell lőni a golflabdát. A lutri a játékban az, hogy nem ott van a gyűrű, ahova ideális esetben elütnénk a labdát, ugyanakkor ezzel együtt kell par-ral belökni a labdát a lyukba.

Az eleje még olyan, hogy nem okoz problémát, könnyű eljutni a célig, de egy idő után már ki kell találni egy stratégiát. Nem feltétlen a legerősebb ütés vezet eredményre, bizonyos esetekben meg elkerülhetetlen, hogy fűbe, vagy bunkerbe üssük a labdát. És akkor onnan is kiimádkozni a labdát. Egy-egy pálya teljesítése nálam akár fél órát is igénybe vett. Mire rájövök, hogy egy módszer nem jön be, aztán kigondolni, hogy hol nem működik, más stratégiát kitalálni. Aztán az sikerült, de arra is volt példa, hogy a labda épp csak beszédült a lyukba... Na az volt az igazi!

A Mario Golf abból a szempontból nekem való játék, hogy nehéz, de látom, hogy sikerülni fog. Egy-egy csillag megszerzése főleg a végén nagyon küzdelmes volt, de végül meglett. Most már csak Metal Mario hiányzik, ahhoz össze kell gyűjtenem mint a 108 Birdie jelvényt a Tournament módban, és akkor meglesz az összes karakter a játékban. 82 van meg, tehát még 26 hiányzik. Természetesen a neheze. Tehát van még dolgom a Mario Golf-fal, de a sikerélményért mindenképp megéri.

2024. február 20., kedd

Ismét teljes Pokémon VHS gyűjtemény

Vasárnap megnyertem Vaterán a Pokémon: Mewtwo visszatér videokazettát. Ezzel ismét teljes lett a Pokémon VHS gyűjteményem. Megvolt ez régen, csak akkor valamit jobban akartam, ezért eladtam azt a kazettát bagszinak. Több Pokémon videokazettát is eladtam akkoriban, és igazából nem sokkal utána meg is bántam, hogy így tettem. Ezt az egyet leszámítva elég hamar sikerült megszerezni a korábban eladottakat, de ezt sokáig nem találtam.

Néhány hete kaptam meg hírlevélben, hogy kikerült egy példány eladásra. 1500 forint volt... Ezen nem akadékoskodtam, tudtam, hogy eléggé felment a videokazetták és egyéb retro cuccok ára, megvettem volna ennyiért. Tettem is rá licitet, csak nem sokkal utána túllicitáltak. Mivel azt gondoltam, hogy nem lesz annyira kitartó, rögtön meg is mutattam a riválisomnak (ha már Pokémon VHS-ért párbajozunk...), hogy ki az úr a háznál, így felüllicitáltam őt. De megint csak azt hitte, hogy legyőzhet engem. Ekkor már kénytelen voltam taktikát váltani, ha nem akarom a csillagos égig fellőni a videokazetta árát. Az utolsó percekben tettem rá újra licitet. Az volt a poén, hogy még utána is próbálkozott, de annyit nem ért már neki, hogy az általam megadott árat felüllicitálja (az ugye nem látszik, ha a minimálisan licitálandó árnál többet adok meg), így én nyertem.

3400 forintnál állt meg végül a licit. Többször is tettem megjegyzést bagszinak, amikor a Fantasy Expón Szeliroli pultjánál láttam az első Pokémon film VHS-t 3500 forintért, hogy megnézném, ki venné meg annyiért. Azt tessék... Én veszek Pokémon videokazettát kishíján 3500 forintért. Őrület egyébként, hogy tényleg felment a retro játékok, videokazetták, magnókazetták ára... Régen a kazetták párszáz forintos tételek voltak... Már az 500 forintot is sokalltam egy-egy kazettáért, igyekeztem alkudni belőle, most meg... Biztos az infláció is közrejátszik, de inkább az, hogy ennyire felértékelődött a retro, és a gyűjtemény értéke. Nem tagadom, én is elsősorban oda vettem. De le is tudnám játszani, mert megvan az AKAI VS-G440-es videomagnóm, és teljességgel működőképes. Talán egy nap majd áram alá teszem, és megnézem videón.

Szolnokon volt egyébként a videokazetta, tehát el tudtam érte menni vonattal. Alig hosszabb egy óránál a vonatút, az eladó meg kihozta a vasútállomásra, szerencsére gördülékenyen ment, úgyhogy végre megvan a hiányzó Pokémon videokazetta. És a teljes gyűjtemény? Íme.

Végülis bármikor lejátszhatnám ezeket, ha úgy akarok Pokémont nézni, mint 25 éve. Nemcsak videomagnóm van, de a Sony Trinitron TV-m is köszöni szépen, jól van. Úgyhogy bármikor retrózhatok itthon. De ha jobb minőségben akarom megnézni, akkor a DVD-k is rendelkezésre állnak.

Kár, hogy csak ennyi film jelent meg magyarul. A 3. filmet adták még több TV-csatornán, de azt már nem adták ki videón és DVD-n.

Nos, ennyi lenne. Nem mondom, hogy soha többé videokazettát 3500 forintért, de az biztos, hogy a megemelkedett árak tudatosságra hívják fel a figyelmet. Csak azt veszem meg ennyiért, ami tényleg fontos számomra. A Pokémon VHS az volt.

2024. február 18., vasárnap

Fantasy Expo - 2024. február 17.

Talán kicsit hamar volt a soron következő Fantasy Expo a karácsonyihoz képest. De talán minden eddiginél jobb volt a baráti találkozóknak köszönhetően. Azért is írok róla a személyes blogomban, mert nem nagyon vettem most részt a programokon. Inkább barátokkal töltöttem együtt az időt.

Korán terveztem menni, 5:15-re állítottam be az órát, így sikerült elérni a 6:20-as vonatot. Most nem olvastam vonatút alatt, inkább animéztem (Pokémon 2019, Pro Golfer Saru), illetve játszottam. Ahhoz képest, hogy úgy voltam vele, hogy idén nyugdíjazom a Nintendo 3DS-t, ismét előkerült, mert csak ott tudom játszani a Wario Land: Super Mario Land 3-at és a Wario Land 4-et. Ahogy végignéztem a Backloggery profilomban, hogy állok a játékaimmal, mi az, amit könnyen végig tudnék játszani. A fentebb említett két Wario játékra esett a választásom. Nem mondom, azért a Wario játékoknak is megvan a maguk nehézsége. Nagyon jól kihozta a Nintendo Wario személyiségét, igazán a karakteréhez illő játékot kapott, de pont az egyediségében rejlik a nehézsége. De összességében nem nehéz és nagyon tetszik.

Kissé késve érkezett meg a vonat a Keleti pályaudvarra, innen a 24-es villamossal mentem a Ferencvárosi Művelődési Központig. Mivel VIP jegyem volt, ezért azonnal bejutottam. Egyből a tornaterem felé vettem az irányt, odaadtam Airisu-nek a névjegykártyáimat (amiben a weboldalaimat hirdetem), hogy osztogassa az érdeklődőknek. Beszélgettünk, meg szétnéztem nála, majd felmentem bagszihoz megnézni az ő Nintendo Switch standját. Két konzol, egy TV, egy monitor, plusz az Amiibo kiállítás. Többen is voltak, akik azt hitték, hogy meg lehet vásárolni őket.

Azért voltak programok, amikre kíváncsi voltam. Például a Naruto-kun.hu fansub csapattal való beszélgetés. Nem rajongok a rajongói feliratokért, egyrészt meg régen elég sok volt a színvonaltalan felirat, másrészt a működésük erősen szürkezóna. Van olyan ország, nevezetesen Hollandia, ahol törvény tiltja a rajongói feliratok készítését. Ezzel akkor szembesültem, amikor holland felirattal kerestem animéket, és semmit nem találtam. Ekkor olvastam utána, hogy mi a helyzet, amikor rábukkantam erre az információra. Ennek ellenére kíváncsi voltam az előadásra, mert érdekelt, hogy dolgozik egy ilyen csapat. Nagyon újdonságot nem hallottam, de a beszélgetés összességében érdekes volt.

Zsolti az előadás végén írt rám, hogy már itt van, és mivel már másfél éve nem láttam őt, ezért kerestem. Előtte találkoztam Catrinékkel (Nagyon menő a Paradox Live mappa, ezúton is köszönöm!), vele is számolgattuk, hogy mikor is láttuk a Zsoltit utoljára? Örültem, hogy szinte az egész napot együtt töltöttünk. Sokat beszélgettünk, játszottunk együtt Mario Kart 8 Deluxe-szel. Meg mutatta nekem is, meg Catrinnek, hogy milyen D.I.Y. anime figurákon dolgozik. Igazi művészlélek, igazán inspiráló volt látni a munkáit.

Játszottunk volna a retro teremben (a Regamex jóvoltávól) Super Mario Bros.-szal, de pont akkor volt az ő találkozója. Én visszamentem bagszihoz, eleinte szórakoztattuk egymást, majd az egyik Mario rajongó sráccal játszottam Mario Kart 8-at. Ide tért vissza Zsolti. Szerettem volna képeket készíteni a cosplay versenyről, de ha valamikor igaz volt az, hogy tűt sem lehetett leejteni a nézők között, akkor az most volt. Minden korábbi Fantasy Expón valahogy be tudtam préselődni a színházterembe, amikor verseny volt, de ez most esélytelen volt. Tömve volt a színházterem, egyszerűen elképesztő, hogy mekkora népszerűségnek örvend a cosplay verseny.

De utána megnéztük a dumapartit az Animagazinosokkal. A mostani téma az anime filmrendezők voltak. Bemutatták a munkásságukat, röviden jellemezték azokat. Volt is szó néhány olyan filmről, ami felkeltette az érdeklődésemet. A Paprikával hosszú évek óta adós vagyok magamnak, a Maboroshi nagyon szimpatikus volt, betettem Netflixben a listámba. Illetve érdekel még a Kimi to, Nami ni Noretara is. Ezt az a Yuasa Masaaki rendezte, aki a Devilman: Crybaby-t is. Azt nagyon szerettem, az ijesztő rajzstílusa ellenére is, és látom, hogy a Kimi to, Nami ni Noretara is hasonlóan "csúnya". Ilyen rajzstílussal milyen lehet egy romantikus movie? Erre mindenképp befizetek. Már csak azért is, mert ha jól emlékszem, ez volt az a movie, aminek a romantikus mivoltával többen sem tudtak azonosulni. És kíváncsi vagyok arra, hogy mit tartottak rossznak. Összességében nagyon jó volt a beszélgetés. Ahogy eddig is, most is tartották a színvonalat.

Aztán a lépcsőknél beszélgettünk az animagazinosokkal. Itt már nem maradtam sokáig, mert a 17.10-es vonattal haza akartam menni. Azt hittem, egyedül megyek a Keletibe, de a villamosmegállónál elkapott a Zsolti. Az ő vonata is majdnem ugyanakkor indult, mint az enyém. Úgyhogy ott még eltrécseltünk, amíg el nem indult a vonatom. A hazafele úton a Cheer Danshi!! utolsó részét néztem meg, illetve a Mashiro no Oto 3. részét. Illetve játszottam a fentebb említett Wario játékokkal.

Nagyon jó nap volt a mai, konkrétan olyan érzéseim voltak, mint nagyon régen, amikor minden lelkesedésem az AnimeConban és a különböző Nintendo és Pokémon találkozókban volt. Olyan ez, mintha újra élném a 2006-2010 közötti időszakot. Kicsit furcsa is, de természetesen, nem egy az egyben akarok a 15 évvel ezelőttre visszartérni, de ha azt a lelkesedést, amit akkor éreztem, vissza tudnám hozni, az nagy segítség lenne számomra, hogy teljes elánnal a jövő felé tekintsek. Már csak azért sem akarok a múltban élni, mert úgy jó a jelenben élni, hogy felvérteződtem az azóta megélt tapasztalatokkal. Azok hiányoznának az életemből.

2024. február 13., kedd

Játékos időszak

Rég írtam ide, úgy érzem, hogy illő lenne bejelentkezni. Egy kicsit felpörögtek az események, kezd beérni a munkakeresési folyamat, ugyanis holnap két állásinterjúra is megyek. Nagyon várom, de főleg azért vagyok optimista, mert nagyon úgy néz ki, hogy bejöttek az évekkel korábbi megérzéseim. Úgy néz ki ugyanis, hogy nemcsak a plusz végzettség végett volt érdemes egyetemre járni, hanem mentálisan is megérek arra, hogy jobban bírjam a munkával járó nehézségeket. Számítok nehezebb időszakra, de rég voltam ennyire izgatott egy állásinterjú kapcsán, mint most. Nem utolsósorban nagyon szeretnék visszatérni Budapestre!

Az utóbbi hetekben leginkább a rajongói oldalaimat fejlesztgettem, rendezgettem. Már nem is tudom, milyen indíttatásból, de felmentem a japán wikipédiára, az egyik Okui Masami albumot megnézni, és láttam, hogy külön alcím alá tettek ki érdekességeket, háttérinformációkat az albummal kapcsolatban. Aztán, ahogy megnéztem a többit is, láttam, hogy valamennyi album és kislemez wikipédia oldalát leporolták. Ugyanez a Hayashibara Megumi albumoknál és kislemezeknél is. Úgyhogy pár napom azzal telt, hogy ezeket magyarra fordítottam, és közzétettem a rajongói oldalamra. Alapvetően élveztem, de nagyon fárasztó és monoton munka a fordítás. A japán meg különösen nehéz, hogy sok esetben nem értettem, hogy mit fordítok. A kontextust volt nehéz megérteni. Voltak jócskán többértelmű mondatok, amiknek ráadásul mindegyik értelmük helyesnek bizonyult. Nagyon észnél kellett lennem, hogyan hozom át a mondatokat magyarra. Remélem, mindenhol jól fordítottam.
De örülök, hogy nem japán szakon voltam a KRE-n, mert csúnyán elvéreztem volna. Az viszont nagyon jól jött, hogy a hollandon fordítás specializáción voltam. Voltak ismeretek onnan, amik most jól jöttek. Azt hiszen, sokáig hasznát fogom venni a holland tanulmányoknak.
Egyébként meg monoton-nem monoton munka, nagyon élveztem, és most úgy érzem, hogy én vagyok az, aki Magyarországon a legtöbbet tud Hayashibara Megumi-ról és Okui Masami-ról. Valahogy közelebb is érzem magamhoz a zenéiket, most is az Okui Masami: Self Satisfaction II albumot hallgatom. A 2011-es megjelenése óta ismerem, és még most is tudom úgy hallgatni, mint amikor megjelent. De ez így talán nem igaz... Attól örök érvényű számomra ez az album, hogy 13 év után bőven jöttek új zenei hatások, és még most is szívesen hallgatom. Az a lényeg, hogy Okui Masami neve egyet jelent a nívóval.

A másik, amivel foglalkoztam, hogy két F-Zero rajongói oldalból csináltam egyet. Most hétvégén azzal foglalatoskodtam, hogy minden információt áthoztam erre az egy oldalra, illetve kibővítettem. Aztán elégnek láttam láttam arra, hogy el is kezdjem hirdetni. És azt mondom, hogy jól is megy, elégedett vagyok vele. Nézzétek meg az oldalt, a G-Portálból is lehet jó dolgokat kihozni. Illetve amit még megcsináltam, hogy a Játék Határok Nélkül oldalt is átmigráltam Wordpressből a blog.hu-ra. Ezt azért csináltam, mert azt akartam, hogy a Wordpressen csak a portfolió oldallá alakítandó weboldalam legyen. És hogy legyen hasznom a blog.hu-s profilomból, ezért ide migráltam át minden tartalmat. Ez szerencsére ment egy egyszerű export-import munkával. Így most már ennek a profilnak is van értelme. Ezt is folytatni kéne, 2018-ban nagy lelkesedéssel írtam meg a 1996, 1997, 1998-as évadok elődöntőit és döntőit. Folytattam is volna az 1994-essel. De valami baki miatt megnyomódott a Ctrl + A, tehát ki lett jelölve az egész szöveg. Csak én ezt nem fogtam fel, és folytatni akartam az írást. Persze ennek az lett az eredménye, hogy az egész addigi írásom törlődött. És mivel a végén jártam, igencsak dühös voltam. Annyira, hogy azóta is "üresen áll" az az oldal, pedig már 5 és fél év telt el. Megpróbáltam minden lehetőséget, hogy visszahozzam, de semmi eredménye nem volt. Azóta sem volt motivációm, hogy újra nekiveselkedjek. De majd talán idén befejezem. Az 1993-as év félbe van hagyva, illetve az 1994, 1995, 1999-es évek játékait kellene egyáltalán elkezdeni. Talán idén megcsinálom.

Az utóbbi napokban igencsak visszatért a kedvem a játékhoz. Fejembe vettem, hogy a Backloggery profilomban 50% alá viszem a befejezetlen játékok arányát. Néhány hete még 60%-on volt. Rég frissítettem utoljára, és ahogy szétnéztem a játékok között, láttam, hogy néhány játékot azóta kijátszottam, csak nem frissítettem az oldalon. Emellett ma végére értem a Kirby's Adventure-nek Nintendo Switch-en és a Super Mario World: Super Mario Advance 2-nek, plusz az elmaradásomat is pótolva lett most 57,8% a végigjátszatlan játékok aránya.

Egyébként akkor ment fel nagyon a végigjátszatlan játékok aránya, amikor bevittem a sok Wii U Virtual Console játékot. Akkor láttam, hogy 60% fölött van a végigjátszatlan játékaim aránya. Ez akkor annyira elvette a kedvem, hogy csak hébe-hóba frissítettem az profilomat. Wii U-n és Nintendo 3DS Virtual Console-on van a legtöbb végigjátszatlan játékom, ezért ezen a két konzolon tudnék a leginkább javítani az arányukon. Kezdetnek két olyan játékot vittem végig, amiket már korábban is, így gondoltam, hogy nem lesz velük nagy nehézségem.

De voltak... Leginkább két ok miatt véreztem el: Vagy mert figyelmetlen voltam, vagy mert pechem volt. Mert abból is volt részem, nem is kis arányban. A Game Boy Advance-es Super Mario World-nek az az egyik nehézsége, hogy nem látszik minden a képernyőn, mint SNES-en. Pálya elején belezuhanni a lávába... A semmiből jön elő az ellenség... Volt olyan, hogy a gombkiosztást tévesztettem el, így Mario mást csinált, mint amit akartam. Abban viszont kétségtelenül jobb a GBA verzió, hogy egyrészt, ha mentek, az életem mennyiségét és az addig megszerzett pontszámokat is elmenti, másrészt 99 életen túl is számol a játék. Ugye a SNES játék mindig 5 élettől kezdi újra a játékot, illetve 0 ponttól. Arról nem is beszélve, hogy 99 életnél megáll a játék tudománya. GBA-n meg azt hiszem, 180 életig jutottam el. Így hirtelen nem tudom, de az is tetszik a GBA játékban, hogy azt is meg lehet nézni, hogy melyik pályán gyűjtöttem össze az összes Yoshi érmét. Ez is, mint "statisztika" motivál abban, hogy ahol most elmaradt, majd menjek vissza értük. Az SNES változat a klasszikus, de GBA-ra nagyon jó ötletekkel egészítették ki, amitől csak még jobb lett az egyébként is legendás játék.

Ami a Kirby's Adventure-t illeti, érdekes, hogy ugyanúgy 75%-on fejeztem most be Nintendo Switch-en, mint NES-en. Egyébként állítom, hogy kevesen halnak meg annyiszor a játékban, mint én. Rájöttem, hogy túl könnyű nekem a játék, azért halok meg benne ennyiszer. De itt is többször voltam peches: Vagy mert pont akkor tűnt el valami extra, vagy pont ott jött velem szembe egy ellenség, ami a vesztemet okozta. De egyébként egyáltalán nem nehéz játék, csak én rontok túl sokat.

Hogy levigyem 50% alá a végigjátszatlan játékok arányát, nemcsak az az értelme, hogy a játékos statisztikám szebben mutasson, hanem az is, hogy minél többféle játékot próbáljak ki, hogy bővüljön a videojátékos kultúrám. Soha nem lehet eléggé tág. Egyébként van még egy statisztikával kapcsolatos mániám: A last.fm profilomon is szeretek azon dolgozni, hogy a kislemezeknek meglegyen a 100 meghallgatása (dalonként), az albumoknak meg a 300. Ez nem egy autista jellegű berögződés, ennek az az értelme, hogy személyes tapasztalatom szerint ha a kislemezeken és albumokon szereplő dalokat ennyiszer hallgatom meg (összesen, nem külön-külön), akkor alakul ki olyan ismertségem és kapcsolódásom az adott kiadvánnyal, hogy egyrészt, ha megszeretem, igazán magamévá tudom tenni, másrészt meg ekkor hallok ki bizonyos részleteket, így által átfogó véleményem alakul ki a dalokról.

Ahhoz képest, hogy csak egy lájtos összesfoglalót terveztem, eléggé részletes írás lett.

2024. január 24., szerda

MBTI eredmény

Időnként kitöltök egy MBTI tesztet, hogy lássam, mennyit változott. Inkább, hogy én mennyit változok. Így tettem ma is. Az alap eredményben, miszerint INFJ vagyok, nincs változás. A meglepetés a részletekben rejlik. Soha nem gondoltam magamról, hogy INTJ lennék, mert mert a dolgoknak az érzelmi mondanivalójára fókuszálok, nem feltétlen logikai úton keresek összefüggést. Az ENTJ-t meg egyenesen visszautasítom, mert azt tartom a legrosszabb személyiségtípusnak. Eleve nem vagyok egy stratéga, a parancsnoki jellem meg a legtávolabb áll tőlem. Mintha ezredesként háborúba vezetém az alattvalóimat... (azt se tudom, hogy egyáltalán csinál-e ilyet az ezredes).

Az ENFJ viszont kellemes meglepetés volt, mert azt tartom a legpozitívabb extrovertált személyiségtípusnak. Az ENFJ az a vezető, akinek a csapat mindegyik tagja egyformán fontos. És ezt úgy juttatja kifejezésre, hogy felméri mindenkinek az egyéni képességeit, igényeit, és azt a feladatot osztja az egyes tagokra, amikre a leginkább alkalmas. Emellett mindig tudja, hogy kommunikáljon másokkal, hogy biztos eredményt érjen el náluk. Mondjuk pont emiatt lehet manipulatív, ez a negatív tulajdonsága. Mindezzel együtt a legszimpatikusabb, és hogy ezt kihozta, jelzi számomra, hogy jó úton járok a fejlődésemben.

De ha jobban elemzem a számokat, akkor nyilvánvaló az INFJ eredmény, hiszen az az Ni, Fe, Ti, Se "összetevőkből" áll. Valahogy úgy értelmezem a számokat, hogy a legmagasabb értékből indul ki, az az első meghatározás. Nálam az "Ni" a legmagasabb, a maga 32-es értékével. Mivel ez introvertált, ezért egy extrovertált érték következik, amiből a legmagasabb az "Fe" a maga 23-as értékével. Erre jön harmadikként a két megmaradt "elem" közül, amelyiknek az introvertált értéke magasabb. Végül a megmaradt meghatározás extrovertált értéke. Ezt most elemzem így életemben először, a számokból meg ezt a logikát veszem ki.

Az INTJ érték abból a szempontból érthető, hogy szintén Ni-vel kezd (Az INTJ összetevői a Ni, Te, Fi, Se elemek). És mivel a "Ti" a második legmagasabb, ezért ennek az extrovertált változatát vette számításba. Így jöhetett ki az INTJ, mint második legjobb számítás. Az ENTJ pedig a fordítottja, vagyis Te, Ni, Se, Fi. Ezt is úgy képzelem el, hogy szintén a "Ti"-t vette alapul, csak akkor nem értem, hogy miért nem a "Ti"-ből indult el? Ezt hibának tartom.

Az ENFJ-t viszont arra alapozta, hogy elindult a legmagasabb extrovertált értékből, az "Fe"-ből. Az ENFJ ugyanis a következőkből áll: Fe, Ni, Se, Ti. Aztán ugye az Ni a legmagasabb, és mivel a Ti értéke is elég magas, ezért ragaszkodott ahhoz, hogy az mindenképp benne legyen az eredményben.

Ez ilyen "házi elemzés", mert a számokkal tényleg nem foglalkoztam soha komolyabban. Mindenesetre az ENFJ jelenlétét pozitív fejleménynek tartom.

Akit érdekel a saját eredménye, a Sakinorva tesztjét tartják a legmegbízhatóbbnak.

2024. január 22., hétfő

Holland irodalom órán tanult irodalmi művek listája

A blogomat arra is fogom használni, hogy a holland kultúra hírét vigyem, adjak nekik valami nyilvánosságot. Itt összefoglalnám azokat az irodalmi műveket, amikről tanultunk egyetemen holland irodalom órán. Külön volt régi holland irodalom óra, illetve kortárs holland irodalom, én is ezek alapján választom szét a műveket.

Régi holland irodalom