2018. augusztus 29., szerda

Lassú szélvész várost söpör el

Így tudnám jellemezni azt a dalt, amit felvettem ma, ugyanis elkészült a negyedik hangfelvételem is, ez pedig a JAM Project-től a TORNADO.
Remegtem az első refrén után, nem tudom szavakkal kifejezni, hogy micsoda élmény ezt a dalt elénekelni. Bár az hallatszik, hogy a végére elfáradtam, ugyanis nem elsőre énekeltem fel a dalt, hanem volt több próba is előtte. És a helyzet az, hogy annyira kikészítette a hangomat a néhány próba, hogy muszáj voltam szünetet tartani. Addig is forró tea, ami helyreteszi a torkomat, valamint edzettem Wii Fit U-val. (Ez csak hogy lefoglaljam magam, a fizikai edzés nem segít a hangomon) Végig kíméltem a hangomat, csak halkan beszéltem, és körülbelül másfél órára rá éreztem azt, hogy na, nekiveselkedhetünk még egyszer. És az eleje sikerült, nagyon jól ment! De a második refrén után éreztem, hogy ez nem fog így kitartani a harmadik refrénre, ami meg is történt, és hallatszik is, de így is nagyon büszke vagyok arra, hogy ezt a dalt így el tudtam énekelni. Szerintem még a legvégén az "úristen" is belehallatszott a mikrofonba, még ha halkan is mondtam, de egyszerűen annyira remegtem a megkönnyebbültségtől, hogy muszáj voltam kiadni magamból. Hihetetlenül jó érzés volt felénekelni ezt a dalt, és ez lesz az egyik választott dalom az őszi MondoCon-ra az énekversenyre is. Ugyanis ismét énekverseny lesz, amire két dallal kell készülni. Nekem meg is van a két dal, amivel ki fogok állni, ez lesz az első fordulós dalom, a második meg egy Okui Masami dal, amit már említettem korábban, a Melted Snow, amit szintén dicsértek, és mondták, hogy ha azt meg tudom tanulni, akkor indulhatok vele. Több se kell nekem. Gyönyörűszép ballada, nagyon szeretem hallgatni, kicsit el is érzékenyülök rá, és nagyon remélem, hogy ha az első fordulóból továbbjutok, akkor át tudom adni a dalból fakadó érzelmeket.

Ezt terveztem elénekelni, 95%-ban sikerült, remélem, tetszeni fog mindenkinek, aki meghallgatja. Jelenleg ez a maximum énekhang, amit ki tudok énekelni.

2018. augusztus 23., csütörtök

Új Okui Masami album a maga teljességében

Elérhetővé vált az új Okui Masami album, a HAPPY END. És hát... Te Jézus Krisztus, nem is tudom, hova legyek a gyönyörűségtől, de ez az album valami csodálatos! Nagyon érdekes, mert tényleg ahogy hallgattam a demo dalokat, az volt az érzésem, hogy elfáradt az énekesnő, nincsenek már új ötletek, hol vannak a nagy hatású dalok, és ilyenek. Olyan még nem fordult elő, hogy a pár másodperces bemutató dalok után teljesen más lett volna a véleményem egy adott albumról, amikor meghallgattam teljesben, de most erről van szó. Így a maguk teljességében sokkal jobbak a dalok. Újra elért a régi lelkesedés, mint amit egy-egy új Okui Masami album érkezésekor éreztem. És kifejezetten jó azt érezni, hogy nem öregszem lélekben, nem válok sznobbá a régi dalokhoz hasonlítva az újakat, és nem gondolok olyanokat, hogy nincs új ötlet, nincs lélek az új dalokban, hanem ezekben is megtalálom azt, amiktől nagyon jók, és talán legendák lesznek majd. Okui Masami egy jó ideje már az számomra, egy élő legenda.

Már most azt gondolom, hogy ez az album az ékes bizonyítéka annak, hogy Okui Masami meg tud újulni, ha arról van szó. Mindezt úgy, hogy tetten érhető bennük az egyénisége és az, ami miatt megszerettem őt. Teljesen megváltozott a véleményem, és nagyon szeretem az albumot. Részletesebb elemzés később, amikor úgy érzem, hogy hallgattam annyiszor a dalokat, hogy egy komolyabb kritikát is tudok írni róluk. Az biztos, hogy mostantól se éjjelem, se nappalom nem lesz ennek az albumnak köszönhetően.

2018. augusztus 22., szerda

Okui Masami évforduló

Azt hiszem, hogy amíg élek, addig augusztus 21-e legalább olyan fontos nap lesz, mintha csak a születésnapom lenne. 1993-ban ezen a napon jelent meg Okui Masami debütáló kislemeze, a Dare Yori mo Zutto... De számomra legalább ennyire fontos a Self Satisfaction és a Miracle Upper WL kislemezei, melyek 2009-ben ezen a napon jelentek meg.
Imádom ezt a két albumot, nem a nagy kiadványai közé sorolják, de a mai napig azt mondom, hogy ez a két kiadvány egy csoda az énekesnőtől. Ha valaki megkérdezné, hogy mit szeretek annyira Okui Masami-ban, többek között ezt az albumot és kislemezt játszanám le neki, a többit meg döntse el maga. Pedig a Self Satisfaction albumokon csak feldolgozások vannak, de mint ahogy annyi esetben is, itt is szinte az összes dal esetében jobb az Okui Masami változat. Ezek mind olyan dalok, amiket ő írt más előadóknak, csak ő maga feldolgozta. Ezen az albumon több dal is megmaradt eredeti hangszerelésében, ami különbség, hogy az ő hangjával jobban áll, mint az eredeti előadótól. Okui Masami-nak hihetetlenül karizmatikus hangja van, sokkal erősebb, mint azoknak az előadóknak, akiknek írta a dalokat. Az egyetlen kivétel talán Kitadani Hiroshi, akinek azért eléggé sajátságos és erős hangja van. Őtőle JAM Project tagként a Divine love került fel az albumra (Kitadani Hiroshi szóló). Érdekesség, hogy azt annak idején Okui Masami stúdiójában vették fel, ezért talán jobban kötődik az énekesnőhöz a Divine love kislemez, mint bármelyik másik JAM kiadvány.
A többi dal meg mind női előadótól van: Miyazaki Ui, Ohmi Tomoe, Ishida Yoko, Nogawa Sakura, KAORI. És aki ismeri őket, az tudhatja, nem valami erős hangú énekesnők. Még talán pont Ishida Yokót szeretik többen (én speciel nem), de azt gondolom, hogy szinte minden egyes dal jobb Okui Masami előadásában. Ezalól kivétel a Fuyu no Himawari, amit eléggé nehezen szoktam meg Okui Masami-tól, mert pont, hogy lágy dal, kellemes hangzású ballada, és ahhoz meg már túl erős Okui Masami hangja. Arról továbbra is azt gondolom, hogy Ohmi Tomoe hangjára van írva. Az az egyetlen kakukktojás, de minden egyes dal egy csoda ezen az albumon.

A Miracle Upper WL meg egy duett (ahogy a kislemez borítón is látható), méghozzá May'n-nel, aki szép sikereket ért el karrierje során. Nem egy embertől hallottam, hogy ő Okui Masami utódja. Annyira nem ismerem a dalait, hogy ezt alá tudjam támasztani, mert amúgy annyira nem bírom a hangját, ezt a dalt is inkább Okui Masami miatt hallgatom. Főleg, hogy a B-side track már egy Okui Masami szóló, a TO DIE FOR ×××, az énekesnő egyik remekműve, a Top Okui Masami dalok listájában szerepel valaha. Hihetetlen hogy megéli az érzelmeket, és ahogy ezt rockzenében átadja erős hanggal, maximálisan elhiszem neki, hogy tényleg meghalna a másik félért. Amióta csak ismerem ezt a kislemezt imádom ezt a dalt, és bármikor szívesen hallgatom. Még akkor is, ha érzelmileg már aktív a dal, de attól még szívesen hallgatom.

És ha már 25 éves a debütáló kislemez, akkor csak csináltam arról is egy képet, mert mégiscsak. Arról nem is beszélve, ha a kislemez borító is emblematikus lett Okui Masami repertoárjában.

2018. augusztus 16., csütörtök

Vietnami étteremben

Most egy kicsit menjünk nyugatabbra Japántól, tegyünk egy kis kitérőt Vietnamba. Tegnap voltam életemben először vietnami étteremben. Jó ideje kacérkodtam a gondolattal, hogy nagyon szívesen ennék egy vietnami étteremben, bíztam abban, hogy valamivel autentikusabb kaják vannak ott, mint egy kínai büfében.

És valóban. Mai-jal voltam, akivel az utóbbi időkben sokat beszélgetek Messengeren, ezért szerettem volna vele személyesen találkozni. Ő pedig felajánlotta, hogy menjünk együtt vietnami étterembe. Kell ennél nagyobb összhang? A Szerémi sor villamosmegállójánál beszéltük meg a találkozót. A Hai Nam bisztróba mentünk, Újbuda-Központnál van az Október Huszonharmadika utcában. Az árak megfelelőek, és az ételek valami fantasztikusak voltak. Még soha nem ettem Pho levest, de hát hovatovább ideje volt. Az étteremnek kellemes légköre volt, a kiszolgálás is megfelelő volt. Mai-jal meg sokat beszélgettünk a vietnami nyelvről és a vietnami kultúráról, azt összehasonlítva a kínaival. Érdekes élőben hallani a nyelvet, az anyanyelvén beszélgetett az ott dolgozókkal. Az utóbbi időkben egyébként sokat hallok vietnami nyelvet, mert egy népszerű vetélkedőt szoktam nézni. Nem értek belőle konkrétan semmit (csak néhány szót), de az érzelmek, amik kiülnek az arcon, meg amennyire versenynek veszik a játékosok a vetélkedőt (jó értelemben vett rivalizálás zajlik), az nagyon lelkesít. Nem utolsósorban a műsorvezető hölgy is hihetetlenül szimpatikus. Úgyhogy egész jó kapcsolatot alakítottam ki a nyelvvel. Mai elmondása szerint érdemes tanulni a nyelvet, mert latin karaktereket használnak. Meglátásom szerint pont ettől nehezebb, mert tonális nyelv, és itt az ékezetek a hangsúlyozást hivatottak mutatni, ugyanis ez adja a szavak jelentését. Tehát ha egy magánhangzót egy adott szóban másképp hangsúlyozunk, az mást fog jelenteni, ebből pedig el lehet képzelni, milyen vicces mondat jöhet ki, ha csak egy magánhangzót másképp hangsúlyozunk. És írásban a sok ékezetes magánhangzó okoz problémát, mindegyiket külön-külön meg kell tanulni.

Meg külön bele akartam menni a vietnami írásba, de ahogy olvasgatok róla, oda jutottam magamban, hogy ez sokkal komplikáltabb, mint amennyit tudtam eddig, és az pedig nagyon-nagyon kevés. úgyhogy maradjunk az ételeknél, amiket ettünk. Mai olyan ételeket szeretett volna, amiből épp nem volt, úgyhogy csak sült banánt evett. Én pedig kipróbáltam a Pho levest, meg Zöldséges Wok csirkét ettem. Mind a kettő hihetetlenül jó volt. Mondtam is Mai-nak, hogy ugyan dárga mulatság lenne rájárni még csak a levesre is, de nagyon szívesen enném napi szinten. Nézte, hogy használom az evőpálcikát, mondta, hogy a kanállal együtt kell enni a levest. Jól ment amúgy, régóta használok evőpálcikát. A Zöldséges Wok csirke ugyan nem feltétlen tipikus vietnami étel, de hihetetlen finom volt. A zöldséget viszont meghagytam, mert azt csak nyersen szeretem. Elvitelre pedig nyári tekercset kértem. Úgy voltam vele, hogy a tavaszi tekercs hasonló lehet a kínai tavaszi tekercshez, ezért a másikat akartam kipróbálni. Egyébként is elvileg hűsítő, mert nyersen, hidegen eszik.

Ezzel elmentünk. Nagyon jó időt töltöttünk együtt, az egész időt tartalmasan elbeszélgettük, és az étel is nagyon finom volt. Úgyhogy nagyon jó volt, Mai is megy Dél-Koreába ösztöndíjjal, úgyhogy nem fogom látni pár hónapig. Hiányozni fog, csak a legjobbakat kívánom neki odaát is. Képeket mutatnék a kajákról.
A csirke végül lemaradt, a nyári tekercs viszont ilyen:
Először meglepődtem, mert azt hittem, hogy valami átlátszó fóliába van becsomagolva, elkezdtem leszedni róla, amikor láttam, hogy az már ehető. Ez már annyira nem jött be, mert szokatlan volt, hogy a rák, zöldségek nyersen voltak benne, de megettem. A tavaszi tekercset majd ki fogom próbálni. Meg gondoltam arra is, hogy majd kipróbálok több vietnami éttermet is, hogy lássam, hogy ott mi a kínálat, illetve hogy készítik el az adott kaját. Ez így első körben kiváló volt.

2018. augusztus 11., szombat

Hetalia 1 manga

Érdemes figyelni a moly.hu-n a hiányzó mangákat, mert olykor nagy ritkaságokat lehet beszerezni. Még a múlt héten láttam, hogy valaki kitett Hetalia 1 mangát, és speciel Békés megyében van, úgyhogy le is csaptam rá. Nagyon olcsón adta (ahhoz képest, hogy a legendák szerint mennyire drága), 1.400 forint volt. Meg is beszéltük mára a találkozót Békéscsabán a Tesco előtt, és meglett.

Megörültem neki, mert már a kiadónak sincs belőle. A MondoConon szoktak kint lenni, rákérdeztem, és már ők is rég nem látták. Elmondásuk szerint, ha kikerül eladásra, az is 5.000 forintért. Ennek inkább legenda-szaga van, mert azért a moly.hu-nál 2.000 forintért is lehet venni most, úgyhogy nem annyira vészesen drága, de az biztos, hogy tényleg kevés van belőle.

Épp csak beleolvastam a mangába, de már ez is élmény volt. Az Axis Power animét végignéztem, és nagyon bírtam a poénját. Szeretem az ilyen debil vicceket, ahol az egyik szereplő nagyon hülye szituációba kerül, és arra hogy reagál. Lényegében ilyen a Hetalia is, amely valódi történetet nem hivatott elmesélni, csupán rövid... mondjuk szösszeneteknek, melyek sokkal inkább az adott ország (melyet egy karakter játszik el) sztereotípiáját mutatják be, sokszor olyan környezetben vagy szituációban, mely az adott országra jellemző. Az animéből számomra az egyik legemlékezetesebb jelenet az volt, amikor Kína átadja Japánnak az írását, de az alakítgat rajta. Majd amikor Kína észreveszi, ráordít Japánra, hogy "DE NE ÍRJ HOZZÁ BETŰKET!!!". Na de kérlek, kedves Kína! Hiraganák és Katakanák nélkül nem japán nyelv a japán nyelv. Meg sok az utalás történelmi eseményekre, már a mangának elején is lehet olvasni néhány vicces jelenetet. De épp elég utalás a történelmi eseményekre, hogy Ausztria és Magyarország házasok, ez utalás az Osztrák-Magyar Monarchiára. Persze senki ne történelemkönyvként használja ezt a mangát, hiszen sokszor erősen görbe tükröt állít az adott történelmi esemény elé is, nemhogy az elé az ország elé, amely annak szereplóje volt.

Azt ugyan értem, hogy Olaszország miért ilyen teljesen laza, csak a tésztán jár az esze, mindent leszarok gondolkodású, mert az olaszok alapvetően tényleg ilyenek, amit furcsálltam, hogy épp Észak-Olaszország. Jellemben pont ők a jobbak, ott a hegyvidéki részeknél, Dél-Tirol egyébként is nagyon szép hely. Inkább a déli rész, ahol tényleg lazák az emberek. A tengerpartnál, ahol az éghajlat is melegebb, ott tényleg lazább az emberek gondolkodása. Nem beszélve a híres olasz temperamentumról, mely néha viccessé teszi őket. Legalább ennyire viccwa Olaszország is a Hetaliában.

Ajánlott mindenkinek a manga, aki szereti a debil történeteket, illetve ahol a valóság elé görbe tükröt állítanak, én szerettem az animét is, a manga is úgy néz ki, hogy 10/10-es lesz, mert aminek készítették (vígjáték, paródia, komédia), annak tökéletes. Így megvan mind a három kötet, mely megjeleng magyarul.


2018. augusztus 8., szerda

A harmadik feltöltött hangfelvétel

Jó ez, hogy így sorrendezem? Legyen így, aztán, ha úgy érzem, változtatok. No, nem ígértem biztosra a harmadik hangfelvételt, de mégis megcsináltam. Elkezdtem énekelgetni magamban, gyakorolni, és oda jutottam, hogy nem érdekel, hogy mit szólnak az utcán, hogy éneklek, ezt baromira élvezem. Ez a dal pedig Okui Masami: Aoi Namida című dala.

Azért voltam bizonytalan a dalban, mert túlságosan könnyednek éreztem, de ki akartam próbálni magam egy pörgősebb dalban is. Mert hát nemcsak azért választottam ezt, mert ma van a Sora no Uta kislemez megjelenésének évfordulója, hanem a megjelenésének időpontja miatt számomra ez nyári dal. Napsütés, tengerpart, alsó hangon 35°C, lenge ruhák, és hasonló kellemes élmények kötnek ehhez a dalhoz. Pedig sem a címe, sem a szöveg nem indokolja a vidám hangulatot, hiszen az érzések felismeréséről szól. Kitől származik a fájdalom, az emberek miért keresik ennyire a szeretetet, hasonló költői kérdések teszik érzelgőssé a dalt, mindezt egy amúgy teljesen vidám zene mellett. Kfn-t is csináltam a dalból, még a kislemez megjelenése után nem sokkal, abban is nyári képek vannak, meg van még 2 kép Okui Masami-ról is.

Felvétel előtt gyakoroltam a KaraFun segítségével. Arra jöttem rá, hogy a lassú részeknél itt nem arra kell figyelni, hogy mikor jön a következő szótag, hanem el kell merülni a zenében, és jön magától a ritmusa. Tehát áramlani a dallal, ha még nem számít magyartalannak ez a kifejezés. Ezért ment könnyen ennek a dalnak a megtanulása, mert teljesen logikus a ritmikája, a dinamikája. Nem tévesztettem éneklés közben, nagyon jól fel van építve a dal. Csak a disszonáns mivolta miatt furcsa, hogy egy elmélkedő, melankólikus szöveget énekel fel Okui-san egy vidám dalra.

Van terv, három hét múlva. Méghozzá az első férfidal lesz, ahol aztán nagyon meg fogom mutatni, hogy mit tudok, ha igazán ki kell énekelni a hangomat.

2018. augusztus 2., csütörtök

A legújabb kfn

Csináltam most egy kfn-t, amit már nagyon rég meg akartam csinálni, de most minden szempontból alkalom nyílt rá. Ez pedig a Rakudai Kishi no Cavalry endingje, a Haramitsu Renge az ALI PROJECT-től.
Nagyon komoly emlékem kötődik ehhez a dalhoz, ugyanis többek között erre a dalra sírtam ki 2016 elején a szerelmi bánatomat. Többek között azért vállalkoztam arra, hogy ebből a dalból megcsinálom a kfn-t, mert szembe akartam nézni azokkal az érzésekkel, amiket akkor éreztem. Kész a kfn, átéltem azt az élményt, de már nem sírtam el magam. Persze, lehet azt mondani, hogy 2 és fél év alatt illik feldolgozni a traumákat, de azért tudjuk, hogy az egyén nem így működik. Mindenki másképp kötődik az emberekhez, és aki nagyon komolyan, annak nagyon kemény munkájába telik elengedni a másikat lélekben. Amúgy az érzésnek aktualitása van most is, ezt egy másik blogban elemeztem, azért is akartam ezt a számot meghallgatni, hogy tudjam, hogy most milyen hatással lesz rám. Szerencsére nagyon komoly hatása nem volt. Átéltem azt az érzést, de már nem fájt. Az, hogy a mai napig érezzük a hiányérzetet az különben nem baj. Személyes elméletem az, hogy akkor van valaki elengedve lélekben, ha ugyan érezzük a hiányát, de az már nem fáj.

Ebben a dalban rettenetesen sok fájdalom van egyébként is, tud az énekesnő depressziós hangon is énekelni, és azok annyira átjönnek, hogy akár eret vágnék magamon. De vannak kellemes, vidám, optimista hangzású dalai is (annak ellenére, hogy a szöveg nem feltétlen az), azokat jó érzés hallgatni. Ezen furcsa érzésvilág miatt szeretem hallgatni az ALI PROJECT-et, néha kifejezetten igényem van rá.

2018. július 29., vasárnap

Bővülő tartalom

Manapság annyira nincsenek rám hatással az animék, amiket nézek, sokkal inkább videojátékozok, ezért is írok ritkábban manapság ide. De aki figyeli a blogot, az észreveheti, hogy egyre több írás kerül fel ide. Ugyanis áthozok ide minden egyes animés blogpostot, amit valaha megírtam a másik blogomba. Tavaly augusztus óta tematizáltan írom a blogpostokat különböző témákban más blogok, ez ugye animés, mangás, japános, és ahogy rendezgetem a blogpostjaimat, úgy hozom át ide az írásokat. Folyamatosan megyek vissza az időben, és 2013. júniusáig készen vagyok. De van dolgom bőven, hiszen 2006 óta írok blogot, azóta vannak írásaim, így 7 év még hátra van.

Gondolkodtam azon, hogy kikerüljenek-e ide is a koreai sorozatokról a blogpostokat, aztán az döntötte el, hogy kikerülnek ide, mert a Mondo magazinokban is vannak cikkek koreai sorozatokról. Úgyhogy úgy döntöttem, hogy azok is helyet kapnak itt. Ha áthozom ide az összes animés blogpostot, akkor lesz teljes ez a blog. A videojátékossal és a wordpress-essel sok utómunka lesz még.

2018. július 27., péntek

Új projekt

Most kivételesen nem animés post következik, egy új projektemet szeretném bemutatni, amivel már egész jól állok, de még messze van a teljestől. Valószínűleg csak jövő év elején lesz kész, de már van rajta annyi tartalom, hogy megmutassam.

Biztosan sokan ismerik a Játék határok nélkül sorozatot, hiszen írtam róla néhányszor. Gyerekként imádtam, a mai napig szeretem, és óriási öröm volt számomra, amikor 2013 végétől leadta az összes adást a köztévé M3-on. Ezek meg vannak örökítve, kincsként őrzöm azt a 128 GB Cruzer Glide Pen Drive-ot, melyen az 1993-1999 közötti összes adás rajta van.

Az interneten elég sok információ lelhető fel a játéksorozatról, de úgy ítélem meg, hogy nem elegendő. Az a célom, hogy egy minden részletet kimerítő weboldalt, blogot hozzak létre, melyben az összes adásról részletesen lehet olvasni, ismertető a műsorvezetőkről, és talán még a nemzeti bírók is helyet kapnak. Dennis Pettiaux, a belga főbőbírő, és Hovorka Orsolya, a magyar bíróhölgy 1996-1998 között mindenképp.

Akit érdekel, az itt érheti el az oldalt:

http://jatekhataroknelkul.wordpress.com

2018. július 26., csütörtök

Gondolatok az új Okui Masami albumról

Augusztus 21-én jelenik meg az új Okui Masami album, szám szerint a 18., a HAPPY END. Ma került ki az album borító és a dallista, valamint a YouTube-ra a dalból részletek ezekről írnék.

Kifejezetten rossz érzésem van az album borító kapcsán. Azt szimbolizálja számomra, hogy a mennybe megy, ezzel vet véget az énekesnői karrierjének. Mintha a cím is erre utalna. Aztán, ha tényleg így dönt, akkor elbúcsúztatom, elengedem lélekben, elfogadom, hogy így döntött, aztán minden jót. Már nagyon azt sem lehet mondani, hogy a JAM Project tagjaként még hallunk róla, mert az együttes is nagyon megritkította az utóbbi időkben a megjelenéseit. Nem éri már meg foglalkozni velük a kiadónak, annyira kevés lemezt adnak el.

Másfelől meg tetszik a borító, mert kifejező. Kicsit visszahozza a régi időket, amikor még olyan borítóképek készültek róla a King Records és az evolution idejében, amellyel ki akart fejezni valamit, hangsúlyozni akarta az adott album mondanivalóját.

A dalok tekintetében meg első végighallgatásra inkább csalódott vagyok.
Itt lehet belehallgatni abba a 12 dalba, melyet felvettek az albumra. Nagyon hiányoznak azok a szívvel-lélekkel készült dalok melyeket még a Lantis előtt készített, amelyek anélkül elmondták a dal mondanivalóját, hogy értettem volna a szöveget. Látva, hogy kik szerezték a dalokat, azon túl, hogy maga az énekesnő írta a szöveget, és néhány helyen a zenét, nagyon hallani, hogy mások szerezték a zenét, mint azelőtt. Előtte olyanok írtak neki zenét, akik a koncertjein zenekar tagjai voltak, és valami hihetetlenül hangulatos, erős mondanivalóval rendelkező albumokat hoztak össze együtt. Olyan, mintha azzal, hogy együtt turnéztak, írták a dalokat, ismerték az énekesnő minden rezdülését, tudták, hogy akkor milyen hangulatban van, ezáltal olyan dalokat hoztak össze, amikkel az énekesnő tényleg kifejezte önmagát, és egy komplex, egységes mondanivalójú album lett a végére, amit nagyon becsülök, és hihetetlenül hallgattatják magukat a régebbi albumok a mai napig.

Ehhez képest amióta a Lantisnál van, ugyan megszerettem a Love Axelt és a Symbolic Bride-ot, de idő kellett neki, míg a korábbi albumai esetében 1-2 kivételtől eltekintve mindegyiknél azonnal éreztem, hogy ez igen! Odatette magát, megmutatta önmagát. Hiteles, szerethető és rendkívül hangulatos. Többek között azért szeretem nagyon Okui Masamit, mert mindegyik albumának más hangulata van, más mondanivalója, ezért mindegyik albuma egyedi és megismételhetetlen. Erre kevesen képesek. Most is relatíve egységes a mondanivaló, de nem jön át azonnal a hangulatvilág, nem érzem azonnal, hogy ismét valami nagyot alkotott az énekesnő, hanem csak úgy vannak a dalok egymás után. És ez többek között köszönhető annak is, hogy másokkal dolgozik együtt Okui-san. És nem érzem annyira a lelket az új dalokban.

Természetesen nem vetem el, hogy jó lesz az új album, mindenképp megérdemel legalább egy esélyt, főleg, hogy rajta vannak az Innocent Bubble és a Sophia kislemez dalai, de rossz handicappel indul.