2013. július 15., hétfő

Megumi Hayashibara: Shuuketsu no Sadame

Megjelenés: 2010. július 21.
Kiadó: King Records
KICM-1310
Ár: ¥1.200
  1. Shuuketsu no Sadame (集結の運命) 5:22
  2. Kyou no Hi wa Sayonara ~Maternal Version~ (今日の日はさようなら) 4:45
  3. Shuuketsu no Sadame (off vocal version) 5:21
  4. Kyou no Hi wa Sayonara ~Maternal Version~ (off vocal version) 4:44
A Shuuketsu no Sadame Megumi Hayashibara 51. kislemeze. A címadó dal a Neon Genesis Evangelion egyik Pachinko játékának az opening dala, míg a B-side track eredeti változata a "Evangelion Shin Gekijouban: Ha Original Soundtrack" CD-n található. A kislemez a 6. helyet érte el az Oricon charton, 10 hétig volt listán, és 21.633 példányt adtak el.

Letöltés itt / Download here
320 kbps mp3 + BK scans

Hetek száma H K Sz Cs P Sz V Helyezés Eladás
1. hét - 6 4 4 6 8 9 6 11.528
2. hét 10 36 32 31 30 30 22 32 3.437
3. hét 29 49 48 - 37 37 39 48 1.897
4. hét 36 - - 50 - - - 56 1.566
5. hét - - - - - - - 76 954
6. hét - - - - - - - 114 709
7. hét - - - - - - - 111 537
8. hét - - - - - - - 142 390
9. hét - - - - - - - 145 356
- - - - - - - -  kiesett egy hétre
10. hét - - - - - - - 189 256
Összes eladás 21.633

2013. július 8., hétfő

Egyéni vélemény Yonekura Chihiro: jam című albumáról

Az utóbbi időkben igencsak ráfüggtem Yonekura Chihiro zenéjére, köszönhetően a Revival! dalnak, amit én eddig a 2013-as év legnagyobb durranásának tartok. Mondjuk az tény, hogy idén nem nehéz durrantani, mivel a többi általam szeretett előadó, együttes nem nagyon virított. A JAM Project: Yume Sketch kislemeze volt talán eddig a legnagyobb, de az is csak úgy, hogy gyenge év volt eddig. Szerencsére a Revival! helyére tette a dolgokat, nagyon remélem, hogy megmozdul végre valami. De most nem a 2013-as évről szól ez a post, hanem Yonekura Chihiro 6. stúdióalbumáról.

Mivel a Kaleido Star rántott be 2006. augusztusában az animék világába, így Yonekura Chihiro volt az első, akiről egyáltalán hallottam, mint japán előadó. A Yakusoku no Basho he bizony a mai napig nagy kedvenc, csak aztán ahogy sikerült megszerezni az albumait, és egyre másra hallgattam őket, be kellett látnom, hogy az énekesnő nem a változatosságáról híres. Nem is hallgattam őt egy jódarabig, majd hosszas szünet után a "jam" album volt az, ami visszazavart az énekesnőhöz. Úgy vagyok ezzel az albummal, hogy ha egy stílust is művel az énekesnő (ez az oldottan vidám, tegyünk meg mindent a boldogságunkért, stb., írtam erről nemrég), akkor itt hozza ki magából a legtöbbet, mert itt van változatosság, és szinte minden egyes dala zseniális. A kép egyébként az album borítója, megpróbáltam valami összefüggést keresni az üvegház és az album címe között, ennyi tellett tőlem. ^^' Lássuk a dalokat egyesével.
  1. Dolphin Song: Már a legelső dal is érezteti, hogy az énekesnő valami nagyot készül alkotni. Becsukod a szemed, ellazít. Ütemes, gyönyörű szép szám, jó érzés hallani, hogy Yonekura Chihiro harmóniában van saját magával, ugyanis így csak az képes énekelni, akiben megvan a lelki béke. 10/10
  2. Butterfly Kiss: A RAVE MASTER anime opening dala Chihi harmadik legsikeresebb kislemeze. A siker pedig jár neki, ugyanis nagyon jó dal. Ezelőtt talán soha nem énekelt ennyire élettel telien, még szexiség is van az énekben, melyet a fantasztikus zene csak még jobbá tesz. 9,5/10
  3. Hidamari wo Tsurete: Ez a nyugalom, ami ebből a dalból árad, azt szavakba nem lehet önteni, mennyire jó érzés, ahogy átadja az énekesnő. A második refrén utáni zene pedig szinte elringatja a szívet. A hangulatához képest kicsit erős a refrén, de a többi része teljesen rendben van. 9/10
  4. Amai Amai Doku: Furcsamód, annyira nem megy Chihi-nek ez a sokat sejtető, már-már buja hangvételű ének, amivel zárja a dalt, az egy kicsit el lett rontva, de amúgy kellemes szerzemény. Mondjuk ez az "édes" hangvétel az egész dalt végigkíséri. 9/10
  5. Kohaku no Yurikago: Egy nagyon érdekes dal, az elején hallható csendes zenéből felrémlő erőteljes hang egyfajta kellemes feszültséget idéz elő, és az ének is ezt a vonalat követi. A refrén erőteljessége meg vegyük úgy, hogy követelmény, de amúgy rendben van, mert végig ugyanazt a jó érzést érezteti. 9/10
  6. Hama no Mary: Ki az ágyból, a székből, Mary tengerpartján kötelező a tánc! Ez volt az első olyan dal, amire az album első végighallgatásakor komolyan felfigyeltem, de nem is lehet nem figyelni rá, annyira erőteljes. Ha valaki laposnak érezné az eddigi dalokat, azokat ez a nóta biztosra felrázza. 9,5/10
  7. Lens Goshino Sora no Shita de: Az eddigi dalokhoz képest kis visszaesés, de nem vészes. Annyira nem marad meg bennem, csak a refrének utáni zene, az annyira csodálatosan szép, nyugtató, mint egy altató, gyerekdal zenéje. Eddig ez a legtipikusabb Yonekura Chihiro dal, de szerencsére a jobbak közül való. 8,5/10
  8. It's a beautiful day: Szintén kicsit lejjebb adott az igényekből, de az album összessége felhúzza a dalt. Ezért van az, hogy ha egy dalt korábban kislemezről megismertünk, az albumon teljesen más hatást ad, mert a többi dal közege is meghatározza az adott nótát. Egy rosszabb albumon csak legyintettem volna, hogy olyan, mint a többi, de itt nagyon jónak hangzik, már csak azért is, mert ha valaki albumokat hallgat, akkor akaratlanul is megszeret olyan dalokat, amik esetleg nem emelik a minőséget. Ugyanis ez az a fajta gondtalan dal, amitől régen a falat kapartam, hogy már túl sok ez Chihi-től, de ezen az albumon ez lazán belefér. 8/10
  9. Little Soldier (album version): Általában nem sokban szokott különbözni az eredeti, kislemezen hallható verziótól egy albumra is felkerült dal, legfeljebb egy-két utólag jött ötlettel csinosítják. Itt sem hallani olyan nagy változást. A dal egyébként a Jikkyou Powerful Pro Baseball 8 anime openingje. Úgy nem olyan nagy szám, de bőséggel megfér az albumon, ez konkrétan emeli a vidámságával az egész korong hangulatát. 8,5/10
  10. Lilac no Hanataba wo: Mert nem lehet minden egyes dal tökéletes. Na ez is tipikusan az a fajta Chihi-féle ballada, amiből már túl sok volt, és ez a dal úgy sem hat meg, hogy ezen a lemezen van. Olyan kellemes, meg jó hallgatni, de nem sokat mond. 6/10
  11. "Ai no Uta" (album version): Maga a dal nem sokban különbözik az eredetitől, sokkal inkább abban, hogy a végén nincs vége, hanem kb. egy perces szünet után jön egy nagyon kellemes ballada, melyről csak többedik meghallgatás után esett le nekem, hogy ez a Hidamari wo Tsurete egy újabb változata. Csodálatosan, szinte könnyfakasztóan szép, ilyenből kellene sok száz és ezer az énekesnőtől. De a dal főrésze is egészen jó, de a lezárás teszi nagyon széppé az egészet. 9/10
Na, hát ennyi volt. Fontosnak tartottam, hogy írjak az egyik kedvenc albumomról, hogy ezzel is ismertebbé tegyem. Ha nagyon professzionálisan akarom szemlélni a dolgokat, akkor azt mondanám, hogy az a nem is annyira kicsi szakadék választja el Okui Masami zsenialitásától, hogy őneki az albumai konkrét történetet mesélnek annyira egybe vannak a dalok, míg ez Yonekura Chihiróról nem mondható el. De ha minden albuma ilyen lenne, akkor egy nagyon jó énekesnőnek tartanám.

37/40

2013. július 6., szombat

Chihiro Yonekura: Transistor Glamour

Megjelenés: 1997. június 21.
Kiadó: King Records
KICS-622
Ár: ¥3.000
  1. Orange Iro no Kiss wo Ageyou (オレンジ色のキスをあげよう) 4:38
  2. Carry on 4:53
  3. Yakusoku (約束) 4:55
  4. Yuukai no Kodou (愉快な鼓動) 4:39
  5. Mirai no Futari ni (未来の二人に) 4:28
  6. Raira Raira Rai (ライラ・ライラ・ライ) 4:45
  7. Watashi no Yuuki (私の勇気) 4:23
  8. Kokoro Kara SHINING STAR (心からSHINING STAR) 5:03
  9. Ganbare!! (がんばれ!!) 3:02
  10. Futari ni Arukitai (二人で歩きたい) 4:14
A Transistor Glamour Chihiro Yonekura második albuma. Az album nem került fel az Oricon chartra.

2013. július 1., hétfő

JAM Project: Kurenai no Kiba

Megjelenés: 2004. január 21.
Kiadó: Lantis
LACM-4119
Ár: ¥1.200
  1. Kurenai no Kiba (紅ノ牙) 3:57
  2. Ennou Gasshin! Soul Gravion!! (炎皇合神!ソルグラヴィオン!!) 4:31
  3. Kurenai no Kiba (off vocal) 3:55
  4. Ennou Gasshin! Soul Gravion!! (off vocal) 4:28
A Kurenai no Kiba a JAM Project 19. kislemeze. A dalok a Choujuushin Gravion Zwei anime opening, és insert dalai. A kislemez a 37. helyet érte el az Oricon charton, 8 hétig volt listán, és 12.089 példányt adtak el belőle.

Letöltés itt / Download here
320 kbps mp3 + BK scans

2013. június 22., szombat

Egy kis nosztalgia

És mivel a Last.fm érdekel nagyon, ezért kíváncsiságból megnéztem, hogy festett az oldal, nem sokkal azután, ahogy beregisztráltam:
Ez 2009. július 14-ei kép, azóta nagy változásokon ment keresztül az oldal. Én általánosságban nem is fájlalom az újítást, mert rosszabb, mint a régi, hanem hogy ezt már soha nem látom újra, megszoktam, és emlékek kötnek oda. Meggyőződésem, hogy sokan ezért nem szeretik általában az újakat, mert hogy emlékek kötik oda, de hát az új meg új emlékeket hordozhat magában, jóllehet, a régit már nem fogjuk viszont látni. Illetve mégiscsak, ebben a formában. És érdekes volt látni, hogy ezen a napon hogy oszlott meg a hallgatottság:
Mennyivel homogénebb volt az akkori zenei ízlésem, és hogy tarolt már Hayashibara Megumi és Okui Masami.

2013. június 13., csütörtök

Ui Miyazaki: UI1

Megjelenés: 2009. augusztus 26.
Kiadó: 5pb. Records
FVCG-1095 (CD+DVD)
FVCG-1096 (CD only)
Ár:
¥3.570 (CD+DVD)
¥2.940 (CD only)
  1. STRATEGY 3:20
  2. KURENAI 4:32
  3. Kibou no Sora (希望の空) 4:35
  4. time ~Bokura ga Mada Shiranai Chikara~ (time ~僕らがまだ知らないチカラ~) 3:50
  5. Kizuna no Uta (キズナノ唄) 4:59
  6. Time Limit 3:39
  7. Kirenai Knife (キレナイナイフ) 4:11
  8. PHOSPHOR 4:12
  9. Uchuu no Stencil (宇宙のステンシル) 4:53
  10. Fates 4:49
  11. Happy Succession 4:41
  12. Oui!! ~Uiui☆Fallin'love~ (Oui!! ~ういうい☆Fallin' love~) 4:40
  13. Kimi he Okuru Hana (キミへ贈る花) 6:37
Az UI1 Ui Miyazaki első és máig egyetlen albuma. Az album a 79. helyet érte el az Oricon charton, 1 hétig volt listán, és 1.779 példányt adtak el belőle.

Letöltés itt / Download here
V0 (VBR) mp3 + BK scans

2013. június 8., szombat

Egyéni vélemény Team. Nekocan [Neko] featuring Yonekura Chihiro: Revival! kislemezéről

Ha nem lesném az eladási adatokat, nem is tudnék erről a kislemezről. Azt hiszem, hogy értesültem arról, hogy új évad van a Yondemasuyo, Azazel-san. animéből, de valahogy elsiklottam amellett, hogy új kislemez is várható lesz. Nem rajongok a Pandemic!! dalért, mert bár Chihiro Yonekura nagyon jót énekel, de valahogy nekem túlságosan harsány. Pedig a Like a Party kifejezetten aranyos. Na de az új opening:
  1. Revival!: Amíg a Pandemic!! harsány, addig ez olyan szolidan vidám, és az egész dallamvilágot nagyon rám szabták. Csak első hallgatáskor egy kicsit lestem, hogy elindul egy nagyon jó zenével, aztán totál más irányba megy el. Gyűlölöm a disszonanciát, mert megtöri az alaphangulatot. Nem baj az, ha különböző dallamok találkoznak, csak harmonizáljanak. Itt az első végighallgatásnál nem éreztem. Viszont most a többedikre már is nem az, hogy 100%-os harmóniát érzek, de sokkal jobban elfogadtam a dallamvilágot, és így is belezúgtam. Ha rendelkeznék zeneszerzői készségekkel - mint ahogy nem rendelkezek - akkor a legelején hallható zenének a hangulatvilágát vinném végig. Mert az nagyon jó lett. Amiatt imádom mégis ezt a dalt, mert az inspirált arra, hogy újra és újra meghallgassan, és totál megszoktam az egészet. És azt gondolom, hogy ez az énekstílus jobban fekszik Chihiro Yonekurának, mint a Pandemic!!, mert nem annyira erőteljes a hangja, ebben sokkal jobban mutatja meg, hogy mit tud. Nagyon sok ilyen dalra lenne tőle szükség. 9,5/10
  2. Sticky Lucky Stupids: Amikor elkezdtem japán zenét hallgatni, akkor kifejezetten buktam a kawaii dalokra. Mostanra már elcsépeltnek tartom ezt a túlzott cukiságot, ugyanez jelenik meg ebben a dalban is. Első hallgatásra, az első pillanatokban igencsak zavart voltam, hogy mégis mi ez, de ahogy haladtam előre, azt éreztem, hogy szépen ível a zene, ez egy nagyban oldotta a zavartságomat. Szép munka lett. 8/10

És megint csalódott lettem, és megint Leeának köszönhetően. D: Elkezdtem neki mondogatni, hogy a dalok, és a kislemezek borítója alapján ilyen állatos-kodomo animének tippelem, melynek állat-főszereplői egy zenekart alapítanak (lásd a Revival! borítót). Erre jön, hogy totálisan mellélőttem, ugyanis ez az anime minden, csak nem vidám, és nem gyerekeknek való. Ezek az egyébként rendkívül kedves, aranyos állatok nem mások, mint démonok, akiket démonidézők irányítanak. A fő démonidéző egy szadista ráadásul. És akkor csodálkoznak, hogy nem térek magamhoz a döbbenettől. Két ok miatt is:
  1. A zenéből ki nem venném, hogy egy kegyetlen, démonos animéhez adták
  2. Chihiro Yonekura ilyenre adta a nevét.
És a második sokkal megdöbbentőbb. Az elsőre még csak-csak lehet mondani, hogy a japánok milyen elvontak, olyan zenéket társítanak animékhez, melyeket a mi európai agyunk nem ér fel. Kevés az ilyen példa, de lehet mondani egy néhányat. De az tény, hogy Chihiro Yonekurának egy ilyen anime még csak köszönőviszonyban sincs az eddigi repertoárjában. Elég sok dalát ismerem, köszönhetően az Okui Masami-hoz köthető zenei-"rokonságnak", és azok döntő többsége (ezalatt kb. 95%-ot érts) mind ilyen "szép az élet" "imádom az embereket" "alig várom, hogy legjobbat hozzam ki magamból" "te is tégy meg mindent a boldogságodért" jellegű szerzemények, és már pont azért nehezteltem rá egy időben, mert azt éreztem, hogy túlzásba vitte már ezt a happiness érzést. Mondjuk, felfoghatjuk a dolgot úgy is, hogy legyen egy kis változatosság, miért is ne énekelhetne Yonekura-san egy kicsit brutális animének zenét?

Az, hogy az angela: To be with U! dallal mellélőttem, az rendben van (pontosabban nincs rendben, előfordul az ilyesmi), de hogy nekem erről a két dalról senki nem fogja bemesélni, hogy illik, hogy egy kegyetlen animéhez, az tény!

Team. Nekocan [Neko] featuring Chihiro Yonekura: Revival!

Megjelenés: 2013. május 22.
Kiadó: King Records
KICM-3256
Ár: ¥1.200
  1. Revival! (りばいばる!) 3:26
  2. Sticky Lucky Stupids (米倉千尋ver.) 3:15
  3. Revival! (off vocal ver.) 3:25
  4. Sticky Lucky Stupids (off vocal ver.) 3:14
A Revival! a Team. Nekocan [Neko] és Chihiro Yonekura második közös kislemeze. A címadó dal a Yondemasuyo, Azazel-San. Z anime opening dala. A kislemez a 88. helyet érte el az Oricon charton, 2 hétig volt listán, és 1.321 példányt adtak el.


Hetek száma H K Sz Cs P Sz V Helyezés Eladás
1. hét - - - - - - - 88 995
2. hét - - - - - - - 185 326
Összes eladás 1.321

2013. június 3., hétfő

Ui Miyazaki: KURENAI

Megjelenés: 2007. november 21.
Kiadó 5pb. Records
VGCD-50006 (CD+DVD)
VGCD-1028 (CD only)
Ár:
¥1.890 (CD+DVD)
¥1.260 (CD only)
  1. KURENAI 4:33
  2. Fates 4:50
  3. KURENAI [Karaoke] 4:32
  4. Fates [Karaoke] 4:47
A KURENAI Ui Miyazaki 5. kislemeze. A címadó dal a Night Wizard: The ANIMATION anime opening dala, míg a Fates a PlayStation 2-re megjelent Night Wizard: The VIDEOGAME ~Denial of the World~ játék opening dala. A kislemez a 36. helyet érte el az Oricon charton, 7 hétig volt listán, és 8.763 példányt adtak el belőle, ezzel ez az énekesnő legsikeresebb kislemeze.

Letöltés itt / Download here
320 kbps mp3 + BK scans

Hetek száma H K Sz Cs P Sz V Helyezés Eladás
1. hét - 32 33 - - - - 36 4.256
2. hét - - - - - - - 84 1.381
3. hét - - - - - - - 114 1.037
4. hét - - - - - - - 132 784
5. hét - - - - - - - 192 431
6. hét - - - - - - - 181 874
7. hét - - - - - - -
Összes eladás 8.763
Megjegyzés: A karácsony és az újév hetében beérkezett eladási adatokat egybe számolja az Oricon.

2013. június 1., szombat

Egy kis japán zene

Nemrégiben kezdtem el komolyabban ismerkedni Miyazaki Ui dalaival. Mint ahogy minden út Rómába vezet, ugyanúgy minden út Rómából eredeztethető, őt is Okui Masami által ismertem meg, tetszettek azok a dalok, melyeket tőle énekelt a két Self Satisfaction albumán. Azok a dalok tőle is egészen jók, de amúgy összességében csalódás... Jó hangja van egyébként, de annyira nem találták meg az énekhangjához megfelelő zenei stílust, és a dalai többsége sablonosak. Nem maradnak meg a fejemben, és amikor hallgatom, akkor is máshol járok gondolatban, annyira nem ragadnak meg. Látszik, hogy Okui Masami varázsolt nála, ő hozta ki belőle a legjobbakat. Az alábbi dalokat írta ő:
  • KURENAI
  • Fates
  • Satisfaction
  • PHOSPHOR
  • STRATEGY
  • Happy Succession
  • Time Limit
Minden elfogultság nélkül kijelenthetem, hogy ezek a dalok magasan a legjobbak tőle. Beruháznék erre a három kislemezére, melyen megtalálhatók ezek a dalok (KURENAI, PHOSPHOR, Happy Succession) még az albumára is akár. Egyetlen egy albuma jelent meg UI1 címen. 2010 őszén jelent meg az utolsó kislemeze, Sweet Heaven címmel, az sem lett nagy szám, úgyhogy ha őszinte akarok lenni, talán jobb is, hogy nem jelentet meg új kiadványt, mert a fentebb említett Okui Masami dalokon kívül a többi tényleg erőtlen próbálkozásnak tűnik. Pedig jóket lehetne kihozni belőle, jó hangja van. Átok egyébként, hogy ennyire drágák a japán CD-k, ha olcsóbbak lennének, akkor könnyebben be tudnám szerezni azokat, amik érdekelnek, és akkor külön polc kellene nekik.