2011. november 4., péntek

Orsi: Ha lemegy a Nap CD

Két hete írtam, hogy régi kedvenceket hallgattam, és milyen nosztagikus élmény volt. Az albumok többszöri meghallgatása után arra jöttem rá, hogy még ma is jó ezeket a zenéket hallgatni. Én trendi zenéknél megállok a '90-es években! :D Ahogy így hallgatom ezeket a dalokat, arra jöttem rá magamban, hogy az akkori tinédzsereket, fiatal felnőtteket is ugyanaz a téma foglalkoztatta, mint 15 év után a mostaniakat, buli, szerelem, szex, de az albumokon fellelhetők olyan szövegek is, melyek komolyabb mondanivalót hordoznak magukban, és a könnyedebb témájú dalok szövege is választékos, és mivel az akkori fiatalságnak ez nagyon bejött, ezért azt gondol(hat)ták róluk, hogy bár szabadok akartak lenni, mégis ismerték a korlátaikat, határaikat, és érett gondolkodásúak voltak, felkészültek a nagybetűs életre. Hogy most mi van, azt szerintem nem kell firtatni, mindenki tudja.

Az egyik '90-es évek beli énekesnő, akiről korábban írtam, Orsi, sikerült a zsibvásáron megszerezni a Ha lemegy a Nap albumát CD-n. A zsibvásár, ha valaki nem ismerné, olyan aukciós oldal, mint a vatera, vagy a teszvesz, és viszonylag elég sok minden megtalálható rajta, mivel nem kell jutalékot fizetni, így elég hamar népszerű lett. Szoktam is nézni, mert többször előfordult, hogy amit nem találok meg vaterán, azt megtalálom itt. Most is így jártam. Örülök, hogy sikerült beszerezni végre, mert akkoriban megvettem kazettán, 980 forint volt, de mivel nagyon megszerettem a dalait, nagyon meg akartam venni CD-n is, csak sehogy nem jött össze anyagilag. Pedig emlékszem, Békéscsabán az Univerzál áruházban, amikor ott volt az 1. emeleten a lemezbolt, ott 2.100 forint volt a CD. Akkoriban 2.000 forint körül volt a magyar kiadványok átlagára. Kellemes hangja van Orsinak, jó hallgatni a dalait. Azt túlzás lenne mondani, hogy egy álom vált valóra ezzel a CD-vel, de örülök neki.

Nincsenek megjegyzések: